Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täällä on tänään kramppaillu selkä vähä.. ja hikka tuntuu jo meleko alahaalta lähtevän liikkeelle... :) tuo valkovuoto on kyllä mielenkiintosta, väläillä selvästi paksumpaa ja välillä reippaasti litkua.. mutta mitään selvää limatulppaa ei vielä ole näkyny.. :)

Kuulostaa lupaavalle ReiRei. Mulla ollut pahoinvointia ja ihan aavistus valkovuotoa. Oon muuten ollut aika kuiva koko raskausajan. Herkuttelin eilen sellaisen pienen levyn suklaata illalla ja tuli ihan sairas olo sen jälkeen. Ja koko ajan sellainen olo että olisi menkat. Oon vaan syönyt hedelmiä, suolapähkinöitä ja apari leipää tänään. Ei oikein jaksaisi alkaa väsätä lämmintä ruokaa..

Täällä jotain lötähti housuihin kun kaverilla kahvilla olin. Kirkasta se oli ja yllättäen märkää :D ei semmosta limasen olosta. Mitähän lie? Nyt kokoajan semmonen tunne että jotain tulee minä hetkenä hyvänsä! Vähän maha kipeä vaa ei sen kummemmin. Kaupassaki just kävin. Hui jos lähtö tänään tai yöllä tulee :)! Mies ei pääse mukaan :( sen verran kipeänä on etteivät varmasti ees päästäis sinne. Onneksi kaveri on luvannu tulla tsemppaamaan ja tueksi. Hänen kyydillä pääsen laitoksellekki nii ei tarvi ressata :)

Jonskula, mulla toi oli lapsivettä. Mulla oli korkealla jossain reikä kalvoissa ja sitä vettä tipahti aika-ajoin sieltä alas. Jos yhtään on sellanen tunne, että voisi olla lapsivettä, niin kannattaa soittaa synnärille. Ne kyllä pyytää näytille, jos kokevat sen tarpeelliseksi :)

Pitääpä seurata tuleeko enempää! Ton yhen kerran vaan tullu, vaan semmonen tunne on että saattaa tulla koska vaan lisää.

Jonskula: ootko haistanu sitä lirahusta? (elämä mitä asioita täällä kyselee ihmisiltä :D ) minun käsityksen mukaan lapsivesi haisee semmoselta makealta ja "spermamamaiselta" :D Ja joo jos enemmän lirahtelee niin soitto synnärille niin pyytävät käydä tekeen sen testin jos näkevät tarpeelliseksi :) toivottavasti mies paranee pian! Laitahan se vällyjen väliin jumaan hunajavettä ja äkkiä! :D

Tuota pahoinvointia on ollu kyllä ainakin sen viikon verran varsinkin aina iltaisin ja öisin..

Haistelin kyllä :D!! Ei mun mielestä haissu oikee millekkään :D.. Joo oon kiikuttanu sille kaiken maaliman juomia ja vällyjä vaihellu ja lisänny :D. Naurattaa ihan ku en ennen oo hössöttäny yhtään jos on kipeenä ollu nii nyt kauhia höösäys päällä :D

Mulla se lapsivesi ei haissut millekään - sen takia en aluksi edes tajunnut sitä lapsivedeksi. Olin vain ihmeissäni, kun valkovuoto oli muuttunut niin erilaiseksi :D

Kaipa se ihan vetistä on..? Joo en tiiä tost hajusta pieninä määrinä mutta ku kalvot oli puhkastu ja sit lorotti oikke ni haisi kyl tosi kitkerältä

Sanottiinko teille synnärillä, että vauva täytyy herättää öisin kolmen tunnin välein syömään? Itelle jäi vähän epävarma olo, että onko tosiaan välttämätöntä. Poitsu kyllä herää suurimmaksi osaksi itsekseen syömään ja painoa oli ekalla neuvolakäynnillä tullut hyvin. En tajunnut terveydenhoitajalta kysyä silloin.

Ei mun mielestä tarvi jos painoa tullut hyvin jne. Kyllä se vauva kertoo kun on nälkä. ☺️
Riippuen tietenkin myös millä vkoilla vauva on syntynyt ja minkä kokoinen hän on.
Meillä opastivat että ekaan neuvolakertaan asti olisi hyvä herättää 3-4 tunnin välein jos vauva itse ei herää mutta meidän pieni oli 2915g ja hyvinkin keltainen ensimmäiset päivät.
Enmä kyllä aamulla aina ees muista montako kertaa yöllä syötin...

Synnärillä herätettiin 3t välein kun paino putos 8% ja sit parin päivän päästä 4t välein. Mutta nyt ei enää herätellä kun kotona ollaan. Syöminen sujuu hyvin ja maitoa tulee niin ei tarvitse kontrolloida. Lisäksi syntymäpainossa oli eilen :)

Luulisi että jos paino kuitenkin nousee ei tarvitsisi olla huolissaan vauvasta.

Mua alkaa jo veetuttaa tää raskaana olo. Grrrrrrr..voisko tää olla synnytystä ennakoiva oire?!
Kaikki sivuvaikutuksetkin kun jengi on niin innoissaan. Itsekin tottakai olen innoissani, mutta jotenkin realistisempi kuva koko touhusta. Kaikki ei ole niin vaaleanpunaista. Jotenkin haluaisi vaan olla omassa ylhäisyydessään yksin.

Jenkkipentu; voi olla oire. ainakin mun mielestä. Mä ainakin halusin, ja olinkin viimeisen viikon kärttyisenä yksin, laitoin jopa puhelimen äärettömälle, fbn mesen suljin ja hautauduin yksin kotiin, mies oli sopivasti matkoilla silloin..

Madmasel: Toivottavasti! Varsinkin näin iltaa kohti alkaa kyrsiä..nyt kun olisi nyrkkeilysäkki mitä murjoa..

Jenkki: mä olin kans kiukkunen ja kärttyisä mut mulla ei ollu puhettakaa synnytyksestä :D olisin varmaan vieläki raskaana jos ei olis käynnistetty :D

Takaisin