Elokuiset sadot

Mä olen käynyt vaan lukemassa, ei ole ehtinyt kirjoitella.

Mulla on ihan kaamea työputki menossa, sitä olisi vielä kolme päivää jäljellä. Mulla on lauantaina pitkä vuoro, avaan ja suljen ravintolan, saa nähdä miten selkä jaksaa. Mulla onki nyt ainoa 'raskausoire' viime viikkoina ollut selän väsyminen töissä.

Täällä pyörähti käyntiin eilen viikko 17 ja viides kuukausi, vau.
Seuraavaksi sitten odotellaan rakenneultraa, siihen on vaan vielä piiitkä aika.

Anopit on kyllä ihan oma lukunsa, mun mies lähtee käymään kotonaan Englannissa ensi viikolla, mä jään ihan suosiolla kotiin laumanvartijaksi.. Onneksi ei asuta samassa maassa, ne pari viikonloppua vuodessa kun hän kyläileekin on mulle ihan tarpeeksi tekemistä. [&:]

Mulla jatkuu kauhea kutomisvimma ja rakkaussuhde hahtuvaan. Kudoin kolmet tossut, kolmet tumput ja neljät villahousut joihin neulahuovutin juttuja. Eilen pääsi puikoille ikuisuusprojektiksi hahtuvainen kosteussuoja pinnikseen, sitä voi aina kutoa noiden pienten kivojen töiden välissä. Ihania uusi lankoja tuli eilen postissa vekaravintistä

Minä Maija-myöhäinen kokeilen vasta nyt tuon tickerin "asentamista", joten tää on tämmönen testiviesti.. sorry[8|]

Elämä alkuoireiden kanssa on taaksejäänyttä elämää ja nyt käyn jo vähän maanisilla kierroksilla, mikä on mulle keväisin aika tyypillistä. Virtaa riittäis kaikenlaiseen ja työvire on hyvä. Töissä moni tietää tai ovat jostain kautta kuulleet, minkä huomaa uteliaista, navan seudulle hakeutuvista katseista.

Flunssa on pitkittynyt ja normaalisti olisin jo käynyt tarkistuttamassa keuhkojen ja poskionteloiden tilanteen, mutta nyt vähän jarruttelen. Kuulin jostain, että raskausaikana syöty antibioottikuuri voi osittain olla syynä koliikkiin.. "Huhupuheita, ei tutkittua tietoa"; sanoi gynekologini. Molemmilla edellisillä lapsillani oli koliikki ja molemmissa raskauksissa jouduin syömään yhdet lääkekuurit.. Mene ja tiedä. Ootteko te kuulleet vastaavasta?

Ap-kuuri ja raskaus

Mulla ihan mutu tuntuma,mutta kaikissa raskauksissa joissa oon syönyt ap-kuurin,on lapsella ollut korvatulehduksia!!!!!!!!!!![:@]
Nyt kun sain tähän vti:een kuurin,miehen eka kommentti oli,että sitten alkaa taas korvakierre[8|]

Onko täällä kaikki jo julkiraskaana?

Meidän pitäis varmaan alkaa kertominen,aloittaa lapsista[:D]Mun äiti ja sisko ja anoppi,ainoat jotka tietää....

Julkiraskaana en ihan täysin kaikille,
osa nuorimmaisen lapsen suvusta ei tiedä eikä ihan kaikki mun kaveritkaan.
Vaan ne tärkeimmät.[;)]
Josko pikkuhiljaa..
En ainakaan enään pysty mahaa peittelemään,
että nyt pukeudun jo ihan niin että masu saa näkyä...
No-sehän näkyy[:D][:D][:D][:D]
Facebookissa oon sanonut niille muutamalle jotka tietää,
että shhhhhhh[:-]
Itse kuitenkin 2 vaiheilla ettäkö rakenneultran jälkeen voisin ilmoitella masussani
asustavan pienen tytön olemassaolon[:)]
Rakenneultra on 19 pvn päästä[:D]

Mä kyllä pystyn ihan peittään tämän raskauden,en vaan tiedä kauan jaksan salata vaikka toisaalta ei tee mieli kertoakaan[:D]

Periaatteessa julkiraskaana joo. En masua peittele, koska se on aikalailla jo mahdotonta. Ihan kaikille en ole asiaa erikseen julkaissut ja vieläkin olen jostain syystä varonút esim. facebookissa kommentteja raskaudesta. Sitä kauttahan se taitaa mennä sit julki ihan kaikille.

Mieli tosin on tehnyt jo alusta asti huutaa koko maailmalle, et MÄ OLEN RASKAANA[:D]. Toisaalt itekkään ei ihan tunnu uskovan koko asiaa vieläkään. Olen niin kauan ensimmäisen jälkeen tätä lasta toivonut välillä ajatuksen kokonaan haudannut ja uskonut jo, että ensimmäinen jääkin ainoaksi. Mutta tässä sitä ollaan. Nii ihanaa!!! Mieskin tuntuu nyt olevan täysin oikea. lapsikin sai alkunsa heti toisella yrittämällä kun ekaa tehtiin 2v. kyllä se kroppa tietää mikä on mulle hyväksi[:D]. Sori tää pieni ylistävä hehkutus mun niin onnellisesta elämästä. [:D][:D]

Ei se kaikki kuitenkaan niin onnellista ole. Paskan määrä on aina vakio. Veli ilmoitti eilen et on saanu vaimonsa kiinni suhteesta toiseen mieheen... Miten joku voi tehä tollasta??!?!?

Elviira: Tuolla yleinen keskustele sana on vapaa- osiossa neuvottiin miten tuo laitetaan...
http://forum.vau.fi/tm.aspx?m=5376
Mulla ainakin onnistui noilla ohjeilla. [:)]

Julkiraskaana tavallaan ollaan täälläkin. Jos joku on kysynyt, miksi olen kipeänä (oksentelen siis edelleen joka päivä) tai miksen ole tullut treeneihin, olen kertonut totuuden. Suuri osa kavereista ja sukulaisista ei vielä tiedä. Lapset eivät myöskään tiedä vielä, eivätkä tajua kysyäkkään, kun ovat niin pieniä vielä. (5v ja 7v) [;)]
Ulospäin ei vielä näy mitään, kun ei tämä painokaan ole oksentelulla noussut.[:'(]
Toivottavasti pikkuinen saa kuitenkin jostain ravintoa kasvaakseen.

Julkiraskaana täälläkin osittain. Molempien vanhemmat ja sisarukset tietävät ja sitten on suht laaja kaveriporukka jotka tietää. Sukulaisista muuten taitaa tietää vain yksi tätini ja serkkuni. FB:ssä varonnut ettei lipsauta vielä mitään kun melkeimpä kaikki serkut siellä on [:D] Kyllä se sitten jossain vaiheessa ilmi tulee.

Meillä tietää kummankin sukulaiset ja lähimmät kaverit. Itse jäin omille sukulaisille kiinni kun lopetin tupakanpolton heti ku testi oli plussa. Eipä tätä raskautta oo kauheesti salailtu, mies nyt oli heti kertomas kaikil ja mä sitten vasta ku ultra oli takan ni kerroin muutamille jotka ei ollu arvannu. Ei tätä ny kuitenkaan oo mitenkää suoraan julkistettu FB:ssa, enkä oikeen tiiä et miten julkistaisin ja toisaalta ei kai sitä tarvii.. kaikki tietää kenen tarviiki. Saattaa tietty ol et jos liikkeet loppuraskaudest näkyy selvästi vatsan läpi ni tulee FB:iin kuva laitettua. Jaa-a..[;)]
Joku täällä puheli siitä sormuksen/neulan ja hiuksen/langan kanssa ennustamisesta. Oli sitten eilen pakko kokeil oman hiuksen ja kihlasormuksen kans. Ranteen päällä eka pyöri ympyrää ja sit heilus eestaas ja sitten se vaihto heilumis suuntaa ja jatko eestaas heilumist, ja viimetteeks pysähty kokonaa. Niin ja sitten ku kokeilin tossa suurinpirtein kohdunpäällä ni se vaan pyöri ihan törkeellä vauhdilla ympäri, ei loppunu ollenkaa eikä liike vaihtunu teki aika laajaa ympyrää.. Että tälläsiä epätieteellisiä kokeita täällä harrastetaan. Tyttö kait se sit tän mukaan olis. Saas nähä mitä tulee..[:D]

huh...oli tullut juttua taas viikon aikana niin paljon etten varmaan muista mitä kaikkea piti kommentoida..

Täällä ollaan julkiraskaana [:D] miehen vanhemmat otti uutisen todella ihanasti, tai itseasiassa vain miehen äiti oli paikalla kun "kerrottiin" hänelle tiitistä. Laitettiin pöydälle ultrakuva nurinpäin ennen kun anoppi tuli kotiin ja kun hän kotiutui mies sanoi et saat sitten syksyllä kolmannen hoidettavan (meillä kaksi koiraa, jotka oli jäämässä viikonlopuksi hoitoon). Anoppi ihan ihmeissään et tuleeko pentuja kuitenkin (yritin astuttaa nartun, mutta ei onnistunut). Myö siihen et ei tule ja anoppi sano et meinaatteko työ kolmannen koiran ottaa [8|] no mies sitte sano, et pöydällä on kuva siitä ja anoppi kun näki kuvan, hän "hyökkäsi" saman tien halaamaan meitä molempia ja kyselemään miten pitkällä olen yms. [:D] Illalla anoppi oli sitten kertonu appiukolle ja miehen siskolle ja appi oli sitten käskenyt miehen siskon ostamaan kuohuviiniä tiitin kunniaksi [:)]

Minun äiti on tienny ihan alusta asti ja isälle kerroin pari viikkoa sitten. Isovanhemmat ja tädit ei vielä tiedä, mutta jos asia jostain tulee ilmi, se ei minua haittaa.. Halusin vain että tulevat isovanhemmat saa tietää tiitistä suoraan meiltä, eikä mistään muualta.

En nyt muista mitä kaikkea muuta piti kommentoida...Ihanaa viikonloppua kaikille!

Minä en ole julkiraskaana. Molempien vanhemmat ja sisarukset tietävät, minun 2 parasta kaveria miehineen ja yksi sukulaisperhe, jossa käytiin viime viikonloppuna kyläilemässä. En ole erityisesti sanonut ettei saisi kertoa, mutta rajoitin facebookin seinää ettei siellä pysty kukaan kommentoimaan varulta, kun en siellä halua että kukaan mitään julistaa.

Tällä hetkellä ahdistaa töissäkertominen, ensi viikolla kehityskeskustelussa ajattelin kertoa, tosin kehityskeskustelu ei ole nykyesimiehen kanssa, joten siihen täytyy vielä kerätä voimia. Toivon että helpottaisi nykyesimiehellekin kertomista tuo kehityskeskustelu. Maanantaina on neuvola, odotan että ne sydänäänet kuuluisi, nyt kaipaisi merkkejä että vauva on masussa ja voi hyvin.

Tänään oli töissä ekaa kertaa mammafarkut jalassa. Ne on ihanat, ei purista [:D]

Voi Miu82 toivottavasti voit hyvin, eikä sinulle tapahtunut sitä, mitä ensimmäisenä tuli mieleen. [:(]

Kyllä täälläkin sydän hetkeksi pomppas kun luin ton Miu82:n, että poistut täältä.
Ei saa ihmisiä tollee säikytellä! [:D]
Mutta pääasia että kaikki on kumminkin hyvin, eikä ensimmäinen oma arvaus osunut oikeeseen.[:)]

Muutaman rytmihäiriön aiheutti MIU sun viesti. Mut onneksi kaikki hyvin. Oikein hyvää jatkoa ja onnea odotuksen ja vauvan kanssa[:D]. Täälä me ollaan jos haluat palata[:)].

Joo,täälläkin sydän jätti lyönnin välistä...
Hyvä että kaikki on ok?
Kaikkea ihanaa odotukseen ja keväistä ihanaa tuulta rinnuksiin.[:D]

Ohhoh, jopas täällä on ehtinyt sattua ja tapahtua itse kullekin.. En ole käynyt muutamaan päivään koneella, olin "hermolomalla" poissa kotoa kun isännän kans meni sukset ristiin.. Enkä tiedä onko ne asiat siitä helpottuneet, nyt on kai hiljainen aselepo tai tää on vaan tyyntä myrskyn edellä. Ensimmäistä kertaa meidän suhteen aikana uhkasin tosissani lähteä ellei yhteydenpito erään akan kanssa lopu kokonaan. Pelkäsin oikeasti, että jään vauvan kanssa yksin [:(] Jospa tuo mulkero (anteeksi karkea kielenkäyttöni) alkais pikkuhiljaa tajuta, ettei voi kohdella minua ihan miten sattuu.. Olen saanut jo ihan tarpeeksi paskaa niskaan [:@]

Minä ainakin olen ihan julkiraskaana, anoppihan sen toitotti naamakirjassa jo heti alkumetreillä, joten kaikki kaverini tietävät asiasta. Muutama sukulainen ei tiedä, mutta se johtuu ihan siitä etten ole ollut heidän kanssaan yhteyksissä aikoihin. Eiköhän asia paljastune heillekin parin viikon päästä kun on sukujuhlat tiedossa [;)] Masua en jaksa vetää sisään, mutta pidän kyllä väljempiä vaatteita. Entinen koulukiusattu läskipallero-minä puskee välillä esiin ja haluaa pitää kropan piilossa.

Että näin.. Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Miu82:lle hyvää odotuksen jatkoa.

Emilia:lle tsemppiä.
Koittakaa selvittää välinne ja keskustella missä mennään. [>:]

Mulla on ollut tosi surumielinen ja raskas olo. Ehkä se johtuu tästä erityisäitiyslomasta. Ihan kuin en osaisi olla kotona. [8D]
Mulla on ikävä mun työtä ja elämää. Ja aikuisia puhekumppaneita.
En mä aiemmissakaan raskauksissa voinut tehdä omia töitäni, mutta aina on löytynyt jotain "suojatöitä". Nyt työllisyystilanne oli niin huono ettei työnantajalla ollut antaa mulle korvaavaa työtä.
Katsotaan kun kevät tulee ja pääsee tonkimaan kasvimaata, niin ehkäpä mielikin piristyy.[;)]

ei jaksais enää. viime viikon tuntu siltä että kyllä tämä tästä mutta viikonloppuna olo paheni taas kovasti ja työpäivän saikin alottaa sitten oksentamalla. itku oikeesti meinaa tulla kun ajatteli että nyt saa jo rentoutua ja nauttia tästä raskaudesta mutta ei niin ei. Miestäkin käy sääliksi kun se joutuu tekemään kotona kaiken ja minä makaan lahnana vessassa tai sohvalla. valitusta ei kyllä ole tullut mutta kun ollaan aina hoidettu kaikki 50/50 niin ei tunnu hyvältä.

kävin tuossa tsemppaukses lukemassa tammivauvojen tarinoita. taistelua sekin tuntuu olevan mutta on se niin ihanan kuulosta silti. Asiantuntijoilta jo kuulostivat monen asian suhteen - itsellä menee varmaan peukku suuhun sitten kun vauva oikeesti tulee maailmaan.

nyt meen viiliä syömään ja kohta kotiin. mitään töitä en tänään oo saanut tehtyä mut ihan sama. p...a olo siitäkin.

sori valituksesta. tää on kyllä mahtava paikka. pääsee hyvällä omalla tunnolla kitiseen kunnolla.

miulle hyviä jatkoja!

Emilialle energiaa sotkujen selvitykseen. Mä osaan kanssa olla tosi neuroottinen jos tulee jotain yhteydenottoja toisilta naisilta. naiset osaa vielä olla tosi kavalia ja heitellä semmosia lausahduksia joita ei todellakaan puolitutuille mun mielestä kuulu laittaa. mutta hyvällä koulutuksella [;)] meillä ainakin päästiin noista asioista eroon.. mutta sun kommentista tuli heti mieleen että kuinka raskasta olisikaan jos pitäisi tähän uuden opetteluun vielä parisuhde sotkuja ottaa mukaan. Paljon voimia siis sinnepäin.

Takaisin