Elokuiset sadot

Hei taas!

Täällä ollaan kanssa ihan turpeessa viikot 8+5 ja entiset farkut puristaa mahaa niin etten voi niitä pitää ollenkaan.. toki olin syksyn aikani lihonut vähän jo ennen raskauttakin. Ällöttää ja ja mikään ei saa painaa mahaa kun ällöttää vielä enemmän..
Hei kertokaas mulle miten saan tuon lilypie jutun näkyviin.. kävin sen jo tekemässä mut en ymmärrä miten saan sen tänne?? :D

Mullakin jätättää tuo stickeri päivällä eli nyt olis 8+2

Eilen oli eka neuvolakäynti. Verenpaine ja hemoglopiini oli kaikki hyvät. Pissanäyttees näkyi sokeria,ja jouduin paastoomaan eilen 12 tuntia ja aamulla vein uuden näytteen, joka taitaa olla Ok koska eivät ole mitään soitelleet.Huh,ei tarvi minnekkään sokerirasitustesteihin mennä.
12 päivä on eka lääkäri käynti.Sitä odotellessa[:D]

Sikarokotetta meillä ei ainakaan suositella otettavaksi ennekö 12 vkoa on ohitse. Ja olin kyllä itekki päättänyt että en ennen sitä ota sitä,jos otan sen jälkeenkään. Sen näkee sitten.

Kuinkas te muut oletteko aikoneet ottaa osaa Sikiöseulontaan, vai tarjotaanko teidän neuvoloissa sellaista? Miehen kanssa kovasti pähkäillään asian kanssa ja ens vkolla pitäisikin ilmoittaa neuvolaan osallistutaanko vaiko ei.Onneksi on tämä vko aikaa etsiä siitä vielä lisää infoa, en osannu kaikkea kysellä neuvolassa.[8|]

Huhuijaa tätä paisunutta oloa. Huomenna pitäisi mennä sukulaisiin synttäreille ja mä en tiedä mitä ihmettä mä keksisin päälleni. Varsinki iltapäivästä alkaa maha olla älytön pallo.Rinnat ei onneksi oo enää niin arat kuin aijemmin,mutta kyllä vieläkin halaaminen sattuu.
Oon nyt kolmena yönä nähnyt vauvoista unta. Kahdessa olin muka ryypänny ja sitten olin kauhuissani että mähän oon raskaana ,miksi mä menin ryyppäämään ja viime yönä oli serkun pieni käärö ja hänellä oli vaippa niin markä että sieltä valui solkenaan pissaa lattialle ja muualle.Ja mä olin aivan kauhuissani että miksei sille ole ennemmin vaihdettu kuivaa vaippaa ja onko sille kuivia vaatteitakaan.
Taisi tulla nuo koirien pissailut uniin[;)] Eilen kun sain pariin otteeseen siivota pissat pois lattialta.

Mutta nyt taas ulos koirujen kanssa,nauttimaan tuosta lumen tulosta. Meillä lunta jo mua polviin asti ja olen 162 pitkä muuten, että en nyt tokikaan mikään pitkä,mutta minä niin nautin kun tuota lunta tulee koko ajan lisää. Kunnon talvi! Mutta se taitaa tietää sitä että ensi kesä onkin sitten kunnon inkkarikesä, että siinä ollaan sitten mahojemme kanssa[8D]
Voikaahan hyvin!
¨Ja Onnes uusille odottajillle

Täällä uskaltautuisi yksi elokuinen vielä mukaan porukkaan :)

Ikää 26 vuotta, naimisissa vajaat puoli vuotta. Raskaus on ensimmäinen ja suoranainen ihme, koska mulla on endometrioosi ja olen kuullut eri lääkäreiltä useammin kuin kerran, että raskaaksi tuleminen voi olla erittäin hankalaa. Nyt kävi kuitenkin näin onnellisesti ja saan vihdoin kirjoittaa tänne!

Olen nimittäin lukenut kohta kuukauden tätä keskustelua, mutta päätin tulla mukaan vasta sitten, kun olen käynyt ekan kerran ultrassa ja saanut tietää, että kaikki on ainakin toistaiseksi hyvin. Eilen se päivä vihdoin koitti ja kohdussa näkyi kahdeksaa vikkoa vastaava pieni kyytiläinen. Laskettu aika on näillä näkymin 6.elokuuta. Neuvolassa kävin myös ja säikähdin, kun paino oli noussut kuukaudessa melkein neljä kiloa! Ei siis ihme, että kaikki entiset housut on ihan auttamattomasti liian pieniä ja jouduin jo ostamaan parit äitiyshousut :D Mahan perusteella joku vois helposti luulla mun olevan jo vähintään puolessa välissä.

Viimeisen kuukauden ajan oon ollut myös todella huonovointinen ja järjettömän väsynyt, nukun 12 tuntia vuorokaudessa ja oksentelen päivittäin. Koulussa jaksan istua enintään kolme tuntia, sitten on pakko lähteä kotiin lepäämään. Plus monet muut -ei niin mukavat- raskausoireet. Mutta eipä niistä sen enempää, ettei tule ihan mahdotonta romaania heti alkuun!

Onko täällä muuten muita sellaisessa tilanteessa olevia, että molemmat tulevista vanhemmista opiskelevat?

Hei vaan kaikille!
Minäkin liityn seuraanne iloiseen.[:)]
Laskettuaika olisi omien laskujen mukaan 21.8.10 ja esikoista odottelen.
Onko teillä muilla ollut vatsakipuja usean viikon ajan heti näin alkuraskaudessa?
Jotenkin pelottaa kokoajan kun vatsa on usein niin kipeä,varsinkin iltaisin kun olen nukkumaan käymässä. Mitään vuotoa ei kuitenkaan ole ollut... Nut on menossa 6+3 ja muutaman viikon on jo vatsakivut jatkuneet ja nyt sitten pari päivää sitten alkoikin ihana ällötyskin.. Pari päivää on saanut väkisin syödä kun kaikki ällöttää, varsinkin kaikki makea...[:'(]
Varhaisultraa olen harkinnut ihan oman mielenrauhan vuoksi, ehkä ensiviikon loppulla voisi olla sopiva aika...

Hei kaikille!

Olen jo jonkun aikaa lukenut tätä palstaa, mutta en ole vielä kirjoittanut. Ensimmäistä odotellaan ja laskettu aika on menkkojen mukaan 2.8! Ikää on 30, kohta 31. Ensimmäinen neuvolakäynti oli 23.12, mutta siellä ei muuta tehty kun otettiin verenpaine, juteltiin, 'täti' antoi esitteitä mukaan ja kirjoitti lähetteet labraan. Lupasi myös faksata sairaalaan ultrapaperit ja nyt odottelen kutsua ensimmäiseen ultraan. Helsingissä ollaan kuulemma vähennetty paljon neuvolakäyntejä, ensimmäinen neuvolakäynti viikoilla 7-10 ja sitten vasta n. vkolla 16. Onneksi tässä on ultra todennäköisesti parin kolmen viikon sisään ja neuvolantäti sanoi että voidaan varata aika ennen viikkoa 16 jos haluan. Olisi nimittäin hyvä saada ne labrakokeiden tulokset takaisin niin varaan varmaan tammikuulle jonkun ajan.

Etova olo alkoi tuossa viikolla 6, mutta onneksi ei ole ollut kovin paha. Nälkä tulee usein ja parina aamuna ei ole mennyt kunnolla aamupalaa alas. Syödäkään ei voi paljoa kerralla kun tuntuu ettei vatsaan mahdu mitään ja röyhtäyttää kovasti. Vkolla 6 alkoi myös alaselkäkipu ja sitä kesti varmaan pari viikkoa, vieläkin se on hieman kipeä, mutta tuntuu vain kävellessä. Nythän olen jo 10. viikolla eli 9+1! Maha on kasvanut kovasti ja kun muuten olen hoikka niin tää kyllä näkyy jo. Tosin se näyttää siltä niin kuin olisin hurja läski, että ehkä olen vain lihonut! Turvotusta on ainakin tosi paljon vatsassa ja rinnat on kasvaneet.

Olen kertonut jo muutamille henkilöille, mutta töissä en kellekään, enkä vanhemmilleni. Mies kertoi jo omalle äidilleen, muttei muille. Kerron sitten ultran jälkeen! Olisi mukava ollut kertoa jo jouluna, mutta taidan kuitenkin odottaa sinne ultraan. Mitään hinkua sinne ei ole ollut, raskaus menee omalla painollaan ja olen luottavaisin mielin. Väsymys on kyllä ollut aivan järkyttävää, sohva vetää puoleensa eikä mitään viitsisi kotona tehdä eikä oikein syödäkään. Täytyy vaan vetää vitamiineja ja ostin piimää ja luonnonjogurttia että saisin vähän kalsiumia (en muuten käytä maitotuotteita muuta kuin vähän juustoa). Ummetus on ollut koko raskauden ajan ihan järkyttävää ja veikkaan, että siitäkin tulee huono olo. Ummetusta mulla on tosin ollut vaihtelevasti koko ikäni, mutta nyt selkeästi on kamala umpi päällä.

Tervetuloa ja Onnea uusille odottajille![;)]
Essi83: Mulla oli kanssa tossa 5.viikolla ja 6. viikon alussa noita vatsakipuja. Muistaisin jostain myös lukeneeni että ne ei ole sen vaarallisempia kun myöhemminkään tulevat kohdun kannattimien venymiskivut.. Tosin enää niitä ei ole ollut juurikaan tai eivät oo ollu mitään muuta ku pientä nipistelyä.

Vaihteleeko teillä muilla oireet ja niiden vahvuus? Ittellä kun tuntuu et toisena päivänä on enempi huono olo ja toisena taas vähempi. Toisinaan väsyttää jatkuvasti ja sit taas ei väsytä toisena päivänä kovinkaa paljoo. Ainut mikä on pysyny koko ajan on mielialan vaihtelut joka päivä on lähes yhtä herkkää aikaa..
Vähän silti pelottaa et onko masuasukilla kaikki kunnossa?![>:][&o][:o] Voi tätä huolta, täytyy vaan toivoo et kaikki on hyvin kun ei kerran mitää vuotojakaan ole. Mutta mutta...

Mulla on ollut nyt pitkän aikaa hyvä olo.Ainut vaan että uni kyllä maittaa[:D]
Mä välillä unohdan täysin koko raskauden. Ehkä se sitten tulee enemmän mieleen kun on käyny ekassa ultrassa.

Mä en jaksa tressailla onkohan pikku Piipiäinen mukana vai ei. Sen näkee sitten 12sta päivä.
Oon sitä mieltä että turha murehtiminen vaan tressaa turhaa ja en tiä voisiko siitä olla jotain haittaa pikkuisen kehityksellekkin. Tiedä sitten.
Oon kyllä hieman ihmetelly että oon näinkin rauhallinen tämä suhteen, onhan tämä ensimmäinen ja yli vuoden yritetty ja odotettu. Mutta ajattelemme miehen kanssa että turha murehtiminen etukäteen on huonosta itselle.Jos tämä raskaus menee kesken niin sitten se menee, niin on luonto tarkoittanut.Tietysti tiedän että se on sitten kamala paikka,mutta elämässä on näitä ylä ja alamäkiä ja vaikeudet on tehty voitettaviksi.

Ja kyllä täälläkin oli maha kipuja 5 ja 6 viikoilla,että ei mitään tressiä,niinkauan jos ei vuoto ala.

Älkääs nyt tulevat mammat turhaan siellä tressailko asioista. Tämä elämä kulkee eteenpäin niinkuin sen on tarkoitettu.
Ja muistakaa levätä ja kunnolla rentoutua välillä ja ulkoilkaa tuolla ihanassa talvisessa kelissä. Tälläisiä talvia ei ole ollut tarpeeksi(minun mielestäni[;)] )

Heips kaikille pitkästä aikaa!!

Täällä on voitu tää viikko ihan ok.. viime viikolla oli vielä silleen, että öisin oksetti ja en saanu nukutuks, täl viikol on enää tarvinu herätä vessaan mutta muuten paha olo on pysyny jokseenkin kurissa.. Täällä mennään nyt siis 8+3 ja tänään sain tietooni ensimmäisen ultra-ajan ja se on vasta 26.1.... en tiedä miten maltan odottaa??!! Kaippa nämä 4 viikkoa nopeasti menee ja pitää vaan luottaa ja toivoa, että masussa joku edelleen on=) Salailu vaan ahdistaa, kun ollaan päätetty et julkaistaan asia vasta sen ekan ultran jälkeen, huomiseksi uv-aatoksikin on kauheat sepustukset keksitty, meiän porukassa kun ei mee läpi "ei vaan maistu" -selittelyt;) Tosi väsynyt oon vaan koko ajan, joten on ollut ihanaa kun on koulusta loma ja ei oo tarvinu tehä ku muutama pvä viikos töitä.. yleensä kun työskentelen opiskelun ohella illat ja vknloput niin tää on ollu tähän olotilaan luksusta.. Keväällä ajattelinkin tehdä vähemmän töitä kuin nyt ja keskittyä enemmän opiskeluun ja odotukseen, niin voi hyvin mielin jäädä mammalomalle, kun on vähän opintopisteitäkin kasassa=)

heipä hei taas!!

en ole jaksanu kirjoitella tänne olotilan vuoksi.. mutta lukenu olen kyllä.. hieman on ällötystä ja oli tossa joulun jälkeen aikas raju oksennustautikin vielä..
eilen oli sitten eka neuvola..mulla oli kaikki arvot hieman alarajoilla, hemppari oli alarajoilla mutta ei kuitenkaan hälyttävää että tarttis ottaa rautatabuja.. ja verenpainekin oli alhainen ja painoindeksikin..täti sano että saa tulla kyllä painoo ihan sen 12kg lisää. apua! tuntuu niin paljolta :)
niin ja ruokavalioon täytyy tehdä SUURI muutos.. mut pikkuhiljaa yritän opetella taas syömään :)
pitäis ruveta sitten tilaileen aikaa siihen verikokeeseen ja kun siinä tuloksessa menee viikko niin sen mukaan tilata ultra.. mut noi työt haittaa vähän tuota mun "vapaa-aikaa" teen niin ihania pitkiä päiviä.. tuplavuoroja.. ja sit kun on vapaata on niin väsyny että ei jaksa tehdä mitään..

kauheen kasan lehtiöitä sain neuvolasta..mies ei päässyt mukaan töittensä takia,eipä sitä olis siellä tarvittukkaan, kunhan ultraan pääsee..

jaksamisia kaikille mammoille!!!

HipHei,sain tänään vihdoin postissa sen ultran kättärille= 15.1 ja seuraava on 16.3[:)]
Aivan mahtavaa.[:D]
Mulla onkin tossa 11.1 lääkärille aika jolloinka menen näistä verenpaineista,rytmihäiriöistä yms muista kertomaan.Että kivempi jos tutkivat kun hutkivat!![;)]

Nyt mulle on tullu ongelma,pissa ei meinaa tulla ja saan taistella moniakymmeniä minuutteja että tulisi eikä välttämättä sitten tule vaan rakko paisuu ja paukkuu.[:@]
Vaiva on öisin...herään siihen että on hätä,vatsaa polttelee ja mitään ei tule.
Taas heräsin puol 3 aikaan ja tuloksetta sänkyyn kolmen jälkeen,heräsin taas viideltä ja tuloksetta taaskin.
Keitin sumpit,join vettä-meinasin yrjötä,ei mitään ja joskus 7 jälkeen sain tulemaan vähän ja sitten sitä alkokin tulla monta kertaa sain juosta vessassa.
Aivan outoa[:-]
Ei varmaan kivaa luettavaa(sorry) mutta jos jollakulla joskus jotain samaista vaivaa niin käsi ylös![;)]

Nyt taidan mennä päiväunille ja sitten suihkuun ja ruoan laittoon...

Tervetuloa kaikille uusille [:D]

Minulla tänään viikot 5+6. omien laskujen mukaan. Joulunpyhinä kävin kännykällä lukemassa viestejä, mutta en jaksanut sillä kirjoitella. Hanibööki, kunpa pystyisikin olemaan murehtimatta.. meillä ultraan (13.1) on vielä kaksi viikkoa, siellähän se selviää. Oireet kyllä on jatkuneet, nukun kamalan huonosti, herään yöllä vessaan ja syömään [:)] Tai siis yöllä herätessä on sellainen ellotus, josta parhaiten pääsee eroon syömällä jotain pientä. Vatsakipuja on ollut aika paljon ja valkovuotoa, ramppaan hulluna vessassa katsomassa onko jotain vuotoa. Vaikea arvioida että onko nuo vatsakivut normaaleja, mutta kai ne sitten on kun teillä muillakin niitä on. Vatsallaan en pysty nukkumaan juurikaan rintojen arkuuden takia. Turvotus on myös niin järkkyä, ettei millään viitsisi käyttää mitään normihousuja, jotka kiristävät - ensi viikolla töissä on kai pakko, ei voi kollareissa mennä.. Kumma kyllä paino on joulunpyhinä laskenut, vatsanseutua kun katselee, niin ei siltä tunnu!

Tein tänään vielä raskaustestin epäuskossani, ja kyllä siihen kaksi tummaa viivaa nopeasti tuli, joten ainakin hormonia on, toki oireetkin viittaa siihen. Nyt vaan pitäisi kai ottaa rennosti ultraan asti ja murehtia sitten jos murehtimisen aihetta on..

Moikka kaikille:) ja onnea uusille odottajille :)

Meillä nyt (tickeristä poiketen) h5+6 ja 8.1 mennään varhaisultraan. Tähän päädyttiin, koska tämä epätietoisuus on niin karseeta (ja miulla taustalla tyypin 1 diabetes)..Olo on ollu ihmeenkin hyvä, mitä nyt pieniä kuvotuksia satunnaisesti vuorokaudenajasta riippumatta on..lisäks rinnat on kasvanu ja kipeet. Alavatsalla tuntuu vihlaisuja varsinkin iltaisin, mutta ne menee nopeesti ohi, vuotoja ei oo ollu.

Jotenkin ei opiskelu ja koulunpenkille loman jälkeen palaaminen kiinnosta kun on tämä pieni muu asia mitä miettiä :) <3

[font="trebuchet ms"]Sadutar, oi kun voisin olla noin rauhallinen... ihanaa että sinä pystyt ottamaan noin rennosti, ehkä minäkin jossain  vaiheessa [;)]
[font="trebuchet ms"] 
[font="trebuchet ms"]Lila ihan älyttömän paljon mennään saman ajatusmaailman kanssa eteenpäin.. Tein kanssa raskaustestin vielä uudestaan, alko tuleen semmoinen olo että ehkä mä oonkin vaan sekoomassa ja keksin itselleni oireita, ja nätisti clearbluen digi-kone kertoi hormoonien lisääntyneen eli näytti max viikkoja mitä kone voikaan näyttää, tarkottaen että suunta on oikea, JES, voin hengittää että en ole sekopää..
[font="trebuchet ms"] 
[font="trebuchet ms"]Uusi vuosi tulee, ja uusi vuosi tuo meille kaikille ihania, suloisia haasteita [:)]
[font="trebuchet ms"] 
[font="trebuchet ms"]p.s. en tiedä ticeristä, näyttää elävän omaa elämäänsä, mutta päivitellään kun saadaan ultrasta "oikea" la...

[font="trebuchet ms"]p.p.s töissä muuten taas, ja on niin hemmetin huono olo... miten tän muka pystyy salaamaan vielä viikkojen ajan????

Joopa joo, uusi vuosi ja uudet kujeet.. Mulle siunaantui tänä vuonna kiertävänä vapaana tuo 1.1, joka on meidän ravintolassa aika haluttu vapaapäivä.. En sitä kuitenkaan kiertoon antanut, olisi saattanut aiheuttaa melkoisia kysymyksiä.

Mä olen jo hiukan pedannut töissä, että meidän perhe on päättänyt pitää tammikuussa tipattoman [:D]

Toivon vaan että tammikuu olisi lopullaan ja sitten voisi jakaa uutiset töissäkin. Tiedän kyllä että tulee aiheuttamaan enemmän kateutta kuin iloa (työtoverit molemmat naimatomia ja lapsettomia, toinen yli 40 ja toinen lähemmäs 60) mutta ei ainakaan tarvitse varoa sanoja koko ajan.

kokeillaanpas uudella onnella tänne kirjoittamista...eilen ei suostunut jostain syystä lähettämään mun viestiä [:@]

onnea uusille plussanneille minunkin puolestani!

ON: kävin tiistaina ultrassa ja siellähän se meidän oma pikkuinen oli <3 [:)] sydänääniä ei kuunneltu, mutta näin kuitenkin siitä ruudulta kuinka pienen sydän tykytti hurjaa tahtia [:D] LA siirtyi viikolla eteenpäin ollen nyt 9.8 eli viikkoja on tällä hetkellä 8+3 [:)] sain kaksi kuvaa sieltä mukaan, joita voin sitten esitellä miehelle, se kun ei päässyt tuonne paikan päälle mukaan.
Soitin eilen sitten neuvolaan uutisista ja sanoin haluavani siihen kromosomiseulaan ja varattiin sit aika 11.1 jolloin viikkoja 10. Verikokeita ne ainakin ottaa, en tiedä joko ne sit ultraa uudelleen? onko jollain jo kokemuksia?

Oireista vielä sen verran et rinnat on tulleet TOSI aroiksi ja vaikka päällä on parhaimmat liivit mitä kaapista löytyy, tuntuu silti että tekee kipeää..en tiedä pitäisikö sitä lähteä alennusmyynneistä etsimään itselleen kunnollisia liivejä?!?

IHANAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!!!

Takaisin