Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Madmasel, päätin siis etten anna sitä maitoa kun teki niin kipeetä ni miehelle sanoin et tarviin yöl apua et saa tytön nukkuu ilman tissiä ( aikasemmin nukutin uudestaan tytön aina vaan tissillä, mieheni sai ainoastaan syliin nukutettua). Ekan herätyksen mies hoiti ja se meni nopeesti, mut toka herätys oli miehelle selvästi liikaa :D oli sen verran kärttynen ni päätin hoitaa nukutuksen. Otin vaan tytön tiukkaan syliin ja pientä keinuvaa liikettä. Ku oli nukahtanu ni siirsin omaan sänkyyn. Tämähän ei onnistunu kun vasta 2 tunnin päästä. 2h mä aina nukutin ja siirsin omaan sänkyyn ja sit heräs itkee ja sit sama rumpa taas. Tää eka tissitön yö oltiin mun isän luona ni en pystynyt ottaa viereen nukkuu edes. Seuraavat yöt kotona yritin myös eka nukuttaa syliin ja myös viereen mistä aina siirsin omaan sänkyyn. Sit alko riittää et laitoin tutin takas suuhun.
Mutta yllättävän helposti toimi meillä. Olin paljon lukenut eri unikoulu menetelmiä enkä uskonut minkään sopivan meille. Enkä olis jaksanu edes unikouluttaa, mut tuli niin hyvä tilaisuus ja tytön reaktio oli sen verran hyvä.

Ai unohdin kokonaan, silitin myös tytön kämmentä mikä rauhotti. Ja aina kun heräsi yöllä ja otin viereen niin hetken kuluttua alkoi alkuun aina itkemään koska pettyi kun ei saanut maitoa. Mutta silitin kämmentä ja hyssyttelin niin lopetti ihan tajuttoman nopeasti itkun. Kyllä se pahalta tuntu olla antamatta sitä maitoa ja muutamia kertoja oli kun meinasin luovuttaa jo, mut onneks pidin pintani tässä edes :D

Miten teillä syömiset sujuu? Meil tyttö syö aamu ja iltapuuron ihan hullun hyvin ja isoja määriä, mutta lounas ja päivällinen ei mee mitenkään alas. Oon aina tehny ruuat ite eikä mitään uutta oo tullu. Mut tyttö päätti kokonaan lopettaa kasvisten syönnin. Aina kamala raivoaminen ja itku huuto ku oli ruoka aika.
No nyt sit vaihdettiin nää kaks ruoka hetkeä sormiruokaan. Tyttö ei huuda mut ei se syö muuta ku kurkkua, banaania, naksuja, vesimeloonia sormin. Kaikki muuta menee vielä lattialle. Mutta selvästi on enemmän neidin mieleen tämä vaihtoehto

Rasvalisistä sen verran että mä en oo kyl missään vaiheessa huomannut sen vaikuttavan mihinkään vaikka iltapuuroonki menee se melken ruokalusikallinen :o

Wildside_ Kiva kun oot löytänyt apua rasvalisästä. Meillä on aika pienestä nukuttu yöt ilman tissiä, mutta tietysti kausittain heräilyjä kun hampaita vauva tehnyt hampaita tai muuten hulinoitu. Oon myös lisännyt ruokaan öljyjä. Yritän myös öljyissä valita laadukkaita öljyjä ja vaihdella välillä.
Ja meidän tyttö paino ja pituuskäyrä menee siinä keskiviivan tuntumassa.

Täällä sadepäivä. Tykkään! Puhdistaa tuota luontoa. Tuntuu, että kaupungissa kaikki lika tulee niin nopsaan sisälle kun on liikennettä.

Oletteko käyneet järvessä vielä vauvojen kanssa? Me käytiin tuossa kesäkuun alussa kun oli niitä hellepäiviä.

Siis pakko vielä palata tohon rasvaan, paljonko annatte ja mitä rasvaa? Mä käytän rasvaa normaalisti kokkaamiseen ja leivontaan. Syödään vauvan kanssa samaa ruokaa pääasiassa, niin siitä se saa rasvaa maidon rasvan lisäksi.

Me käytiin viimeisenä silloin lämpimänä päivänä merenrannalla. Vauva ja äiti kastoivat jalat ja jäivät rannalle. muu porukka ui. Oli ihan megakylmää.

Mirmeli: on alhaallakin kaksi hammasta, ne tuli puolivuotiaana ja nyt vasta siis tullut ylös ne kolme hammasta.:)

Me ei olla vielä ehditty uimaan, mut jospa tässä kohta tulis lämpimät säät ja lämmitäs vähän vesiäkin että pääsis.:)

Hoplopissa on nyt käyty muutaman kerran, siellä saa kyllä hyvin harjoitella tuota kiipeilyä. Hauskaa hommaa kyllä ihan tämänkin ikäisenkin kanssa, Hoplop siitä hyvä että siellä voi pienimmätkin kivasti touhuta.:)

Heippa kaikille :)

Eikö oo hurjaa et pikkuset on jo kohta vuoden :O aika menny todella nopeesti! Onko synttäri juhlia jo kovasti suunniteltu? Itse vähän alkanut miettimään ainakin tarjottavia. Ollaan nyt vasta siirrytty sormiruokailuun kun tyttö teki totaali stopin soseille. Joten mietin kovasti sellasia tarjottavia että tyttö saa myös maistella herkkuja omissa juhlissa :)

Onko muilla vauvakuumeilua? Täälä kova sellainen ja lupakin on annettu kakkoselle, mutta vielä ei kakkosta kuulu.

Onko kukaan alottanu vielä potta harjoituksia? Meillä vähän on yritetty kakat saada tekemään potalle kun niin säännöllisesti tekee aina aamupalan jälkeen, mutta silti on vaan niin helppoa odottaa että tekee vaippaan. Eikä tyttö vielä kauheasti tykkää potalla istuskella. Mutta ajateltiin että parempi ajoissa totuttaa vaikka vaan istuskelemaan siinä.

Mitäs muuta teidän kesään kuuluu :)

Täällä kans mietitty vähän juhlia, mä kun en ole mikään leipuri ihme niin pitää vähän treenailla. Smoothiekakkua ajattelin tehdä normi kakun lisäksi että saa sitten neitikin herkutella ilman suurempia sokereita :)

Vauvakuumetta pukkaa kyllä mutta onneksi olen vielä pystynyt kuuntelemaan järkeä. Vuosi ja sitä edeltävät ajat ovat olleet hurjia ja täynnä vaikeuksia tasapainottamaan autuasta onnea niin en ole ehkä vielä valmis. Tätä esikoista yritettiin 5v ja pitkän hoitotaipaleen jälkeen onnistuttiin, raskaus oli todella vaikea ja synnytyskin meni vähän pepulleen ja sitä työstän vieläkin. Samaan rumbaan en taida vielä olla valmis..Mies on tehnyt puoli vuotta remonttia joten käytännössä olen hoitanut yksin lapsen ja kolme sairastavaa ja tappelevaa koiraa. Nyt kun muutto häämöttää ja saadaa mies kotiin niin mäkin pääsen hengähtämään. Mutta miksi se vauvakuume onkin niin vahva tunne :') mulla vielä kierukka mikä ei tod sovi ja sen nyt aion poistattaa. Menipä stooriksi.. summasummarum, katsotaan koska tunne voittaa järjen xD

Meillä ollaan pari kk pottailtu vaan sen takia että saadaan se rutiiniin mah kivuttomasti. Pissat tulee 3/5 kerrasta mutta kyllä se kuivaksi oppiminen vaatii vielä enemmän ikää. Mutta onpahan tuttujuttu sitten. Me ollaan siinä sillon aluksi lauleskeltu ja luettu kirjoja yms ja pikkuhiljaa pidennetty aikaa :) nyt jo istuskelee siellä ajoittain yksinäänkin kun haen vaikka vaatteita :)

Pitäs varmaan aloittaa pikkuhiljaa pottatouhut meilläkin.:)

Mulla on aina välillä pikkusen vauvakuume, tai enemmän ehkä edelleen se raskauskuume, tulee aina ihasteltua toisten vauvamasuja ja aateltua et mäkin haluan taas tuommosen. Mut en mä taida vielä toista lasta haluta näin pian, koska on vauva-arki välillä ollut sen verran rankkaakin, et pitää ensin saada vähän hengähtää.:) Kun (jos) tämä ensimmäinen alkaa nukkua yönsä heräämättä, niin veikkaan että sit tulee vauvakuume kunnolla.:)

Synttärit pyörii aina välillä mielessä, et mitä kaikkee leipos. En vaan haluais ajatella vielä niin pitkälle, koska sillon on kesäkin jo aika lailla ohi, joten en suostu vielä ajattelemaan että synttärit ois ihan kohta.:D Olis ihana pitää semmoset lastenkutsut erikseen, mut muuton vuoksi meillä jää kaikki vauva- ja äitikaverit entiselle paikkakunnalle. Tuskin tulee siis pidettyä kun muutetaan 200km kavereista. Toki jos saadaan pian toiselta paikkakunnalta uusia kavereita niin sit vois pitää.:)

Meillä nukutaan nyt yöt heräämättä ni varmaa sen takia kova kuume ollukki ja joo myös se ku näkee niin paljon nyt tuttuja raskaana ni lisänny vauvakuumetta.

Mites muuten ruokailut pikkusten kaa sujunu? Meillä tosiaan ku teki sose lakon ni syö kuitenkin aamulla ja illalla puuron suurella ruokahalulla. Ja tosiaan vois elää pelkästään niillä kahella aterialla plus maidolla. Tuntuu nii. Turhauttavalta tehä aina ruokia ku ei kuitenkaa syö, mut ehkä sit jossain vaiheessa :) kanapötköä tykkää kyllä syödä kauheesti!

Meillä sujuu ruokailut hyvin, kaikki maistuu ja lähes aina tosi hyvällä ruokahalulla.

Tänään tyttönen päätti maistaa myös omaa kakkaansa. Oli lattialla ilmakylvyssä, ja heti kun isin silmä vältti niin oli kakat lattialla ja olihan sitä pitänyt maistella. Tulin itse käyttämästä koiraa ulkona, niin vessasta kuuluu vaan namnamnam... Mut oon kuullut että lähes jokainen lapsi onnistuisi joskus syömään kakkaa, että ei varmaan olla eka tapaus. Jospa tuosta ei seuraa mahatautia tms. Tulis vähän huonoon saumaan kun loppuviikosta muutto.

Pottaillijat, mistä ootte löytäneet tarpeeksi pienen potan? Me saatiin Brion ja siihen ihan uppoo kun on niin iso. Bluebell, teetkö niitä simppelin sormiruokakeittiön marjutin kanapötköjä? Mä testasin eilen ja jopa mies, joka Inhoan kaikkia mun tekemiä vauvanruokaluomuksia, sanoi että hyviä. :) Tyttökin kelpuutti, vaikka onkin tällä hetkellä tosi nirso proteiininlähteiden suhteen.

Meillä on orthexin peruspotta. Alkuun oli liian leveä (mikä nyt ei olis 8-kuiselle :D) mutta tytölle ainakin hyvä. Samoin Ikean potta on jees.

Joo juurikin niitä kanapötköjä ja ne on kyl hyviä!

Meil on kirpparilta ostettu babybjörn selkänojallinen potta. Isohan se pikku pepulle on viel, mut aika hyvin siinä osaa istuu ku harjoiteltu niin paljon.

Meilläkin syödään tyytyväisenä Marjutin kanapötköjä. Meidän poitsulla näyttäisi olevan menossa kunnon protskukausi, kun vain liha tuntuu uppoavan. Hyvänä kakkosena tulee itsetehdyt mehujäät, kun hammassärky vaivaa.

Eikö ole muuten hauskaa, kuinka sitä pyörii ns. pienissä piireissä netissä. Samoissa ryhmissä päivystetään :D

Takaisin