Elokuista elämää.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Justiina89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja tätä kanssa :) Useita blogeja seurannut ennen, nyt ei ole enää niin paljon aikaa. Ja ne blogit eivät ole enää tähän elämäntilanteeseen niitä mielenkiintoisimpia, kiva kun saa valikoimiin uusia mammablogeja!

Huh hellettä ! Me käytiin jo aamulla 9 aikaan ulkoilemassa jotta voidaan nyt olla kuumaa paossa sisätiloissa :D

Niin ja Idapa, mä en ainakaan osaa yhtään auttaa imuriasiassa... Ei oo mitään käsitystä mikä on hyvä :P

Meillä ei edelleenkään taputeta, eikä vilkuteta vaikka oon kuinka yrittänyt mallia näyttää :D Sen sijaan nyt on alettu kävellä hienosti vaan yhdestä kädestä pitäen :) Kovasti yrittää tasapainoilla ilman tukea, mutta ei kauaa pysy kunnes pyllähtää. Ja hampaita on tuloillaan kolme kappaletta, ihan kohta puhkeavat. Ihme että koko ajan onkin jotain suussa, lelu tai oma käsi :D Vauhtia riittää ! Hymyilyttää kun mennään käymään jossain kylässä ja alussa aina Aleksi on ihan paikoillaan ja tuppisuuna. Ihmiset kyselee sitten että osaako liikkua ja puheleeko ollenkaan... :D Täytäähän sitä nyt ensin tarkistaa rauhassa tilanne ennen kun alkaa riekkumaan :P Onko muilla vauvoilla tällästä kun kylään menette että vauva ihan "jäätyy" hetkeksi ? :D

Ronja89. Meillä oli kyseessä aikuinen tai lapsi, niin typy tarkastelee ekat 15min ennen kuin paljastaa kuka hän on :D

Ihanaa!!! Varattiin maalliskuulle lomamatka. Viikko cran canarialla ja mun äiti lähtee mukaan lisäkädeksi :D Saadaan miehen kanssa rentoutua välillä myös kahdestaan :) Mites onko täällä ketään jotka on marrasmurun kanssa matkustellut ulkomailla?

Huh huh mikä aamu ! Herätys 5.30 ja poika ei suostunut millään päikkäreille siinä puoli 8 maissa jolloin yleensä on jo ihan valmis tirsoille. Lähdettiin sitten käymään kaupassa. Kaupan jälkeen asettuikin nukkumaan 15 min ajaksi :o Noh, siitä asti onkin ollut yhtä kitinää ja narinaa. Nyt ehkä *sormet ristissä* rauhottui pinnikseen nukkumaan! Kyllä on itkua jo tähän päivään mahtunut. Huoh. Syytän TAAS hampaita ;) :D

Kyllä poika jäätyy totaalisesti ku kylähän mennään :D suu auki ja silmät pyöreenä kahtoo ja jos lattialle laittaa niin sama ilme eikä liiku mihinkää :D aina huvittavan näköstä :D
Voeh! Kohta siskon luo nauttii kesäpäivästä, saa pojanki laitettua nurmikolle ihmettelmmää tätä maailmaa :D ukkelin kanssa ruetaa enskesänä kattelee toen teolla taloja, jahka se unelmakoti löytyis :) kaks taloa on hyvänä ehokkaana, toinen on 180neliön talo ja pitäs rempata ja toine 120neliö ja ei tarviis ku yläkerta tehä (piirustukset valmiina). Mutta eipä sitä tiiä mitä enskesänä on tarjonnassa! :P
Nii ja tilasin sitten sen imurin minkä linkin laitoin, löyty yheltä sivulta halvemmalla ja osamaksu mahollisuus, jesh! Pakko sen on olla parempi imuri ku tää nykynen, vaikkei nykysessäkää moitittavaa oo, muutaku että son äitin ja äiti tarttee imurin :D

Mitä te teette kun pikkuset on päikkäreillä? Tarttisin vinkkejä, jotain millä saa "pään nollattua" kotihommista :) kirjoja en lue, nukkua en viitti sillä muuten tulee pöhnänen olo, kotitöitä harvemmin teen koska tyttö herkkäuninen ja herää meteliin, elokuvan katon joskus ja se on ihan ok mutta ei tyttö nuku välttämättä niin kauan että saan leffan loppuun... Pihalla olis puskaa monenlaista mutta en ole löytänyt vielä sisäistä viherpiiperoa itsestäni, joten ei kiitos... neuloa/virkatakkaan en osaa... hjelp!! :D puhelimen räpläämiseks yleensä menee, somen selausta ym turhan päivästä...

Mä oon yleensä vaan koneella tai käyn suihkussa :P Kotihommat hoidan kun poika on hereillä ja telkkaa en katso, luku innostuskin on johonkin kadonnut. Ainut kotihomma jonka saatan tehdä pojan nukkuessa on roskien vienti. Kädet kun ei riitä niitä viedä poika kainalossa :D Niin ja teenhän mä välillä ruokaa sillon ku poika päikkäreillä !

Mä taas oon alkanut lukemaan. Oon aina lukenut paljon, mutta nyt taas pääsin kunnolla vauhtiin. Haaveissa olis kotijumppaa välillä päikkäriaikaan, kamatkin just hankin. Mutta jos sitä sitten syksymmällä :D Koneella oon kanssa, Facebookki ja tämä palsta tulee katsottua. Niin ja syön, juon kahvit, ehkä laitan pyykit... Eipä siinä aina paljoja ehdi. Ihan parhaimmillaan päikkärit on 1,5 h, yleensä ne aamun, tän jälkeen parit puolen tunnin tirsat. Ja tosi vähän huvittaa kyllä mitään kotitöitä tehdä, kun saa kerrankin hetken istahtaa :D

Kotihommia ja tietokoneella oloa, siinäpä ne tärkeimmät päikkäriaikaan. Nyt oon reilun viikon ajan tehnyt myös Youtubesta löytyvää 7 minuutin treeniä, hiki tulee, ja on tämmöselle laiskalle treenaajalle oikein sopiva, kun ei paljon tuon ajan takia tekosyitä kehtaa keksiä treenin jättämiseksi väliin :p.

Sain just mieheltä suostumuksen siihen, että pääsen kerran viikossa treenaamaan edes tunniksi. Jippii, omaa aikaa! :dance011Saa tän lörpöttävän mahasäkin häviämään (näyttää just siltä että joo tuolla se vaavi oli, mutta nyt on vaan kaikki se mammamasun iho ja jäljelle jäänyt läski löysänä säkkinä roikkumassa)o_O. Samoin näille selkävaivoille on saatava helpotusta.

Oltiin pojan kanssa kaverin mökillä yötä. Mökkeily meni ihan hyvin, mutta huh huh että se vie multa voimia kun on "ei lapsiturvallinen" ympäristö ja kokoajan saa olla silmä tarkkana ja kieltämässä ettei vedä mitään päällensä tai koske takkaan tai pureskele johtoja yms... :o
Ja tänään poika ollut flunssainen. Räkä valuu, yskii ja aivastelee :( Lämpöä en ole mitannut, kun ei tunnu käteen lämpöiseltä. Apteekista kävin ostamassa suolaliuostippoja ja vaihtopäitä niistäjään. Harmittaa kun ei voi nostaa sängyn päätyäkään, kun poika kuitenkin pyörii sängyssä ympäriinsä. Toivottavasti ei kovin pahaksi flunssaksi tästä yltyisi.

Meilläkin on treenattu pyöräilyä! Tosi kivaa puuhaa, äidin sekä matkustajan mielestä :) Pikkulenkkejä vasta testailtu, kohta uskalletaan lähteä kotikulmia pidemmälle.

Mä oon miettiny et kaipaan niin pyöräileen ja että voiskohan ton neidin jo istuttaa istuimeen... Ehkä siis? Mä vähän kaipaileen tota pikkusta liikuntaa ihan jo tän kipeän lonkkani takia, pyöräily olis tosi jees sen puolesta.

Meillä 5-pistevyöt, ja hyvin niissä pysyy. Urheilukaupassa olivat sitä mieltä, että jos jaksaa pitää päänsä pystyssä kypärä päässä ja istuu hyvin niin polkeen vaan :) Istuimessa kyllä 9 kg alin 'raja', ja meillä se kyllä menee reilusti jo yli. Mutta saa kyllä pienemmänkin kaverin hyvin tuohon istuimeen kiinni, testattu on :)

Äääää! Nyt toi lapsi sitten sieltä sohvalta putosi :( Ihan hetkeksi selkäni käänsin, niin jo oli ehtinyt sinne kiipeämään :/ Otsaan näyttää mustelma tulevan. Alkoi kyllä heti itkeä kun muksahdus kuului ja rauhottui nopeasti. Ei tarvi varmaan ens yönä herätellä, luulen että heräillään muutenkin viime yön malliin, kun on niin kipeänä raukka :(

Takaisin