Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläki yöt supistelee mutta ei silleen kipeästi. Ärsyttävästi vaan :D.. Saa rampata vessassa taas sen 5 kertaa yössä eikä juuri mitään ikinä tule.. Alkaa jo turhauttaa tää oottaminen ku on nii hankala olla melkeen kokoajan :/. Riehuminen jatkuu masussa pitkin päivää. Välillä tulee semmosia tujauksia alapäähän ettei tiiä miten päin ois :D.

Onko muilla ollu semmosta pistämistä niinku joskus juostessa tulee? Eilen oli muutamaan otteeseen vasemmalla kyljellä semmosta :s

no luulen että sitä limatulppaa se on mitä tulee eli sellaista niinkuin valkovuoto kokkareita, limaista ja vähän oli yhessä kokkareessa verta mukana..paremmin en osaa selittää :) netistä luin että se limatulppa on just sellaista kokkareista valkovuotoa joka on ollut kohdunsuulla suojaamassa ettei bakteereita pääse sisään..

jonskula: mulla on ollut tuota pistämistä ja varsinkin kävelyillä sitä tulee usein

eilen lääkärissä arvioi tulokkaan painavan noin 2500g, syntymäpainon "noin" 3116g, oli tarkka täti! :D istukka ei vielä kypsynyt niin tuumasi että tuskin vielä kahteen viikkoon on tulossa, mikä sopii kyllä meille kun pitäisi ennen laskettua aikaa vielä muuttaakin! onneksi paikkakunnan sisäisesti, mutta stressaa silti :s
hemoglobiini ensimmäistä kertaa raskauden aikana yli 110, vihdoin, vaikka rv 16 asti syönyt obsidania :s

Mulla meni kans toooosi monta viikkoa ennen kun rauta-arvot nousi. Nousivatkin sitten kerralla lukemiin jossa ne ei varmaan koskaan mun elämässä ole ollut :D Eipähän hätää anemiasta juuri nyt.

Mulla ei nyt ole pitkiin aikoihin ollut tuota pistämistä, alkaa supistamaan ennemmin ja se pysäyttää. Puolessa välissä joutui alkaa rajoittamaan reipasta kävelyä kun tosiaan alkoi kylkeä pistämään, kuten ennen raskautta kovasti urheillessa. Yleiskunto vaan niin huono, ilmeisesti siitä johtuu.

Se muuten tuntuu kaameelta kun vauva "yrittää tulla ulos navan kautta" :O jalalla punkee ihan täysillä napaan ja se näkyy ulospäin..auts :D

Tää vaavi pukkaa koko ajan bebaa mahasta läpi! Ihan päätä heikottaa kun tunkee niin lujaa :D

Täällä kans pyllyä tungetaan ulos navasta ja jalkoja oikeasta kyljestä. Yllättävän paljon voimaan pienellä kaverilla :woot: Tää myös tykkää potkia kylkiluihin :shifty: Muutaman kerran on onnistunut pamauttaaan kylkiluiden alle ja se sattuu!

Luojan kiitos meidän tyttö on reilu eikä monottele kylkiluihin. Sängyssä maatessa tunkee sormia ja varpaita patjaa vasten olevaan kylkeen ja hipsuttelee, mikä on hauska tunne. Iskut ja potkut menee enemmän ihan vatsanahalle taikka sitten ikävästi rakkoon/kohdunsuulle. Ja pyllyn kanssa on tunkemassa jatkuvasti navasta ulos. Oon yrittänyt kertoa että exit on siellä pään alapuolella...

Tä yrittää kans ulos mut enimmäkseen työntää itseään alaspäin. Virtsarakolla leikkiminen on kans ollut mielipuuhaa pitkän aikaan ja kuulemma vauvat saa ihan siitä kiinni.. välillä tuntuu putkessa asti ihan ku tulis pissat housuu.

Mä oon tässä jo jonkin aikaa koittanu kertoa tuolle maha-asukille että Exit on tuolla alhaalla, muttei valitettavasti oo vielä tajunnu sitä vaan koittaa tulla kans navasta ulos. ;)

No ei sit ihmekään jos rakko kiinnostaa kun sehän on sit kuin lelu jos siitä saa kiinni... ja äiti vinkuukin vielä samalla :p

Tänään ollaan kotosalla vietetty pitkästä aikaa leffailtaa, ja niiiiiiin onnellinen kuin olenkin siitä kun tämä pieni lapsi tulee maailmaan, niin äsken iski samalla pieni haikeus siitä kuinka nämä on viimeset viikot tuon ukon kanssa ihan kaksin :smiley-ashamed008 on tämä tunteiden vuoristorata yhtä hommaa :smiley-ashamed004

Mullekin tuli pieni haikeus kun tajusin saunassa yksi ilta että nämä on viimeisiä hetkiä kun saadaan olla rauhassa kaksin saunassa. Saunotaan miehen kanssa useampi ilta viikossa. Pitää nyt nauttia näistä hetkistä kun vielä voi :smiley-ashamed004

Onhan tuo pakko myöntää, että ajoittaista haikeutta on myös täällä suunnalla. Toisinaan en millään malttaisi odottaa, että saisi vauvelin syliin, kun taas toisina iltoina toivon, ettei vauva vielä tulisi pariin viikkoon, jotta saadaan nauttia vielä hetki miehen kanssa rauhallisista koti-illoista.

Miten teidän miestenne mielialat? Meillä mies on selvästi alkanut jännittää tulevaa uutta perheenjäsentä, kun viikkoja alkaa olla kasassa 38+. Miehellä on yhtä vähän kokemusta pienistä vauvoista kuin itselläni, joten voin vain kuvitella, miten uutta tämä on myös miehelle. Me mammat sentään olemme saaneet kantaa pikkuisia koko ajan rinnan alla, tunteneet ne ensimmäiset hipsutukset, säikähtäneet ensimmäisistä kunnon monotuksista ja iloinneet loppuraskauden kevyistä menkkajomotuksista toivoen, että vauva tulisi pian maailmaan.

Oma intuitio ei ole ainakaan ollut oikeassa koko raskauden aikana. Jotenkin oli alusta sellainen olo, että tulee tosi ajoissa lapsi maailmaan. Eikä tule paljon kiloja kun pidän hyvää huolta. Ja että säästyn raskausarvilta. Ja että jaksan hyvin töissä ja jään 4 viikkoa ennen lomalle kun täällä on niin lyhyt äippäloma, kaikki viikot säästöön. Ei mennyt mikään noin. Täällä 38+3 eikä mitään muita kun liitoskipuja ja lähinnä häpyluun särky jos jotain touhuilee. Verenpaineet oli pari viikkoa seurannassa, nyt nekin taas normaalit. Maha tuntuu kasvaneen kovasti viime viikon aikana ja raskausarvet nousee ylemmäs mahassa. Pikkuinen pyörii hyrränä vatsassa vaihtaen kylkeä. Ei mitään vuotoja vaikka silmä kovana kyllä etsin vihjeitä tulpasta.

Täällä ei ole mulle kertaakaan tehty mitään sisätutkimusta, ei hajuakaan mitä kohdunsuulla esim. tapahtunut jos mitään. Eikä tehdä mitään kasvuarviota. Herran haltuun kaikki. Kotona on tarkoitus synnyttää, niin kun maassa tapana. Sairaala on onneksi lähellä, 10 minuuttia. Luin tosin artikkelin, jossa sanottiin että 50% ensisynnyttäjistä joutuu kuitenkin sairaalaan jossain vaiheessa synnytystä. Toivotaan, että menee hyvin kotona loppuun asti.

Ei mulla mitään isoja ongelmia ole ollut raskauden aikana, että ei voi todellakaan valittaa. Ehkä tänään vähän ahdistaa kun täällä tulossa taas kovat helteet ja meillä pian sisällä lämmöt sitten kans lähemmäs ellei jopa 30 astetta. Ehkä pikkuinen pukkaa itsensä ulos juurikin oikein komeissa kesäkeleissä ja saa äiti synnyttää mukavan lämpimissä olotiloissa. No kunhan tulis terveenä ja itsekkin pärjäis synnytyksen hyvin. Hommasin muuten oman synnytysaltaan, jos se tois helpotusta h-hetkellä.

Tsemppiä kaikille viimeisille viikoille!

Mulla on tuon kahdenkeskeisen ajan loppumishaikeuden lisäksi haikeus siitä, kun pitää luopua tästä mahasta ja vauvan potkujen tuntemisesta mahassa. Vaikka saakin vauvan syliin potkimaan niin silti pieni haikeus. Ja tuntuu hassulta et kohta ei ole enää isoa mahaa, kun siihen on niin tottunut ja oon tätä niin ylpeänä kantanut. Onneksi on paljon kuvia muistona.:)
Mies oottaa vauvan syntymää jo innoissaan. Sen mun viimeviikkoisen sairaalareissun aikana pääsin käymään ultrassa ja vauvan vointi tarkistettiin. Lääkäri alkoi puhua et pitää alkaa suunnitella synnytysajankohtaa, ja aikoi puhua vanhemman lääkärin kanssa asiasta. Mä sit ultran jälkeen miehelle soitin, et nyt ne tämän vielä käynnistää. Mies oli ollut ihan innoissaan, ja vähän pettyi sit kun lääkäri sanoikin et ei tarvi käynnistää. Kyllä aletaan olla jo vähän malttamattomia. :D
Miten ootte aatellu, et otatte vieraita vastaan vauvan syntymän ja kotiutumisen jälkeen? Meillä olis pieni toive et saatais kotiutua rauhassa, ettei heti olis samana päivänä vieraita käymässä ja varsinkaan yöpymässä. Toisaalta monet oottaa jo vauvan syntymää ja tuntuu vaikeelta sanoa ettei heti otettas vieraita vastaan...

Meille saa suku tulla ihmettelemään tulokasta aikaisintaan lokakuussa, tosin näkeehän ne sen Skypen kautta ennen sitä, mutta mä en ota tänne ketään aiheuttaan mulle lisää stressiä ja unettomia öitä vauvan lisäks. Paikalliset tutut ja kaverit saa tulla kylään ehkä jo syyskuun puolella tai sit kun mulla alkaa kaatuun seinät päälle. Eli siis meillä rauhoitetaan elämä tasan vauvan ympärille heti alkuunsa ja kaikki mahdolliset vieraat saa sopeutua siihen. Oikeastihan meillä vauva esitellään isommalle suvulle vasta jouluna, kun tullaan suomeen.

Takaisin