Elokuiset sadot

Hei kaikki. Tervetuloa Josefina, me jännitellään sitten yhdessä loppupuolella elokuuta vauvan syntymää =)

Olemme naimisissa, minulla on tosin molempien sukunimet käytössä. Mies asialle naljailee ja tais ottaa ylpeydelle, kun aikanaan näin päätin. Lapsilla toki miehen sukunimi. Eikä postilaatikkoon kuitenkaan kirjattu kuin tuo yhteinen sukunimi. Oikaistaan mutkia siellä missä on tarpeen..

Tyttölapselle olis jo nimi keksittynä, pojan nimen miettiminen onkin vaikeampaa - meillä kun ei ole siitä kokemusta[:D] Ja ristiäiset meillä pidetään. Ensimmäinen kastettiin kotona. Viimeksi ne olivat pappilassa, missä oli ihanat ja sopivan pienet tilat. Tuolloin rakensimme nykyistä kotiamme ja olimme pienessä asunnossa vuokralla. Nyt olis tilaa kotonakin järjestää, mutta vaivattomammin ne onnistuis muualla. Jos repäisis ja pitäis kirkossa! Vois olla aika juhlavaa..

Ensimmäiset mammavaatteet hankittuna =) Ja niille alkoi olla jo tarvetta, maha on niin pinkeä ja arka normaalihousujen puristukselle. Ja mammauimapukua odottelen postista minä päivänä tahansa.

Tänään ehdin säikähtää, kun aamulla törmäsin vatsa edellä päiväkodin pihaporttiin. Jomotti pitkään jälkeenpäin, mutta säikähdyksellä lie selvittiin.
Mieli on herkillä, kun pelkkä säikähdys sai kyyneleet tulemaan - pelkkä ajatuskin vaarasta alkoi itkettään.

Aurinko on piristänyt mieltä jo kovasti ja pahoinvointi alkaa olla ohi. Mikäs tässä on ollessa, vois ihan sanoa, että naamaa naurattaa. Toivottavasti teitä muitakin. Aurinkoista kevättalvea koko Suomeen.

Itsekin löysin kirpparilta täysin ehjän ja hienon pinnasängyn, heti laitoin varaukseen kun ei maksanu ku 20€!
Mutta silti tuntuu jotenkin liian hätäilyltä jo nyt ostella tarvikkeita sun muuta kampetta pienelle... oonko mie ihan tyhymä kun vieläkin maalailen piruja seinälle ja pelkään pahinta?

Noista vau-paketeista: onko se lahjapaketti sitten nuo 2kirjasta: vauvan syntymä ja vauvan kehitys?

Minäkään en ole saanut mitään VAU- pakettia. sen kirjasen sain neuvolasta.

Kyllä tässä pitäisi alata pian liikekannalle noiden hankintojen kanssa. Ei vaan ole vieläkään saanut aikaiseksi. Nyt päällimmäisenä tarpeena ovat kylläkin mammahousut. Kaapista löytyy tasan kahdet housut mitä voi käyttää kodin ulkopuolella.

Hoitopöytään ajattelin satsata uuteen. ikeasta sellaiseen hyllykköön mistä saa sitten myöhemmin vaihtaa hoitotason ihan normi hyllyyn. Jää sitten vauvelille isonpanakin huonekalu omaan tarpeeseen. Vaunuasiassa ole keskustellut hinnasta mutta pyynti vielä niinkova, että ei oikein ole raaskinut.

Ensi viikonloppuna mies tapetoi meille uuden makkarin. Vaihdetaan pojan isonpaan huoneeseen. Mä en vihreessä huoneessa voi nukkua[:D]. Vaihto tehdään jo näin hyvissä ajoin, koska huhtikuun alusta alkaa talon rakennusprojektin ensimmäinen osa. Eikä mies enään sitten viitsi nykyisessä kämpässä remonttia tehdä. Tähän uuteen makkariin tulee vauvalle ihan oma nurkkaus mihin mahtuu hyvin pinnasänky ja hoitopöytä.
 Tervetuloa joukkoon Josefiina

Naimisiinmenosta: Meillä aikoinaan kun ol puhetta vauvoista ekan kerran niin ilmoitin suoraan et jos vauva syntyy eikä olla naimisissa niin vauvalle tulee minun sukunimi..Joten se pisti mieheen liikettä ja nykyisin ollaan oltu naimisissa elokuussa 4 vuotta eli nyt about 3,5 vuotta..Kihloissa ollaan oltu vuodesta 2001 muistaakseni (en jaksa luntata sormuksesta)..[8D]

Juu mun kaverit meni naimisiin kertomatta sukulaisille etukäteen samana päivänä kun vauva kastettiin, eli ensin menivät naimisiin hääpuvuissaan ja sitten kastettiin vauva..Ja sukulaiset sekä kaverit luulivat tulevansa vauvan ristiäisiin..

Mutta se on jokaisen oma asia toi naimisiinmeno..Mun mielestä pelkkä se et on vauva tulossa, ei ole riittävä syy mennä naimisiin..Meillä kun ostettiin omakotitalo ennen kuin oltiin naimisissa niin tehtiin keskinäinen virallinen testamentti pankissa, maksettiin 120 € A4 paperista..Eli silloin haluttiin että oma puoliso perii minun koko omaisuuden ja velat sekä päinvastoin..Vauvahan perii vanhempansa automaattisesti, mutta avoliitossa oleva ei peri mitään ilman testamenttia ja sittenkin jos on testamentti maksaa ihan julmetut perintöverot..

lemppi et oo yksin vielä hermoilemassa, mäkään en oo hommannut yhtään mitään vauvatarvikkeita kun ootan rakenneultraa ja sit jos se on ok, niin annan itselleni luvan ostella jotain..me oikeastaan sovittiin miehen kanssa näin et katotaan sen jälkeen vasta..

Omaa napaa...Tänään ei ole ollut hyvä eikä huono päivä, en tiiä itsekään oikein mikä mättää..Ainakin oon tosi väsynyt ja ehkä hieman ärtyisä..No koulusta aiheutva stressi ei ainakaan helpota tilannetta ollenkaan..Mun pitää kirjoittaa tänään essee huomiseksi, onneksi pituus ei oo kuin noin 4 sivua..Mutta tieto pitää olla peräisin lähdekirjallisuudesta..Miksiköhän en ole aiemmin alknut kirjoittaan?Nytkin vaan kirjoitan täällä enkä esseetä...[8|]

Miu. Ei tainnu setä tietää mitä myy[:D]. Ai et sulla kävi tuuri.

Liikeitä olem tuntenut nyt päivittäin se lauantain jälkeen[:D]. Tosin vielä hyvin harvakseltaan. ihan pari kertaa päivässä. Mut aina sitä pysähtyy kuuntelemmaan. Sit toivoo heti lisää mut sit ne jää aina niihin pariin hassuun hyvin hentoon poksahdukseen.

Mä olen vihdoin päässy tekemään ittelleni ton Lillypien Tickerin[:)]. Mut enhän mä osaa sitä liittää tänne[&:]. Kertokaahan mulle ystäväiset tarkkaan miten se onnistuu? Kiitos jo valmiiksi avusta. T: yksi hyvin onneton tietokoneen käyttäjä[8|]

Ei mitään ihmeellistä täälläpäin,olo on ollut ihan jees [;)]
Toissapäivänä kuullostelin Peikkoisen liikkeitä ja pari tymähdystä siellä tapahtuikin[;)]
Muljahduksia ja niitä elohiiriä lisäksi.
Kaitpa sillä rupee olee pikkuhiljaa voimaa potkussaan?[:D]

Miu
llahan kävi kiva säkä[:D]

Eemi,kerroitko sä sillon serkuille ne nimet?
Vai olivatko sattumalta keksineet ne itse?
Mulla on käyny ekaa lasta odottaessa niin,
että tuttavapariskuntanimen kuullessaan otti käyttöön omalle lapselle ristitessään.[:@]
Idiootit.[&:]
No mutta nyt viisastuneena en kerro nimeä kuin vasta nimenantojuhlissa..
sillehän ei mitään voi jos joku keksii saman nimen,annan sen silti.
Tämä nimi minkä haluan,niitä on ollut muutamia viime vuosisadaan alussa
sekä 2000 luvulla alle 400.
Nimi sopii mielestäni niin vauvalle kuin aikuisellekin.[;)]

Näin viimeyönä taas unta peikkoisesta,oli ihan saman näköinen
kuin ekan kerran siitä unen nähdessäni!![;)]

Ihanaa päivää kaikille kasvaville vatsoille [:D]

Vähänkö oon kateellinen ginessalle! Sillee hyvällä tavalla [:D] Tuntuu varmasti ihanalta kun pikkuinen tökkäisee että "hei äiti, minä täällä".. Löysinpä eilen kohtuni tuolta kaiken läskin alta ja mieskin tuli siihen painelemaan ja kokeilemaan ihan innoissaan [:D] Hassu.

Itse en liikkeitä vielä edes kuulostele, on niin alussa vielä ja eka muksu tulossa joten en usko niiden tuntuvan vielä pitkiin aikoihin. Kerran luulin tuntevani liikkeen, ihan kuin pari pientä kuplaa. Lienee vissiin ollut ruuansulatus kun ei sitä sen koommin tuntunut [:D]

Tällä mammalla loppuis koulu tänään, huomenna on vuorossa penkinpainajaiset! Tosin penkkaripukua en vielä ole hankkinut, ehdin hyvin vielä illallakin [:D] Pelottaa ihan sikana et tipahdan alas sieltä kantopenkiltä kun poijjaat keikuttaa niin kovasti. Huh, saas nähdä [:D]

Ihanaa pakkasaamua kaikille!

Hei vaan taas kaikille!
Sain taas aikaiseksi kirjautua, vaikka tuleekin näitä luettua melkeinpä jokapäivä...

Naimisiin menosta on täällä keskusteltu.. Me ollaan miehen kanssa menossa naimisiin nyt toukokuussa. Vähän aikaistettiin ajankohtaa kun lapsi ilmoitti tulostaan, mutta oli siis jo ennen sitä puhetta että naimisiin mennään. Tulee nyt sitten karralla kaikille sama nimi, eikä tarvitse erikseen mennä isyyttä tunnustamaan. Kuulemani mukaan ainakin joissain kaupungeissa aika epämiellyttävä kokemus...

Vakuutus aiotaan mekin vauvalle ottaa, kunhan saadaan aikaiseksi alkaa kilpailuttamaan vaihtoehtoja. Tällä hetkellä kaikki perheen vakuutukset on Tapiolasta, niin voi olla että sieltä otetaan..

Nyt on sitten flunssa alkanut tulla tännekin suuntaan.. Eilen nousi lämpö, päänsärky on ollut jo pari päivää aivan sietämätön ja nokka on aika tukossa... Joutu sitten ilmoittamaan aamulla töihin etten ole menossa.. Tuli taas huono omatunto... Jouduin silloin tammikuussa olemaan muutaman viikon pois kun oli niin paljon pahoinvointia... Tuntuu ettei työkaverit oikein ymmärrä vaikka nyt tietääkin että vauvakin on tulossa. Silti reaktio oli että taas se on kipee.. Eihän mulla flussaa oo ollu moneen kuukauteen.. Ärsyttävää...[:@]

Serkut veivät nimet ihan vahingossa. Ei ollut mitään puhetta ollut nimistä heidän kanssaan. Se oliski ollu ärsyttävää jos olisivat tienneet ja silti antaneet ne nimet.

Kiitti Sme! Mä eilen illalla silmät ristittä yritin sitä ohjetta etsiä ku muistin se njoskus nähneeni. Nyt löysin. Ehkä eilen illalla oli sit silmät liikaa ristissä.
Katotaan onnistunko.

Heippa kaikille. Liityin vasta nyt tänne, ei aikasemmin ole kerenny. Ensimmäistä odotellaan ja tällä hetkellä viikkoja on 14+1 eli laskettu aika olis 17.8.10. Tällä hetkellä mulla ikää on 22. Tähän mennessä ultraäänessä kaikki on ollut hyvin.

Mä oon täällä ihan paniikissa. Mulla alko tuossa aika vasta tuleen rusehtavaa vuotoa ja tässä mietin ja toivon ettei menis kesken. [:(] Ei ainakaan vielä tule kovin runsaasti mutta tulee kuitenkin. Mietin myös et onko se sit normaalia vai mitä?

Wimppu: Soita neuvolaan. Sieltä osaavat auttaa ja kertoa mitä tehdä ja tarvitseeko tehdä mitään.

Wimppu, se ei välttämättä tarkoita mitään.[:-]
Olen kuullut että vasta kirkas veri on hälyyttävää..
Soita sinun neuvolatädille,hän osaa sinua neuvoa enemmän asiassa,
ehkä pääset juttusille/tai kuuntelemaan sydänääniä?[8|][:-]
Tärkeintä olisi pysyä tyynenä mutta,tiedän että se ei ole helppoa.[&:]
Itse menin kättärille edellistä odottaessani kun puolessavälissä tuli kirkasta verta hieman.
Se kuitenkin lakkasi heti ja kaikki oli hyvin.[;)]

Ami87,tervetuloa ja onnea!!![:D]

Wimppu, komppaan täällä muita eli soittoa vaan neuvolaan niin saat neuvoja miten kannattaa toimia. Voi hyvin olla ihan harmitonta vuotoa.

Ami87 ja Josefina, tervetuloa ja Onnea odotukseen!

Naimisiinmenosta / lapsen nimestä, me ollaan ns täysi susi-pari eli ei olla edes kihloissa. Yhdessä kuitenkin jo 15 vuotta. Ja lapsilla on isänsä sukunimi joka tulee myös näille uusille tulokkaille. Isyydentunnustukseen päästään jälleen, jippii[:)]. Kirkkoon kuulutaan molemmat joten ristiäiset pidetään. Nimiä ei olla vielä mietitty mutta varmaan rakenneultran jälkeen aloitetaan mietintä.

Miu82, tosi hyvä tuuri sängyn suhteen!

Mulle tuli tänään vihdoin kutsu rakenneultraan. JIPPII, on sitä odotettukin! Itseasiassa sain ultra-aikoja samantien kaksi, n 1kk välein joten alkaakohan nyt rakenneultrasta sitten se tiiviimpi seuranta näiden tuplien takia? Aika näyttää[:)]

Voikaa hyvin!

Heipparallaa! Ootte te kyllä kovia kirjoittamaan tänne. Käyn kyllä suhtkot säännöllisesti lukemassa,mutta en oo jaksanu tai ehtinyt kirjoitella ite mitään.Tai sitten ei oo vaan ollu mitään asiaa.

Me ollaan oltu kihloissa 2 vuotta elokuun 20 pvä tulee täytteen.Seurusteltu 3 vuotta. Ja elokuussa tulee myös täyteen vuosi siitä kun ostettiin tämä talo.[:D]
Naimisiinmenosta ei oo sen kummemmin puhuttu.On sitä kyllä kyselty,mutta on vaan sanottu että sen aika tulee sitten kun tulee. Oon kyllä välillä miettinyt että tulisi halvaksi käydä maistraatissa vaan, mutta silti mä haluan kyllä ne kunnon Etelä-pohojalaaset häät. JOtkut ystävät sanonu et menkää samalla kun ristiäiset, mutta mun mielestä sinä päivänä keksitytään juhlimaan Piipiäisen nimen saantia, eikä mitään muuta.
Ollaan myös sanottu kun on naimisiinmenosta kyselty,että meidän suhde kestää kyllä ilman naimisiinmenoakin,mutta onhan siinä toki ne puolensa jos toiselle tapahtuisikin jotain dramaattista. Mutta kumpikin on täysin varman siitä että on löytänyt vierelleen elämänsä puolison, että sekin toki puoltaisi naimisiin menoa.Mutta kyllähän tässä ehtii vielä. Jospa sitten ensi vuonna elokuussa[;)]

Hankinnoista. Kovasti on mies kattellut vaunuja jo netissä ja ollaan käyty turvankaukaloitakin katsomassa.Vielä ei olla kuitenkaan mitään ostettu. Pinnasänky ja hoitopöytä/lipasto haetaan Ikeasta. Oon ni tykästynyt niihin.
Itelle oon huutanut huuto.netistä parit mammahousut,kun omat housut kiristää ikävästi tosta vyötäröltä. On ne mammafarkut kyllä niin ihanat yllä! Henkas ja maukas kävin ostamas pari hienompaa paitaa. Miehen synttäreitä kun juhlitaan ensi kuussa ja huhtikuussa juhlitaan kummitytön 1 vuotis päivää.
Oli ihanaa pyöriä mammavaate puolella kaupassa[:)]

Olo on ollut mitä mainioin.Paitsi nyt on tällä vkolla flunssanpoikanen kiusannu.Menin het tiistaina lekurille,kun maanantai oli aivan kamala päivä töissä. Kurkku kipeenä,sai aivastelle koko ajan,päätä särki ja ihan armoton väsy. Perjantaina saa taas mennä töihin ja sitten onkin taas vkonloppu.Nyt alkaa olla olo taas parempi.
Piipiäisen sydänääniä ollaan kuunneltu kerran viikossa doblerilla. Viime la pelästyin kyllä ihan tosissaan kun en saanut ollenkaan kuulumaan muuta kuin omat sydänääneni.Olin muutenkin nukkunut tosi levottomasti sen yön. Sitten hokasin että käynpäs pissalla ensi, ja johan alkoi kova syke kuulumaan.Mies aina ihan onnessaan kun saa kuunnella niitä<3

Viime yönä näin jotain ihmeunta ja mies kiitteli kovasti herätyksestä keskellä yötä. Olin töninyt sen hereille ja sanonu että nyt tiedän sen värien järjestyksen. Ja kun kyseli että minkä värien olin vaan sanonu että en mä tiedä,taisin nähdä unta ja olin jatkanu nukkumista. Mulla oli kyllä aamulla hämärä muistikuva tapahtuneesta mutta ei tarkkaa.[:D] mUistaisin että makkarissa olisi mennyt joku kisko katossa ja siinä roikkunu eri värisiä putkiloita,joista meidän olisi pitänyt valita oikian väriset. Huhhuijaa, mulla kyllä menee välillä nuo unet ihan yli hilseen[:D]

No tässäpä taas romaania kerrakseen. Voikaapa mammat hyvin!!

Terve pitkästä aikaa! [:)]
Tervetuloa kaikille uusille odottajille! [:D]
Meillä ei nimiä ole juuri mietitty, ehkä sitten jos rakenne ultrassa näkyy sukupuoli..[;)] Täällä ei sinällänsä ole mitään suurta ja kummallista tapahtunut. Kirppikseltä kyllä lähtee aina jotain pientä mukaan. Niin kuin tänäänin body ja pari lisäimua.. Äitini on ruvennu hössöttämään kovasti, tosin hyötyyhän tuosta osti vauvalle vaatteitakin jo... Ja tänään hän päätti tilata kunnon setin kestovaippoja kun olen sanonut että rupean käyttämään niitä sitten. [:D] Eli kestovaipat olis ilmeisemmin hommattu pääasiassa, lisäimuja täytyy hommata mutta ostan niitä varmaankin uutena kun eivät niin hirveästi maksa. Niin ja me menimme tänään kihloihin, onnellinen!![:)]

Wimppu: Tässä muiden sanoja lainatakseni kannattaa varmuudeksi soittaa neuvolaan ja älä nyt liikaa ressaa asiasta. Se saattaa kuitenkin olla ihan harmitonta.

Ami87 ja Josefina: Onnea odotukseen ja tervetuloa mukaan porukkaan!! [:)]

Hanibööki: Nauroin ihan tajuttomasti tuota sinun unta [:D] Itselläkin välillä ollut tuollaisia unia mutta en ole kyllä miestä herättänyt tai ei ole sanonut että niin olisi käynyt.

Hankintoja ei ole tullut vielä tehtyä. Katsonut olen kuitenkin ahkeraan vaunuja, pinnasänkyjä ja hoitopöytiä. Eilen tuli käytyä kirppiksiä kiertelemässä mutta ei ollut mitään kivaa vaatettakaan minkä olisi voinut ostaa [:(] Pinnasänkyä mietin että josko ostaisi vain sellaisen matkasängyn mutta saa nyt nähdä että mihin ratkaisuun päädytään.

Vakuutuksen otin tänään Ifiltä. Samaan syssyyn sitten vihdoinkin otin kotivakuutuksen kun sellainen on pakollinen tässä meidän vuokra-asunnossa.

Vau-paketti on tulossa. Tänään tuli ilmoitus sähköpostiin että on lähetetty [:D]

Miu82: Sinullahan kävi sitten oikein mukava tuuri [:D] Voi kun itsellekin kävisi noin.

Tänään tuli oltua taas liikekannalla kavereiden kanssa ja välillä nipisti ikävästi vattaa [&:] Varsinkin jos nousi väärässä asennossa penkiltä ylös. Massu alkaa olemaan jo aika "pinkeä" eli alkaa jäämään taas parit vaatteet liian pieniksi/ahtaiksi.

paukke: Isot onnittelut kihlauksesta!! [:)]

Hei taas!

Me vietämme tänä vuonna 8 v hääpäivää ja menimme naimisiin esikoista odottaessa. Yhdessä ollaan oltu 10 v. Yhteinen lapsi oli syynä naimisiin menoon, mutta toki kihloissa olimme ja seurustelimme vakavissamme jo muutenkin. Onhan siinä avioliitossa aina nuo omat turvansa jos jotain toiselle vanhemmista sattuu. Yhteinen sukunimi oli myös yksi "peruste".

Nimistä Tytölle ihania nimiä oon keksinyt vaikka kuinka, mutta pojalle ei meinaa keksiä millään "samaan sarjaan" kuuluvaa nimeä kuin pojilla jo on. Poikiemme nimet ovat vielä kaiken lisäksi väliviivallisia joten sitten mietitään pitäiskö tämän kolmannenkin nimen olla.. mutta ei viittis väkisin mitään vääntää.. Sitten jos ei laita niin kysellään, että miksi tällä nuorimmalla ei ole väliviivaa?
Mies ei ole vielä kovin kiinnostunut nimien suunnittelusta toisin kun minulla on jo stressi siitä.. :) Haluaisin tietää kuka siellä mahassa kellii.. Ehkä se rakenneultran jälkeen alkaa sitten selkiytymään!

Takaisin