Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mirmeli, kyllä mä aattelin mennä maanantaina töihin jos vaan olotila sallii sen. Tosin tiedostan senkin, että aika nopsaan sieltä tullaan pois tai pidetään saikkupäiviä jos yhtään on semmonen olo. Kyllä sielä kuitenkin on kivempi aikaansa viettää ja turista lounastauolla ihmisten kanssa kuin et makais koko päivän sohvalla kotona.

Mut on nää turvonneet nilkat ihan hirveet, et jos tämmöset on joka työpäivän jälkeen tai jo aikana niin en mä sit kyl siel ala enää ravaan.

Mamatson: no joo, siinä oot kyllä oikeassa! Nyt 1,5 viikkoa kotona maanneena.. tosin tällä hetkellä meidän duunipaikka ei ole se nautinnollisin paikka.. ihmiset on ilkeitä toisilleen.. pelkkää stressiä sain sieltä osakseni. Tosin, on täällä kotonakin aika tylsää..

Mä suosittelisin pesemään erikseen koska mulla meni se 50 cm keltainen pöllöpuku pilalle vaikka mielestäni pesin ohjeiden mukaan. Reklamoin kyllä, ja sain uuden tilalle, jonka sitten sen ensimmäisen kerran pesin ihan yksikseen, vaikka energian tuhlausta olikin..

Huh, aamulla heräsin mahtavaan suonenvetoon pohkeessa ja nyt on koko jalka arka. Täytynee hankkia magnesiumia ja kalsiumia, jos auttaisi. Ps. Onko kukaan käyttänyt ruusujuurta (uutetts) raskausaikana?

Mä en saanut neuvolasta lupaa käyttää lisämagneesiumia suonenvetoihi .. sen sijaan sain ohjeen pitää öisin sukkia jalassa kun suonenvedot kuulemma johtuu lämpötilan vaihteluista mutta pakko todeta että tuo kikka on kyllä toiminut! :D

Mä tuolla toisella puolella jo huutelinkin niistä värinkeräysliinoista. Taisin pestä äp-vaatteet + muut jo saadut/ostetut vauvanvaatteet neljässä erässä värien mukaan ja joka koneelliseen heitin vielä tollasen liinan mukaan. Mikään ei ainakaan värjäytynyt paitsi liina oli pesujen jälkeen milloin sininen, milloin harmaa jne. Jos siis haluaa varman päälle ottaa, niin tuo tuntuis toimivan.

Joku kysyi pakkauksen käytöstä sänkynä. Mulla on laatikko nyt pedattuna pinnasängyssä eli siellä ois tarkoitus nukuttaa pientä alkuajat. Äitini ompeli sinne sisuslakanan, joka peittää reunat ja jatkuu patjan alle. Lisäksi ompeli sellaisen röyhelön pakkauksen ulkoreunalle, joten söppänä pesä on vauvalle valmiina. Vähän kun vauva kasvaa, niin laatikko vain pois ja pinnasänky on alla valmiina oottamassa :) Ainoa ärsytys petaamisen osalta oli se, että pinnasänkykokoiset patjansuojat ja lakanat oli vaikea saada hyvin pedattua sen pienen pakkauksen patjan ympärille. Lopulta teippailin niitä vähän alapuolelta kiinni, jotta sain ne rypyttöminä perille saakka :grin Saishan niitä varmaan pieninäkin, mutta aattelin, etten erikseen sellaisia hankkisi.

Magnesiumista: mulla alkoi synnytys- ja perhevalmennus torstaina, ja puhuttiin myös lääkityksistä ja ravintolisistä. Magnesiumia suositeltiin kramppeihin (ja mulle siitä on tosiaan ollut apua) mutta tärkeää on, että sitä ei otettaisi enää rv 36 ja eteenpäin, koska magnesium suurina määrinä otettuna ehkäisee ja laimentaa myös supistuksia ja tämähän ei ole synnytyksessä kovin toivottavaa. Eli siis useampi viikko pitäisi olla ilman magnesiumtabuja että se häviää kropasta. (mineraalivesiin yms. ei sanonut mitään, niitä täällä juo kaikki koko ajan)

Meilla piti olla se perhevalmennus tanaan. Miesraukka oli yon toissa ja ehti ehka pari tuntia nukkua ennen kuin ma revin sen sangysta, ja soi aamupalankin autossa. :oops: Perille paastya joku kymmenisen pariskuntaa seisoo pihalla oottamassa, joten siihen vaan jonon jatkoksi. Sit ooteltiin ja ooteltiin, ois pitany alkaa jo ajat sitten, mut ketaan ei tuu paastamaan meita sisaan. o_O Ruvetaan soittelemaan ympariinsa, kukaan ei tieda mistaan mitaan eika kukaan saa sita vetajatyyppia kiinni. Istuttiin sit autoissamme viela jonkun aikaa ja lopulta yhdessa paatettiin etta lahdetaan himaan, melkein tunti kuitenkin oltiin jo ooteltu. :shifty: Etta semmonen valmennus meilla!

No onpa tympeää, onko teillä toista kertaa tulossa?

Mä pesin äitiyspakkauksen vaatteita 60 asteessa kun siinä lapussa luki et pese kaikki vaatteet 60:ssä ellei pesuohjeessa toisin mainita tms. Erittelin valkoset ja värilliset mut en sen kummemmin alkanu erotella. mitään ulkovaatteita tai makuupussia en ole pessyt vielä. Niin ja märkänä katsoin et se keltainen pöllöpuku olis värjäytyny, eli just ne pöllöt harmahtaviksi, mut kuivana näytti onneks valkoisilta.

Ihana, nyt on mullakin loma, toista päivää. Heti huomaa et levossa paljon vähemmän harjoitussupistuksia. Töitten jälkeen niitä ollu aika runsaasti ja oon sit miettiny et toivottavasti ei ole avannu/pehmentäny paikkoja, kun joillakin ne on niin tehny. Mut kipeetä ne ei ole tehny ja niitä on ollu jo pitkään niin en ole niitä sen kummemmin murehtinu.

Jemna ei kun taalla on vaan yks koko paivan kestava setti missa kaydaan lapi kaikki.. saa nahda tuleeko sielta uusi kutsu, vaikka en kylla tieda mentaisko silti. Mulla on sellanen olo ettei siella mulle varmaan tule kauheasti "uutta" tietoa, miehelle siita vois olla enemman hyotya, ja sillekin hankalaa kun se on just lauantai niin se on aina sen edeltavan yon duunissa.. :rolleyes:

aika kökkö homma kun ei tullut vetäjää.. muutenkin perheellisten on hankala järjestää yhteistä aikaa.. ainakin meillä mies aina töissä..

Nyt se tuli, suonikohju! Onko teillä muilla tullut jo? Tai oma suonikohjuni on vasta nousemassa, mutta sieltä se tulee. Lisäksi luin jostain, että myös alapäähän saattaa tulla suonikohjuja. Itsellä on alkanut todella tympeät häpyluun kivut, jotka oireilevat istumaan käydessä ja noustessa, sekä kylkeä sängyssä kääntäessä. Kirjoittiko joku tänne, että tuo häpyluun kipu voisi johtua siitä, että lapsi on aika alhaalla?

Suonikohjuja mulla on ollut jo vuosia, mutta ei ne tästä ole ainakaan kaunistuneet. Mä toivon että alapää säästyisi niiltä, kun ne kai sit jää sinne samalla tapaa kuin jalkoihin?:smiley-angelic001

Mulla tuntuu painetta ja lihaksissa repivää kipua kun käännä kylkeä tai pungerran pystyyn sängystä tai sohvalta. Häpyluussa itsessään en kipua tunne. Vauva on raivotarjonnassa mutta ei kovin alhaalla. Eli voisi sulla Imme johtua siitä että lapsi on alhaalla ja painaa paikkoja.

Mulla on ollut jo kauan kohjuja ja katkenneita verisuonia polven alapuolella.. -.- taitaa olla tuolla alapäässäkin.. tukisukat olleet hyvässä käytössä! Mulla on myös noita lantion kipuja, liitoskipuja, ollu puolivälistä saakka ihan urakalla ja sairaslomalle asti mutta kaipa se liitos alkaa sullakin Imme venymään kun keho valmistautuu :)

Mulla ei jaloissa ole ollut suonikohjuja onneksi. Alapäässä tuntuu semmonen jännä paine, ja tuntuu et siellä saattas olla jopa niitä. Ei onneksi joka päivä vaivaa. Kaikkea sitä...

Takaisin