Elokuiset esikoisen odottajat

Pitäis itekki tehä noit mehujäitä neidille. Toinen parka ollu ihan läkähdyksissä näillä helteillä. Koti ihan turkasen kuuma. Mut onneks tykkää juoda myös vettä ja vesimelooni ihan suosikki myös.
 
Simppelisormiruokakeittiö blogista löytyy. Laita vaan googleen ni löydät :) siel on kauheesti hyviä reseptejä
 
Huh hellettä, onneksi loppuivat. Mein neiti oli kans todella tuskainen niiden aikaan! Pelkässä vaipassakin toinen oli ihan hiestä nihkeä. Sattui myös vauvarokko meillä noitten helteiden aikaan niin ohhoijakkaa! Vaan onneksi siitäkin selvittiin. melko äkkiähän se tauti onneks meni ohi, muutama päivä kuumetta ja sitten tuli näpyt mitkä nyt jo lähtenyt, eli alle viikossa tuo tauti hoitui.

Simppelissä on muuten hyviä reseptejä vauvoille ja vähän vanhemmillekin :)

Joko täällä alkaa olla 1 v juhlat suunnitteluissa? me ei ihan kauheasti olla suunniteltu, ajankohta toki ja pikkasen oon miettinyt tarjottavia. PItänee suurin osa tehdä itse ihan jo rahatilanteekin vuoksi.. :) ajattelin myös 1v kuvauksen hoitaa tytölle :) !
 
Hei mitäs kuuluu? :) ensimmäisillähän alkaa olla jo synttärit aika lähellä kun elokuun puolelle mennään.:)
Mä oon jo aika paljon tytön synttäreitä suunnitellu ja tehny koristeita valmiiksi, vaikka elokuun lopulla synttärit vasta onkin. Sit vaan taitaa mennä aikaa siivoiluun ja leipomiseen niin hyvä tehdä jo nyt jotain valmiiksi.
Me ollaan nautiskeltu kesästä, tehty pikku reissu kylpylään ja ulkoiltu paljon. Tyttökin on käynyt järvessä rantavedessä touhuilemassa. Kylpylässä pulikointi oli tosi hauskaa tytön mielestä.
Yöt on menny nyt tosi hyvin, kun lopetettiin 10kk iässä yösyönnit. Isi piti unikoulua viikon, jonka jälkeen ollaan kaikki nukuttu hyvin, ja onpa ollut ihanaa nukkua heräämättä kokonaisia öitä. Vieläkin välillä herää 1-3 kertaa, mutta nukahtaa kun isi laskee takaisin sänkyyn pötkölleen. Päivällä nukkuu 1-2 kertaa, ja päiväunet on aika katkonaisia, varmaan kuumuuden takia osittain.
Konttaa kovasti ja tukea vasten seisoo ja kävelee sivuaskeleita. Omatoimisemmin alkanut myös leikkimään leluilla ja tuntuu että oppii tällä hetkellä hirmu paljon ja nopeasti uusia juttuja.:)

Mutta kertokaahan kuulumisia, mukava olisi lueskella.:)
Millon Zeinikalla olikaan laskettu aika, ja miten oot jaksellu ison masun kanssa helteillä?:)
 
Ihan hyvää kuuluu. Tyttö ollu nyt pari viikkoa mummun ja papan kans päivät ku ite oon alottanu työt. Tosi hyvin niillä on menny,kuulemma ei kertaakaan päiväsaikaan itkeskele. Mutta heti ku äiti tulee kotiin niin kiukuttelu alkaa, huoh :D ens viikolla sitten perhepäivähoitajlle menee, saas nähä... yöt menee yhtä hyvin ku ennenki,toisinaan herää itkemään kerran yössä unissaan, oisko huonoja unia tai sit kun haluais jo kävelemään muttei vielä osaa. Seisoo ja nousee välill ite ilman tukea seisomaan. Tänään otti ulkona yhden askeleenki ilman tukea. Tosin siitä seuraski kaks askelta taakse ja kops...
Synttäreitä en oo vielä yhtään jaksanu ressata,ees sen vertaa et löis päivän lukkoon ja sais kutsut (tekstarilla..) lähetettyä. Katotaanhan tässä ku joutaa :wink

Meilläki sellanen tilanne että jos kaikki normaalisti menee niin tytölle olis tulossa pikkusisarus maaliskuun lopulla :) ihan alussa vasta oon,6+5 vasta enkä oo vielä missän ar-ultrassakaan käyny että onko normaali raskautuminenkaan kyseessä. Mutta aika näyttää,en jaksa nyt niin stressata :)
 
Onnea Isle!

Hyvää kuuluu tännekin. Hampaita kovasti tehty monta viikkoa. Nyt alkaa taas helpottaa ja helteiden väistyttyä ollut helpompi tytön kanssa. Ja se kun ei ole ulkona koko ajan valosaa :)

Ihana vauvavuosi takana. Tänään tuli 11kk. Meillä vasta syyskuussa juhlitaan synttäreitä, vaikka LA oli elokuisissa.

Ja vähän vauvakuumetta täälläkin joskus. :rolleyes:
 
Joo, mä arvasin että kunhan tämä esikoinen alkaa nukkua hyvin öisin, niin alkaa mullakin vauvakuume nostella päätään... Ja niin tässä on vähän käynyt, mut ehkä pitää nyt kuitenkin vielä malttaa. :D onneksi on vasta ihan pikkuisen vaan kuumetta ilmassa, että jaksaa vielä ootella sopivampaa hetkeä.:)
 
Onnea Isle!!!! :) Täällä yksi raskauspelkoinen on alkanut saada ajatuksia että "mitäs jos sittenkin..." :D
 
Onnea Isle!

Täällä myös heräilee ajatus toisesta mutta vaikea raskaus ja vaikea synnytys pistävät hanttiin aika lailla :sad001
Ehkä mä nyt vaan hengähdän hetken ja selvittele koiraongelmia kotona.. mutta silti, mitäs jos ei sitä toista saakkaan tai siinäkin menee vuositolkulla. Vaikeita ajatuksia
 
Isle, ihanaa!!! ONNEA! Kerrothan sitten, miten raskaus etenee :)

Mä olen aivan hullaantunut pojan synttäreistä ja oonkin tehnyt jo vaikka mitä koristeita :D kutsutkin postitin jo pari viikkoa sitten, kun en malttanut odottaa, haha!

Päivät on ihan järkyttävää huisketta ja koko ajan saa olla seuraamassa pikkusta. Hirveä vauhti päällä 24/7. Yölläkin kun pitää pyöriä ja hyöriä :Heartred ihana pieni mies :) vauvakuume (ennemminkin raskauskuume) nostelee päätään, mutta vielä yritetään malttaa mielemme. Eikä se kyllä siitäkään ole kiinni, kun eka varmaan niitten kuukautistenkin pitäisi alkaa. Tai voihan se raskaus alkaa heti ekan oviksenkin jälkeen ilman kuukautisia, mutta ainakaan vielä en ole ovista tuntenut.
 
Kiitos! :) itellä oli niin helppo edellinen raskaus ja synnytyskin,ja vielä hyvin yönsä nukkuva lapsi, että ei epäilyttäny ollenkaan lähteä toiselle kierrokselle. Ja jännä kyllä miten paljon rennommin osaa ottaa tän toisen raskauden alun verrattuna siihen ku esikoista alko oottaan. Ei ees suunnilleen muista millä viikoilla on menossa ku jotenki päivät vaan hujahtaa ihan hirveen nopeesti. 1,5vko päästä eka neuvola ja seukki päivänä esikon 1v-neuvola.

Joko muuten te ootte 1v-neuvolassa käyny? Oliko se th vai th+lääkäri? Tai saattaahan se eri paikkakuntien välillä vaihdellaki .

Imme vois mulleki vähän tuota juhlien järjestäsmisvimmaa lahjoittaa :D oon aivan surkee missään juhlien järjestämisessä. Nyt ku tuli samoihin aikoihin vielä parit muut synttärit ja mummon hautajaiset niin ei ees tiiä missä kohtaa ne pitäis...
 
Me oltiin 1v neuvolassa. Oli hoitaja ja sanoi että seuraava tapaaminen on 1,5 v ja se on sitten neuvolalääkäri. Saatiin nyt 3 rokotetta. Aluksi pyysin osina, mutta mut suostuttiin ottamaan kaikki kerralla. Tyttö kuumeili pari päivää ja on känkännyt poikkeuksellisen paljon niitten jälkeen. Kuume voi kuulemma nousta vielä 1-2 viikon päästä rokotteen antamisesta. Jaksoi kaikesta huolimatta juhlia synttäreitään. Meni muitten lasten joukon jatkona niin että meni pitkäänkin etten tyttöä nähnyt ja oli pakko etsiä käsiini. Ennen oon aina ollut siinä vieressä vahtimassa. Iski takaraivoon että tosiaan toi lapsi kasvaa ja erkaantuu musta pikkuhiljaa..
 
Täälläkin hurisee oikein mukavasti! Aloitin työt kolme viikkoa sitten ja poju on ollut hoidossa nyt pari viikkoa. Tosi hienosti on mennyt, vähän oli alkuun väsynyt hoitopäivän jälkeen, mutta muuten ihan tavallinen reipas poika. Syömisen kanssa on ollut hoidossa kuulemma vähän niin ja näin, kun muutkaan lapset ei saa ottaa leluja tai muuta rompetta ruokapöytään ja meillä kun syöminen on vähän mennyt sille mallille, että jotain pitäis kädessä olla, jotta lusikka menee suuhun :) Saas nähdä miten menee, kun ens viikolla siirrytään varsinaiseen hoitopaikkaan (oma hoitaja oli lomalla ja aloittaa nyt siis työt vasta).

Täälläkin tehtiin hailakka plussatesti tänään, joten keväällä saattaa olla uutta tupsetta talossa, mikäli tää nyt ihan oikea juttu on ja kaikki menee hyvin. Kerran tosin aiemmin jo ehti olla alullaan noin pari viikkoa, mut meni sitten kesken. Saapa nähä mitä tuleman pitää, jännät fiilikset kyllä.

Viime raskaus meni huipusti ja synnytyksestäkin jäi positiiviset fiilikset vaikka järkkypitkä ja kova rupeama olikin. Nyt ei kyllä innosta ajatus alkuraskauden huonovointisuudesta tai lähinnä siitä että KOKO ajan pitää syödä jotain, että olo pysyy kuosissa. Noh, aika näyttää ja eikait se nyt NIIIN paha ollut :wink !

Synttäreitä ei olla kauheesti mietitty vaikka kohta ne oiskin. Varmaan kemustellaan ihan pikku pippaloina ja juhlitaan sitten isompana enemmän, kun pikkukaveri osaa arvostaa omia kemujaan :)

Aika menee kyllä uskomatonta vauhtia! Kuinka erilaista elämä olikaan tasan vuosi sitten! Ja kuinka pieniä kirppusia nuo taaperot silloin oli! Eka kuukausi (vähintään) meni kyllä niiin sumussa väsyn ja turhan stressaamisen (imetyshommelit) vuoksi, ettei oikeen muista koko ajasta mitään.

Veikkaampa että tää kakkonen taitaa mennä kyllä 10 kertaa rennommalla otteella, jos siis kaikki menee nyt putkeen! :)

Joka tapauksessa onnea ja hatunnosto kaikille meille mutseille, jotka ollaan tää vuosi (tai vajaa) selvitty ihan kunnialla! :) ..myönnettäköön, että joskus on ollut niitä huonompiakin päiviä, mut se kait kuuluu asiaan!
 
Kiitos Luo1988 ja onnea sullekin :) me pidettiin tänään tytön synttärit, en jaksanu leipoa kakkua koska täytekakkua saatiin eilen syyä mummon hautajaisissa. Mentiin jätski-, karkki- ja suolatikkulinjalla. Tyttö sai maistaa jätskiä vähäsen ja mieluistahan se oli.. ei passaa silti tavaksi ottaa :D
 
Onnea kaikille uudestaan plussanneille :) Mites Zeinikalla menee? :) vielä yhdessä koossa?
 
Onnea Luo1988!
Meilläkin nyt synttärit juhlittu, ja mukavaa oli. Eka juhlittiin sukulaisten kesken ja seuraavana päivänä tytön kavereitten ja heidän äitien kanssa. Pieni asunto ja paljon porukkaa niin oli aika tiivis tunnelma, mutta oli onnistuneet synttärit näin omasta mielestä.
Itsellä vaan vauvakuume kasvaa. Ihan mielenkiinnosta: miten te, jotka ootte nyt toista kertaa raskaana, niin jatkoitteko vielä ensimmäisen imetystä vai joko olitte ehtineet lopettaa? Mietin kun meillä tyttö vielä syö tissiä 4-6 kertaa päivässä ja jossain vaiheessa (toivottavasti suht pian) olis toiveissa toinen lapsi. Muuten en ole ajatellut vielä imetystä lopettaa, kun ei sinänsä ole mitään kiirettä.
 
Katso katos mulla ei oo tullut ilmoituksia kun ootte tänne kirjoitellut nyt vasta huomasin soori. Elikkä mulla LA 28.9 kohta kohta :D nyt menossa rv 37+2 ja vauvalla lupa syntyä vaikka heti :D välillä ison mahan kanssa on rankkaa kun esikoinen on oikea durasel pupu :) hyvin on tämäkin raskaus sujunut ja voi olla että käynnistetään laskettuna aikana diabeteksen takia jos ei itse päätä syntyä aikaisemmin :) kovasti odotan että saisin pienen Humpsin syliin :Heartred on sitten helpompi leikkiä esikoisen kanssa ilman jätti palloa :D niin ja muuttokin vielä hieman kesken tavarat hakee paikkaansa :) omalla tavalla hirveän haikeaa kun viimeinen vauva ja raskaus mutta Toisaalta haluaisin jo synnyttämään ja isosta mahasta eroon :)
Päivät lentää siivillä kun niin paljon tekemistä :) ja mun pieni poika on jo yli yksi vuotias :Heartred
Mites muilla kävelläänkö jo ? Meillä opittiin kävelemään 11,5 kk vanhana :)

Onnea Isle ja luo1988 :Heartred
Ja stemppiä vauvakuumeisille :)
 
Takaisin
Top