Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon onnea synnyttäneille!

Hei ootteko hieroskelleet tuolta alhaalta jotta repeämisen riski vähenisi? Itsellä oli tarkoitus mutta viimeiset pari kuukautta hiiva on/offina päällä eikä oikein passaa koskea. Ihan muutaman kerran olen yrittänyt venyttää. Mulla vähän pelottaa jos kovin repeää paikat.

Onnea Mamatson pienestä tytöstä! :) ♡

Erni: Mulla on ukkokulta venytelly.. nyt on vähän jääny mut yritetty.

Paljon onnea Mamatson!!!! <3 täällä ei oo tapahtunut mitään edistystä vaikka oon siivonnut ja lenkkeily -.- kunpa alkaisi kohta tapahtumaan alkaa mieli olemaan aika malttamaton :)

Paljon onnea Mamatson ja Blop!♡

Mä en kyllä yltänyt oikeen välilihaa hieromaan itse ja mies olis kuulemma muuten hieronut, mut mä pyysin aina väärään aikaan, liian myöhään tai jotain...:D et se sit jäi kun en mä enää jaksanu kysellä ja muutenki tuntu et turha enää paria viikkoa ennen laskettua aikaa aloittaa. Pelkään kyllä repeämistä ja miten se sit paranee. Ja et vaikuttaako vaikka tuntoaistiin sit petipuuhienkin kannalta. Vois pyytää kätilöä tukemaan ponnistaessa märällä, lämpimällä pyyhkeellä, se vissiin vois auttaa ja itse voisin kuvitella et olis helpompi ponnistaa jotain vasten.

Huhhuh, huomenna laskettu aika. Eilen ja tänään vauva ollut rauhallisempi kuin tavallisesti. Ja tänään mua on väsyttänyt ihan kauheesti. Menkkajomotuksiakin ollut. Jospa ens viikolla viimeistään vauva syntyy, vaikka elättelen toiveita et viikonlopun aikana yllättäen tulis.:D

Mulla kans maha laskeutunut ja tuntuu hankalalta aina istua alas/nojata eteen, kun tuntuu että alakertaan painaa niin pahasti. Kieltämättä tuntuu siltä, että ihme kun ei pää jo pilkota! :D Ja juu, täällä varmaan nappulan mielipuuhia tuolla virtsarakolla pelaaminen, au auuuuu että tuntuu ikävältä! :D Mutta toisaalta - onneksi ei tarvi panikoida liikkeiden kanssa, on ollut niin vilkas kaveri, että varmaankin siis kaikki hyvin massussa. Huomenna la ja ma neuvola jos (kun) ei ole vielä siihen mennessä syntynyt.

Tänään on siivoiltu ja jynssätty uunia, pesty kaapinovia ja leivottu. Ei näköjään rentoilu ja lötköttäminen auttanut, niin yritetään sitten näin, jotta aika kuluis nopeempaa ja polla ei leveäis odottelemiseen.

Onnea Mamatson, ihanaa! Nautiskele tuhisevasta nyttyrästä! <3

Mä katselin HUS:in virtuaaliesittelyitä, joissa aiheina kaikki avautumisvaiheesta palautumiseen ja synnytykseen liittyvällä videolla kertoivat, että välilihaa tuetaan pään tullessa. Eli kuuluu ihan stantardiin. En sitten tiedä miten muualla.

Pari päivää poitsu mylläs kun viimestä päivää, tänään ollut hyvin rauhallinen. Voi kun tulis jo. Eipä ole pitkään aikaan tullut oltua näin malttamaton mistään :D

Mä en varmaan synnytä tätä ennen syyskuuta. LA ensi sunnuntaina. Ei mitään merkkejä. Vähän ollut alaselkäkipua mutta se voi johtua ihan vaan selän rasituksestakin. Eikä mulla tule mitään valkovuotoakaan :/

Joo, kyllä taidetaan aina välilihaa tukea, mut en tiiä tuetaanko aina millään pyyhkeellä. Kun jostain luin (oisko ollu ehkä jostain vauvantain synnytysvalmennussivuilta) et kannattaa pyytää sitä pyyhettä tukemaan.

Mulla tulee jonkin verran valkovuotoa, aika vetistä vaan. Yritän metstästää limatulppaa, ei ole näkyny.:(

Mirmeli: Mä luulen, että jemna tarkoittaa lämpimään veteen kastettua pyyhettä, jolla tuetaan välilihaa?

Juu, just sitä tarkotan!:D mut en tosiaan tiedä käytetäänkö pyyhettä aina tukemiseen, vai tuetaanko yleensä vaan käsin. Oon vaan lukenu et se veteen kostutettu lämmin pyyhe voisi ehkäistä repeämisiä. En tiedä yhtään siis auttaako enenmmän kuin pelkkä käsin tukeminen. Jotenkin itsestä tuntuu vaan et se vois olla tukevampi. Mut saattaa olla että unohdan koko asian synnytyksessä.

no meille sanottii oulussa perhevalmennuksessa että useasti saatetaaan nykyään ensisynnyttäjiltä väliliha leikata etukäteen auki.. tämä ilmeisesti siksi että pystytään etuukäteen hallitseen se repeäminen.. että jos OYS:issa synnyttäjiä tässä tulee ennen meikäläistä niin vois kertoo tästä asiasta sitten tänne, miten kävi :o

Täällä taas nykyään mun ymmärtääkseni vältetään sitä mahdollisimman pitkään koska leikattu repeää helpommin lisää ja kehon omat vauriot parantuu nopeammin.

en minäkään kyllä haluaisi että etukäteen leikataan.. varsinkaan jos tämä neito ei älyttömästi yli mee tai ota mitään kasvupyrähdystä.. eihän se ole kirkossa kuulutettua että kaikki ylipäätään repeää.. :)

Takaisin