Elokuiset sadot

Kiitos kommenteista.

Onneksi ainakin nyt olis niukentunut tää vuoto et toivotaan että se sit ei olis mitään vakavaa.[:)] Seuraan tilannetta vielä huomisen ja soitan vasta sitten jos vuoto jatkuu tai tulee runsaammaksi.

heipsan..
mä en oo tuntenu vielä mitään masusta.. ultraaja kyllä sanokin että istukka on kohdun etuseinämällä joten liikkeet tuntuu myöhemmin..plaah! sain tädiltä lainaan stetoskoopin jos olis kuullu jotain mut ei sieltä kuulu kun kauhee pulputus..onko sitten vaan mahani vai vauvako se siellä polskuttelee[:)]
mä en oo hankkinu vielä mitään vauvalle, ehkä sitten sen rakenneultran jälkeen ku meinaan kysyä sukupuolta..siskolta saan jotakin tarvikkeita.. niin systeri on jo ostanu vauvalle sellaset karva kengät[:D]
olo on parantunu paljonkin..välillä ajattelee että onkohan se siellä elossa vai ei ku mitään ihmeellisempää ei ole,mut sit taas muistutti kun söin just karkkia niin sai mennä yrjöön ne pihalle..

onko kellään muulla ollu kipua niinku pallean kohdalla? mulla on ollu nyt pari kertaa,mistähän se johtuu??

ainiin ukonkin heivasin sitten,ku ei se näköjään tajua tätä tilannetta ollenkaan,mut ollaan kuitenkin jonkun näkösissä väleissä. sano että haluaa osallistua kuitenkin kaikkeen mitä tarvitaan.hyvä niin.. en tiedä muuttuuko kaikki vielä,mut tällähetkellä musta ei tunnu miltään. ihan ku olis tunteet kadonnu johkin.
ja nyt on ollu kyllä paljon helpottuneempi olo. ehkä se oli oikee ratkaisu.. noh aika näyttää..

huh tulipas taas..

onnea munkin puolesta uusille mammoille..

Tittuliini,-eiköhän ne asiat järjesty..kun aika on ja ajatuksia enemmän päässä
niin hyvä olisi miehekkeen kanssa vaikkapa istua puhumaan.
Hyvä kuitenkin että saat kuullostella omia tunteita ja tuntemuksiasi rauhassa.[;)]

Argh,nenä oli niin tukossa yön että ei mitään rajaa,pikku flussa päällä.
Siivouspäivä ja ei yhtään innostaisi[8|]

Mukavaa alkavaa päivää mammoille!!

Paukke, onnittelut täältäkin! Tosi hienoa!

Tittuliini, jaksamista sinne suurten päätösten keskelle!

Haniliini, ihan mahtavaa! Pitäkäähän hauskaa Pariisissa!

Omaa, komppaan Ginessaa. Flunssa iskee ja vointi on kamala. Ja tottakai nuorimmainen on myös kipeenä. Eli kiva viikonloppu tiedossa.[:@]

kiitos mammat!
kyllä täälä nyt ainakin mennään tällä tilanteella. ku on itellä ainakin helpompaa..saa vähä sit myöhemmin..

Onnitteluja kihloista ja kivaa matkaa ja mitäs kaikkea täällä onkaan tapahtunu!!!

Mulla iskee päätöksen teon vaikeus. Löysin helsingistä hyvät käytetyt vaunut ja vielä hyvään hintaan. Väri olis tummanharmaa. Mies ei halua mitään kirjavia ja mun mielestä noi oli ihan tyylikkäät. Ja aina voi ite tuunata jos siltä tuntuu[:)] Tiedän mallin, oon kattellu siitä viime vuoden versiota ja vähän kokeilluki kaupassa. Tämä malli on vuodelta -07 ja en tietenkään voi olla 100% varma ettei tässä vanhemmassa olisi joku asia huonommin (tai paremmin) kuin uudemmassa. No, ongelmaahan ei olisi jos menisin niitä katsomaan, mutta en jaksais lähtee ajamaan helsinkiin.
Isäni lupasi käydä hakemassa ne jos niihin päädyn. Hänellä onneks samanlainen auto kuin meillä, eli autoon mahtuvuuden kansssa ei tulis yllätyksiä.
Oon siis nähny näistä vaunuista kuvan ja myyjä sano, että ei oo mitään kulumia tms. ja kuva kyllä tukee hänen sanomisiaan. Tuskin hän sanoisi näin, jos vikoja olisi sillä kyllähän hakiessa ne huomaisin. Nyt siis mietin uskallanko laittaa isäni asialle. Kyllä luotan, että hän osaa katsoa, että vaunut ovat siinä kunnossa missä on luvattu, mutta etten pääsisi itse hiplaamaan niitä ennen ostopäätöstä...

Uskaltaisko kukaan muu ostaa tällain???
AAPUUVAA???!!!

(on paha olla sairaslomalla, kun kerkiää miettimään asioita liikaa)

Ihan vaan ilmoittaudun,kaikki kivasti.Uä:ssä tänään vauva vilkutti ja sätki kovin[:D]

Voikaa kaikki hyvin ja ihania pariisin matkoja ja muita[:D]

Miu82 näin kai se on uskottava vanhuksiinkin=)
Tosiaan luotan isääni, joskus hän on vähän turhankin tarkka, mutta jousituksia ja muuta sellaista makuasiaa nyt on vaikea sit vertailla, mut jotenki kun tiedän vähän, et millasista on kyse niin ei voi mennä ihan mettään.
Ellei vaunuissa oo sit joku "yllärivika" mikä ilmenee käytössä, mutta sellasta tuskin saisin itsekään katsottua vaikka paikan päälle menisin.
On tää jännää!!!
En kyl varmaan sit malttais olla menemättä hakemaan niitä sieltä heti. Ollaan siis menossa sinne parin viikon päästä, tulee siis pitkät pari viikkoa! Sit viedään ne varmaan miehen siskolle varastointiin, joten en sittekään pääse niitä hiplaan joka päivä[:D]
Ollan me kummaa sakkia, iloitaan vaunujen hiplaamisesta[:D][:D][:D]

Itse en oo kauheesti stressannut vaunuista.. jousituksista? ym.. Kunhan on ok kokoiset ja käytännölliset, eikä maksa miljoonaa.. Ehkä en vaa tajuu mitä ominaisuuksia pitäisi miettiä...?? [8|]

Mun mielestä pitää miettiä mihin tarkotukseen vaunuja tarvii.
Siis ihan perusjuttuina esim. et haluuko 3- vai 4-pyöräset.
Miten paljon joutuu esim. kantokopassa vauvaa kantaan. Me esim. asutaan ylimmäs kerrokses ilman hissiä ja vaunutki joudutaan viemään toisen talon kellariin. Mahtuuko autoon jne.
Mulla tulee noi asiat ainakin mieleen heti, niiden rinnalla monta muuta juttua. Onko esim. heittoaisaa vai ei jne. Haluuko just pehmeen vai kovan kantokopan. Millasessa maastossa kulkee...

Mutta onneks vaihtoehtoja on paljon ja jokainen löytää omansa [:)]

Miu82, se oliski varmaan hilpeyttä herättävä näky, kun lähes 60v. isäni työntelis kaduilla tyhjiä vaunuja [:)]
Täytynee ehdottaa, jos vaikka kävis ostoksilla niiden kanssa!!! no joo...[:D] [:D] [:D]

Ens kertalaisena on vaikea vaunuja valita. Ja mielipiteitä siitä, mitkä on hyvät vaunut on monenlaisia. Kannattaa siinä vaiheessa kun oikeasti mietti niiden vaunujen ostoa Josefiina niin mennä lastentarvike liikkeeseen keskustelemaan myyjän kanssa. He varmasti osavat kertoa vaunujen erilaisista ominaisuuksista tarkasti ja valitset niistä itsellesi sen parhaan version. Eihän niitä tarte silti sieltä kaupasta kovalla hinnalla ostaa mut käy kattomas mitä ominaisuuksia omasta mielestä olis hyvä olla. Ja alkaa sit kaateleen käytettyjä sellaisia.

Päänsärkyä  on ollu tihan oka päivä tällä viikolla ja joinakin päivinä viime viikollakin. Tosi inhottavaa. Ku yks vaiva loppuu ni toinen alkaa. Kävin äitin luona tarkastamas verenpaineenkin : oli 96/ 64[:D], joten ei ainakaan johdu korkeasta paineesta. Estrogeenikö se oli se hormoni mikä tekis päänsärkyä. Tosi jäytävää. Miten muilla? Onko pää olli kipee. Vaionko tää vaan jotain ihan muuhun asiaan liittyvää?

Huomenna pojan kanssa viikonloppureissulle Helsinkiin! Kiva viettää vähän erilainen vkl. Poika menee isälleen ja mä menen kaverille. Ns vapaata. Shoppailua luvassa[;)]. Ja lepoa[:)].

Päänsärystä...
Mulle neuvolalääkäri sanoi että päänsärky voi johtua hemoglobiinin laskusta ja siintä aiheutuvasta väsymyksestä..
Työpaikkalääkäri kertoi myös että se on tällä hetkellä monilla ensioire kun flunssa on tuloillaan, eli särkee muutaman päivän päätä ennen kuin iskee pahemmin...
Onko sulta Eemi03 milloin viimeksi mitattu hemoglobiini?
Mulla on nyt ollu viikonverran pää kipeenä.. Panadolia olen muutamia ottanut, mutta muuten yritän vaan levätä ja nyt sitten lisään raudan saantia...

täällä oli taas tullut hirveästi asiaa [:)] en varmaan muista puoliakaan mitä piti kommentoida [:D]

naimisiin menosta on ollu ainakin puhetta. Me ollaan seurusteltu 7v. joista vajaat 2v.kihloissa, mutta siinäpä se...mies on kyllä sitä mieltä että haluaa naimisiin jossain vaiheessa, niin kuin minäkin, mutta sitä ei tiedetä et milloin se jossain vaiheessa on. Mun äiti oli nähny unta et me mentiin kirkossa naimisiin ja hän oli istunut mun siskon kanssa eturivissä, jolla oli sitten ollut tiiti sylissä, meidän vihkimisen ajan ja sen jälkeen kastettiin tiiti [:D] Niin ja lapselle tulee isän sukunimi...itse en pidä omasta sukunimestäni ja senkin puolesta voisin mennä naimisiin, jotta saisin miehen sukunimen [:D] se kuulostaa omaan korvaan paremmalle kun omani [8|]

Huomasin muuten juuri että Haniliinilläkin on tekonimenä tiiti [:D] aikaisemminhan me kutsuttiin meidän tiitiä toukaksi, mutta nt-ultran jälkeen se ei enää tuntunut minusta sopivalta...toinen kun ei enää millekkään toukalle näyttänyt. Niin ja ihana matkaa pariisiin! Tuo soittolelu kuullostaa tosi ihanalle idealle...täytyy varmaan itsekkin pohtia asiaa [:)]

Vaunuista oli kans ollu puhetta...minä itse haluan emmaljungan yhdistelmävaunut..haluan niihin myös ne isot renkaat ja heittoaisan..tavaratilakin saa olla tilava [:D] Minusta emmaljungan vaunut on tuntuneet parhaimmille, niistä merkeistä joita olen työni puolesta saanut työnnellä (olin siis ennen opiskelujen aloitusta päiväkodissa alle 3-vuotiailla töissä, ja kun siellä niitä ihan pieniäkin välillä on, on tullut erilaisia vaunujakin työnneltyä)

Nimistä: mulla on kaks vaihtoehtoa tytölle, joista tosin toinen on ihan selvästi suosikki nimi [;)] ja pojalle on yksi. On vaan ollut hirmu hankala miettiä toista ja mahdollisesti kolmatta nimeä pojalle, kun haluan etunimeksi ukkini (joka kuoli jo kun oma isäni oli nuori) toisen nimen. On vaan sen tyylinen nimi että se sopisi paremmin toiseksi nimeksi, mutta mies ei halua että toista nimeä käytettäis kutsumanimenä, niin kuin hänellä itsellään on...tulipas vähän vaikea selkoisesti kirjoitettua, mutta toivottavasti ymmärsitte pointin.

muoks. Huomenna meillä onkin jännä päivä, kun on tarkoitus kertoa tiitistä miehen vanhemmille...jännittää jo miten ne reagoi...molemmat on kyllä höyrähtäneet meidän koirista ihan totaalisesti, joten en usko että yhtään huonompaa vastaanottoa tiiti saa osakseen. Miehen äidille tiiti on toinen lapsenlapsi ja isälle ensimmäinen [;)]

Hyvää alku yötä!
Tuli sitten oltua ensimmäistä kertaa iltavuorossa yksin. Ja muuten olikin kivaa (paitsi vähä tylsää) mut monikin kaveri lupas tulla moikkaa ja yhden piti jopa tulla mulle opettaa tilitys mut sit tuli puol tuntii ennen pilkkuu soitto ettei tarvii tilitystä tehä vaan aamulla sitten toinen kaveri tekee sen. Ja kukaan kavereista ei pitäny lupaustaa vaan olivat muualla. Nyt on sitte alkanu tää vaihe kun kaverit ei enää kelpuuta porukkaan koska odottaa. Onneks sentää yks kaveri piti lupauksen ja toi mut kotiin [&:] Siinähän oliskin ollut kun olisin lähteny talsimaa reilu 6km kotiin eikä olis ollu edes katuvaloja.
Noh mutta onneks oli kotona setään ihana vastaanotto kun koira tuli unisena lelu suussa ovelle ja kerjäs rapsutuksii [:)] Ja mies se makaa keskellä sänkyy ja kuorsaa [:D]

Asiasta kukkaruukkuu... Tuli katteltua eilen miehen kanssa vaunuja ja turvakaukaloita ja löytys juuri hyvänlaiset, ihan hyvän hintaiset (eli suht halvat) ja neutraalin väriset. Nyt sitten pitänee odottaa ens kuuhun että tilais ne [:)]

Riitu87: Meilläkään ei ole vielä miehen isälle kerrottu mutta olisi tarkoitus ennen kuin kukaan idiootti kerkee mennä ensin niinkuin minun vanhemmille.

Vaunuissa mies sanoi että ehdottomasti kumirenkaat ja vähän paksummat niin pystyy talvisin menemään paremmin. Ja mies katsellut jo uutta autoa että varmasti vaavin vaunut ja tavarat mahtuvat mukaan sekä lisäksi vielä pidemmille matkoille koirakin [:D]

Eli siis nyt on mies tosissaan alkanut olemaan mukana tässä vaavi asiassa. Nyt hän on jotenkin hellyyttävä kun osallistuu niin paljon kaikkeen [:)]

Mutta tulipahan taas vähän purettua ja kirjoitettua! Hyviä unia kaikille!!

Moikka [:)] Ja ihanaa perjantaita kaikille!

Kyllähän minäkin olen eri vaunujen ominaisuuksista lukenut ja miettinyt onko 3-vai 4-pyöräinen parempi.. mutta tosiaan on eka lapsi eikä oikein tietoa että mikä on tärkeää ja mikä ei [8|]
Asutaan kaupungissa joten mitään maastolenkkejä ei tule tehtyä, ja tärkein ominaisuus on varmaan mulle helppo työnnettäövyys/ohjattavuus ja helppo kasaan laittaminen autoa varten... Noh, virheistä sitten oppii [;)]

Vai Pariisiin? mullakin on kamala matkakuume.. haluisin tosin jonnekin lämpöiseen [:)] Hyvää matkaa!!!

Meiltä kysyttiin että aikaistatteko häitä kun lapsi on tulossa?!? Ei kyllä aiota aikaistaa, pikemminkin häät myöhäistuu [:)]
En jaksa minkää ihan pikkulapsen kanssa järjestää mitää häitä. Eikä oikeen rahallisestikkaan onnistu.. Äitiysraha ei ole niin huima että sillä kestittäis häävieraita [:D] Kyllähän sitä ehtii.. Eiköhän kihlaus, yhteinen asuntolaina ja lapsi jo todista että ollaan sitoutuneita toisiimme [:)] Tosin on eri sukunimet, mutta ei montaa vuotta..

Hyvää viikonloppua kaikille [:D]

Huomenta!

Se keskiviikkoinen vuoto oli sit sen päivän ja vähän torstai aamuna mut sit se loppuki. [:)] Yritin koko ajan ottaa rennosti. Kai se sit oli vaan jotain välivuotoa en tiä kyl yhtään. Mut mul on maanantaina seuraava neuvola et melkein vois sillon kysellä jos on tarvista.[:)]

Nuista vaunuista meillä tai no mulle oli tärkeetä et ne on emaljungan yhistelmä vaunut. Sellasethan me sit saatiinki. [:)]

Naimisiin menosta ja yhessä olosta sen verran et meillä tulee tossa ens viikolla neljä vuotta yhessä oloa täyteen ja toukokuussa tulee jo kaks vuotta naimisissa oloa. [8D] Meiltä heti kysyttiin kun mentiin naimisiin että koskas teette lapsia mut ei meillä sillon ollu ees tarkotus tehä lapsia. Ja mulla oli vielä ton miehen ylipuhuminen menossa. [;)] [:D]

Kiitos vinkistä Essi hemoglobiinin suhteen. Täytyy käydä mittauttamassa. Tosin epäilen senkään olevan syynä, koska mulla oli viimeksi Hb 141 eikä se viime raskaudessakaan laskenut alle 130. Mutta eihän sitä ikinä tiedä ja parenpi tarkastaa kuin uskoa vanhoihin juttuihin. Väsymys saattaa jokatapauksessa olla päänsäryn aiheuttaja.

Josefiina noista rattaiden ominaisuuksista sen verran, että itse koin kääntyvät etupyörät hyväksi liikkuttelun kannalta kaupunkiolosuhteissa. Oli sellaiset matkarattaissa.

Hienoa Johkendaali, että miehesi on tajunnut vauvan tulon tärkeyden. Niistä kavereista sen verran, että kylläpä ne oikeasti oikeat ystävät ovat ja pysyvät ne, jotka unohtavat elämäntilanteen muuttumisen myötä eivät taida olla ihan oikeita kavereita.

Loistavaa ja varmasti helpottavaa Wimppu, että vuoto loppui.

Voi sua Johkendaali, tekevälle sattuu[&:]

Heippa!

Jos minäkin vielä olmoittaudun mukaan...
Olen 35.-vuotias ja odotan kolmatta lasta. LA on 30.8. Mulla on hieman pidenpi kierto, joten luulin että LA muuttuisi ultrassa syyskuun puolelle, mutta kone näytti 29.8, joten tänne siis listaudun. [;)]
Liedossa asustellaan, aivan Turun kupeessa.

Perheeseeni kuuluu aviomies ja poikamme, 7v ja 5v, joista vanhempi aloittaa siis nyt syksyllä koulun.
Lisäksi liuta kotieläimiä... 3kissaa, koira, 6kanaa+kukko, sekä akvaario.

Annmarie, tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen! Sulla onkin lähes saman ikäiset lapset kun mullakin; vanhin menee meillä myös kouluun syksyllä. Tulee vauhdikas elokuu tänä vuonna[:D]

Eemi03, päänsärky on ällö vaiva ja voi tietysti johtua vaikka mistä. Jännittyneet hartiat, tuleva flunssa, väsymys tulee mulla ensimmäisenä mieleen. Mulla on ollut niin paljon päänsärkyjä ja migreenikohtauksia että otin tän puheeksi neuvolassa. Lääkäri sitten lähetti mut neurologille ja sinne pitäis mennä huomenna. Saa nähdä mitä apua migreeniin voi raskausaikana saada. Suurinosa kun niistä lääkkeistä on sikiölle suorastaan vaarallisia.

Vaunuista, mulla on ollut ekalla Emmaljungan yhdistelmät ja olin niihin todella tyytyväinen. Oli tarpeeksi korkeutta pitkälle ihmiselle ja heittoaisa oli tarpeen auringossa niin ei tarvinnut vauvan siristellä silmiään. Tämä tuli erityisen tarpeeseen kun siirryttiin ratas-aikaan ja muksu jo istui kyydissä. Kunnon kokoiset renkaat jolloin kulkeminen onnistuu vähän huonommallakin tiellä. Ja mahtuivat kuitenkin kyytiin meidän silloiseen 3-oviseen autoon joten kuljettaminenkaan ei ollut ongelma.

Miu82, pikaista paranemista kädelle! Tosi harmi mutta onneksi sattui nyt eikä myöhemmin. Mä tein samanlaisen viillon itselleni leipää leikatessa kun toisen lapsen laskettuun aikaan oli viikko. Ja niinhän se haava sitten tulehtui kun vauvan pyllyä jouduin pesemään ja kotiuduin sitten synnäriltä antibioottikuurin kanssa. Toivottavasti sun paranee helpommin. Aika halvat mammafarkut, toivottavasti löydät sopivat ja hauskaa ruokahetkeä kamun kanssa!

Wimppu, hienoa että vuoto loppui! Oli siis todennäköisesti ihan harmiton juttu.

Johkendaali, hyvä että teillä on isäntäkin täysillä mukana odotuksessa.

Takaisin