Elokuiset esikoisen odottajat

Mites täällä itse kullakin menee? :) mä oon palannut koulun penkille, tyttö on mummolassa hoidossa. Meillekin on toinen pikkuinen tulossa huhtikuussa :Heartred monellakos täällä olikaan toinen tulossa? Zeinikallahan se on jo kaksi, onnea :Heartred
 
Moikka!

Minä jatkan kotona elokuuhun saakka vielä :) toinen on toiveissa ja yritellään vuoden loppuun luomuna ja sen jälkeen yritetään herätellä tallessa olevia alkioita jos ei tärppää :)
Ja Onnea Anina!! :)
 
Onnea anina!:)
Meilläkin nyt käytössä ollut varmat päivät ym tosi luotettavat ehkäisymenetelmät, ja varmaan niistäkin nyt luovutaan, niin jospa pian olis itsekin raskaana taas. Olis kiva se kahden vuoden ikäero, mut katsotaan miten käy. :)
 
Hurjan paljon onnea kaikille toista lasta odottaville!!
Kuinkahan Zeinikalla on mennyt kahden lapsen kanssa? :)
 
Huh Hei täällä sujunut oikein hyvin kahden pienen kanssa :) ei ole ainakaan tylsää ja koko ajan kiire päivät vilisee ja tyttö on jo kohta kuukauden vanha :) esioisella vauhti vaan kiihtyy :D nyt alkaa esikoinen olla sinut vauvan kanssa ja että hän joutuu välillä odottamaan mustasukkaisuus on vähentynyt mutta todella varovainen saa olla kun esikoinen on aika villi ja rakastaa rajusti :) silmät saa olla selässäkin :) mutta kiireestä huolimatta on Nämä lapset niin ihania :Heartred olen pärjännyt todella hyvin paremmin nkuin Odotin kaan :) tyttö on perus tyytyväinen vauva ja hirmu kova syömään mikä on tietysti oikein hyvä :) viime neuvolassa tytt rikkoi jo 3kg rajapyykin :) (3065g) ja pituus 49,6cm hyvin siis lähtenyt kasvamaan :) olen itse jopa jo kevyempi kuin mitä olin ennen toista raskautta :wink palautuminen on ollut todella nopeaa ja pystyn elämään jo täysin normaalia elämää :wink
Onnea kaikille uusille odottaville ja stemppiä kaikille yrittäjille :)
 
Zeinika paljonko tulikaan ikäeroa? Meillä esikoisen ja elokuisen 1v8kk♡ nyt kun uhma niin tietää että niitä on kaksi:))
 
Kiva et Zeinikalla mennyt mukavasti kahden pienen kanssa. :)

Onko muilla vaikuttanut kellojen siirto uniin? Meillä herätään nyt kuudelta entisen seitsemän sijaan.:/ nukkumaan menee samaan aikaan kuin kesäaikaankin, eli 21-21.30 välillä. Oli tapana et mies nousi tytön kans ylös seitsemältä, kun herää töihin sillon. Sit sain itse nukkua jopa 7.30 asti, ja nyt saa sitten itse nousta silloin kuuden maissa. Haluan entisen rytmin takaisin. :wink Vaan sekin, että tyttö on selvästi väsynyt vielä sillon kuudelta, kun nukkuu nyt tunnin lyhyemmät unet, n 10h sijasta 9h. Aattelin kokeilla et venytän nukkumaanmenoa vaikka vartilla ja sit jos auttaa niin kokeilen siirtää nukkumaanmenoajan takaisin normaaliin. Vai olisko kellään antaa parempia vinkkejä? :) tyttö nukkuu nykyisin yhdet päikkärit, ja jostain syystä nyt nukkunut nekin huonommin.

Muuten tytön kanssa menee mukavasti. Syö hyvin, nukkuu yöt heräämättä ja harjoittelee kävelyä ilman tukea. Jonkin verran tulee sanoja, ja kaikki eläimet hevosesta ja koirasta kissaan ja possuun sanoo hahhaa. :)
Sisarusta toivotaan, vaikka välillä käy mielessä että mitenhän sitä jaksaa, kun työmäärä tästä tuplaantuu, oma aika vähenee entisestään ja esim. reissuun tai kaupungille lähtö hankaloituu. Pieni ikäero olis kuitenkin kiva ja onhan lapsista toisilleen sitten seuraa kun kasvavat. :)

Miten teillä muilla menee?:)
 
Jaahas tä ei pelitä.. katotaan lähettääkö kakkosviestin

Meillä vaikutti kellojen siirto myös vaikken sitä ensin uskonut. Mutta nyt herätään myös tuntia aikaisemmin ja ollaan jo kympiltä ihan tööt. Tyttö siis nukkuu normaalisti yhdet päiväunet 2-3h. Oon venyttänyt pikkuhiljaa aina puolella tunnilla ja nyt jaksaa jo odottaa lounasta 10:45-11 ja siitä sitten unille. Nyt ollaan tosin kipeinä niin on tullut valvottua ja sen myötä nukuttua myöhään.

Tyttö 1v2kk, uskalsi lähteä tuetta viipottamaan kuukausi sitten. Sanoja tulee paljon. Kova vaihe on kiusata koiria ja oma tahto löytyy näppärästi.

Niin ja tein lauantaina ylläriplussan. Me emme edes uskoneet että pystyn raskautumaan luomusti ja oltiinkin jo varauduttu ainakin hakemaan pakastealkiot kyytiin. Olo on ihan puulla päähän lyöty ja hiukan ehkä pelottavakin mutta samalla niin onnellinen. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Todella hienoa Mirmeli! :Heartred
Katariina86: ikäeroa lapsille tuli tasan 1v 1kk 3pv :)
Ja tähän työn määrään kyllä tottuu :) itsellä tuntuu ihan luontaiselta koko ajan puuhata lapsien kanssa :) kummasti sitä kyllä jaksaa vaikka esikoinen on todella vilkas ja ei Nuku vielä kokonaisia öitä kuin välillä :) meidän Pikku neiti kasvaa kohisten ja esikoisen juoksee kovaa vauhtia :) Pikku neiti painoi viime neuvolassa jo 3880g ja oli 52cm pitkä eli kasvussa ei ole mitään ongelmaa. Esikoinen on kova syömään ja liikkuu kovasti oma kunto kasvaa kohisten kun kun heidän vauvan ja juoksen esikoisen perässä :D mut on tää ihanaa vaikka välillä rankkaa en kyllä vaihtaisi tätä mihinkään :Heartred jäiks aika menee niin siivillä että meillä on kohta jo ristiäisetkin :D
 
Hurjasti onnea Mirmelille :Heartred

Meillä myös kellojen siirto laitto rytmin sekasin :shifty: Poika herää kuudelta ja tää mamma ei yhtään tykkää. Yöunet tuntu lyhentyvän, kun ennen kellojen siirtoa nukuttiin klo 20-07. Nyt nukutaan 20-06 tai 20.30-06 :wideyed: Vaikka nukkumaan menoa on koitettu myöhästyttää niin silti kälätys alkaa kuuteen mennessä. Yksillä noin 2h päikkäreillä mennään.

Meillä lähettiin kävelemään 11kk iässä ja nyt vaan juostaan pää kolmantena jalkana. Ja yleensä joustaan karkuun. Oon jo harjaantunu pukemaan pojan juostessa... Uusia taitoja on kertynyt jo äidillekin. Palasin töihin syyskuun alussa ja poika on kotihoidossa mummilla. Meillä myös on toiveissa pikkusisarus toivottavasti ensi vuoden loppuu mennessä :)

Kiva Zeinika, että jaksat kertoa kuulumisia meille, vaikka varmasti teillä riittää vilinää ja vilskettä :) Mulla on nimittäin kova pelko persiissä, että miten oikein jaksan kahden pienen kanssa, kun esikko on todella huomion kipeä ja vaatii paljon aikaa ja energiaa. Muiden kokemukset arjesta kahden pienen kanssa luo uskoa itseenkin :)

Ihanaa jatkoa kaikille :Heartred
 
Voi että, menee kyllä nopeasti aika, vastahan Zeinika ilmoitit täällä että teille toinen tulossa.

Mua mietityttää, et nyt kun sais toisen lapsen alulle, niin syntyis just niihin aikoihin kun esikoisella alkas olla uhmaikä. Kiva yhdistelmä. Mut silti haluaisin pienellä ikäerolla toisen, ja kyllähän muutkin pärjää. Eikä se pikkulapsiaika ikuisuutta kuitenkaan kestä.:) sit sitä haikeudella kohta muistelee kun molemmat on isoja. :)
 
Takaisin
Top