Hei kaikille!
Olen jo jonkun aikaa lukenut tätä palstaa, mutta en ole vielä kirjoittanut. Ensimmäistä odotellaan ja laskettu aika on menkkojen mukaan 2.8! Ikää on 30, kohta 31. Ensimmäinen neuvolakäynti oli 23.12, mutta siellä ei muuta tehty kun otettiin verenpaine, juteltiin, 'täti' antoi esitteitä mukaan ja kirjoitti lähetteet labraan. Lupasi myös faksata sairaalaan ultrapaperit ja nyt odottelen kutsua ensimmäiseen ultraan. Helsingissä ollaan kuulemma vähennetty paljon neuvolakäyntejä, ensimmäinen neuvolakäynti viikoilla 7-10 ja sitten vasta n. vkolla 16. Onneksi tässä on ultra todennäköisesti parin kolmen viikon sisään ja neuvolantäti sanoi että voidaan varata aika ennen viikkoa 16 jos haluan. Olisi nimittäin hyvä saada ne labrakokeiden tulokset takaisin niin varaan varmaan tammikuulle jonkun ajan.
Etova olo alkoi tuossa viikolla 6, mutta onneksi ei ole ollut kovin paha. Nälkä tulee usein ja parina aamuna ei ole mennyt kunnolla aamupalaa alas. Syödäkään ei voi paljoa kerralla kun tuntuu ettei vatsaan mahdu mitään ja röyhtäyttää kovasti. Vkolla 6 alkoi myös alaselkäkipu ja sitä kesti varmaan pari viikkoa, vieläkin se on hieman kipeä, mutta tuntuu vain kävellessä. Nythän olen jo 10. viikolla eli 9+1! Maha on kasvanut kovasti ja kun muuten olen hoikka niin tää kyllä näkyy jo. Tosin se näyttää siltä niin kuin olisin hurja läski, että ehkä olen vain lihonut! Turvotusta on ainakin tosi paljon vatsassa ja rinnat on kasvaneet.
Olen kertonut jo muutamille henkilöille, mutta töissä en kellekään, enkä vanhemmilleni. Mies kertoi jo omalle äidilleen, muttei muille. Kerron sitten ultran jälkeen! Olisi mukava ollut kertoa jo jouluna, mutta taidan kuitenkin odottaa sinne ultraan. Mitään hinkua sinne ei ole ollut, raskaus menee omalla painollaan ja olen luottavaisin mielin. Väsymys on kyllä ollut aivan järkyttävää, sohva vetää puoleensa eikä mitään viitsisi kotona tehdä eikä oikein syödäkään. Täytyy vaan vetää vitamiineja ja ostin piimää ja luonnonjogurttia että saisin vähän kalsiumia (en muuten käytä maitotuotteita muuta kuin vähän juustoa). Ummetus on ollut koko raskauden ajan ihan järkyttävää ja veikkaan, että siitäkin tulee huono olo. Ummetusta mulla on tosin ollut vaihtelevasti koko ikäni, mutta nyt selkeästi on kamala umpi päällä.