Mua toi leikkausasia etoo ihan kamalasti. Poden muutenki kauheeta lääkärikammoa ja minusta ei oo ikinä mitää leikelty. Joudun varmaa sanomaa, että jos joutuvat leikkaamaa tai jotai muita toimenpiteitä tekemää, ni mun kanssa EI SAA asiasta missään nimessä neuvotella. :) Luotan siihen, että synnytyksessä on pää sen verran sekasi, etten välttämättä kaikkea tajua, mitä siellä alakerrassa tapahtuu. Semmosta vaihtoehtoa en edes suostu miettimään, että joutuisin sektioon.
Heidix1: Eikö sua oo käsketty täyttämää semmosta esitietolomaketta, missä myös toiveita kysellää. Ainaki tääl lahden seudulla on tapana. Oli vaa minust ihan liian aikasin se viimenen palautuspäivä, ku ne toiveet on oikeestaa täs lähempänä vasta tullu mielee. Mut mukanaa voi tuoda vaikka ihan ruutupaperille kirjotetun listan. Mä en erityisempiä toiveita laittanu. Lähinnä minkälainen suhtautuminen on kivunlievityksee, ku itteää voi olla vähän hankala ilmasta siellä tosipaikan tullen. Tietty jos tukihenkilölle etukätee kertois toiveitaa, ni se osais kertoa kätilölle, jos ei ite oo juttutuulella.