Pötkis, Erni ja muut,
Mulla siis ehkä suurin syy miksi hakeuduin sinne päivystykseen oli se paineen tunne ja vihlonta tuolla häpyalueella/kohdunkaulalla. Paineen tunne tuntui lisääntyneen ja tuntui ihan pepussa asti. Kävellessä sain lopulta lauantaina muutaman kipeän supistuksen tuohon vatsalle. Supistukset ei niinkään oo olleet vaiva. Ennemmin just se et on vaikea istua ja menkkamaista jomotttelua alavatsassa ja selässä. Näitä on ollut pidemmän aikaa, mutta minusta ne on neuvolassa kuitattu aina asiaankuuluvine, ja kun ei oikeen ensisynnyttäjälle oo itsellekään selvää, niin ei oikeen tiedä onko vaan turhaa valitusta jne. Ja toisaalta kaikki hokee kokoajan, että ei se raskaus ole mikään sairaus, niin täytyy olla niin kovin reipas ja urhea.
Mulle oli aisätutkimus tehty ainakin lääkärineuvolassa joskus vko 20 paikkeilla ja rakenneulrtassakin ainakin mitattin se kohdunkaula. Silloin kaikki oli hyvin. Mutta nyt sitten n. 10 vkoa myöhemmin nuo kaikki oireet paheni, niin päätin rohkeasti hakeutua tutkittavaksi ja luottaa omaan vaistoon.
Mulle lääkäri määräs 10 pvää lepoa, käski miehen tehdä kaikki kotityöt. Itselleni määritin et vessan ja suihkun lisäksi saan hakea postit n10 metrin päästä postilaatikolta. Istuskella ei kamalasti viitsi, paitsi kun syö. Sekin kun aiheuttaa paineen tunnetta. Oon aatellut, että otan tän 10 päivää nyt kokeeksi niin varovasti kun voin. Jos mennyt huonompaan suuntaan, niin voin sitten ainakin rehdisti sanoa, että kotona en voi olla, jos kerran tämäkään ei riitä.
Lääkäri suositteli myös kokeilemaan kipuiluun panadol 1g tablettia. Sain neuvolan kautta niihin reseptin, kun pyysin. En ole vielä ottanut yhtään, mutta viime yönä oli niin tuskaista kääntää kylkeä, että tänään voisi kokeilla josko se auttaisi.