Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Jonskula! :Heartbigred

JenniK88, meilläkin arki on pyörähtänyt kivasti käyntiin. Tosin nyt harmittaa kun mies ei pitänyt suoraan isyysvapaasta osaa. Alku on kuitenkin aikamoista opettelua :) joo meillä mies haki aika usein ruoat huoneeseen kun vauva oli niin paljon rinnalla. Se tupla-annos ihmetytti myös, samoin muutaman kerran kadonnut aamupala. Joku isä oli siellä lisäksi niin kiltti, että tarjosi oman puuronsa miehelle. :) kotiin lähtiessä olin niin innoissani, etten yhtään tajunnut katsella ympärilleni. Ainoa minkä muistan siitä hetkestä on järkyttävä onnen tunne kotiutunisesta ja ärsytys omista kotiutumisvaatteista :D en ollut kerennyt pakata kotiinlähtöävarten vvaatteita niin jouduin mm. poistumaan miehen huppari päällä

Muokattu viimeksi:
Jonskulalle onnea!

Ootteko muuten ostanu vauvakirjaa. Aattelin jos ristiäislahjaks toivois, mut minkähän merkkinen ois hyvä? Joskus kärkkäisellä niitä selasin, mutta tuntu, että jotku kirjat oli ihan pöljiä ni jotenki jäi koko homma..

Mä otin vau lehdestä tutustumispaketin raskausaikana nii siinä tuli mukana " kirja sinusta" vauvakirja. Se on mun mielestä tosi kiva :)

Ostin meille rv 12 kunniaksi Poukaman puput -vauvakirjan. Siinä on vähän juttuja raskausajalta ja paljon tilaa kuville. :)

Minäkin olen miettinyt vauvakirjaa, se olisi tosi kiva muisto sitten vanhempana. Meillä oli mahtava viime yö, yhdellä syötöllä selvittiin siitä..vauva nukkui 6h putkeen, uskomattomat unenlahjat :) Ite kuitenkin heräsin automaattisesti n. 3 tunnin päästä siitä kun hän oli nukahtanut, mutta kun hän nukkui niin levollisesti niin ajattelin että antaapa nukkua. Aamulla myös heräsin itse ennen vauvaa ja kerkesin syödä aamupalan rauhassa, luksusta :) Ja tänään me ollaan jo 1kk vanhoja, time flies.

Meillä on ikää 2vk ja tytön unenlahjat öisin ihan mielettömät, jopa siinä määrin ettei ite tiedä mitä tehdä. Viime yönä veti sikeitä 7h, jonka jälkeen päätin herättää syömään. Pähkäilen täälä joka yö, et pitääkö tuota herätellä syömään vai ei. Päivisin syö 2-4h välein ja nyt painetaan varmaan himpun verran yli 3kg.

En Mamatson usko, että tarvii herätellä syömään. Sitten, jos sulla herää huoli siitä, saako vauva tarpeeksi maitoa ja nouseeko paino niin vois herätellä. Näin ite ajattelisin. Meiän tytölle tuli lauantaina ikää 6viikkoa. Sairaalasta käskivät alkuun herätellä kolmen tunnin välein yölläkin. No en oo kotona kertaakaan herättänyt syömään ja paino on noussut siitä huolimatta. Tyttö on nukkunut koko ajan noin 5-6tuntia yöllä, sitten herää syömään ja vetää taas 4-6tuntia sikeitä. Päivällä tankkaakin sitten 1-3 tunnin välein :) se oli maanantai kun kotiuduttiin ja torstaina oli painokontrolli niin painoa oli tullut lähes 200g lisää ja neuvolan tätin mielestä se oli oikein hyvä :)

Meille kummi osti Tatu & Patu -vauvakirjan. Siellä on hauskoja, omaperäisiä juttuja :) mm. sivun verran tilaa pepun kuvalle :D Eli ei perinteinen sormiväreillä jalka ja käsi, vaan peppu. Itse olen moneen kertaan lukenut oman vauvakirjan ja halusin sen ehdottomasti poitsullekin :)

Meilläkin on se muumi-vauvakirja, minustakin se on vaan niin ihana. ♡ "Koko muumimamma oli pyöreä juuri sillä tavalla kuin äitien kuuluukin olla." Tuo lause sai mut varmaan viimeistään ostamaan tuon kirjan raskausaikana, aloin melkeen itkemään kun hormonihöyryissä kaupassa tuota selasin.:D Muutenkin oon aina tykännyt muumeista, sekä piirretyistä että kirjoista.

Kylläpä tuntuu, että ei enää jouda täällä kirjoittelemaan. Meillä on kyllä käynyt viikonlopun aikana aika paljon vieraita, että siitäkös tuo johtuu. Mä aattelin että ahdistun vieraista näin alkuun, mut musta on ollu vaan ihanaa esitellä tuota pikkusta läheisille.

Ahistaa edelleen tämä kuumuus sisällä. vauvallakin aina välillä kuuma, lähinnä kun joutuu olemaan raukka hikisen äitinsä sylissä.:D mä niiiin ootan että ilmat viilenee vihdoin!

Muuten meillä menee hyvin, vauva syö ja nukkuu ja välillä sit jakselee katsella virkeänä. Yöllä tosin syö jotenkin tiheämmin ku päivällä ja sekös se väsyttää. Tai sit se vaan tuntuu et se syö tiheämmin kun tuntuu että ei saa nukkua.:)

Jemna: JUST NOITA!! Niin ihania ja mä niitä luin täällä vedet silmissä ♡♡♡

Meillä ei ole käynyt vielä ketäön kylässä, tosin ei olla päästettykkään vielä. Ollaan kyllä käyty moikkaamassa isoisovanhempia ja isoisoisoäitiä :D

Niin ne vauvat on erilaisia ja jotku nukkuu enemmän ja jotku vähemmän öisin, mutta pääasia että nukkuvat edes vähän :)

Must kans tuntuu hirveen kiireiseltä koko ajan, mut taitaa olla ihan itseaiheutettuja nää mun kiireet. Tykkään vauvan kanssa touhuta ja käydä kyläilemässä ja kaupoilla. Meillä ei oo paljon käyny vieraita ku on vähän rauhotettu kotioloja, että koirat saa rauhassa totutella uutee perheenjäsenee. Anoppi pyyhkäs yks ilta käymää, vaikka on kaikille sanottu, ettei saa ilmottamatta tulla. Näin kyllä ku se ajo pihaa, ni oisin voinu koirat päästää ulos. Aattelin kuitenki, että tulehan sitte, ni näät minkälaisen metelin koirat nostaa ku joku marssii suoraa sisälle! :D Siinä se niille koitti sitte selittää ettei saa yhtää haukkua, koska vauva vois olla nukkumassa.......

Bubu: meillä on myös koirien takia rauhoitettu kotiolot. Kauhee härdelli ja kun tilanne on uusi niin menee överiksi. Tosin, meille ei kyllä ole ketään edes pyytänyt tulla. Miten teillä on koirat ottaneet vauvan?

apua! täällä tuli aamulla kirkasta limaa, mutta muut jo pari viikkoa kestäneet oireet eivät vahvistuneet. nyt muutaman päivän kestänyt myös ihan järkyttävä närästys! ei maitotuotteet ei pystyasento eikä rennie auta :s
tänään soitettiin taysilta ja huomenna eka yliaikaiskontrolli, tänään siis 40+5.
eilen kiukuttelin koko päivän, mutta tänään jaksanut jo vähän paremmin, eihän tässä auta kuin odottaa!

Täällä tuntuu vauvat nukkuvan aika mukavasti yöt parilla herätyksellä mitä ketjua selailin. Meillä ollut ongelmana rytmi päinvastainen ja poika nukkuisi päivällä pidempiä jaksoja ja yöt sitten kukkuu melkein aamuyöhön tosi lyhyillä unilla. Nyt kuitenkin viime yönä nukahti 12 aikaan ja nukkui kolmeen ja sitten taas syöttöjen ja vaipanvaihdon jälkeen nukkui puoli seitsemään!!! Olipa ihana kun sai itsekin nukuttua monen tunnin pätkiä, nyt on olo kuin uudella ihmisellä! Toivottavasti rytmi alkaisi nyt tästä kääntymään :)

Meillä oli tänään eka neuvola nyt 6vrk iässä. Paino oli noussut hyvin ja kaikki oli kaikinpuolin kunnossa ja mallillaan ja itselle jäi hyvä mieli reissusta! :)

Imme, meillä ei onneksi kadonnut aterioita, mutta tosiaan hyvin ruuissa pitivät nuo miehet kun oikein tupla-annosta tuli, ja vielä kun mä en läheskään aina edes ehtinyt omaani kokonaan syödä tai vain jotakin ateriasta kun vauva oli rinnalla jatkuvasti niin miehelle jäi sitten toisinaan kolmekin ateriaa syötäväksi ;) Meillä mies pitää heti isyysvapaat pois ja menee töihin vasta lokakuun alkupuolella (mun miehellä vähän tavallisesta vuorotyöstä poikkeava työ, jossa se tekee aina 12h vuoroja, joten vapaajaksot välissä on pitkiä ja siksi tuota isyyslomaa tulee reipas kuukausi) eli ollaan tässä molemmat vielä yli kuukausi vauvan kanssa kotona. Se tuntuu kyllä hyvältä, kun kuten sanoit niin aikamoista opettelua tämä on ja itse sain laitoksella nukuttua keskimäärin puoli tuntia vuorokaudessa, joten kun tuota univelkaa on niin on se hieno homma että mieskin on tässä ja pystyy yhtälailla valvoskella ja auttaa, kun ei ole töihin lähtö edessä.

Mirmeli: Meil on kolme koiraa. Kaks kiertää vauvan kaukaa ja käy vähän salaa haistamassa sillon ku se nukkuu. Yks on niiiiiin rakastunu vauvaa, että ite saan olla jatkuvasti välissä ja vahtimassa ku se haluaa lipoa naamaa ja haistella vaippaa! Ja ku vauva itkee ni se alkaa haukkumaa vieressä. On sekin kyllä jo vähän rauhottunu. Mites teillä?

Takaisin