Elokuiset sadot

Joo yök,pitää korvista kii ja lallattaa...[:D][;)]

Mutta,mitäpähän mun isommat pennut aattelee omissa huoneissaan
en haluu ees aatella.
Vaikka hiljaa yrittää "toimittaa ja harrastaa"..[;)]

Jippii!!! Olen onnesta aivan sekaisin! Tuntuu että mun pitää huutaa asiasta koko maailmalle, tännekin tulin kirjoittelemaan [:D]
Nimittäin... mie löysin kätilön, joka hoitaa mun kotisynnytyksen!!!! Keski-Suomen alueella tätä tekee vain yksi ainut, ja mie sain hänet auttamaan! Tuntuu niin mahottoman ihanalta, ku menetin jo uskoni - olen etsinyt jo jokin aika tuloksetta.[:D][:D][:D] Nyt vain toivon että kaikki muuten menisi hyvin, Masukki kehittyisi hyvin, olisi oikein päin ym. jotta meijän neljännen lapsen saaminen onnistuisi kotona!

Mahtavaa Viljonka[:D]
Pistää käsillä aaltoja ja pyytää muita aaltoilemaan mukana!![:D]

Rohkee olet !![;)]

Tosi rohkeeta Viljonka kotisynnytykseen ryhtyminen. Sitä on ite jotenki niin sidoksissa tähä nyky-yhteiskuntaan et ei ole tullu edes mieleen et kotona synnyttäis. Sulla kuitenkin jo 3 synnytystä takana ja todennäköisesti hyvin menneitä ku uskallat siihen lähteä.

Tisuista vieläkin: Onneks omat on sen vertaa pienet vaikkakin nyt c-kuppi nii ei ne taida riittää olalle heittämiseen asti vaikka kui lerpahtaisivat[:D].

Noista äidin ja isin tai uuden puolison äänistä: Mä vaan toivon et 6v ei vielä hirveesti ymmärrä. Mut jotenki musta tuntuu, et lapset tietää uskomattoman paljon asioita vanhenpiensa elämästä vaikka me ei tiedetä et ne tietää. [&:]. Et vaan lallalllaallaallaalaa ja kädet korville[:D].

Kävin ne vaunut eilen katsomassa ja olin niihin ihan tyytyväinen. Sovin,myyjän kanssa jo hinnasta ja, että haen ne sitten heinäkuussa. maksankin tietysti vasta sitten. Nyt sitten aamuyöllä heräsin uneen, jossa olin katselemassa vaunuja Prismasta ja Cittarista??!! En tiedä mistä noi kaupat, eihän siellä edes ole kunnon vaunuja! Mut kuitenkin; unessa siellä oli jotkut niin ihanat vaunut ja mä ajattelin et noi mä haluan enkä niitä mitkä olin jo oikeesti sopinu. Sit en saanu enää nukuttua koko aamuyönä ku jäin miettimään sitä asiaa. Pitääköhän mun oikeesti käydä kattelemas niitä vaunuja vielä. Jos vaikka oikeesti näkisin sellaset vaunut mitkä näin unessakin?

Oih Viljonka,aivan mahtavaa!!!!!!!!

Mä itsekin haluaisin synnyttää kotona,mut mies ei tykkää ajatuksesta ja kyllä mä hiukan itsekin "pelkään"ajatusta...Mut meillä olis täällä ammekin ja vesisynnytyskin olis jotain aivan mahtavaa....Tyks:ssä kun ei saa ammeeseen synnyttää[&o]
2 viimeisessä kun ollut nopeudesta huolimatta pienoista jännitystä mukana....

Mut poliklinisesti sitten ainakin,en sairaalassa aijo yhtään enempää kuin pakko,olla[:D]

Pitkästä aikaa tänään ja eilen lueskelemassa viestejä. Teillä joilla LA't kuun alussa, tuntuu että raskaus on niin paljon pidemmällä kuin oma. Nyt kun on kaksi viikkoa np-ultrasta ja 6 viikkoa vielä rakenneultraan, tuntuu että sinne on pieni ikuisuus. Onneksi on sentään neuvola välissä ensi viikolla. Toivoisin että kuunneltaisiin sydänääniä, kuulukohan ne 14+ viikoilla? En ole vielä kertonut töissä, olisi mukavampi kertoa, jos kuulisi edes sydänäänet vielä. Alunperin olin ajatellut kertoa vasta rakenneultran jälkeen, mut ei tää maha pysy sinne asti piilossa... 11-13 viikkojen välillä paino on noussut 1.5kg! Siihen asti ei yhtään.

Omat vaatteet ahdistaa, pitänee tällä viikolla viimein vaivautua hankkimaan mammavaatteita kun omista farkuista oikeastaan mitkään ei mene (parit todella matalavyötäröiset, mutta en hirveästi niistä tykkää) ja aina joutuu iltapäivästä avaamaan napin. Ajattelin et yhdet suorat housut ja yhdet farkut mammamallia pitäis riittää. Mulla on yhdet matalavyötäröiset collegehousut, et ehkä ne kelpais kotihousuiksi. Jotain pitempiäkin paitoja kaiketi tarviisi.

Jouduin siirtymään C80-rintsikoista D85 jo viikolla 8, mutta nyt noissakin ympärysmitta kiristää, että kaiketi isommat pitäisi hommata...

Yksilöllistä tuo millä viikolla sydänäänet kuuluu dopplerilla, mutta kyllä niiden jo rv 14 pitäs kuulua, ainakin niin mulle sanottiin neuvolassa. Ekan kerran mulla kuunneltiin rv 10+6 kun oli lääkärineuvola, tuolloin lääkäri oli tosi ihmeissään kun ne kuului niin hyvin. Nyt viimeksi olin neuvolassa 14+5 ja ei tarvinnu kun laittaa se doppleri tohon vatsalle niin jumpsjumpsjumps.. Pikkuisella oli myös kuulemma hikka [:D] Tietysti noihin juttuihin vaikuttaa kohdun asentokin, mulla kuulemma reippaasti eteenpäin kallistuva kohtu.

ALKUPERÄINEN: Eemi03

Tosi rohkeeta Viljonka kotisynnytykseen ryhtyminen. Sitä on ite jotenki niin sidoksissa tähä nyky-yhteiskuntaan et ei ole tullu edes mieleen et kotona synnyttäis. Sulla kuitenkin jo 3 synnytystä takana ja todennäköisesti hyvin menneitä ku uskallat siihen lähteä.

No en tiedä onko se loppujen lopuksi niin  rohkeaa [:D]. Tutkimuksen mukaan kätilön avustama kotisynnytys on yhtä turvallinen kun sairaalasynnytys, ehtona että raskaus sujui ongelmitta ja äiti on terve.  Kätilöllä, joka tulee meille on noin 30 vuoden kokemus kotisynnytyksestä, hänellä on kaikki tarvittavat lääkkeet ja välineet. Käyn tietenkin kaikki mahdolliset testit ja enen LA käyn useampi kerta 4d ultrassa että näen itsekin et kaikki on ok.

Halusin kotisynnytyksen aikaisemminkin, mutta en löytänyt kätilöä ja loppujen lopussa jännitti kovasti. Nyt olen niin hyvin valmistautunut synnytykseen, perehtynyt kaikkiin hyvin ja huonoihin puoliin, etten jaksais lähteä tappelemaan vallinnoistani sairaalaan. Siellä on kiireellinen tunnelma ym. mistä en pidä. Voin vain kuvitella miten tämä sujuis, kotisynnytyksen tarkoituksena on myös tehdä meidän perheestämme entistä läheisemmäksi. Vanhin tyttö (13 v.) saa leikata napanuoran ja pienemmät seurata vauvaa heti alkumetreiltä :). Miehellekin tulee aivan muu kuin "jaloissa olemisen" rooli. Hän ei halunnut doulaa, koska tahtoo olla doulana itse :). Tuntu niin mahtavalta :).

Tietenkin ei milloinkaan voi tietää kuinka raskaus sujuu, vaikka kaikki edelliset raskaudet ja synnytykset sujuivat hyvin, tämä ei ehkä onnistuu niin. Ja tietenkin lähden sairaalaan synnyttämään, mikäli on pienikin riski havaittavissa, onhan se tärkeintä että vauva syntyy. Itse vain haluan tästä viimeisestä raskaudesta vähäsen itselle "tunnelmaa" jos ei onnistu, niin ei onnistu en jää itkemään [:D].

elysee niin miekin suunnittelen vesisynnytystä :). Eikä kotisynnytys varmanaakaan kannata, jos ei ole 100% varma asiasta. Itselläni kaikki synnytykset kestivät (ekasta supistuksesta vauvan syntymään) max 4 tuntia kokonaisuudessaan. Pojalla oli napanuora kaulan ympäri, mutta tätä jokainen kätilö osaa hoitaa. Muuten kaikki sujui mainiosti, ja toivon että nytkin sujuu.

Pakko tulla avautumaan!

Meil on töissä yks vanhempi rouva, joka on kaikille nuorille naisille aina nähdessään, että "katselen tässä sun lantionseutua" tai jos näkyy pieni vauva niin "voi eikö olis ihanaa, kun sullakin olis tollanen". Hän on myös käynyt taputtelemassa muutamien vatsoja ja kertonut kuinka siellä joku asustaa vaikka ei ole kukaan asustellut jne.

Tänään meni hermot mulla ja sanoin hänelle hyvin tiukkaan sävyyn,et "ootko ajatellu, et ehkä mekin ollaan yritetty viis vuotta ja sä et tiedä siitä mitään. Sä vaan tungettelet kaikille kyselemään ja kokeilemaan, mut se ei oo sun asia pätkääkään. Että toi on törkeetä miten puhut meille nuorille. Kattele vaan, mut piidä arvios ihan omana tietonas vaan! Ja että olen raskaana, olisit sen kuitenkin muutaman päivän päästä kuullu, mutta se ei oikeuta sua kyselemään keneltäkään yhtään mitään raskaussuunnitelmista jne."

Hän meni aivan hiljaseks ja onnitteli siinä sitten, ja oli vähän, että kyllä hän sen ymmärtää, että voi olla vaikeeta jne. Mut toivon vaan, et viesti meni perille!

Huh, tulipa oikein paasattua, mut ehkä joku tajuaa asian pointin...

Lila mulla on ihan samanlainen olo, että muut menee jo niin pitkällä eteenpäin. Tosin tänään kun neuvolatädiltä varasin seuraavaa aikaa (VASTA 22.3) niin en hetkeen osannut sanoa montako viikkoa nyt on meneillään... hih... Sydänäänistä että kun me tasatahtia ollaan edetty niin mulla oli lääkäri viime viikolla ja se doppleroi ja onnistui. heti osu samantein siihen vauvaan, mutta kauaa pieni ei viihtynyt siinä kuunneltavana ja karkas pois. Mutta eiköhän sulla löydy hienosti äänet jos ei kovin liukas matonen siellä asu :D.

IHAILLEN katselen teidän viikko tickereitä kun ne näyttää jotenkin että on tosi pitkällä jo - puoli väli häämöttää..

ON: viime viikon makasin sohvalla kuumeessa - ei paljon ollut, mutta taitaa kroppa olla niin sekasin ja väsynyt tästä oksentamisesta että totesi että nyt riittää ja piti kuumetta yllä. Lepo tuli tarpeeseen tosin lisä kipuja/pahaa oloa en tähän olisi halunnut. Nyt muutaman päivän töissä ja oon aivan väsynyt taas. Sohva-makuu-sessioni aikana kerran tunsin kun elohiiri olisi hetken ollut mahassa - ja sitten se meni pois. Tiedän, tiedän, aivan liian aikasta mutta itseäni motivoidakseni päätin uskoa että vauva siellä yritti moikata äippää.. Ainakin se AJATUS antoi voimaa.

Sartza ymmärrän sua täysin. Oon vaihtanut uuteen työpisteeseen ennnen joulua ja nyt kun kaikki tietää vauvasta (pahoinvoinnin takia) niin nämä mulle edelleen hyvin tuntemattomat ihmiset hiplaa ja tuijottaa mun mahaa. mulla vielä on aina ollut hirvee kompleksi maha makkaroistani, eli on vaikea suhtautua hyvin siihen että vatsa pömppää - kotona ihanaa mutta töissä jotenkin oon vielä niin epäuskoinen koko raskaudesta että töissä jotenkin tuntuu oudolta saada vielä mitään huomioo.. ehkä siihen tottuu...[8|]

tsemppiä kaikille loppuviikkoon - kohta se viikonloppu tulee [:D]

Heips kaikille!

Oon edelleen reissussa eikä täällä oo nyt tullu käytyä vähään aikaan. paljon on tekstiä tullu ja kaikki luin mutta en enää muista mitä kaikkee piti kommentoida

Mun oli nyt pakko tulla purkaa tuntoja tänne.. Elikkä vuodatusta ON: nää tiedossa..
Elikkäs siis avokin vanhemmat sai tietää vaavista mutta ei meijän suusta vaan mun yks vanha tuttu oli kuullu raskaudesta tullu kaupittelee mulle vaunuja facebookkiin josta avokin äiti oli sitten asian lukenu ja älynny.. Sehän soitti sitten heti avokille ja alko valittaan asiasta niinku osattiin odottaaki tosin se otti asian vielä huonommin ku ajateltiin.. Sehän sitten tuumas miehelle että miten sä kuvittelet että heidi pystyy ja osaa huolehtia teijän lapsesta ku se ei osaa huolehtia ees itestään.. [:(] Sen takia koska mä en oo löytäny töitä ja sen äitin mielestä mä elän avokin siivellä ja elätettävänä.. Mies on onneks mun puolella ja sanokin äitillensä että pidät suus kiinni että nyt menit liian pitkälle heidistä et puhu noin!! Mulle tuli sitten tosi paha mieli mitä sen äiti sano ja se loukkas mua todella paljon. [:(] Päätinki että en halua nähä enkä olla tekemisissä sen äitin kanssa tällä hetkellä sen verta haluan nähä sitä että voin sanoo oman miellipiteni ja aukasta suuni kun tähän asti oon ollu ihan hiljaa, sit voin harkita uudestaan kun se pyytää multa anteeks!! Tää ei ollu eka kerta kun semua haukkuu ja mollaa se alko jo kesällä mtta toi oli viimenen pisara mulle enkä jaksa enää tommosta eikä mun tarviikkaan sietää ja kestää tommosta!! En ymmärrä miikä sen äitillä on mua vastaan se ei vaan oo mua koskaan hyväksyny jostain syystä ja vaikka meki ollaan nuoresta iästä huolimatta seurusteltu jo melkein 6-vuotta.. Mä en oo vaan kuulemma tarpeeks hyvä sen pojalle!!
Onneks sentään miehen siskot otti asian hyvin ja onnitteli ja iskäki alku järkytyksen jälkeen asian ihan ok:sti yms ja varmasti se on ilonen sit kuhan toipuu alku jätkytyksestä kokonaan.. kyseessä kumminki avokin isän iha ihka ensimmäinen oma lapsenlapsi Mutta onneks mun perhe ja kaikki on innoissaan tulevasta vaavista Anteeks pitkä vuodatukseni.. Ja älkää ihmetelkö jos on pljon kirjotusvirheitä kun tää näppäimistö ei oikein tykkää toimia kunnolla.. JA kuukauden päästä muutetaan tampereelle noin 500 km päähän niistä!!

Mutta muuten kaikki on hyvin.. Masu kasvaa iha hiveetä vauhtia koko ajan [:D] ja vaavin liikkeitä tuntee nyt jo päivittäin.. Ei vielä mitään kunnon potkja mutta semmosta hipsutusta ja kuplintaa ja et sormella tökkäis tuolta masun sisält hennosti [:)] ens viikon torstaina ois sitten neuvola ja 16.3 ois rakenneultra, vielä pitäs päättää halutaanko tietää sukupuoli etukäteen [:)]

uusi masukuvakin otettu tänää pitäs laittaa kuva vaan konellle ja sitten tänne näytillle!!

Hyviä vointeja kaikille!!

heisku ja ötökkä rv 17+2 <3

Voi halit sulle Heisku, tuntuu pahalta puolestasi. Se on niin väärin että uutta ihmistä koskevat uutiset joku jaksaa vastaanottaa niin kun toi anoppisi :(. Onneksi miehesi on puolellasi. Anoppisi ei mielestäni kunnioita miestäsi, jos arvostelee hänen valintansa olla kanssasi. Minä olen onneksi säästynyt anopin arvosteluista, tai ei niitä onneksi minulle kerrota, mutta vastaavaa kohtelua saan hänen sisaruksilta onneksi se ei mua kamalan paljon vaivaa.

Voimia sulle anoppisi suhteen, tuskin se tästä enää koskaan paremmaksi muutu. Nauttikaa Ötökästänne ja antakaa muiden ajatella mitä haluavat, ei nuo voi onneksi teidän puolesta asioista päättää.

Koitan myös välittää voimahaleja sulle Heisku!
Mulle jäi ihan sellainen olo, että miehesi olisi anoppisi ainoa poika, ja tämä on mustasukkainen naiselle, joka on tuon rakkaan pojan "häneltä vienyt". Asiallisen viileästi voisi kyllä anopilta kysyä, että mikä sussa häntä korpee?
-En mä muutenkaan ymmärrä ihmisiä jotka haukkuu lapsensa puolisoa tai lapsille vanhempiaan jne.
Itse sain lapsena aina kuulla kuinka huono isä ja äiti mulla on ja miten vähän ne musta huolehtii jne. Ja vaikka se olisi tottakin, niin lapsen itsetunto ei kaipaa tuollaisia puheita. Samoin jos vaikka mulla olisi kuinka huono aviomies, en haluaisi kuunnella kun häntä haukutaan.
Hän on kuitenkin minun sydämmeni valittu.
Kyllä aikuisen ihmisen täytyisi tajuta koska pitää mielipiteensä ominaan!!! Ei ne kemiat aina vaan kohtaa, eikä kaikista voi tykätä, mutta kaikkien kanssa pitäisi jotenkin tulla toimeen. Onneksi jaat elämäsi miehesi kanssa, et anoppisi.[;)]

Lila ja asali Mäkin oon täällä häntäpäässä!!![:D] Voipi olla että tästä tuleekin syyskuun vauva, jos menee parillakin päivällä LA.n yli.[:(]
Masukuvia oon katsonut kateellisena. Kaikki tuntuvat olevan niin pitkällä jo. Mutta perässä tullaan.[:)]

Heiskulle isoja voima haleja! Onneksi meillä ei tullut tuollaista eteen vaikka joku kerkesikin minun vanhemmille kertoa ennen kuin me pääsimme itse kertomaan. Ja avomiehen isäkin otti asian todella rennosti. Sillekin ensimmäinen lapsenlapsi. Avokin äidille emme aio kertoa ihan vain yhteisellä päätöksellä. Avokki ei ole missään tekemisissä hänen kanssaan. Ja nyt varmasti mietitään että miksi niin siihen on kyllä hyvät perustelut mutta se on suht arka aihe ettei pahemmin asiasta puhuta.

Neuvolassa tuli käytyä ja siitä onkin enemmän tuolla Neuvolakäynnit puolella.

Sartza: Se muuten on ärsyttävää ku mahaa tullaan hiplailemaan. Saati sitten että joku tuntematon joka vielä höpisee kaikenlaista. Kavereille/tutuille olenkin jo sanonut että vaikka mulla maha kasvaakin niin mun mahaan ei kosketa koska se on inhottavaa.

Rintsikoista sen verran että itsekin joutunut jo kokoa isompaan vaihtamaan ja kun ei tälleen muutenkaan mitkään pienet "melonit" ole niin saa nähdä tuleeko tuossa parin kk päästä selkävaivoja [:(]

Kyllä noi raskaushormonit näyttää joillakin tekevän tepposia[:D]. Ite olen vissiin turhankin kiltti ja rauhallinen, et ei ole kyl tullu kimpaannuttua kenellekkään sen enempää kun normaalistikkaan.

Silloin alkuraskaudessa kun oli niin paha olo töihinkin tullessa niin mua sapetti ihan suunnattomasti se kuinka ihmiset oli niin pirteitä ja ilosia ja toivotteli hyvää huomenta!! Sairaalan käytävillä ihan tuntemattomat ihmisetki sanoi mulle huomenta! Mä vaan ajattelin et mitä v...a noi mulle puhuu, enhän mä edes tunne noita. Mut pysyin kuitenkin hiljaa[8|].

Heiskulle voimia anopin sietämiseen.

Lila, Asali ja Annmarie mitäs sitä kateelliseksi muiden tickereille käydä. Ihan yhtä paljon tekin olette raskaana kun kaikki muutkin. Ei se viikkoluku sitä mihinkään muuta[:)].

Liikkeitä on alkanu oleen ihan jatkuvasti masukissa. Sanoinkin tossa eilen miehelle vähä väärin et on laps alkanu liikkumaan enemmän[:D]. Taitaapa olla tosin liikkunu tähänkin asti mut mä en ole vaan tuntenu kaikkea.

Mieskin sai eilen osansa monesta potkusta ja jyskeestä[:D][:D]. Tuntuvat ihan hyvin masun päälle. Siinä iltasella kun sohvalla makoiltiin ja katottiin miesten hiihtoa mies piti kättä mun masulla pitkän aikaa. Ei meinannu malttaa ottaa poiskaan ku ei ollu noin paljoa liikettä tähän mennes tuntenukkaan[:D][:D].

Heisku, ei kyllä yhtään mukava tilanne sulla!
Mulla on anoppiin hyvin neutraalit välit. Asutaan kaukana ja nähdään hyvin harvoin, joten suhdekin on jäänyt aika etäiseksi. Kyllä hän iloitsee kanssamme eikä ole viitteitä, ettei hän pitäisi minusta. Ei vaan olla yhtään samalla aaltopituudella...
Ja tervetuloa tampereelle, mä oon aiankin tykänny asua täällä[:D] Muutin tänne siis -04.

Mitäköhän nää mahan roplaajat "täällä on masu kasvanu.." tykkäis jos samantien tarrais niitä tisseistä "täällä on tainnu alkaa rinnat roikkumaan.."? Pitääkin testata. Raportoin myöhemmin mitä kävi :)

Mulla on ollu tänään NIIIIIN huono päivä, että jos huomenna töissä tämän päiväinen toistuu, niin kun uhkaavasti näyttää, en TODELLAKAAN säästele sanojani vaan marssin esimiehen luo ja annan kaksi vaihtoehtoa; joko se tekee muille työntekijöille selväksi, että mä EN tee tiettyjä juttuja raskauteni takia tai sitte lähden suoraa sairaslomalle. P**kele kun voi olla itsekkäitä ihmisiä maailmassa. En jaksa ees valaista asiaa teille tän enempää, v*tuttaa jo muutenkin niin paljon.

Anteeksi purkaukseni...

ALKUPERÄINEN: Pähkylä

Mitäköhän nää mahan roplaajat "täällä on masu kasvanu.." tykkäis jos samantien tarrais niitä tisseistä "täällä on tainnu alkaa rinnat roikkumaan.."? Pitääkin testata. Raportoin myöhemmin mitä kävi :)

Heh :) pitää todellakin kokeilla [:D][:D][:D][:D]

Tuosta kotisynnytyksestä vielä...Mulla ehkä suurin "este" siinä on lapset...En välttis amerikan tyyliin halua lapsia synnytys tilanteeseen ja miehen kuitenkin toivoisin olevan läsnä en lapsen vahtina[8|]
Muuten mulla olisi ihan varma juttu ja selkeä mielikuvakin miten kaikki menis[:D](nämähän on näitä suunnittele ja toteuta juttuja,eikö[;)])
Ja toinen "este"on itse mies[:)]Hän vannoo kaikkien koneiden ja vempeliden nimeen ja siihen apuun joka sairaalassa on lähellä.
Joten kyllä mä taas tyksiin elokuussa suuntaan,mutta yhtään minuuttia ylimääräistä en sielä vietä[:D]
Kuudennen synnytyksessä oli lapsivesi aivan vihreää ja vauvan sydänäänet katosivat pitkäksi toviksi,viittävaille leikkuriin jouduin kunnes syke löytyi.Napanuora kahdesti,tiukasti kaulan ympärillä.Tuolloin oli kyllä olo että onneksi oltiin sairaalassa...

Synnytysjakkaraa haluaisin koittaa jos vaan kerkeen[:D]Onko kellään kokemuksia siitä?

Takaisin