Elokuiset sadot

Terve!

Käytiin tänään varhaisultrassa, ja siellähän se pikkunen Ötökkä oli :) sydän löi kiivaasti ja vauvelin koko vastasi viikkoja. Nyt menossa 7+3 :) Lääkäri oli tosi mukava..kannatti käydä. 81 euroo jäi maksettavaa tuosta visiitistä, mutta saatiin ainakin 4 kuvaa Ötökästä mukaan :) <3

Hei taas ja tervetuloa uudet plussalaiset[:)]

Täällä on ollut niin huikeaa väsymystä ja yökkimistä etten ole jaksanut kirjoitella toviin[:'(]
Yritän koko ajan takoa päähäni kuinka hyvä on että kärsin näitä huonoja oloja...tiedänpähän miksi[;)]
Olen sentään töissä jaksanut olla, mutta muutamana päivänä on ollut pakko ottaa päikkärit töiden jälkeen. Illalla sitä onkin valmis unimaahan jo ennen kymmentä, oli arki tai viikonloppu[:-]
Odotan vaan sitä päivää kun väsymys ja kuvotus antaa vähän armoa että jaksaisi suoriutua normaaleista päiväaskareista väsymättä.
Jo kotitöiden kanssa olo tuntuu epätoivoiselta ja onneksi mies on innokkaasti tuota imuria heilutellut[:D]
Nyt vaan nauttimaan viikonlopusta, hyvää ruokaa, sauna ja lepoa!!

ottakaahan rennosti mammat <3

Elikkäs,täällä yksi mamma liittyy taas joukkoonne.Kolme vuotta yritetty ja ei pitänyt muksua tulla mut nyt se olis tulollaan ja viikkoja on nyt 8.Elokuun 20 päivä olisi sitten laskettuaika [:)]Jännittää vaan kamalasti että meneekö kaikki varmasti hyvin.

Tervetuloa Elviira ja Suffe sekä paaaaljon onnea!!![:D]

Moikka,nyt vaan pikaisesti omaa napaa:
Kohtu painaa nyt virtsarakkoa niin että kehittyi se virtsaumpi,eli kaikki muuten kunnossa,selvisi tänään.
Tänään sain myös viikoksi reiteen kiinnitettävän katetrin ja ensi viikolla sitten menen saamaan opastusta miten katetroin itse,kertakatetrilla[>:]...joo,oli mukava mies siellä meikussa kun sanoi ultratessaan virtsarakkoani yms.:saatte kaupanpäällisiksi kuulla sydän äänetSiellä ne tykytti ..liikutuin vaikkakin oon tässä monasti tällä viikolla noissa kaikenmaailman tutkimuksissa nähnyt peikkoisen siellä massussa:)
15.1 piti olla ultra mutta siirsin sen suosiolla 18.1 kun nää katetriopetukset menee pikkasen sen päälle ajallisesti...
Maanantaina menen kuitenkin neuvolalääkärille vaikkakin mulla tää pussukka onkin..turha sitä on peruilla...

Ihanaa odotusta viikonloppuun kaikille valloittaville elokuisille naisille ja kyytiläisille

ALKUPERÄINEN: Lila

Nyt viimeisin riesa on tosi pahaksi yltynyt atooppinen ihottuma. Ahdistuksessa kiskaisin niskaan tänään kolmosryhmän kortisonia ja nyt kun netistä luin että sitä ei saisi käyttää niin olen hirveissä tunnontuskissa.. En vain tiedä millä nuo ihottumat saisi kuriin, ne tekevät olosta lähes sietämättömän kun ei antihistamiinejäkään uskalla ottaa. Useimmilla kai raskaus vaikuttaa positiivisesti ihottumiin, mutta minulla on kyllä radikaalisti huonontunut tilanne. Tosin nämä paukkupakkaset varmaan edesauttavat sitä, kun en useampaan talveen ole ollut näin huonona..

Mulla on hiukan sama juttu, tuntuu että kaikki omaavani allergiat ovat voimistuneet. Ennen voisin syödä kalaa ja sitruksia pieniä määriä huoletta, jollei ollut toista altistajaa (esim. siitepöly) samaan aikaan, nyt menee yhden mandariinin kuorimisesta kädet ihan hirveään kuntoon.

Mä olen pärjännyt perusvoiteella ja ruoka-aineiden välttämisellä, onneksi kunnon atooppista ihottumaa ei lapsuden jälkeen ole ollut.

Täällä on flunssailtu oikein ahkerasti, ekan kerran ennen joulua ja nyt toisen kerran. Inhottavaa, kun tuntuu ettei ikinä oo ollut niin huonossa fyysisessä kunnossa kuin nyt! Kaikki krempat meinaa puskea päälle, ummetus, lihasjumit, flunssat, väsymys, heikotus, huimaus ym. ym. Ehkä se tästä!

Ensi viikolla on eka ultra! Sain valmiiksi jo sen toisenkin ultran päivämäärän, se on maaliskuun alussa. Vähän jännittää että mitä siellä näkyy ja nyt olen ollut niin kipeänäkin ja vähän huolestuttaa että miten se vaikuttaa vauvaan. Ei kai mitenkään? En oo mitään lääkkeitä vetänyt. Kilpirauhaskokeisiin kyllä menen kun sain lähetteen äitiysneuvolasta, toivottavasti siellä ei ole mitään. Minulla vaan on useimmat kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet, ollut jo vuosikausia, mutta ikinä ei ole kokeita otettu. Luulin, että olisi otettu 2006 tai 2008, mutta kun kaivoin labrapaperit esille, ei niissä ollutkaan kilpirauhastestiä. No, nyt saan selvyyden siihenkin asiaan. Muutenkin tuntuu, että mieliala on ollut vähän alhaalla ja mihinkään ei voi keskittyä.

Onneksi ensi viikolla alkaa äitiysjooga ja seuraavalla viikolla taas tanssiharrastus. Oon ollut ihan liian kauan liikkumatta että sekin lisää oireita ja hankalaa oloa. Onneksi ollaan jo kevätpuolella ja on ollut niin kaunis talvi ja aurinkoakin näkyy silloin tällöin. Nyt kun tästä flunssasta toivun, niin täytyy käydä enemmän ulkona ihan kävelyllä.

Ajattelin kirjoittaa tänne vaikka mulla on laskettu aika vasta syyskuussa. Olen 38-vuotias. Edelliset lapset ovat 11v. 15v. 16v. ja 18v. Eli viides lapsi olis tulossa. Edellisen jälkeen on tietenkin hävitetty kaikki vauva jutskat, joten saa taas ostella kaikkea kivaa vauvalle. Tuntuu vain, että kaupoissa on aivan liikaa valinnanvaraa.[:)]

Täällä ollaan vähän panikoitu, viimeiset pari päivää on tuntunut olotila aivan liian hyvältä aiempaan verrattuna.. Enää ei oo palelluttanu iltaisin ja olo on muutenkin ollu jotenkin epätavallisen normaali. No oli sitten pakko tökätä mittari kainaloon ja mitata lämpö joka oli 36,5. Positiivisesta testistä lähtien se on ollu tasaisesti 37.0-> (mitannu sillon tällöin kun oon ollu varma et oon kuumeessa...) Sitte luin vielä jostain, että lämpö laskee "normaaliksi" raskauden puolessa välissä, mähän oon vasta rv 8+2! Oli aiva pakko soittaa neuvolaan, jossa hyvin nuiva täti kertoi ettei tiedä noista lämpöjutuista mitään ja käski unohtaa koko jutun [8|] Ei sitte... se on kun pitää olla tällästä panikoivaa tyyppiä, ehkä paljolti vaikuttaa se, että oon sairaanhoitaja ja aina tulee ne pahimmat vaihtoehdot eka mieleen -asiassa ku asiassa..

No nyt on onneksi pari raskausoiretta tullu takas, vatsa krampannu tänään pari kertaa tosi kipeästi, lisäksi välillä pistää jommalle kummalle puolelle alavatsaa tai nivusia. Äsken myös tunsin lievää kuvotusta..

Mun oli pakko kertoa töissä osastonhoitajalle raskaudestani, oli laittanu mulle töitä just sille np-ulrapäivälle [:@] Se kapsahti heti kaulaan ja onnitteli, kertoi myös että nuo "etuudet" kuuluu työhön, niissä saa kuulemma käydä työaikana jos työvuoro sattuu napsahtamaan kohdalle. Lupasi olla hiljaa asiasta [;)] Toisaalta ihan helpottavaa että se tietää asiasta, jos jostain syystä tulee poissaoloja töistä...

Ihanaa pakko hehkuttaa kun näin unta ekaa kertaa vauvasta...
synnytin ihanan pienen tummatukkaisen tytön
Mainittakoon että oon kerrankin elämässäni ollut tän raskauden suhteen epävarma kumpi tulee,eka oon ajatellut poikaa..mutta kyllä se on jonkin aikaa ollut tyttö tunne...

Mutta joo,kotona ihan vankina oon tän katetrin kanssa..plääh vielä kuus päivää.[>:]
Toivottavasti se kohtu nyt nousis tuolta(kolme viikkoo noin suurinpiirtein)että vois pissata oikeesti.[:-]EHKÄ.

Mullakin katos pariksi päiväksi Pitu noi oireet jossain vaiheessa,ja tuli kyllä sitten takaisin.[;)]
Mulla ei oo enään ihan niin kamala olo aamusta iltaan..iltasella kyllä etoilee..

Ihanaa sunnuntaita kaikille ihanille mammoille[:D]

Heips kaikille elomammoille!

Täällä kans yks uus elomamma joka ilmottautuu mukaan :)
Olen nyt kirjotellut pitkään tuolla helistimessä mutta ajattelin tulla nyt tännekki mukaan kun tunnukset tänne oli jo edellisesti raskaudesta joka päättyi reilu vuosi sitten rv 15 ultrassa pieni todettiin menehtyneeksi ja syyksi selvisi osittainenrypäleraskaus mikä on istukka peräinen erittäinen harvinainen sairaus mistä seurasi verikokeita ja karenssia 7kk ajan...
Nyt olen sitten onnellisesti uudestaan raskaana ja avomiehen kanssa toivotaan koko sydämmestä että tämä raskaus onnistuisi ja saisimme elokuun alussa pikkuisen nyytin :)

Ja vähän tietoja musta olen 20v täytän toukokuussa 21... Asun avomiehen ja koiran kanssa oulun kupeessa ja odotan meidän esikoista..

Eka neuvola mulla on vasta ens viikon keskiviikkona mikä on mun mielestä aika myöhään sillä sillon viikkoja kumminki jo 11+3.. Saan aika varmasti sitten heti ens viikon loppuun tai seuraavan viikon alkuun sen np ultra ajan.. noi ultrat ja sydänäänten kuuntelu jännittää ja pelottaa mua aikalailla kun viime kerralla ei sydänäänet kuulunu sitten lähete ultraan missä pikkuinen todettiinki menehtyneeksi :( tiedän sen että jos keskiviikkona sydänäänet kuunnella ja ne kuuluu olemme todella iloisia sillä tiedämme että masussa on joku ja ekaan ultraan menoki on sitten helpompaa.. Mutta jos ei satukkaa kuuluun kun kuulemma joillakin kuuluu vasta jopa viikoilla 18-20 niin sit rupeen pelkäämään tosi paljon sitä että sama toistuu kun vuosi sitten :(

Anteeksi pitkä vuodatukseni..

Huomasin että pidätte täälläkin listaan mun rivi ois=  heisku89 20v pohjois-pohjanmaa esikoinen ja la 3.8

heisku ja pikkuinen rv 10+6 <3

LILA:
Mulla on ihopsori ja mulle lääkäri täti neuvolasta sanoi et paikallisia kortisnovoiteita saa käyttää iholla..Mulla on siis luokkaa 4 kortisonivoide elocon käytössä rinnan alla ja nivustaipeissa karvoitusalueella..Sekä liuos päänahan psorin kurissa pysymiseen..Sama lääkäri sanoi et yleensä raskaus miedontaa iho-oireita, mutta muutamalla voi mennä pahemmaksi..

Huh huh.Tänään on ollut taas sellainen päivä ettei oikein ole tiennyt että miten päin olisi.Pahoinvointia koko ajan ja avomies raukka yritti helpottaa oloani tekemällä ruokaa,mutta todellisuudessa vain pahensi sitä ku mikään haju ei tuoksu nyt hyvältä.Jospa tämä olo helpottaisi kun kömpii tuonne peiton alle ja yrittää rauhoittua.Terkkuja kaikille mammoille :)

Minut voi poistaa listalta.
Kesken meni :(

Onnellista odotusta teille kaikille!

Voi ei melina!![&:]

Iso lämmin hali sinne[&o]

Meikä lähtee tän reisikatetrin kans 9 jälkee könkkää neuvolalääkärille...[;)]

Onpa ikävää Melina Voimia sinne!

Ja oma napa:
Huomenna olisi toinen neuvolakäynti ja lääkäri samalla kertaa. Osallistun ainakin tuohon seerumiseulontatutkimukseen ja huomenna saa sitten sitä varten luovuttaa vertansakkin. Viikon päästä olisi sitten siihen kuuluva ultra sairaalassa.

On tämä oma kroppa sitten ihmeellinen. Olen kuullut että joillakin alkaa hirveästi tekemään mieli kaikkea epäterveellistä ja roskaruokaa. Mulla taas on tuloksena hirveä pahoinvointi jos erehdyn vaikka syömään Heseen,puhumattakaan suklaasta,tai sipseistä[:'(]
Ja kaikki valmisruoat on pannassa. No tuleepa ainakin syötyä terveellisesti.
Vatsan ylimääräinen turvotuskin iltaisin tuntuu pikkuhiljaa antavan periksi,mutta huomattavissa on pientä pyöristymistä siltikin[:D] Liivit sai jo ennen joulua vaihtaa kuppikokoa suurempaan.
Mutta olo on tosi laiska, kämppä pitäisi siivota ennen töihin lähtöä,mutta kun ei yhtään huvita. Sohva kutsuu houkuttelevana käpertymään syliinsä, ennemmin kuin imurin varteen tarttuminen.
No kaippa se tästä piristyy, nyt kun alkaa tämä arkinen aherrus, eikä oo välissä mitään lomapäiviä piitkään aikaan. Ja sitten pian pääseekin kesälomalle ja mammalomalle sen jälkeen[:D]

Mutta hyviä vointeja kaikille! Älkääkä turhaan tressailko asioista.

Se olis sitten eka neuvolakäynti takana. Lasketun ajan se muutti päivää aika semmaksi eli 21.8 mutta mitäpäs sitä nyt muuttelemaan viellä kun ei ole ultrattukkaan. Ensimmäinen ultra olis 2.2, että sitä odotellessa... [:D] Kolmeviikkoo miten se voi tuntua niin pitkältä ajalta?!

Tuntuu olevan hyvinkin yleinen aloitus tämä: "heippa pitkästä aikaa", mut niin on munkin aloitettava. Tässä muutaman viimeisen sivun lueskelin ja totesin, että ah kuinka kuulostaa niin tutulta. Olo on tosiaan ollut ihan mahdoton. Mitään ei ole jaksanut tehdä. Kuvotus yllättää heti aamu tuimaan ja jatkuu iltaan asti. Onneksi nyt on ollut viime viikolla jo pari päivää ihmeellisen hyvä olla. Vointi kyllä menee laidasta laitaan kun eilen illalla taas oksensin kaaressa. Mutta ehkä sitä parenpaan suuntaan ollaan menossa. Sitä niin toivoo, että pääsisi taas ns "elävien kirjoihin". Onhan tässä nyt jo monta viikkoa vain maattu. Töissä olen ollut koko ajan sissinä, mutta kotona olen vain maannut ja voivotellut.

Tuosta vatsan koosta. Moni muukin kertoo palstalla, että vauva vatsa on ihan kauhean iso. Niin se on. Vaikka taitaapa tuo olla kuitenkin turvotusta. Mulla on ollu ainakin sieltä viikolta 7 asti maha niin turvoksissa, että normaalifarkut eivät ole meneet jalkaan. Nyt viikolla 11+1. Olen vain huomannut nyt kun vähän ehkä tuntuu valoa tunnelin päässä sen pahimman pahanolon kanssa, että vatsa kumpukin häviää sitä mukaa. Et kyl sen täytyy turvotusta olla. Illasta taasen pahenee tuo pömpötys mutta aamuisin aika litteä. No ei nyt ihan. Kyllä se tuntuu alavatsa pömpöttävän aina kuitenki vähän.

Tämä on mun toinen raskaus ja muistaakseni vatsan pullahdusta viimeksi sai odotella ihan rauhassa tuonne viikolle 20 asti ja siitä eteenpäinkin vielä. Siihen vain niin nopeasti tottuu tuohon turvonneeseen oloon kun ajatelee; että se johtuu vauvasta. Nyt on sitten aamuisin vähän niinkuin ikävä sitä pömppää ja huolikin iskee et mihin se on hävinnyt.

Toisaalta jos vain täst öklötyksestä selviäisi elävien kirjoihin niin ei ole pömpällä väliä, oli iso tai pieni. Joku puhui tuosta masennuksesta. Olen huomannu samaa. Tämä jatkuva paha olo saa jotenkin unohtamaan koko raskaus asian. Kaikki vain pyörii sen pahan olon ympärillä. Mitään ei pysty tekemään. ym. Kyllä se pistää vähemmästäkin masentamaan. Ainakin mua.

Ensi viikolla olis np- ultra. Sitä odotellessa on vain toivottava, että kaikki on niinkuin pitääkin.

Onnea siis kaikille uusille plussanneille. Ja toivotaan, että me kaikki pikkuhiljaa olemme jos illä paremmalla puolella missä ei tarvitse enään tästä ällötyksestä kärsiä. Pari viikkoa vielä... Viimeksi olo muistaakseni helpotti siinä 14 viikon paikkeilla. et jos samaa pitää nii 3 vk pitäs vielä kestää. Mut loppu häämöttää.

Voimia siskot!!!

Ohhoh mikä romaani[:D]. Olo juuri tällä hetkellä siedettävä.[:)]

Heippa!
Tänään oli meiän eka neuvola. Jännitti ihan hirveesti, mutta hyvät oli kaikki arvot.
Lähinnä verenpainetta jännitin kun se oli mulla tosi koholla silloin kun vielä pillereitä söin, mutta hyvältä näytti. [:)]
Meillä päin tulee kutsu ekaan ultraan postitse joten sitäkään ei vielä tiedä... Ei jaksais millään oottaa että näkis onko siellä kyydissä ketään. Neuvolan täti kyllä vakuutti että näillä oireilla luulis jo munkin olevan vakuuttunnu... [:D]
Pahoinvoinnin kanssa mulla tuntuu olevan sekä hyviä että huonoja päiviä, eli onneksi sentään olo edes välillä suht normaali. Oon varmaan omituinen koska mulla ei yleensä ole ollenkaan aamupahoinvointia vaan olo huononee aina mitä kauemmin oon hereillä.. Tuntuu että kaikki aina puhuu, että olo on huonoin heti aamusta kun maha on tyhjä..
Niin ja yksi "paranemisen" merkeistä on ollut, että makea alkaa taas maistumaan.. Toukka suorastaan huutaa tiikerikakkua.. [:D]

Sellasta tänne meille tällä erää...

Mulla on huomenna nt-ultra ja käyn samalla antamassa labranäytteet. Taidankin olla porukan eka?

Hiukan jännittää, mutta nyt on sentään 'tuttu' ultraaja. Toivottavasti olisi kaikki hyvin.

Kävin köpsöttämässä kolmen koiran kanssa yksitellen pienen pienet lenkit. Mulla on iskias ärtynyt ilmeisesti pitkästä työputkesta, eikä uskalla ottaa kun yhden kerrallaan ulos. Noh, sain hiukan sentään raitista ilmaa ja ulkona on tosi kaunista kun puut on ihan lumisia. Ihan kun ne olisi sokerikuorrutettu. [:)]

Takaisin