Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
päivä ois nyt siivottu ja ruokakaupassa käyty ja valmisteltu muuten vaan kaikkea valmiiksi että jos ja kun sitä ollaan huomenna jjäämässä synnyttämään niin ei tarvi tuon ukkosen täällä kaikkea yksin tehhä. Saapa nähdä miten se uni yöllä maistaa :D Sairaalalaukku pitäs vielä varmaan varmistella että siellä ois ees suhteellisen järkevää ja tarpeellista tavaraa.. minua niiiiiin jännittää :nailbiting:

Onko kellään ikävä raskausaikaa? Vaikka vauva-arki on ihanaa, niin oudosti kaipaan myös raskausaikaa ja sitä pienen miehen mutkellusta vatsassa.

Ei ainakaan vielä oo tullu mitään ikävän tunnetta. Lähinnä nukkumista ikävä :D.. Nyt ei voi vaan alkaa nukkumaan vaan pitää suunnitella sekin etukäteen :D

Imme: mä just mietin tossa aamulla että kaipaanko mutta tulin siihen tulokseen että en. Tosin voin koko raskauden huonosti että se tekee varmaan osansa. Toisaalta onhan se haikeaa, on siinä raskausajassa kuitenkin omat ihanat juttunsa. Mutta en kyllä sitä toistaiseksi ikävöi.

2-3 pätkiä yöllä :D.. Päivisin saattaa vetää parit 4h unet. Oma sänky ei aina kelpaa öisin nii saa kikkailla nukahtamisen kans. Joskus ei herää kun siirtää sinne vaan yleensä ku saat peiteltyä nii silmät aukiaa ja ei asetu millään :D.

Mä kaipasin raskausmahaa vaan ekana yönä synnytyksen jälkeen, kun olin tottunu nukahtaan käsi mahan ympärillä ja kuulosteleen vauvan liikkeitä...

Mä en pahemmin ole kaipaillut masua. Kaipailen ennenraskautta-masua. Mun iho venyi niin paljon ison mahan takia, että iho roikkuu todella inhasti :/ Vähän saman näkönen kun paljon painoa pudottaneillakin..

Mun mahassa näkyi liikkeitä vielä usean päivän ajan synnytyksestä! :D Ja poitsu tuli siis ihan alateitse. Varmaan sisäelimet hakivat paikkaansa :DD

Apua, näkyi??? :D ei oo totta :p
Eiköhän nä meidän masut palaudu ajan kanssa :) mulla on jo aika hyvin mennyt mutta tuo leikkausarpi kiristää yläpuolelleen pienen ihomakkaran.. :s

Jonskula: myös päivisin nukutaan noita 4h unia mutta tosiaan yöllä yleensä mennään noilla 2-3h pätkillä (sekin on juhlaa kun aluksi mentiin tunnin pätkillä yöaikaan, mutta kun alettiin pitämään poikaa hereillä aina illat n. klo 17 alkaen niin ollaan saatu vähän pituutta noihin yöpätkiinkin ja tosiaan nukkuu sitä 2-3h putkeen ;) ) muutamana yksittäisenä yönä on parhaimmillaan nukkunut jopa 5h putkeen ja silloin sitä on ollut ihan ihmeissään kurkkimassa kehtoon, että onhan kaikki hyvin kun kaveri ei heräile syömään :) Meillä poika kuitenkin nukkuu yleensä aina mielellään aamupäivällä yön jälkeen ja oonkin sitten huonompien öiden jälkeen itsekin nukkunut aamupäivällä niin saa vähän univelkoja pois :)

Imme: tiedän tunteen. Yhtä aikaa kaipaan raskausaikaa ja raskausmahaa ja toisaalta olen helpottunut,että se on ohi ja vauva kainalossa. Odotusaika on jotenkin omanlaistaan, samoin synnytyksen odotus ja synnytys. Mulla ollut sama kaikkien kolmen lapsen synnyttyä, mutta eniten nyt kuopuksen jälkeen.

Mä haikeana muistelen raskausaikaa ja vähän ikävöin vauvamahaa. Tiesin jo raskausaikana että ikävä tulee, koska musta oli ihanaa olla raskaana ja olin mahasta ylpeä. Semmonen jännä haikeus jäänyt, että koskaan en enää odota tai synnytä esikoista, enkä enää koskaan tunne just tämän vauvan potkuja. Oikeestaan se haikeus oli pahimmillaan viikko synnytyksen jälkeen, varmaan hormonien vaikutusta osittain. Että alkaa jo helpottaa. :D Vähän samat fiilikset kuin saararebekalla. Toki olen enemmän onnellinen että vauva nyt potkiskelee sylissä.♡ Ja oon myös synnytystä muistellut haikeudella, välillä toivonut että pääsis vielä takaisin niihin hetkiin. :D
Ja koko ajan kun vauva kasvaa, miettii että kohta näitä vauva-aikojakin muistelee haikeudella. Pitää muistaa nauttia joka hetkestä, aika kuluu niin nopeasti. :)

Jemna: Täällä ihan samat fiilikset! Raskausneitsyys mennyt :grin

Sekin, että miettii raskaana ollessaan joka päivä vauvaa ja raskautta. Ja kaikki ne olot ja vähäiset nukkumiset (Nyt nukun paremmin kuin raskaana vaikka vauva syö öisin) Ja yhtäkkiä ei enään mietikään mahaa vaan hoitaa vauvaa. Jotenkin siinä pää ei oikein pysy mukana.

Oon niin kiitollinen että sain tämän vauvan. Kun tuntuu että nykyään niin monet kokee lapsettomuutta tms.

Mirmeli: kylläpä teillä vauva nukkuu :) imetätkö sä ainoastaan?
Meillä nukuttiin joku aika sitten 4 tunnin pätkissä mutta nyt pari viime yötä herännyt 1,5-2 tunnin välein..plaah.. mietin että voisiko olla tiheän imun kausi menossa kun luin että tässä 6 viikon paikeilla yleisesti on.. meillä syö siis vain rintamaitoa.
Kyllä meinaa välillä väsyttää kovastikkin vaikka kuinka yrittää nauttia kaikesta tästä, mutta ehkä meilläkin neiti vielä joskus nukkuu pitempiä jaksoja öisin :)

Tyy: joo ihan pelkällä tissillä mennään! Nyt ollaan menty 5 tunnin pätkillä, nuo 6-7 tunnin unet on kyllä mulle jo tuskaa ku tuntuu et tissit räjähtää ja kun päivisin syömis väli on se kolmisen tuntia. Vaikka onhan se ihan mukavaa kun saa itsekin levättyä. Nukahtaako teillä tyttö aina syöttöjen välissä kuitenkin vai onko sitten pidempään kukkumista?

Takaisin