Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä supistelee! Tai niin mää ainaki luulen :D... N. 10 min välein tulee semmonen 30sek-minuutin kipu. Selkä huutaa hoosiannaa ja mahaan sattuu ja se kipu silleen puristaa. Kakkosellaki pitäny käyä pari kertaa. Kirkasta limaa tulee aina kipujen välissä. Semmosta niinku "räkää". Ja eilen tosiaan tuli se hulahdus ja illan sitten vähän enemmän tuota limaa. Jospa tää tästä etenis jonnekki :) tänään rv40+6

Kuulostaisi Jonskula alkaneelta synnytykseltä ;) Toivottavasti etenee!

Meiän vauvaa piti ekaan neuvolaan saakka herätellä kolmen tunnin välein, koska oli alussa osastolla alhaisten verensokerien takia. Sillä varmistettiin se, etteivät lähde uudestaan laskuun. Ekassa neuvolassa paino kuitenkin noussut niin hyvin, että herättelyt jäi sikseen.

Nyt väsyttää. Poitsu heräsi syömään tasasesti kahden tunnin välein. Kerran nousin vaihtamaan vaipan ja kerran poitsu hermostui jostain hetkeksi, mutta muuten oli rauhallinen yö. Miksi siis väsyttää näin pirusti? Ei siis ollut sen poikkeuksellisempi yö. Pitäis varmaan alkaa opettelemaan niitä päikkäreitten ottamista.
Voisi poitsu kääntää rytmin ympäri ja yöllä nukkua noita 4-5 tunnin pätkiä ja päivällä heräillä sit kahden tunnin välein :D

Mä sain ohjeen päivällä herätellä 3h välein syömään ja yöllä 4 h :) tietysti jos pojalla aikaisemmin tulee nälkä niin maitobaari on kyllä valmiina :)

Mahtavaa Jonskula! sieltä se tullee! :)

Täällä eiliset selkäkrampitki vaan rauhottu illalla saunomalla.. yhyyy :(

Imme: Mä en käynyt kun kerran suihkussa tuolla Hyvinkäällä ja sillon olin yksin suihkuhuoneessa :) Oltiin perhehuoneessa 7 ihan siinä päiväsalia vastapäätä. Mä olin tosi kiinni tossa vauvassa sen Hyvinkäällä olo ajan kun sillä oli aluksi alkuvaikeuksia kun veti lapsivettä keuhkoihin ja joutuikin olemaan ekat 12h alakerrassa lastenosastolla ja lisäksi muutama alhaisempi verensokeri joten poikaa syötettiin lisämaidolla ja verensokeria mittailtiin 2h välein yötä päivää ekat puolitoista vuorokautta kunnes sitten päästiin siitä. En juurikaan sitten pyörinyt niissä yleisissä tiloissa vaan melkein mies haki ruokatarjottimet ja muuten oltiin huoneessa kun olin niin kiinni tuossa pikkukaverissa. :)

JenniK88, olipa hassu sattuma, me oltiin nimittäin siinä huoneessa numero 6! Siellä Hyvinkäällä oli vaan joku toinenkin, jolla oli lähes samanlainen synnytys kuin sulla, sen takia pohdin, olitko se mahdollisesti sinä :grin Toivottavasti teillä pikkunen voi hyvin lapsiveden keuhkoissa olosta huolimatta ja olette päässeet vauva-arkeen kiinni :)

Tsemppiä jonskula!

Judie: suosittelen päikkäreitten ottamista, ei sitä muuten jaksa. Meillä myös neiti nukkuu päivällä 5 tuntiakin putkeen mutta öisin menee se 3h. joinakin öinäkin tosin mennyt 4h mutta herännyt välillä kitisemään. Ollaan alettu sitä D-vitamiinia antamaan niin huomaa että on tullut hieman vatsanväänteitä..
oishan se luksusta jos tuo 5 tunnin pätkä siirtyisi yöhön!

Imme: vauva voi oikein hyvin :) mitä nyt unirytmi on ihan käänteinen ja yöt menee pääsääntöisesti valvoen kun kaveria ei juurikaan nukuttaisi, mutta päivällä sitten vetää tyytyväisenä niitä 4h unia jos vaan antaa. Eli täällä yritellään käännellä hieman tuota rytmiä herättelemällä poikaa syömään ja vaipanvaihtoon päiväsaikaan usein, jotta sitten noi yön unipätkät alkaisi pitenemään, viime yönäkin touhuili ja torkkui vain ihan lyhyitä alle tunnin unia ja vasta viideltä antoi periksi ja simahti pidemmälle pätkälle :) Mä taisinkin nähdä muutamaan kertaan sun miehen hakemassa teille ruokaa ja ihmetteli niitä isien annosten kokoja kun tuli tuplakattaus (niin mekin aluksi ihmeteltiin) :) Ja taidettiinpa tulla vauvan kanssa lääkärintarkastuksesta just kun olitte kotiutumassa ja lähdössä synnäriltä :)
Mites teillä on arki lähtenyt sujumaan kotona?

Meitä taisi olla muutama samaan aikaan Hyvinkäällä mutta mä en ainakaan tunnistanut ketään itse olin neljän hengen huoneessa nr 13 :)

Rankka rupeama takana! 30.8 klo 20.44 maalimaan tuli pikkujäbä 4285g ja 52cm :)<3! Helpolla se ei mammaa päästäny ja kurkku on niin kipeä kaikesta karjumisesta ja huutamisesta.. Ei ehkä ihan heti uudestaan, vaikka epparilta säästyttiin ja pienellä pinnallisella repeämällä (tikattiin kuiten) selvittiin. Oli se sen verran hurjaa menoa! Epiduraali on vaan ihana :D..

Takaisin