Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon yrittäny selvitellä että mitä viikkoja toi mun hcg viittaa. Hcg oli siis eilen 19055. Onko teillä muilla otettu hcgtä ja millä viikoilla ootte sillon ollu? En tajunnu lääkäriltäkään kysyä kun oli niin shokki ylipäätään tuo nousu :D entäs jos hcg on enemmän kun mitä alkio vastaa ultrassa?

Osaako kukaan auttaa pöhköä? :D

Multa katsottiin Hcg joskus viikolla 5-6 ja se oli silloin jotain 13500! Mutta nuo tosiaan voi vaihdella tosi paljon!

Tuota hcg taulukkoo oon yrittäny tulkita mut en oikein tiiä mihin tuo 19055 kuuluu. Eilen siis kun toi arvo otettiin oli hedelmöityksestä 7+2. Voisiko se mennä tuolla taulukossa ihan oikein?

Mä en oikein noista taulukoista ymmärrä. Mutta pääasia, että se hormoni nousee!! Paljon tsemppiä huomiselle!

En minäkää ymmärrä ja ku hankaloittaa tosiaan se että ovis tapahtu viikkoo myöhemmin niin oon ihan sekasin et kummasta se nyt sit pitäis kattoo..

Tuntuu vaan jotenki niin orvolta ku ei tiiä millä viikolla on. Tuntuu ettei voi kontrolloida tätä raskautta. Ku sitä haluais aina lukee mitä tapahtuu milläkin viikoilla, mut ku ei pysty.

Angii: kiitos vinkistä! Pitääkin ottaa kokeiluun. Tä päivä taas menee ihan hukkaan :(

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Wildside: Multa mitattiin hcg viikolla 9 ja se oli yli 270 000. Tämä vastasi terkkarin mukaan viikkoja 9-10. Ja tsemppiä hei kovasti sulle! Odottelu on ihan vihoviimeistä, kun pelkää, ettei kaikki ole kunnossa. Ja kaiken säädön jälkeen, jota sulla on ollut, voin vain kuvitella, millaset fiilikset on. :Heartred

Mulla olis huomenna nt-ultra, viikkoja 12+3. Kunpa kaikki olisi kunnossa!!!:smiley-angelic001

on tämä vähän hassua kuinka paljon kaikkea tähän raskauteen liittyvää jännittää :) Tänään oli vuorossa äitiysveret ja aamulla jopa verikokeisiin meno jännitti niin paljo että aamupalasta jogurtista sai väkisin väännettyä puolet alas ja puolikas siivu ruisleipää :D mitään muuta ei menny edes väkisellä alas. Lääkärissä ei tienny sitte oikeen miten päin olis kun odotteli sitä omaa vuoroa! En yleensä jännitä mitään verikokeita yms. mutta ilmeisesti vaan en keksi jännitykselle mitään muuta syytä ku se että nämä verikokeet oli yhteyksessä raskauteen :D vielä kaksi viikkoa ultraan ja sitten saa varmaan rauhottua tämän suurimman jännityksen kanssa? Vai helpottaakohan? :D

Mulla oli maanantaina tuo verikoe ja käjet hiessä jännitin aulassa kaikkien vanhusten keskellä siellä :-D.. Ultra reilu 2 viikon päästä makeasti perjantai 13.Pv! Toivottavasti ei mitään pahoja uutisia tuu 8-). Onko muilla alkanu jo nyt selkää särkeen? Ei eläessään oo selkä ollu kipeenä vaan nyt ku Kärppäpelissä istun nii aican tajuton särky ja vihlonta keskiselässä :-o samoten nivusia juilii.. Kuinhan rampa oon loppuvaiheessa jos sinne asti pääsen B-)

Joo meikä on kans ihan rampa! Vasen jalka puutuu kun joku hemmetin hermo on alaselässä juntturassa jo nyt! Jospa helpottaa ku kohtu nousee. Tai sitten ei ja oon rampa raskauden loppuun asti :D

Itsellä on aivan päinvastanen tilanne tuon selkäni kanssa. reipas puolivuotta sitten löydettiin selästäni lannenikaman madaltuma joka on oireilut issiastyyppisenä hermokipuna selkäjumien takia. Puolivuotta elämästä ollu sitä että jokapäivä todella kovat kivut alaselässä ja oikeassa pakarassa/takareidessä. Kivut olivat sitä luokkaa että on tullu syötyä useampia kipulääke kuureja, normaalia vahvempia tulehuskipulääkkeitä ja puoli vuotta ruokavaliotani elävöitti kolmekertaa päivässä burana välipala :dead: (eikä tietenkään mitään apua...:bored: ) Kipu helpotti noin kuukausi sen jälkeen kun oli plussattu ja lähes kivutonta elämää eletty siis jo kuukausi! :smug: Kauhulla tietenki odottaa loppu aikaa kun tällaiset hermokivut ovat täysin normaali "raskauden sivuoire" että kuinka pahana se sitten iskee ku tätä rakenteellistakin vaivaa iteltä löytyy... mutta sitäpä ei auta etukäteen murehtia... :rolleyes:

Wildside, ultrassa mitataan pienen pituus ja silloin pääset kartalle millä viikolla mennään. Tsemppiä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tiedän kyllä että pituudesta se katsotaan. On mulla jo kaks aiempaa raskautta takana.

Mut kun viimeksi tosiaan mulle sanottiin että olisi 6+ mut periaatteessa se ei ole mahdollista koska viikkoja pitäisi olla enemmän.. (tiedän tarkalleen koska saanut alkunsa) nyt mietin vain nuita hcg arvoja että vastaako se alkion kokoa vai niitä viikkoja mitä pitäisi olla.
Jos olin viime keskiviikkona 6+ niin huomenna pitäis olla 7+, vaikka menkoista laskettuna viikkoja olisi 10+.. Mietin vastaako toi hcg enemmän viikkoa 6 tai 7..

Hankala selittää ja on mietitty pää jo ihan sekasin joten en jaksa enää ees miettiä.. Huomennapahan tuo selviää aamusta.

Ja kun terkka ei ollut varma sikiökaijusta, niin ei voitu mittailla pikkusta vaikka siellä olevinaan jotain pikkuruista näky.

Heippa! Minäkin ilmoittautuisin mukaan :) eli LA ois 1.8. ja eilen oli np-ultra ja siellä oli kaikki hyvin! Vastasi viikkoja 12+5, eli olikin neljä päivää pienempi. Jännityksellä odotellaan, en tiedä uskallanko vielä julkistaa, vaikka kaikki oli niinkuin pitää..

Tsemppiä Wildsidelle tähän päivään! Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin.

Reirei mä kanssa jännitin ekaa neuvolaa, verikokeita ja kaikkea tähän raskauteen liittyvää erikoisen paljon. Kyllä se kuitenkin ultran jälkeen vähän helpotti! Seuraava etappi onkin sitten kolmen viikon päästä oleva toinen neuvolakäynti. Siellä toivottavasti edes sydänäänet taas kuunnellaan, kun ultraa ei tuossa meidän lähineuvolassa edes ole. Senpä vuoksi enemmän sitä oottaa reilun kuuden viikon päästä vuorossa olevaa rakenneultraa. Se taitaa normaalisti sujuvissa raskauksissa ollakin sitten viimeinen kerta, kun vauvaa pääsee moikkaamaan ellei sitten kävisi yksityisellä vielä jossain välissä sen jälkeenkin. Mutta sittenhän pitäisi kyllä liikkeet jo tuntua, ehkä se riittää :)

Ei ollu kaikki hyvin. Pikkunen menehtyny jo viikolle 4-5.. Lähete sairaalaan ja hysteroskopiaan toivottavasti jo tållå viikolla.. Sit tutkimuksiin koska kolmas keskenmeno jne..

Takaisin