Elokuista elämää.

Niinpä! Itsekin luen päivittäin, tosi kiva täällä 'kokoontua'. Jollain palstoilla kun ei ihan näin positiivisessa hengessä kirjoitella.. Kiitos siis mahtavasta vertaistuesta täältäkin! Meilläkin tykätään käydä puistossa. Keinuminen, nurmikko ja sannan kaivaminen on myös ne must-jutut :) Ihania kesäpäiviä ollut, näillä keleillä niin kelpaa olla kotosalla!
 
Täällä on nyt tauti kokonaan selätetty :) Kolme päivää ollut jo ihan oma itsensä ja juomiset sekä syömiset onnistuu tavalliseen tapaan.
Tänään lähden illalla kavereiden kanssa parille terassille ja pojan kummitäti tulee meille yöksi. Ah, ihanaa päästä taas vähän rentoutumaan :)
Kovasti poika harjoittelee ilman tukea seisomista. Eilen onnistuikin jo seisomaan n. 10sekuntia ilman tukea. Eilen sai TAAS myös mojovan mustelman otsaansa, kun konttasi voimalla päin puista sängynlaitaa :sad001 Kuulu niin kamala ääni että ajattelin että otsa halkesi, mutta poika hetken itki ja sitten taas mentiin kovaa kyytiä :D
Vaipan vaihdot on yhtä taistelua! Ihan kamalaa, mulle tulee ihan hiki siinä touhussa. Tarvii kyllä nyt ton teippivaippapaketin jälkeen siirtyä housuvaippoihin. Laps laittaa kyllä kaikin voimin vastaan, että töitä saa tehdä että saa vaihdettua. :sad001
Niin ja täältä kanssa kiitokset ja liputukset tälle ryhmälle ! Toivottavasti pysytään jatkossakin aktiivisena :)
 
Huhhei hellettä pitää! On tullu oltua kotipaikalla ja sit veljen keikallaki näin ohi mennen tuli käytyä :D Deep Purplea soittivat ja onnistu hyvin!
Huh, en ymmärrä mikä pojalle on tullu. Oma tahtoko? Hampaat?
Ei se ku raivoaa ruualla, varsinki aamu ja ilta puurolla :eek: nytkin oli nii hirvee raivo päällä että piti lähtee pois pöyvästä ja myöhemmin kokeilla uudelleen. No ei onnistunu uuvellakaan kerralla, olkoot sitte syömättä :eek:
Eilen käytii järvellä kastelemassa varpaita, oli kyllä kylymää vettä :D mutta lämmin ilma pelasti kaiken :)
Hei Ronja89 kannatan housuvaippoja, ei jessus mitä tappelua oli meillä myös teippivaippojen kanssa :D nojoo, meinaa tapella housuvaippojenki kanssa, mutta kyllä ne paremmin menee jalakaa :D pitää vaa kattoa onko pilipperi hyvin sielä, ettei valskaha läpi tulla :D
 
Joo täällä siirrytty myös housuvaippoihin, semmosta heilumista ja huitomista tuo vaipanvaihto muuten. Ennen noita housuvaippoja ni vaihdoin typyn vaipan hänen seisoessa ja uusi puettin sylissä polven päällä. Oli seki helpompaa kuin selällään yrittäää vaihtaa :D Yöllä on kyllä teippari käytössä.
 
Pakko täälläkin siirtyä housuvaippoihin kun tarvii melkeimpä kaksi ihmistä vaipanvaihtoon teippien kanssa kun typy kiemurtaa kun käärme. En vaan luota housuvaippoihin ihan niin paljon joten yöksi ainakin pitää vielä taistella teippivaippa kinttuihin.
 
Meilläkin vaipanvaihto on melkoista taistelua ollut jo pitkään, mutta ongelmana housuvaippojen suhteen se, ettei niitä ole ollut tarpeeksi pieniä :grin. Nyt ostin kokeeksi ensimmäisen paketin, kun 7 kiloa meni rikki viime neuvolassa. Käytetään nuo kolmosen teipit vielä ensin pois, niitä kun on saatu kavereiltakin ja myös itsellä oli varastoa.
 
Meillä kans Muumi housuvaipat käytössä ja ne on kyl ihan pelastus :) Kauheen huudon kanssa pitää teippivaippa aina yöks jalkaan laittaa..

Meidän neiti kaatui tänään ekaa kertaa oikein kunnolla ja löi vähän päätään, kun seisoi sohvaa vasten ja sit vaan jalka petti. Hirvee huuto tuli ja naarmu päähän, mutta nyt on kyl meno kuin ennenki. Eli toivottavasti selvittiin säikähdyksellä tää kerta.
 
Meillä kans on kokonaan luovuttu teippivaipoista, kun vaihtaminen oli niin vaikeaa kiemurtelijan kanssa. Pisuvaipat voi helposti vaihtaa kun neiti seisoo sohvaa vasten, mutta kakkavaipat kun on vielä vaihdettava kylppärissä. Oon hokannut että typy pysyy parhaiten paikallaan jos vaipanvaihdon aikana leikitään kukkuu leikkiä pikkupyyhkeen kanssa. Heitin pikkupyyhkeen typyn päälle ja huhuilin mihin typy on kadonnut, niin kikatellen mussukka tuli pyyheen takaa, ja äkkiä takas piiloon. Samalla sai vaipan vaihdettua ilman kiemurtelua.

Yxvaan, kokeile eri housuvaippa merkkejä, ne ei aina vastaa istuvuudessaan saman merkin teippivaippoja. Meillä Liberot istuvat napakasti kun typy on tosi hoikka ja on muutenkin muodoiltaan ihan Libero-pylly :grin. Ollaan kokeiltu Pampersejakin, kun saatiin niitä paketillinen kaverilta, mutta ne menee niin liiskaan jalkojen väliin, että valskasivat meillä koko ajan. Monet on kehuneet Lidlin housuvaippoja kun ovat niin kevyitä lapsen päällä ja ovat korkeita selästä, ne on meilläkin toiminut varavaippoina reissussa, mutta ovat vielä toistaiseksi hieman liian väljiä kinttujen ympäriltä, etten uskalla niitä käyttää yöllä.
 
Meillä on myös muutit olleen käytössä 4 koosta eteenpäin ja ovat olleet tosi hyviä. Ekat koot ei vaan istunu pyllylle. Nyt pitää seurata vähän että tuliko pyllyn punoitus äkäisestä kakasta (ei ehtinyt olla housussa muutamaa minuuttia pidempää ) vai tuliko vaipasta. Sit ei auta ku kokeilla toista.

Kyllä suomen valtio kannusta hienosti hoitamaan lapset kotona. Kotihoidontuesta viedään verot ja asumistuki on ihan olematon. Niin mieluusti olisin kotona pitkään mutta ei me pärjätä nytkään kunnolla, joten pakko heittää keikkaa.
 
Kyllähän tuo kotihoidon tuki on yksi vitsi. Mies tienaa niin "hyvin" (netto 1500 e/kk) ettei muita tukia saa. Noh, yritetään nyt jotenkin pärjätä vuosi eteenpäin sen tuloilla, yhteisillä säästöillä ja tuolla tuella.

Toisaalta olen kyllä kiitollinen kaikesta, mitä meidän maassamme saa verrattuna muuhun maailmaan, mutta se on kyllä ihan puppua, että tämänhetkinen tuki muka houkuttelee äitejä jäämään kotiin.
 
Justiina89, joo meilläkin varmaan häviää asumistuki. Mies laitti viestiä että sai palkankorotuksen. Hyvä juttu, mutta ei sitä silti hurjasti käteen jää. N.1700e kk. Noh onneksi on niitä säästöjä edes vähän. Olisin itsekin niin mielelläni vielä vuoden kotona, mutta näillä mennään. Oon sit ens kesän kotona ja keikkailen vaa.
Ja tosiaan olen kyllä kiitollinen että näitä tukia edes on ja äitiysloma näin pitkä.
 
Meillä hoitovapaan mahdollistaa tän syksyn ajan mun viimevuodelta kerääntyneet lomat eli loma-ajan palkka+lomarahat viiden viikon ajalta. Vuoden alusta keikkailu myös aloitettava :/
 
Heh, meillä on kotihoidontuki + asumistuki + työttömyyspäiväraha, sossusta turha hakea mitään koska minä olen vakiduunista vapaaehtoisesti kotona. Kuulemma näin. Säästöjä on, ja mä teen si työpaikkaani sijaisuuksia jos semmosia siunaantuu. Just sain loput lomarahat ja ne meni säästöön.

Yritän myös käsityömyyntiä elvytellä, tässä sitä on hiottu lusikoita, näprätty korvislenkkejä, väännelty rautalankaa - samalla kun vauva esim. lätkyttää vieressä vesiastiaa tai kulkee muuten vaan pitkin kämppää. Vielä pitäis huovutusta tehdä et pääsee ompeleen pehmopupuja, lampaanvillaa on varastossa, eli makkarin kaapin päällä rutkasti :D Ja magneetteja vanhoista ruokaohjeista ja mainoksista pitäs värkätä.

Tuleehan tästä tiukkaa, mut mies selvittelee nyt opiskelumahkuja (omalta alalta ollu työttömänä vuoskaudet), jos vaikka itseä kiinnostava toinen ala sais tuulta siipien alle. Mies sit kuiteski on ollu se joka on tsempannu et kyl me pärjätään. Mut joo, ei me överisti oo ikinä osattu elää, vastahan me oltiin opiskelija&työtön... :D Eiköhän se tästä. Isovanhemmat ostaa vaatteita tytölle jonkin verran ja onneks on kirpputorit :Heartred

Mä en sillai osaa itteäni mainostaa hirveemmin, mutta kai mä huikata voin, et meikältä voi ostaa uniikkeja juttuja. Pyytäkää lupaa päästä facessa "Lillin luomuksia"-ryhmään, niin näette enemmän.. :)

kor4.jpg kor3.jpg
 

Liitteet

  • tipu4.jpg
    tipu4.jpg
    175 KB · Katsottu: 11
Hei viisaammat auttakaa onko normaalia että yht äkkiä rupeaa tulemaan maitoa vaikka imetyksen lopettamisesta melkein 6kk??? En oo saanu mitään irti kun välillä olen koittanut piruuttani lypsää, että onko niissä viel jtn.. Huomasin tän kun tutkin rintani, teen niin parin kk välein. Ja siis wooooot? Tulee oikeen kunnolla, inan kellertävää maitoa?! Näyttää aivan takamaidolta? Yritin soittaa neuvolaan mutta koko lafka tänään jossain koulutuksessa ja eivät vastannu :O
 
En osaa sanoa, että onko normaalia, mutta heräsi vaan heti mieleen kysymys, että oletko raskaana? Ystävälläni nousi maito toista odottaessa jo ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.
 
Facen imetystukipalstalta voisit löytää vastauksen. Muistan sieltä lukeneeni jotain tän suuntaista ja et ois ihan normaalia.
 
Maitoa voi tulla jopa vuosia imetyksen päättymisestä. Tietenkin jos asia kummastuttaa tai maito vaikuttaa jotenkin oudon väriseltä, voihan oman mielenrauhan vuoksi kysyä asiasta neuvolassa tms. Myös tuolta imetystukipalstalta. Minullekin tuli kyllä raskaus mieleen jos maito on sellaista keltaista niin kuin heti synnytyksen jälkeen.
 
Joo maito on kellertävää.. rinnat tuntuu kuitenkin ihan normaaleilta. Ei huomattavaa turvotusta tms.. Kuukautisten pitäisi alkaa tuossa kuun vaihteessa. Jos odottelen sinne asti vielä ennenku testailla :) Nyt jälkeenpäin vähän huvittaa, että aluksi iski paniikki mikä mun kroppaa vaivaa :D katsotaan jatkuuko :)

Mutta kyllä unohtu murehtia omia tissejä illalla kun neiti aloitti nukkumaan mentyään kauheen huudon... nukkui yöllä 1-2h pätkissä ja sit taas huudettiin. Ja samalla huomasin että rupiaa nenä menemään tukkoon. Nyt aamulla neiti iloinen, hyväntuulinen itsensä kamalan räkätaudin kera. Plääh :/ jos nää yö huudot jatkuu vklp yli niin maanantaina sit lääkäriin näyttää korvia... nice
 
Niin ja siis mitään ehkäisyä ei ole ja toinen olis toivottu.. jännää! Mun tuurilla tää on kuitenkin vaan jtn hormoni juttuja ennen menkkoja :D vaikka ei näin kyl ennen oo käyny... hmmmm
 
Voi ei! Toivottavasti pikkuinen ei kauaa olisi kipeä.
Ja toivotaan sulle eeella sitten sitä plussaa jos on toiveissa ollut :wink
Mulla putos tällä viikolla aikamoinen pommi. Se jota olen luullut mun lapseni isäksi koko raskausajan, tähän päivään saakka, ei olekaan pojan isä. Olin siitä aivan 98% varma, mutta nyt DNA-testien tuloksella näin ei ole. Alkujärkytyksen jälkeen kuitenkin näyttää positiivisemmat tuulet puhaltavan ja olen aika varma että tämä mies jonka ei pitänyt olla kuin äärimmäisen pieni mahdollisuus, nykyinen täysin varma, haluaa tutustua poikaan ja olla mukana hänen elämässään :) huh huh, aikamoista salkkarielämää... :eek:
 
Takaisin
Top