Elokuiset sadot

Annmarie,tervetuloa ja ONNEA[:D]

Miu,nyt varovasti teräaseiden kanssa!![;)]

Wimppu
,toivottavasti vuodot pysyy sitten sinne synnytyksen jälkeiseen aikaan asti poissa!!

Niisk,tää vaan niistelee..

Oikein Miu muistit,progesteroni se on[;)]
Ja joo,osta kaikki suikaleina ja viipaloituna niin tulee vähemmän venttejä!![:D]

Tää peikkonen se vaan pörrää tuol alamasussa..ihan hassu [:D]
Tunne on niin hauskan omituinen[:D] <3

Noh,mulla kohtu takaseinässä..[:-]
Joo,kyl mä nyt uskoisin että sä myös rupeet rv 18 -19 tuntee jo liikkeet ...
Mut joo,heinäkuussa viimeistään!![:D][:D][:D][:D]

Miu82 On noilla kanoilla nimet. Horniolaista kantaa olevat ovat: Henrietta, Pikku Kananen, Klaara ja Kotko. Nämä ovat alkuperäisiä maatiaiskanoja. Väreiltään mustia/mustanruskeita.
Alhon kantaa olevat ovat: Kauno sekä Helmi. Nämä ovat kermanruskeita, Helmellä on harmaa pyrstö, Kaunolla musta.
Kukko on Taisto. Ärhäkkä, äänekäs, komean kirjava kaveri, joka vihaa etenkin miestäni. (kokeeko tuon kilpailijaksi kenties?)

Vaunuista Me ostettiin esikoisen syntymää ennen Emmaljungan yhdistelmärattaat. Hienosti ovat kestäneet ensin omien poikien käytössä ja nyt vielä ovat olleet lainassa siskon muksuilla. Tulevat kesällä taas takaisin meille tätä kolmosta varten.
Meillä oli myös matkarattaat, mutta kun nuo "kunnon rattaatkin" mahtuivat autoon ja kulkivat aina suoraan, jäi matkarattaat ihan turhiksi.
Lisäksi kestivät hyvin kahdenkin lapsen painon, joten kun esikoinen väsyi kävelyyn, hän mahtui pikkuveljen kanssa rattaisiin.
Vaunuaikana meillä oli vaunukopan päälle kiinnitettävä sisaristuin, jolloin sai molemmat kyytiin.

LiikkeistäMulla oli toisessa raskaudessa istukka takaseinällä. Hieman se tuntui vaimentavan potkuja, ainakin raskauden alkupuolella.
Nyt on istukka takaseinällä, kuten esikoisestakin.

Joo ja tää blondi ei ees hokannu mitä luki,ainakaan täysin[:D][:D][:D][:D][:D]
Enkä ois huomannu varmaan jos et ois mitää sanonu[;)][:D]

Heippa pitkästä aikaa!!!
Täällä tunteet ovat tasoittuneet puolin ja toisin, onneksi. Just nyt kun kirjotan tätä, tuntuu niin jännää väpätystä masussa....en tiiä, et mitä on, kun laktoosi-intokin vaivaa..:) parina päivänä on kyllä navan seudullakin ollu elämää! Ihanaa, mikäli se on Hän. Ootteko nimiä ajatellu? Me ollaan jo päätetty, mut silti kutsun häntä Häneksi, enkä nimillä. Maanantaina neuvolaan, sieltä varmaan sit saa tietää, koska rakenneultraan. Ollaan saatu paljon vaatteita yms kavereilta, joilla n. vuoden ikäisiä lapsia, tosi mukavaa, ja parin kuukauden päästä ostetaan samoilta emmaljungan yhdistelmät. Hei!! Mitä olette ajatelleet kivunlievityksestä? Onko joku edellisissä synnytyksissä koittanut TENS-laitetta? Eli sähköä? Olen kiinnostunut siitä, en haluis epiduraalia, en voi sietää kanyyliä, kauhee pelko, eikä auta vaikka sanotaan, ettet sä sitä siinä rytäkässä huomaa....[:'(]. Ja muutenkin ois kiva, jos vois olla paljon liikkeellä siinä.ns. aktiivinen synnytys. Katsotaan..oon jo listannu musaa, mitä haluan kuulla synnärillä....siellä on esim. megadethiä :) mut on myös rauhallisempaa.

Kivaa viikonlopua mammat!!!! Ja tervetuloa uudet!!!

Mulle ei silloin NP ultrassa sanottu missä se istukka on. On nyt sit yritetty tiirata ite kavereiden kanssa ultralla. Meistä se näyttää siltä et istukka olis osittain etuseinässä ja osa menee toiselle sivulle. Siis istukka löydettiin varmasti ku napanuorakin löytyi mut tulkinta siitä miten ultralaite näyttää kuvan niin on ollut mietinnässä. Mulla ne liikkeet on tuntunu koko ajan vain toisella puolella alavatsaa. Jotain ihan pientä on voinut tuntua toisella puolella. Siitä olen sit päätelly et ehkä me ollaa oikeassa sen istukan paikan suhteen.

Oliko ne MIU ne mamma farkut mistä puhuit, Stockalla tarjouksessa? Mä tulin eilen Hesaan ja kaverilta löytyy se kortti. Pitää vissiin käydä kattomas jos sopisivat mullekkin. Ne liikkeet voi tuntua minä hetkenä sullakin tahansa. Löysin pojan odotusajan kortista, et olen käyny neuvolassa viikoilla 17+3 ja silloin on merkitty liikkeet ++. Mut tarkkaa aikaa en muista. Silloin se istukka oli takaseinässä. Mut saattaa tosiaan mennä aikaa ennen kuin tunnet.

Annmarie mulla en verran kokemusta kukoista ja kanoista, et nuorena tallilla öydessäni siellä oli myös kanoja ja yksi kukko. Hullukukoksi sitä kutsuttiin kun kanalaan jos piti mennä mentiin aina kaksin harava kourassa ku se pirulainen tuli päälle ku yleinen syyttäjä. Siitä lähtien mulla on jääny vähä ärtsy maku kukoista.

Naimisiin menosta... Kaipailin kyllä kokemuksia painostuksesta, mut mukavahan teidän siviilisäädyistäkin oli lukea [:)] Ärsyttää kun lähes joka kerta isoisäni luona vieraillessa saan kuulla, että nyt pitäisi kipin kapin mennä vihille lapsen takia [:@] Noh, silloin 60- ja 70-luvulla asiat olivat toisin, kait se pitäis vaan ymmärtää häntäkin..

Jes nyt on löydetty vauvalle vaunut! Käyn kokeilemassa ja työntelemässä niitä kokeeksi ja ostan pois jos tykkään. Pinnasänkykin löytyi, tosin mukana tulee vaaleansininen verho.. Noh, ostan joka tapauksessa valkoisen verhon, joten ei haittaa jos rakenneultrassa näkyy tyttö [:D]

Onnea kaikille uusille tulokkaille!

Annmarie Tervetuloa ja täällä myös pitäisi poika ensiviikolla ilmoittaa ekaluokalle! Eli suuria elämänmuutoksia tiedossa elokuulle!

Päänsärystä Mulla ollut kanssa päänsärkyjä tyyliin jokatoinen päivä parin viikon aikana. Niska- hartia seutu jumittaa myös. Ensiviikon pe olen menossa kasvohoitoon ja kuumakivihierontaan (sain mieheltä joululahjaksi lahjakortin). Täytyy vaan virittää tyynyjä että pystyy mahallaan olemaan.

Rattaista Meillä vuonna 2003 ostetut briot. Harmaa/lilat väritykseltään. Olen miehelle ehdotellut et jos laitettais myyntiin ja ostettais uudet tulokkaalle, mutta en tiedä sitten kannattaako niitä lähteä vaihtelemaan. Hyvät kun ovat. Olis vaan niin kiva ostella vauvalle edes jotain!!!

Meillä kanssa suunnitelmissa ollut lähteä keväällä pidennetylle viikonloppu reissulle jonnekkin euroopan kaupunkiin, mutta ei oikein tiedä vielä minne. Mies haluaisi Saksaan autoja katselee ja minuahan ei tietysti vois vähempää kiinnostaa.. Pariisi ois ihanan romanttinen!! Kunhan mulla nyt edes selviäis tuo töitten jatkuminen, niin vois ruveta tekemään tarkempia suunnitelmia. Jos ei nyt päästä minnekkään niin sitten 2012 kun meillä on kymmenenvuotis hääpäivä!

Kestovaippoja oon minäkin käyttänyt pojilla, mutta nyt en oikein tiedä jaksanko ruveta niitä pyörittää. Luultavasti muutaman kestovaipan teen itse ja käyttelen niitä. Kävin jo katselemassa kuoseja pul kankaisiin mutta en löytänyt vielä mieleisiä kuoseja.. :)) Tietysti jos tyttö tulee pitää olla prinsessaa.. :)) 

Kylläpä masentaa, täällä on 28 astetta pakkasta niin saa sisällä istua kokopäivän....

En ole jaksanut tuota tickeriä laittaa.. eli viikkoja nyt 16+2

Miu82, kiitos migreeniä koskevasta kommentista. Samalla tyylillä hoidan minäkin; Panadol oireisiin eikä estolääkitystä ainakaan vielä vaikka kohtauksia onkin ollut n 2 x vko. Lääkärin mukaan yleensä ne helpottaa keskiraskauden ajaksi ja sitä täällä nyt sitten odottelen.

On ihanaa lukea teidän hankinnoista vauvalle ja itsellenne! Mä kun en oo vauvoille ostanut vielä mitään. Ekat äitiyshousut tosin tilasin h&m:ltä. Oishan se kiva että housut mitkä päälle laittaa myös pysyisivät ylhäällä[:D] Alkaa normifarkkujen kanssa olla hankalaa; suurin osa ei mahdu kiinni ja ne mitkä mahtuu valahtavat tonne mahan alle. Ei ainakaan näillä pakkasilla niinkään kivaa.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Mä löysin kans ne Stockan farkut ja hyvät oli. Mukaanhan ne piti ottaa[:)]. Ainoa mitä jäin miettimään oli se ,että se resori osa masun kohdassa oli jo nyt aika tiukka. Saapi nähän kui hyvin venyy ku masu kasvaa vielä lisää. Itse farkkuosuus oli mukavan pehmeää ja joustavaa.

Niistä päänsäryistä; Nyt on onneksi pe ilta ja la koko päivä ollut ihan ilman päänsärkyä. Muuten koko viikko siinä meni. Mulla ei ole ollut migreeniä. Sen tyyppisiä kohtauksia kylläkin mutta silleen alle 10 kertaa koko elämän aikana. Ja saattaa olla et on johtunu silmistä. Toivottavasti nyt ei päänsäryt enää jatkuisi.

Tietty jos väsymys ollut syynä niin ensi viikon aloittaminen saattaa tämän päivän kotimatkan takia  mennä huonosti. Klo 13.06 pitäisi junan aikataulun mukaisesti lähteä. VR:n sivuilta kävin katsomassa niin sen mukaan ne junat mille oli ilmoitettu lähtö aika oli joko kokonaan peruttu tai sitten lähtivät vähintään tunnin myöhässä[&:].

Ja edelleen toi tickeri menee päivän edellä. Tarkalleen menossa 17+0.

Hyvää sunnuntai iltaa kaikille!!

Tuli tänään käytyä vanhempien luona kylässä ja vanhempi isoveljeni oli siellä poikansa kanssa. Oli kiva temmeltää reilu 1½vuotiaan kanssa. Ja leikin lopuksi poika meinas nukahtaa istualteen [:D]

Nuoremman isoveljen vaimo perjantaina soitteli ja kyseli että ollaanko mitään vielä pienokaiselle hommattu. Saadaa heiltä lainaan turvakaukalo siksi aikaa kunnes jää pieneksi [:)] Ja lupasi veljen vaimo laittaa vähän vaatteita sun muuta tavaraa jemmaan että saadaan.

Päänsärystä
tuli mieleen että mulla oli vain alkuvaiheessa sellasta joka iltasta päänsärkyä. Mutta nyt ei ole tänä vuonna ollut kuin satunnaisesti. Varsinkin pahat hajut saa päänsäryn aikaiseksi ja jonkun aikaa olen jaksanut sitä kipua mutta sitten on pitänyt ottaa särkylääke.

Annmarielle tervetulot ja onnea odotukseen! [:)]

Miu82 joko on käsi parempaan suuntaan?

Nyt sitten kuorosotaa ja vois vaikka katsoo vielä jonkun elokuvan ennen kuin nukkumaan aikoo.
Hyviä sunnuntai-illan jatkoja kaikille!! [:)]

Tänne ei mitään ihmeitä,muuta kuin alavatsalla vähän lieviä kipuiluita,-
oiskohan kenties venymistä ja niin ollen kasvusta johtuvaa..

kampaajalla käyty ja se olikin ihmeissään kun ei tiennyt että oon raskaana[:D]
Sanoi mun olevan jo iso... [&:]
No kyllä mä sen itsekin tiedän...[:D]

Ajattelin että hankittas tossa uutena vaunut sekä kaukalo,
kun pinnasänky on tilattu huutonetin kautta patjoineneen käytettynä sekä hoitopöytä jo ostettu.

Ostettais siis emmaljungan Classic sportit,mustana,quadrolift kopalla,kaukalo ja adapteri, hyttysverkko
ja kuulaakeroidut renkaat siihen ...
Kalliiksihan se tulee..mutta käytössä ovat sen 3 vuotta....
Ilman noita renkaita ne maksais 749 € ja satanen siihen päälle sitten,renkaiden kanssa..
Eli tarkoitus pitää varapyörinä niitä ilmakumeja.
Tykkään tosta mallista kun siinä on toi metallikori alhaalla.

Ihanaa kun toi loputon nälkä on talttunut että oikeesti voi pörrätä asioilla oman aikansa,ei oo paha olo jne.
Ainoo vaan että vessaan pitää päästä [:D]

Ainiin parit rintaliivit hankin tossa 25€ kpl,toiset 70E :t ja toiset F:t.
Ostin ne funky ladysta.Huokee hinta sinällään,yksinkertaiset mustat.
Hurjaa sinällään kun on 65 D kuppi... niin nyt noi kuullostaa aivan älyttömän kokoisille....[:-][;)]
No joo....

Oikein ihanaa maanantai päivän jatkoa kaikille ihanille mammoille[:)]

Mulla oli ennen raskautta rintaliivit kokoa g, nyt menee jo i koko..JA taitaa olla että nekin kirraa jo jonkin verran..Et se siitä et rinnat kasvaa korkeintaan 2 kokoa raskauden aikana..Entä mun koko sit kun imetys käynnistyy...[X(]

Juu virallisesti mun ruokahalu on parantunut sairastelun jälkeen ennalleen..Tuntuu et paino nousee silmissä koko ajan..Aargh..[;)]

ainiin tervetuloa kaikki uudet ja vanhat kävijät..

huomasin tossa eräänä päivänä kun mies ajoi mun koneelle täyden tarkistuksen niin löytyi 14 vakoilu-/haittaohjelmaa..Sit seuraavana päivänä se ajoi uudestaan saman ohjelman ja löytyi 4 vakoilu-/haittaohjelmaa..Enkä ollut kerennyt käydä netissä kuin vau.fi sivuilla ja täällä keskusteluissa..>>Toivon mukaan ei ne haittaohjelmat tulis täältä..Täthän sais olla putsaamassa joka päivä..[:'(]

Hmm.. mun toinen tickeri jätättää pari päivää..No eipä tuo maailmaa kaada..

Minä olen ollut kauhuissani kun nuo tissit näyttää paisuvan, sillä normaalisti kuppikoko on 80H. voi hartia parkoja jos joutuu jotain J-kuppeja kannattelemaan loppuraskaudesta!

Kylläpä masujen kantajilla on isoja liivejä[:D]. Mä en edes tienny et tollasia kokoja on olemassa[:D].

Ihanaa pientä jytkettä ollu masussa koko ruokatauon ajan. Sitä ei huomaakkaan ku istuu ja tuijottaa kaukaisuuteen et ympärillä on muitakin. Työkaveri tossa kiljas ruoan aikana et "maa kutsuu, missä oikein meet?".[:D] Niitä liikkeitä vaan jää vielä niin kuuntelemaan et kaikki muu unohtuu. Ovat niin harvassakin et ihanaa sit ku jotain tuntee.[:)][:)][:)]

Minä myös nautin tästä hyvästä olosta.[:D] Voi oikeasti liikkua ja mennä rauhassa mihin vaan kun ei tarvitse laskea tunteja siihen et pitää taas syödä. Sunnuntaisen yli 4 tunnin seisoskelun Hesan rautatieasemallakin jaksoi ihan hyvin. Siis olon suhteen. Ei siellä ny kiva ollu seisoa[:@]. kotona oltiin 5 tuntia myöhemmin ku olis pitäny.[&:]

Pientä kremppaa tuntuu kuitenki olevan koko ajan. Viime viikolla se päänsärky... No ny se on helpottanu mut ny on sit alaselkä nii pahassa jumissa, et ei yöllä meinannu vessaan päästä. Selkä on ollu jo pidemmän aikaa vähä huono joka päivä mut pahemmin huono vain harvoin.

Onneks mun setä on ns. kansanparantaja ja nikaman niksauttaja ja on aina saanu mun selän kuntoon tähän asti. Menenki siellä käymään lauantaina esittelemäs masua ja pistämäs "perseen oikooseks"[:D][:D][:D]. Setä kun on kovasuinen mutta lämminsydäminen pohjalaisukko nii silllä on tapana viljellä näitä ihania kommentteja. Niille joille pohjanmaan murre ei ole tuttua nii oikooseks tarkottaa normaalisti laittaa makuulleen. Tässä yhteydessä oikea suom. sana taitaa olla suoraan. Ku hänen mukaansa joka toisella vastaantulijalla on "perse pahasti vinos[:D]".

Juu,siis osaankohan mä selittää kun en rengasexpertti oo minäkää..
mutta ne mitkä ostetaan siihen erikseen on "puhkeamattomat kuulakeroidut "renkaat ,ne on 25 € kpl.
Jos oisin ostanut City crossit, niissä ois ollut ne renkaat jo valmiiksi,mutta siihen ei saa ilmakumipyöriä niinkuin tuohonclassikc sporttiin saa kummatkin!!
mMutta mä en halua sillä rungolla,(City cross) sen kangas alaosan takia,vaan haluan kestävän rungon ja teräskorin sinne alhaalle.
Meidän vaunut tulee olee himpun painavemmat mutta juteltiin niistä jarruistakin mitkä siinä Classicissa on,että ne on jäykät mutta niitä ei tartte huoltaa.
Niinkuin sitten City crosseissa oli sellainen muovisen näköinen jarru joka vaatii sit jotain rasvausta.
Cityyn ei tuu jalkapeitettä ja classiciin se kuuluu,mut ei hyttysverkkoa.
Heiiiiii nyt mä rönsyyn taas mutta toivottavasti pointti valkenee edes vähän!!![;)]
(pelkistä pyöristä mun piti puhua.[;)]

Joo siis tää rengas juttu lähtee siitä että en todellakaan tykkää pumpata
..siis ilmaa kumeihin-mitäs muuta[:D][;)]

Kohtu tuntuu kasvaneen yhtäkkiä paaaljon ja noussut ylemmäs!![:D]
Jotain jytkettä siel taas oli?[:-]

Rinnoista joo,normaalisti = 65 D ja todellakin noi I:t ja J:t on jotain sellasta mistä mulla ei oo hajuakaan...[:D]
Ympärysmitan takia mäkin ostelin pääasiassa liivit mutta on noi kaksoset paljon turpeemmat kuin ennen..[;)]

Hiihaa,-ruoanlaittoon,jauhelihakastiketta ja perunaa + salde.. ihanan tavallista[:D]

Hei!
Täällä näköjään noista vaunuista keskusteltiin. Me ollaan nyt kallistuttu just noiden city crossien puolelle. Ei sitten jää nurkkiin pyörimään sitä koppaa.. Saadaan näillä näkymin tutulta ostettua sellaset käytetyt niin niissä on mukana kaikki jalkapeitteet ja muut. [:)]
En mä ole ainakaan kuullut että niitä hirveästi tarvitsisi rasvailla, kun muutamalla tutulla on sellaset ollu..

Mä olen kanssa tuskaillu tissieni kanssa. Yhen koon ovat nyt kasvaneet ja kuulostaa ettei ne nyt hirveen isot oo kun on nyt C-kuppi, mutta kyllä ne hervottomilta näyttää muuhun kroppaan verrattuna. Ilmeisesti mulla on isot kylkiluut jotka niitä korostaa.. Tai niin mä oon aina itelleni väittänyt..[:D] Mies on vaan innoissaan niitten kasvusta, vielä kun tajuais että ne ei kestä hirveesti käpälöimistä kun on niin arat...

Tänään kävin labrassa ja otettiin vaihteeks kolme putkiloa verta.. Otetaan nyt kunnon verenkuva, että nähään ettei siellä ole mitään häikkää, kun tuo hemoglobiini tuntuu laskevan niin nopeasti.. Lääkärin pitäisi vielä tänään soittaa tuloksista... sitä odotellessa hemmottelen itseäni pannukakulla, kermavaahdolla ja mansikkahillolla..  [:D]

Miu82 musta aika sulosta et vauva potkii sitä dopleria[:D]. Ainakin sä tiedät siellä on hyvin elämää, ei vain pelkät sydänäänet. Kyllä ne potkutkin kohta tuntuu.

Noist renkaista: Ne vaunut mitä olen tänään menossa katsomaan on ilmakumirenkailla. Briot en muista mallia. Mut mun mies on sen verran kätevä et olen ajatellu sille langetta ton kumien täytenä pidon. Pitää vaan todennäkösesti muistuttaa ku sen aika taitaa ekana vuonna mennä aika pitkällle talon rakennuksessa.

Ginessa jauhelihakastike maistuu niin hyvältä. Mä tein viime viikolla täysjyvä spagetin kanssa ja oli pakko ottaa lisää vaikka maha oli jo ihan täynnä. Mihinkähän sä Miu sitä ruokaa popsit jos sulla ei kilot nouse ollenkaan? onko sulla joku vara maha[:D]? Meinaan et mulla on paino lähteny nousuun ihan selvästi ny kahen vikan viikon aikana. Ainaki 2.5kg tullu ihan hetkessä[&:]. Pitäs vissiin vähä kattoo kui paljo sitä apetta vetää naamaansa. Mut ku se maistuu nyt niin hyvälle sen melkein kahden kuukauden kärvistelyn jälkeen.[8|]

Kohtu todellakin on noussut ylemmäksi. AAmuisin sen löytää yleensä reilusti navan yläpuolelta asti[:D]. Vaik laskeutuuhan se sitten ku nousee ylös vähän navan alle. Jospa tänään sais en kuvan otettua ku eilen piti vähä kiirusta, eikä ehtiny ja sit yömyöhään ei enään jaksanut.

Noista tisseistä vielä sen verran, että ne on todella kivat tosiaan ku ovat kerranki "isot". Vaik eihän näit voi kyl verrata noihin mitä ne koot nyt olikaan[:D]? Mut yhtä varmasti ku ne on tullu, yhtä varmasti ne myös häviää[;)]. Onneksi omalla kohdalla ei viimeksi ainakaan käynyt sitä Miun mainitsemaa "satulalaukkuefektiä"[:D][:D] (hyvä vertaus). Tosin nyt on ikää 6 vuotta enemmän et se kimmosuuskin häviää ajan mittaan. Mut toivotaan et ei tartte ruveta lärpysköitä nosteleen olalle pesun ajaksi[:D].

Nii-i,nyökyttää perässä..
Nolostutti mummoni  kanssa uimahallissa pienenä,
kun sen tissit oli navan korkeudella ja jättisuuret..uihui...[:-][;)]
En muista sen niitä heitelleen olalle mutta ehken vaan kehannu ekankerran
jälkeen enään kattoo ja sain traumat ja muisti hävinnyt siltä osin[:D]

Takaisin