Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käski vaan sielä valmennuksessa että kaikki muistavat sitten sanoa synnärillä etteivät halua leikkausta jos vauvan henki tms ei ole vaarassa jos sitä ei halua.

Oiskohan ollut teillä sitten kätilöllä vaan tuo sama vanha tutkimus vuodelta 2009. Meillä oli kuitenkin ihan Hyvinkään kätilö joka kertoi, ettei heillä enää tehdä tuota välilihan leikkausta juurikaan.

Tulee tästäkin keskustelusta taas huomattua se kuinka erilaiset toimintatavat on eri synnäreillä :O Meille kätilö kertoi myös sen, että napanuoran leikkausta aina kysytään isältä. Toivottavasti kysyvätkin oikeesti. Mies on sanonut, ettei halua sitä leikata, mutta jos tilanteen huumassa muuttaakin mielensä niin oishan se kiva kysyttävän, ettei mene tilanne ohitse.

Joo, en tosiaan tiedä onko jossain tapana että ei isältä kysytä haluaako katkaista napanuoran. Jostain olen vaan lukenut, en muista oliko kirjasta vai netistä että kannattaa sanoa että haluaa leikata kun kätilöt on niin vikkeliä käsistään. Mut ihmettelen jos sitä ei jossain kysytä, pidin sitä itsestäänselvyytenä että annetaan mahdollisuus siihen.

Ahaa, se lukee näköjään pirkanmaan sairaanhoitopiirin sivuilla...

Minäkin luin noista toimenpideluvuista heinäkuisista ja hieman säikähdin noita Hyvinkään eppareita. Nyt onkin huojentunut olo, jos Hyvinkään kätilö on kertonut, ettei heillä leikata välilihaa ns. perustoimenpiteenä varalta, vaan ainoastaan silloin, kun sille on tarvetta :)

Oltiin miehen kanssa tänään elokuvissa ja yhtäkkiä alkoi selkää ja vatsaa jomotella. Kotiin kun päästiin, niin kaikki jomotukset loppuivat. Taisi olla vain huono tuoli teatterissa

Joo ja mä myös luulen että kätilöissäkin on tosi paljon eroja miten ovat tottuneet toimimaan.
Tai siis sen myös itse olen todennut oman raskauteni aikana kun olen varmaan n. 15 eri kätilöä nyt tavannut ja monet puhuvat ihan ristiin.

Ja siis uusimmat luvut mitä löysin toimenpiteistä olivat 2011-2013 eikä suinkaan kuusi vuotta vanhoja mutta onneksi muutamassa vuodessakin kerkee muuttumaan aika paljon!

Hyvä tietää, että eivät välttämättä kysy tosta napanuorasta. Täytyy miehelle sanoa, että osaa olla aktiivisena siinä, jos haluaa leikata. Olis kurjaa, jos menis ohi vaan siitä syystä, että kätilö onki niin sukkela liikkeissää... Ai että osaa olla varsinki iltasin kärsimätön olo. Missä mun vauva viipyy???!!

Ja mun! Tällä neitosellakin on vaan maharallit iltasin mielessä eikä mikään syntyminen :/ 40+4

Meilläkin oli eilen todellinen disco menossa eilen illalla! Onpa hauska sattuma, että näin monella vauvelit oli illalla virkeitä :D

Sama täällä, maltti loppuu tähän odotteluun! Tulis jo! Päätin eilisiltana etten avaa facebookkia ennen kun tää kaveri on ulkona. Mä en kestä lukea enää yhtään joko joko-kommenttia seinällä tai viestiä inboxissa joita satelee päivittäin kavereilta, sukulaisilta , työkavereilta... Argh!

Mullakin vauva riekkui eilen illalla. Tosin se tuntui siltä, että vauva yrittäisi tulla ulos. Puski päällä alas ja jaloilla ylös. :grin Nyt jos sais vaan kunnon supistukset käyntiin, niin ehkä vauva syntyisikin. Muutamaa vihlontaa lukuun ottamatta tähän asti on ollut lähinnä kivuttomia supistuksia. Tänään on 40+1 ja varmaan vielä jonkin aikaa menee... :sad001

Tänään 41+4.. ei saanu bileet supistuksia eikä puhkonu kalvoja :D

JenniK: mulla ei onneks tuu faceen ku ehkä niit yksäreitä. Mulla on tosi tarkkaa mitä julkasen ja raskaudesta en oo edes maininnut siellä. Mutta laitoin kyselyn et löytyiskö joltain yhtä tietty kirjaa hyllystä niin siitäkin ihmiset sai aikaseksi että joko on lähtö lähellö ja jokojoko! Voi herranen aika.. txt pukkaa ja whatsapp laulaa. "Joko on merkkejä?" "Eikö nyt vieläkää" "Sais nyt tulla jo". Parille oon sanonu et mua todella rassaa toi kysely niin on lopettaneet, onneksi.

Meillä on la huomenna ja tiedän jo nyt, että sillon se kysely vasta alkaakin! Meillä kun on ollut jo nyt noita kyselijöitä ja ihmettelijöitä ihan tarpeeksi, niin mitähän se mahtaa olla huomisen jälkeen.

Pitäisi varmaan sanoa ihmisille,että laitan nyt puhelimen kiinni, ja että ilmoitetaan kyllä sitten tuoreille isovanhemmille ja lähimmille ystäville, kun vauva on maailmassa. Pitäisi olla iloinen akitiivisista isovanhemmista, mutta kun tämä on molempien puolella ensimmäinen lapenlapsi, niin isovanhemmat innostuu aivan liikaa. Lisäksi omassa kaveripiirissäni olen ensimmäinen lapsen saava, joten ystävät ovat todella kiinnostuneita synnytystä ennakoivista merkeistä.

Mun vanhemmat onneks osaa olla kyselemättä ku tietää et pinna palaa mut isoisovanhemmat ja oikeastaan aina kaikki muut jos muuten vaan puhutaan niin jossain välissä et eikö nyt vieläkään mitään. Ja sama just et "onko jotain merkkejä" kysyn vaan takasin et mitäs merkkejä pitäs sit olla :D

Ollu melkoset beibibileet eilen kaikilla. Ei ihme etteivät jouda syntymää! :wink Mä laitoin vasta ensimmäisen kerran raskaudesta mitään facebookkii ku laskettu aika oli menny. Vähän jotai vitsiä siitä ku faija soittaa koko ajan yms. Fiksuimmat osas lukea rivien välistä et ihan tosissaa voi jättää ne kyselyt vähän vähemmälle, ni ollu sen jälkee paljon mukavampaa! Toki pari pöljäkettä kyselee silti koko ajan jotai, mut en mä niistä olettanukka, että ne ymmärtäis minkäälaista vihjettä.
Mirmeli: Tsemppiä huomisee käyntii! Jospa vihdoin saatais ne vauvat tälle puolelle mahaa!

Oliko teillä Bubu ja Mirmeli huomenna yliaikakontrollit? Voi että, teillä alkaa vauvelien saannit lähestyä tosi kivasti! Pidän peukkuja, että joko nyt vauvat päättäisivät omaehtoisesti alkaa tulla, tai sitten saisitte jo ehkä huomenna iloisia uutisia pikaisesta käynnistyksestä :)

Oon huomannut itsessäni uskomatonta lyhytpinnaisuutta. En siis ole koskaan ollut mikään lehmänhermoinen ihminen, mutta nyt ärsyttää ihan kaikki (mies parka :grin). Mä en edelleen ymmärrä, kuinka saatte päivät kulumaan! Viikkoisin miehen ollessa töissä palloilen kotona tyhmänä yksin, kun kaikki hommat on jo tehty. Viikonloppuisin mies taasen keksii itselleen kivoja virikkeitä (auton pesua jne) ja istun taas joko yksin sohvalla tai terassilla. Tai vastaan niihin maailman ärsyttävimpiin puhelinsoittoihin/tekstareihin/whatsapp-viesteihin.

Mulla oli eilen laskettu aika, ja sain vaan parit kyselyt puheluina ja viesteinä. Luulen et la:n jälkeen alkaa tulla enemmän kyselyitä. Vähän ihmettelin kun äiti ei eilen soittanut, on soittanut tällä viikolla jo muutaman kerran. Mut toisaalta, sisko laittoi viestiä, joten vähän luulen et äiti olis sen viestin takana.:D Ihan kiva kun toiset on sanonu että luottaa siihen että laitan tiedon kun vauva on syntynyt, ettei ole koko aikaa kyselemässä.

Musta tuntuu että itse nyt eilisen jälkeen oon rauhoittunut kun aloin ajatella että vauva tulee kun on valmis. Ennen laskettua aikaa olin niin malttamaton. Mut kyllä se malttamattomuus palaa jos ens viikonloppuna vielä paksuna olen.:D

Mirmeli: Juu, mulla sama homma, että aika vähän julkaisen facessa mitään ja raskaudesta en ole julkaissut mitään missään vaiheessa, joten suurinosa facen kavereista ei edes tiedä raskaudesta, sen takia ketuttaakin toi että jo ihan julkiselle seinällekin nyt tullut noita joko joko-kyselyitä.. :( siksi mulla pinna menikin ja päätin etten edes avaa koko sivustoa ennen kuin on jotain oikeesti kerrottavaa, eli poika maailmassa :)

Mä maltoin mielestäni hyvin tonne laskettuun ja ajattelin että kyllä se sieltä tulee, mut nyt tän lasketun ajan jälkeen tuntuu että ei vaan enää jaksa tätä odotusta, johan tässä on se 9kk odotettu :/ Ja tietysti päivä päivältä rupee mietityttämään enemmän tuo tuleva synnytys kun tietää että poika kasvaa päivä päivältä ja on aina isompi ja isompi ja synnytys edessä. Mun mies on kyllä joutunut kuuntelemaan nyt muutaman päivän mun valitusta ja tylsistymistä. Tänään sillä alkoi työt ja luulen että se huokaisi kun 'pääsi' töihin taas 6 pvän vapaajakson jälkeen. Mä jopa valitin sille eilen että on niin epäreilua että se 'pääsee' töihin kun mä jään kotiin pyörittelemään peukaloita. Ja kuten Imme tuossa totesi , niin kaikki hommat on oikeastaan tehtynä kotona, kukat kasteltu pihalla sataan kertaan, käyty kauppakeskuksessa pyörimässä, käyty siellä täällä ja tuolla ja käytetty kyllä tää viimoinen kuukausi miehen kanssa kaiken mahdollisen ja mahdottoman tekemisen ja aktiviteetin harrastamiseen, jotta aika kuluisi nopeasti. Nyt ei oikeen mielikuvitus riitä enää keksimään mitä vois vielä tehdä ja toisaalta ei edes huvita, kun tuntuu että kaikki on jo tehty ja nyt sen pienokaisen PITÄISI jo syntyä. Mutta minkäs teet, odottavan aika on pitkä. Taapersin aamupäivällä taas 6,5km koiran kanssa kylänraitin ympäri, saldona yks kipeämpi supistus ja muutama mahan kovettuminen lenkin aikana, saatiin jopa yksi irtokoira pihasta päälle (tosin omaa koiraani puolta pienempi, joten huoli lähinnä siitä ettei pienemmälle käy hullusti kun hölmönä tulee ison koiran kurkkuun) ja siinä hätäkässä katkesi remmikin omalta koiralta, mutta eipä vauhti ja vaaralliset tilanteetkaan tunnu auttavan tuon synnytyksen käynnistymistä ;) Peittoa on heilutettu, saunottu ja siivottu, mitä vielä? ;) Joku suositteli jossain porraskävelyä.. Voisihan tässä ajankuluksi juosta yläkerran ja alakerran väliä portaita ylös alas :D :D

Takaisin