Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oletteko pesseet kaikki äitiyspakkauksen vaatteet samassa läjässä vai erotelleet? En millää viitteis noit muutamia kirkkaampia pestä erikseen.

Villapuvun ja pipon pesin erikseen kun suositus oli 30° muuten meni vaatteet samassa 40° ja makuupussit ja lakanat toisessa. :)

Enään pitäisi hankkia muutama harso lisää ja kylpyamme pienelle. Sitten olisi kaikki tarvittava varmaankin. Ja vähän enemmänkin :D

Mä oon semmonen etten omiakaan pese kaikkia sekasin vaan lajittelen värin mukaan ja pesen vaikka vajaita koneellisia. Musta noi äippäpakkauksen vaatteet on sen verran värikkäitä että lajittelisin ne kyllä ennen pesua värin mukaan. Tai ainakin valkoiset pesisin erikseen. Ja samoten lakanat. Pyyhkeestä kuulema irtoaa tosi paljon haitua että sitä ainakaan en vaatteitten enkä lakanoitten kaa pesis. :)

Vaatteet heitin nyt kaikki samaan vaan, kävi miten kävi mutta lakanat, pyyhkeet yms menee aina erikseen. Värikkäitä oli se pari hassua ja mitään omaakaan sopivaa ei ollu joukkoon niin en viitsi kolmea vaatekappaletta pestä yksikseen. Yleensä erottelen käyttämättömät mut nyt oon niin hitsin laiskalla tuulella... koko päivä menny istukellen.. plah

Mäkin olen nyt vauvapyykkiä pestessä lajitellut valkoiset ja toosi vaaleat pastellit yhteen, ja värilliset toiseen läjään, eli en pesisi kaikkea samassa mutten ihan neuroottisesti lajittele. Mulla tosin kaikki värikkäät vaatteet on kirpparilta tai perittyjä joten ne eivät enää juuri väriä päästäkään.

Jostain olen lukenut että tarpeeksi kuumassa jos pesee niin värit ei leviäisi. Eli uskaltaisikohan noi äp- vaatteet laittaa kuuteenkymppiin? Tän oon tehnyt ihan surutta noille kirpparivaatteille ajatuksella että jos ne ei sitä kestä, niin sitten joutavat roskiin. Toistaiseksi kaikki on pesusta selvinneet :)

Hei, Ajattelin taas päivitellä tietoja itestäni. Edelleen seuraan teitä ja tiedän kaikkien tilanteen. Käytiin tiistaina nt-ultrassa ja pieni voi oikein hyvin ja oli 6cm pitkä. Istukka takasenässä. Pitänyt ruveta totrumaan ajatukseen että se saattaa sieltä oikeesti tullakkin. Tänään rv 12+5 :)

Ja erikoislääkärin mielestä vauvva näytti pojalta, mut toki ei vielä luoteta siihen veikkaukseen. :)

Ihanaa Wildside! Onnea vielä kerran!

Minähän en ole vielä sanut omaa pakkaustani, se majailee vielä porukoiden luona Suomessa. Ajattelin pestä tosiaan kuudessakympissä että varmasti tulee puhtaiksi, ja jos ohjekaan ei kiellä niin sehän on vielä parempi :) Siis ne puuvillaiset. Muut matskut sitten oman ohjeen mukaan.

Jeee! Mä pääsinkin jo tänään aamupäivällä pois sairaalasta, tosin kotiinviemisinä siltä reissulta tuli valtavat norsun nilkat. Mussa ei ikinä oo ollu näin paljoa nestessä missään, nilkat ei edes kävellessä taivu niinku normaalisti ja tuntuvat paksuilta koko ajan.

Niin ja tietysti sain myös reseptit hedelmäpussilliseen lääkkeitä, joita voi napsia jos tuntuu että närästää tai on huono olo tai supistelee ja vielä lisäksi antibioottikuuri emättimen bakteeritartuntaan yms. Eli meikä ei enää ui missään muualla ku omassa kylpyammeessa... Lämmintä kesää odotellessa.

Maanantaina pitäs mennä takas töihin ja toivon kovasti, että ainakin nää nilkkanesteet olis suurimmaks osaks pois jo siihen mennessä.

Asiasta äitiyspakkaukseen; me pestiin kaikki kahessa osassa, vaatteet itekseen ja sit loput. Tosin en kyllä ruvennu peseen talvihaalaria tai makuupussia.

Meinasitteko käyttää sitä laatikkoa ensisänkynä vauvalle?

Wildsidelle paljon onnea! Ihana kuulla, että pikkuinen kasvaa hyvää vauhtia!

Sitten kommenttia vaatteiden lajitteluun. Itse nappasin vaaleimmat äp-tuotteet erikseen ja pesin omissa koneellisissa, mutta muuten laitoin väripyykin yhteen koneesen. Ainakaan mitään suurempaa värimuutosta en vaatteissa nähnyt :)

Ma aion kylla pesta makuupussit ja haalaritkin, uusissa tekstiileissa kuitenkin on vaikka mita kemikaaleja, ja vaikka eivat suoraan iholle tulekaan, niin tuskin niiden hengitteleminenkaan hyvaa tekee. Itekin kylla saan pakkauksen vasta elokuun loppupuolella, kun mutsi tulee Suomesta, niin sit vasta paasee niita pesemaan ja hipeloimaan.. :)

Onnea Wildside.. Sä oot päässyt jo pitkälle. Onko sulla muuten mennyt hyvin raskaus?

Mulla jostain syystä ne siniset housut värjäsi yhden 50cm potkarin valkoiset pöllöt sinisiksi..

Mahtavaa Wildside! Paljon onnea ihanista ultrauutisista :Heartred Hyvät viikot sulla jo kasassa :happy:

Mamatson: Kiva kuulla, että pääsit viikonlopuksi pois sairaalasta :happy: Onhan se paljon kivempi kotona olla tutussa ja turvallisessa ympäristössä. Toivotaan, että seuraava sairaalavisiitti on vasta elokuun kieppeillä ja sillon saa jo synnyttää :)

Mä en oo vielä pessyt mitään vauvan vaatteita. Jätän suosiolla mammalomalle sen projektin. Vaatteita on kyllä jo kertynyt aivan järkyttävä määrä... Hukutaan niihin jo nyt ja tiedän, että lisää on tulossa :oops: Teidän pesuvinkit oon kyllä laittanut korvan taakse :happy:

Wildsidelle onnea ultrakuulumisista :) hienoa että kaikki on mennyt hyvin.

Mamatson: siis menetkö maanantaina töihin ??? Otahan sitten rauhassa!

Mä oon pessy vaatteita jo jonkin aikaa ja tuntuu että aina tulee lisää jostain uutta pestävää. Munki piti jättää mahdollisimman paljon hommaa sinne äitiyslomalle mutta nä olot tuskin tästä juurikaan helpottuu niin teen aina sillon kun sitten jaksan. :) voi sitten rauhottua loppua kohden jos on tarve. Tosin, ei se homma pelkkään vaatteiden pesuun jää, vielä olis vaikka mitä. Pitäs alkaa koiriakin totuttaa vaunujen kanssa lenkkeilyyn ettei tarvii ruveta sit konstailee ku se vauva tossa jo on..

Joo raskaus on menny tosi hyvin tähän asti. Pientä pahoinvointia oli ja on vieläkin satunnaisia päiviä mut ei enää koko aikasta. Kahen viikon välein ollaan pienen kehitystä päästy kattoo ja kaikki on nyt ollu niin hyvin kun vaan olla ja voi. Energinen pikkukaveri tuolla asustaa. <3

Takaisin