Elokuisten vauvojen neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emildes
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me saatiin ohjeeks et yks tippa kolmen päivän ajan, sit kaks tippaa kolmen päivän ajan jne. Tippa määrää lisätää aina kolmen päivän ajan kunnes päästää siihen tippa määrään mitä paketin kyljessä ohjeistetaan. Suurin osa valmistajista kuulemma suosittelee tota 5 tippaa/päivä mutta joillaki saattaa olla 1 tippa/päivä ja toisella 20 tippaa/päivä.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Minkä ikäsenä noita tippoja piti alkaa antaa? Mulla oli tänään neuvola, ja sain kyllä siihen ohjeet, mutta eihän tää lahopää mitään muista... :rolleyes:

Meille ainaki ohjeistettii et noit tippoi voi alkaa antaa kahen viikon iäst eteenpäi. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meille kanssa sanottiin että 2vk >

Meille itse asiassa toi ohjeistus meni tarkalleen niin, että tippamäärää lisätään päivittäin. Mutta jos tulee mahaoireita voi mennä useamman päivän samalla tippamäärällä ja lisätä vasta muutaman päivän päästä...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nyt kaipais mielipiteitä... tän päivän neuvolakäynti jäi vaivaamaan pikkasen.. elikkä eka neuvola käynti oli viikko ja kaks päivää sitten, silloin painoa oli tullut kotiutumispainoon lisää semmone 137g (5päivän aikana) ja silloin neuvola täti sanoi että suunnillee ton verra on iha ok. Noh.. tänää oli neuvola ja tos 9päivässä oli tullu painoa lisää 480g niin nyt tää täti sit sano et paino olis LASKUSSA(?!?).. Että juu, milläköhän perusteella se paino on laskussa jos on noin paljon tullut lisää.. onkoha neuvolatätsä kattonu jotai vääri vai mitä ihmettä?? Aattelin kyllä että aamulla soitan ja kysyn et mikäs juttu tää oli.. tajusin ton ite vasta ku oltiin kävelemässä kotiin et "heeetkone... eihä toi nyt voi pitää paikkansa"

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Nii lisään viel että kuiteki miu laskujen mukaa 480g jaettuna 9 päivälle on n.53g ja eiks näitte pikkuste semmone normi painon nousu oo n.20-30g päivässä tai jotai sinne päi? :D

Kyllä, meille sanottiin kun painoa tulee yli 10g/päivä niin se on hyvä. Kaikki 10g yli on vain plussaa! :) ihme neuvolatäti, itse varmaan oikein säikähtäisin, että MITÄ?! :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

August, kotimatkalla ku tajusin ton homman ku vilkasin sitä neuvolakorttii nii kyl siin oli ihmetys suuri et mite voi olla paino laskussa jos se on noussu noi reilusti :D noooo ehkä hää on tosiaa kattonu jotaki vääri tai muuta vastaavaa :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Meillä oli tänään tytön neuvola. Ei siellä oikeastaan ollut mitään erikoista. Punnittiin ja mitattiin. Painoa himpun verran yli 3,5kiloa ja pituus oli 52,5cm. Tytön silmät on saanut kovasti kehuja :) On niin ihanan isot ja katselee hirveästi ympärilleen. Päätä kannattelee jo pitkiäkin aikoja. Tytön kasvu menee just käyrien mukaan. Äiti on kyllä niin ylpeä tytöstään :love017 Saatiin nyt tytölle oma neuvolakortti ja kolmen viikon päästä onkin jo meidän lääkärin tarkastukset.

Tänään oltiin neuvolassa. Painoa tullut kiitettävästi, tyttö nyt 5-viikkonen ja syntymästä tullut lisää reilu 1200 g. Nyt ollaan siis jo yli 4 kilon! :-) pituus 53,5 cm. Muutenkin kehuttiin tyttöä. Jäin vaan ihmettelemään, sitä, kun aikaa meni vaan 15 min. Kauanko teillä on kestänyt nuo neuvola tapaamiset? Siellä oli lääkärikin paikalla. Tuli vähän semmoinen olo, et meidät vaan piti nopiaa saada pois sieltä, ei ollut yhtään rento tunnelma, niin että olla edes voinu kysyä mieltä painavia asioita. No tää oli meidän eka kerta, ehkä tulevaisuudessa on paremmin aikaa.

Meillä on tähän asti joka neuvolassa (niitä on ollut kolme yhteensä) mennyt pieni ikuisuus, varmaan vähintään 45 minsaa joka kerta. Ekassa siivoiltiin neidin kakkakatastrofia, sit neidille iskee aina nälkä kesken kaiken ja niin edelleen :D...ja meidän neuvolantäti on myös tosi rento ja sillä tuntuu aina hirveesti olevan aikaa. Oon edelleen yhtä tyytyväinen palveluun kun mitä olin raskausaikana :)

Pipridae, meillä vaihtu täti kun vauva syntyi ja siirryttiin äitiysneuvolasta lastenneuvolan puolelle. Meidän nykyinen täti on ihan kiva, vanha ja vähän höpsö :)

Meillä kai on äitiys- ja lastenneuvola sama. Ei ainakaan oo kukaan sanonut, että pitäisi vaihtaa missään vaiheessa :D

Meidän neuvolan täti taitaa nyt ite odottaa vauvaa, joten kohta varmaan tulee sitten meillekin uusi täti. Toivottavasti yhtä mukava :)

Tosiaan tänään oli eka neuvola käynti neuvolassa ja pituutta oli tullu 2,5cm ja painookin reilu 300g syntymästä ja d-tipat olis sit aloitettava täälläkin. Tosin tää täti sano ettei ne tipat niitä vatsavaivoja tuo vaan se johtuu ihan siitä et vauvan suolisto on epäkypsä ja se reagoisi varmasti "lääkkeistä" huolimatta eri tavalla eri päivinä. En sit tiedä... mut katotaan mitä huomisesta eteenpäin alkaa tapahtua.

Meillekin neuvolassa sanottiin, että vaikka d-tipat osalle ihan selvästi aiheuttaa oireita, niin osittain niiden huono maine johtuu siitä, että ne alotetaan just 2 viikon iässä, jollon monella joka tapauksessa alkaa vatsavaivat.

Meillä mun mies vakaasti uskoo, että meidän vatsavaivat johtuu tipoista. Että kun kaikki on sanonut, että siitä ne vaivat alkaa kun tipat alotetaan. Mutta mä en kyllä ihan rehellisesti huomaa, että tipoilla ois mitään vaikutusta. Ollaan koitettu erilaisia tippoja ja antaa tippoja välillä eri aikaan. Ja välillä meillä on päiviä masu vaivojen kanssa ja välillä ilman niitä. Eikä mitään ajallista yhteyttä tippoihin oo...mutta tiedä sitten, en mäkään nyt ihan varma ole etteikö johtuisi tipoista. Mutta en oo kyllä myöskään varma, että johtuisi niistä...

Täällä oli eilen taukoa tipoista ja ai että tänään on ollut aurinkoinen vauva. Ei oo itkenyt juurikaan. Kyl mä oon taas varma et tipat aiheuttaa mut minkäs teet kun on niin tärkeä vitamiini. Kyllä se ajan kanssa tottuu.

Sirriäinen, voihan se olla niinkin että hänellä nyt vaan sattuu oilemaan tänään tai siis eilen muutenkin parempi päivä masun suhteen ja just sattumalta ne tipatolikin poissa. Täällä ainakin noita masuvaivoja on ollut vaihtelevasti jo enne tippojen aloittamista.

No kyllä äärettömän hyvin sitten menee yksiin, että ennen tippoja on totaalisen aurinkoinen vauva, taukopäivän jälkeen totaalisen aurinkoinen vauva ja muuten kitisee, itkee ja pieree? En jaksa uskoa noin isoon sattumaan. Ei siis ollut tälläinen ennen tippoja, vaan oli todella aurinkoinen ja itkuton vauva

Meillä takana jo kaksi neuvolakäyntiä, viimeisen viikon aikana painoa tullut yli 300 gr :grin

Mites, onko kellään muulle tullut vaippaihottumaa?:eek: Meillä sisäreisissä näppylää, vaihdettiin vaippamerkkiä ja neuvolasta ohjeena sineä iholle. Nyt ei siis tiedetä, onko ihan vaan hikinäppyä vaiko vaippaihottumaa. Vaippaa kuitenkin vaihdetaan hereillä 2 tunnin välein.Onko vinkkejä ihottuman hoitoon ? Sinkkivoidetta ja talkkia tuli kokeiltua ennen neuvolaa. Onko kokemusta bebantenin tehosta tai jojoba-öljystä ? Varsin haastavaa hoitaa herkistynyttä ihoa, kun parin tunnin välein joutuu pyllyä vesipesemään :oops:

Mä en oo varma onko meillä varsinaisesti vaippaihottumaa mutta pojan peppu vähän punottaa. Oon laittanu siihen nyt iha äitiyspakkauksessa tullutta hoitovoidetta ja antaa vähä ilmakylpyyki. Ilmakylpyjä antaisin enemmänki, mut toisaalta ei uskalla ku pojalla lentää nii herkästi pissa. :D

Aarresaari parashan on se tosiaan ilmskylpy ja Hyvä suihkutelu. Ja vaippaihottuma yleensä keskittyy sinne peffan ja sukupuolielimien lähelle. Mä oon käyttänyt onnistuneesti hydrokortisonivoidedetta. Miedoin saatavilla oleva. Mulla itse suositteli neuvolaöääkäri ihan meidän vastasyntyneelle aikoinaan. En ole sittemmin tarvinnut käyttää sinkkivoidetta bebanthenia jne. Koska mitä aikasemmin sen ihottuman hoito sen nopeampaa oli palautuminen. Ja oon loppujen lopux käyttänyt todella vähän sitä hydrokortisonivoidedetta.

Joskus kun huomasin illalla ihottumaa laitoin voidetta ja aamulla se oli lähes täysin parantunut.

Koska kyseessä on kuitenkin kortisonivoide niin kysykää vielä mm.apteekkareilta neuvoa

Takaisin