Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yhden suonikohjun olen vasemmasta jalastani valitettavasti havainnut :( Mutta katkenneita verisuonia (eli tosi kirjavat jalat) on vaikka muille jakaa, jo ennen raskauttakin! Harmikseni omaan myös hyvin ohuen / vaalean ihon joten nuo katkenneet verisuonet tosiaan jäävät näkyviin sääriin :( eli auta armias jos saan mustelman niin se on sitten jalassa ikuisesti!

Ei mulla ainakaan alapäässä oleva kohju aiheuta mitään tuntemuksia.. vahingossa huomasin pesun yhteydessä pulleat suonet.. -.-

Mulle ei ainakaan vielä ole tullut yhtään! Rasvaan joka päivä kerran pari, iltasin dermoshopin kunnon extra voiteella :D veden juontia pitäs kyl lisätä rutkasti.

noista suonikohjuista.. siskolle tuli raskausaikana. Mulle ei ole tullut.. Äidilläni mutta taas äidin siskolla ei ole..

Mulla on rinnat nännien ympäriltä täynnä arpia ja tuntuu että koko ajan vaa leviää ja kasvaa. Onneks ei oo vielä mahaan tullu vaikka mahalla alkaa jo kokoa olemaan.. :D toivottavasti ei tulis ollenkaan

Ei ole tullut raskausarpia (vielä) eikä suonikohjukaan (vielä) :D Oon käyttänyt masulle iltaisin tai suihkun jälkeen bio-oilin öljyä. En tiedä onko se ehkäissyt arpien tuloa vai ei, mutta kosteuttaa hyvin jättämättä ihoa kuitenkaan älyttömän rasvaiseksi, vaikka kyseessä onkin öljy.

Välillä ollu masussa sellasia punasia rantuja, mutta ne on hävinneet sieltä itsekseen sit pois.

Mua huvittaa vieläkin :) olin ymmärtäny saksankielisen lääkärintodistuksen tälle viikolle ihan väärin. Ei siinä lukenutkaan 75% työkyky vaan työkyvyttömyys, eli saan tehä vaan 10h töitä tälläviikolla :) No saapahan ainakin levätä riittävästi.

Mä oon rasvannu mahaa ja kylkiä sekä Bepacare-voiteella, että MamaBee-voiteella huhtikuusta asti aamuin illoin. Vielä ei oo arpia, vaikka maha tuntuukin tosi kireältä välillä. Kohjuja mulle on tullu jalkoihin pari, mut ne tuntuu olevan sukuvika...

Muokattu viimeksi:
Mulla on alamaha ihan tikruraidoilla ja lantiossa on kans :D Suonikohjuja ei oo eikä muutakaan ikävää. Paitsi sillontällön pohkeessa kauhee suonenveto,kauheeta herätä siihen! :sad001

Mulla lantiossa muutama rantu ja rinnoissa kans tuolleen nännien ympärillä semmosia ohuita. Suonikohjuja ootellessa, sukuvikana kulkee :/

Navan vieressä on pari sellasta parin sentin punaista raitaa. Olen kyllä rasvaillut päivittäin, joskus parikin kertaa päivässä, useimmiten Mamaliciousin öljyllä ja välillä kosteuttavalla vartalovoiteella. Tulee pidettyä huoli, kun iho on muutenkin niin korppukuiva että on pakko rasvailla, samalla voi erityisesti keskittyä näihin "riskialueisiin".

Mä oon käyttänyt nyt jostain raskauden puolivälistä alkaen päivittäin ihan cocovi:n kookosöljyä. On ainakin luonnontuote ja kostuttaa ihon kivasti. Mun iho kutisi mahasta ja selästä ihan hirveästi tuolla puolivälin paikkeilla, mutta kookosöljyllä rauhoittui eikä arpia ole vielä tullut. Vielä, uskon kyllä niitä vielä tulevan koska mulla on niin vaalea iho johon tulee helposti arpia muutenkin. Mutta eihän siitä öljyämisestä haittaakaan ole :)

Mulla on kanssa navan viereen tullut kolme uutukaista. Sitten lantion sivuilla on molemmin puolin rivistö, mut niistä en oo varma, ovatko raskauden aikana tulleita. Käytin yhden pullollisen Bio-Oilia ja nyt mulla on Bepacaren emulsio. Kerran päivässä aina suihkun jälkeen tulee rasvattua, hyötyä tai ei :) Vielä ainakaan en oo suonikohjuja havainnut.

Mulle ei ole tullut vielä ainakaan arpia. Oon rasvannut riskialueet joka ilta noin raskauden puolivälistä lähtien Biothermin raskausarpivoiteella. Äidille ei tullut mistään kolmesta raskaudestaan arpia, toivottavasti mullekaan ei tule. Tosin meidän raskaudet ei ole olleet muutenkaan kovin samanlaiset, eli en uskalla luottaa, ettei arpia tulisi. :p

Mulla tullut kasvuiässä aiemmin arpia pakaroihin, vaikka kovin hoikka olinkin. Raskausaikana rinnat juovittuneet jo keskiraskaudessa, varmaan joku hormonijuttu kun koko ei ole samassa suhteessa kyllä kasvanut. Rintoja aloin rasvata bepancarella kun eka pieni merkki arvesta rinnassa ilmeni (n. Rv 20). Jotenkin luovutin rasvaamisen suhteen, kun silti repesivät. Repesivät, kun rinnat olivta kasvaneet ihan vähän ja kokonaispainonnousu oli tyyliin neljä kiloa. O.o

Mahassa sen sijaan ei vielä jälkeäkään, vaikka se on valtava enkä ole saanut oikein aikaiseksi rasvata millään.

Rintojen repeäminen on välillä harmittanut paljonkin, ne olivat oikein kauniit ennen raskautta. Sitten tuli nää komplikaatiot odotteluun ja välillä jo itkin sitäkin, ettei säälittävään pikkumahaani ehtinyt tulla jälkeäkään ennen kuin raskaus päättyi. Haha. Hienoa tää raskaana oleminen :D Mutta kuten painokeskustelussakin totesin, niin herran haltuun mun puolesta. En näköjään pysty liiemmin asiaan vaikuttamaan eikä arpien sijainti ole mitenkään suhteessa siihen, mikä mussa eniten venyy.

Mä oon toistaseks välttynyt raskausarvilta, vaikka maha on valtava ja nyt on alkanut tuntua, että ei oo enää paljon nahkaa jäljellä venyä... Oon rasvaillut aamuin illoin jo ihan helmikuulta saakka. Aamuisin laitan Vichyn raskausarpivoidetta ja iltaisin Bio-Oilia. Molemmista on jo toiset pullot/tuubit menossa. On sellanen fiilis, että jos maha repee niin se repee sitten ihan h-hetken kynnyksellä :rolleyes: Mutta eiköhän se elämä jatku vaikka vähän raidat mahaa koristaisikin :wink

Suonikohjuja ei myöskään ole ja epäilen, että tulis. Niitä ei oo suvussa mun tietääkseni kellään ollut. Ei raskauden seurauksena tai muutenkaan.

Salo 84 mulla ihan samat aineet ja luulin jo etta ei tulisi mitaan mutta viimeisten 2 viikon aikana on tullut tosi paljon vatsaan. Ja eika toisaalta ihme, on se niin valtavan kokoinen. Kovasti silti rasvaan jos se viela jotain auttais.

Mulla on myös atooppinen iho joten odotin että alkaa ratkeilemaan mutta ei nyt vielä toistaiseksi. Mun alkuraskauden megamaha on vaihtunut siroksi pieneksi vatsaksi että ehkä sekin vaikuttaa, en tiedä. Tänään rv 32+5 ja sfmitta 29.

Erni: Mä toivon, että rasvaileminen ainakin auttaa sitten raskauden jälkeen ihoa palautumaan ja arpia vaalenemaan. Iho on kyllä tooosi pinkeenä... Mulla on kaksi kaveria, jotka luuli jo säästyvänsä raskausarvilta, kunnes noin viikko ennen synnytystä yhtäkkiä koko maha meni jauhelihalle... Tuntuu, että aika harvassa on ne, joille ei tuu ollenkaan arpia.

Täällä näköjään ollut keskustelua arvista ja suonikohjuista :) Mullakaan ei ole tullut vielä repeämiä, vaikka on tosiaan mullakin maha välillä tosi pinkee.. Nivean perusvoiteella oon rasvannut kanssa joka ilta, mutta minusta tuntuu että jos maha repeää niin se sit repeää, eikä siihen mikään auta.. oon tosiaan kuullut muutamalta kaverilta, että heillä ei raskauden aikana tullut yhtään repeämää kunnes synnytyksessä sitten on revennyt.. suonikohjuja on muutamia tullut ja myös pohkeen krampaamista ollut usein. Ja vitsi, että on tosiaan pohje kipeä krampin jälkeen vielä monta päivää.
Eilen tosin huomasin, että selluliittiä on tullut pyllyyn aivan kamalasta :D mä oon ollut hirvee sokerihiiri toisesta kolmanneksesta lähtien, nyt päätin että loppuu sen sokerin puputtaminen :)

Takaisin