Elokuiset sadot

Eemi03
Jos tykkää kalasta niin itse tein savukalasalaattia tossa pari päivää sitten.. (kun ei lämmin ruoka maistu)
Laitoin siihen:
Tummaa pastaa, Salaattia, kurkkua,tomaattia,purjoa,omenaa,viinirypäleitä,persiljaa,paprikaa,sitruunapippuria,smetana,kermaviili ja oman maun mukaan savukalaa. Meillä oli savustettua taimenta. Lopputulos oli tosi raikas ja ruokaisa [:)] Samanhan voi tehdä vaikka kinkulla, jos kala ei maistu.. [8|]


Tulipa mieleen myös kylmät wrapit.. Eli tortillalätyn väliin esim kanasuikaleita, paprikaa, salaattia ja esim. kermaviiliä tms.. [:)]

kamala nälkä nyt tuli kun rupesi näitä pohtimaan..
 
Wrappeja:
Mangocutneyta vähän,tuorejuustoa (maustamatonta),salaattia,kanaa ananasta aurajuustoa.

Suolaista piirakkaa, omatekoisia pullia,pähkinöitä,hedelmiä,karjalanpiirakoita.
Grilliin nyyttejä,joissa perunaa,sipulia, kirsikkatomskua,sweet chili saucea,nokare tuorejuustoa.
Ohuita kanafileitä, sieniä joissa auraa tai tuorejuustoa sisällä käärittynä pekoniin.
grillitassuja,makkarapihvejä,jauhelihapihvejä hampparisämppärin väliin....tms...
Makaronisalaattia,on vähän ruokaisampaa hyvällä soossilla.Täytettyjä patonkeja.
toivottavasti en antanu liian vaikeita ..[8|][:-]
 
Kiittää ja kumartaa[:D]. Hyviä vinkkejä Ginessa. Toi salaatti kuulosti tosi hyvältä ja kala menee hyvin kaupaksi mut pitää kattoa sellanen kerta kalalle et käy kaupassa edes edellisenä iltana. Nyt olen menossa tänään kaupaan ja la vasta raksalle. Kalan pitää olla tuoretta. Wrapitkin kuulosti tosi hyviltä.
 
Mä näitä tossa aikasemmin ajattelin ennenkuin tämä rumba alkoi. Mut nyt ku niitä pitäs tehä nii ei muista mitään.
 
Lisää vinkkejä otetaan vastaan. Raksa- aikaa on jäljellä todennäköisesti vielä yli vuosi[&:].
 
Ehdottaisen taytettyja "sarvia". Siis teet sampylataikinan ja kaulit ympyraksi, josta teet taikinapyoralla kolmioita. Sitten kinkkua ja juustoa sinne sisaan. Voit myos tayttaa pitsataytteella. (maistuu kylmina ja sailyy pitkaan lampimina foliossa).

Kiva kuulla Miusta - ehdinkin jo huolestua..

Kavin eilen laakarissa ja epaili poskiontelon tulehdusta, mutta siita oli kuulemma vaikeaa olla ihan 100% varma.. Sain penisilliinia ja 60% sairaslomaa (eli 3 tuntia ja 15 min toita paivassa)[;)] Tuntui kylla tosi vahalta - aattelin, etta kerkian laittaa tietsikan paalle, juoda lasillisen vetta ja kayda veskissa siina ajassa[:D]. Siita rohkaistuneena menin kotiin ja tanaan aamulla toihin. Ja auta armias kuinka sattui onteloihin - en voinut keskittya katsomaan mitaan[&o]. Oli pakko menna kotiin ja uudelleen laakariin. Sain sitten vihdoinkin 100% sairaslomaa ensi tiistaihin ja voin sit vaan soittaa pidennyksen, jos tarvii. Niin etta kai tassa toivoa on paremmista ajoista.[:)]

Eipa silti - tylsa olla raihnainen[:-]
 
Niin ja Ruska ala viela huoli - saithan sairaslomaa ja se jo usein auttaa. Mun kaly odotti kaksosia ja joutui makailemaan tarkkailussa 3 viimeista kuukautta liian aikaisen syntyman riskin takia - siis paljon supistuksia. Ja niin ne vauvat vaan ootteli melkeen laskettuun aikaan. Eli lepo auttaa [:)] Onhan se silti tympeaa, kun on toi vaara ilmassa - joten toivottelen rutkasti karsivallisyytta niin sulle kun vauvelillekin!
 
Mä olin eilen 11 tuntia töissä. Arvatkaa onko sirot nilkat.. [&:]

ja tuohon kauniiseen säähän, mä olen töissä kellariravintolassa, sieltä ei nää mistään edes ulos. Mutta kuuma on kyllä, tarvitsisi jonkun superdeodorantin.

Nyt koirat ulos ja iltavuoroon, kiinnostus työntekoon ei ole mikään kovin valtava, koko ajan vaan odottaa ensi perjantaita.

TJ 8 [:)]
 
Tuntuu että näinä hellepäivinä tiitiäinenkin mellastaa mahassa paljon enemmän...Ei oikein voi istua tai kävellä mitenkään kun alkaa älytön mäjästys...Sama yöllä...ja alkaa olla aika kipeitä "potkuja"...

Onneksi viikonlopuksi viilenee hieman...
 
Anteeksi en ole aikoihin jaksanut kirjoitella[&o]Osasyynä tietenkin kauniit ilmat ja paljon ulkona olo mutta myös todella kipeä selkä joka huutaa kun istun koneella...
Mutta poksumaan tulin masukuvan kera[:D]
Voimia kaikille odottajille!!!!!
 
oi, te, aiemmin tätä tehneet...

mulla tuntuu jatkuvasti kipua vasemmassa kylkiluussa, jos istun yhtään kasassa...
onkos pikkupoju ujuttanut varpaansa johonkin väliin mikä sitten tuntuu paineena vai
oonko vaan säheltänyt jotain [8D]

tänään on PERJANTAI!!! Ihanaa... töissäkään en ajatellut kovin kauaa, väsymys kun on suuri,
ja eilen tuli tehtyä tosi pitkä päivä..

Kivaa viikonloppua kaikille!

p.s. hurjan näköistä kun joillain teistä lähenee jo viikko 30... UNBELIEVABLE... eikö me just ilmoiteltu plus-näkösistä raskaustesteista????
 
Eikös ne kulje nimellä sideharso? [8|] Ainakin äitiyspakkauksessa tulee niitä.. Itse sain kans komean kasan sukulaistädiltäniitä, kun kuulemma niitä ei voi olla liikaa [:)]
 
Ainiiiin, ja mahtavaa perjantaita kaikille [:D]

Enään 5,5h töitä [:)] Tänään ainakin onneksi on vielä mahti ilma josta voipi nauttia!!! Taidan repästä ja mennä nauttimaan alkoholittoman sidukan duunin jälkeen [;)]

Ihana lueskella muitten juttuja kun tuntuu et kaikki on menossa mökeilleen.. [&o] Mulla on ihan kökkö suku kun eivät mökkiä omista [;)] Ois niin ihana mennä köllimään mökille ja vaa grillaa ja saunoa järven rannalla ja koira sais juoksennella vapaana..
Ehkä ostan jokun liplatus cd:n ja kuuntelen sitä silmät kii terasilla [:D] [;)] ja koira istuu hölmistyneenä vieressä.. [:D]

Meil oli eilen synnytysvalmennus. Oli muuten kyllä aikas turhaa... [8|] Tylsää luentoa missä vaihe vaiheelta käytiin asiat läpi ja kesti melkein 2h. Úutta tietoa tulin vaan vähän.. esim. se että suoli yleensä alkaa toimimaan hyvin päivää pari ennen synnytystä. Tai että missä asennossa voi pitkittää synnytystä jos meinaa autoon syntyä [:o]
Millasia kokemuksia teil on ollut noista valmennuksista? Kahdella ekallahan en ees ollut, ja ens viikolla on vauvan hoito minne kyllä ajattelin mennä kun ekaa oottelen [:)]
 
AAA joo siis ihan viltti , köllimispeitto [;)] Suomen lindexissä oli noita samoja peittoja myynnisssä.. Kai se ihan viltti nimellä kulkee. Tosin mulla tulee viltistä enempi mieleen sellanen kudottu tai huovuutettu versio..
 
Kyl mäkin olisin Miu tosta sun ekasta selostuksesta ymmärtäny sen puklurätin silleen et tarkotat sideharsovaippaa. Ennen vanhaan ja vieläkin joissain sairaaloissa käytetään vauvoilla vaippoina ja siihen päälle kuuluu se muovinen jutska. Se siis pitää taitella silleen hienosti et siitä saa vaipan. Mut meillä oli pojalla käytössä ne. Ja niitä on vieläkin, siis käytössä[:D][:D]. Mun 6v nukkuu sellasen "rasun" kanssa. Siis sellasen samanlaisen ku sarjakuva Ressussa sillä Epulla[:D]. Sitä saa onneksi pestä ihan normisti välillä eikä enää tule pukluja[:D][:D]. Mut ne on ihan ehdottomia rättejä. Mun on vaan ostettava uudet tälle tulokkaalle ku enhän mä voi pojan omia viedä ja sanoa et sä olet jo iso[;)].

Pakko kertoa näihin rasuihin liittyvä tarina: Mun veli sai kolmannen tytön,joka jo nyt kesällä täyttää 4v. Mun poika oli siis silloin 2v. Oltiin siellä mun velin luona ja niillä oli alakerrassa vauvalla vain se pakkauksen laatikko missä nukkui päiväunia. Sit ku se herät ja alkoi itkemään niin mun poitsu lähti kiireen vilkkaa juoksemaan laukulle ja mä ihmettelin et mikä sille nyt tuli et säikähtikö se kun vauva itkee? No se haki sieltä laukusta rasunsa ja laski sen vauvan naappelin eteen sinne koppaan ja sanoi "tättä tulle ratu, te auttaa, ei taatte itkeä". Ja mun sydämmeni suli[:D][:D][:D]

Ihanaa et on perjantai ja enää edessä on viimeinen työviikko[:D][:D][:D].
 
Josefiina: mulle riittäis se et ehtis köllimään joskus, jossain, ihan missä vaan[;)].
 
Hyvä ideä tuokin evääksi raksalle, kiitos Maisan toivottavastu sun tautsi helpottais jo. Olet kyl jo kärsiny tarpeeksi.
 
Joo no ei tolla viltillä ole mitään tekemistä harsovaipan kanssa[:D]. Mut mä olen sitä mieltä et ne harsot on parenpia puklurätteinä. Ne imee tosi hyvin ja ne lähtee varmasti puhtaaksi ku ne saa pestä 90 astees. Tää siis on vaan mun mielipide. Joku toinen voi olla ihan eri mieltä. Ja ehkä mä olen tykästyny noihin rasuihin senkin takia ku ne on pojalle niin tärkeitä[;)].
 
Onpas ihanaa, kun on taas perjantai. Ja mulla taas viikko enemmän tickerissä!!! Mihin tää aika kuluu???

Illalla lähen viettämään iltaa tyttöjen kesken. Siis ihan kokoonnutaan nyyttärihengessä yhdelle meistä ja kuhan vaan ollaan ja syödään hyvin =) Ja siis kyllä ne muut varmaan vähän alkomaholia nauttii, eli saan lähtee sit niiden kans viel kaupungille, jos jaksan.

Sain tänään aikaseks viimein koota loppuun sellasen isyyspaketin. Vien sen varastoon ja pistän miehelle jossain vaiheessa viestin, et "ainiin, sulle tuli joku lähetys, joka löytyy varastosta!" - tyyliin. Saa sitte rauhassa tutustua sisältöön ja miettiä kuinka ihana vaimo sillä onkaan[:D] Mua rupee taas oikein jännittään mitä se sanoo[:)]

Selkä on taas ihan paskana, mut näillä mennään, ku ei oo muutakaan[:@]

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Sartza saako kysyä mitä kaikkea sä laitoit sinne isyyspakkaukseen? Mä aion kans tehdä semmosen ja oonkin katellu kaikkea kivaa mitä vois hankkia [:)]
 
Pitu, mä tein sellaset setit, josita tosiaan löytyy enemmän just tuolta yleisen pyolen keskustelusta. Jonkun ideaa siis käytin ja muokkasin itelleni/miehelleni sopivaks. Ja jokaiseen settiin laitoin pienen ohjeen ja selvityksen miksi mitäkin sieltä löytyy. Mut siis mun paketista löyty seuraavaa:

äänenvaimennussetti: tutti, korvatulpat
vaipanvaihtosetti: vaippa, kumihanskat, kertis sadetakki, pyykkipoika, talkki, sinkkivoide
varatissisetti: äidinmaidonkorvike, tuttipullo, uni-cd
viihde-/hyöty-/nautintosetti: vauvaopas, baby blues-sarjakuva, herkkukahvia, ristisanoja, namia
selviytymissetti: energiajuoma, sisua, vitamiinipore, särkylääke, deodorantti, isi-paita

Polttarisetin jätin pois, koska mieheni on sanonu, ettei välitä polttareista. Ja toisekseen on niin tarkka mitä suustansa alas kaaataa, etten uskaltais lähtee ostamaan mitään hienompaa juomaa. Yhtä olutta mietin tai pientä kuoharia, mut sit mietin, et yksinkö se sen jois, ku melkein kaikki kaverit asuu kauempana.
 
asali, voisiko syyna kipuun olla joku venahtanyt lihas? Mulla oli viime raskaudessa sikakipee kohta kyljessa - luulin jo kylkiluun menneen, mutta se olikin vaan kipee lihas. Oli kuulemma mennyt jumiin kun flunssassa yskin - voisko nain olla kaynyt myos sun tapauksessa?

Mua silloin auttoi kiropraktikolla kaynti. Kaksi kasittelya ja voila! Kaik hyvin.
 
Puklurättejä/sideharsoja löytyy muuten Anttilan nettisivuilta ihan sikahalvalla, wink wink [;)] Niitähän menee päivässä useampi. Käteviä ovat myös viritellä auton ikkunaan ja vaunuihin aurinkosuojaksi. Pikkuveljellä sideharso oli pitkään unirättinä, pikkuinen ei millään suostunut nukkumaan ilman sitä [:)]

Jee minusta nyt sitten tuli ylioppilas! Matikka ei ole vahvin lajini, joten hiukan jännitti miten käy. Nyt sitten metsästämään sitä mekkoa ja tarpeeksi leveälestisiä kenkiä lakkiaisiin [:)]

Onko muilla mammoilla huulet turvonneet? Erityisesti ylähuuleni on tavallisesti kapea ja ohut, nyt näytän melkein Tuksulta! Eipähän tarvitse botoxia ottaa, raskaus hoitaa senkin [:D] Muu turvotus ei sitten ole yhtä mukavaa...

Ja eikun jatkamaan muuttokuorman kasausta.. Hyvää viikonloppua kaikille! [:)]
 
Takaisin
Top