Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On tarennu olla pihalla :) vähän hankalaa taas näihin lämpimiin keleihin oma sekä vauvan pukeminen :D On kyllä ulkoiltu rattailla sekä manducassa. Pitää nauttia nyt kun lämmintä on, ei tää ikuisesti kestä..Suomen kesä nääs ;)

Ruoista, en oo stressannu. Maito kuitenkin pääasiallinen ravinto sinne vuoteen saakka. Meil syö puuron aamulla ja illalla syötettynä muutoin aika paljon sormiruokaillen. Jos on oikein väsyneitä päiviä niin sit kaupan soseruuilla mennään, mutta harvemmin. Ne on hätävararuokana sit tai jos vaikka kylään mennään niin sinne helppo ottaa mukaan :) Ruokailukertoja tulee se 3-5 päivään. Imetyksiä sit vauvan tahtiin. Imetyskertoja edelleen tulee varmaan vuorokauteen se 10. Huomasin muuten että kurkkutikku ei oo enää kätevä ainakaan mein vauvalla. jotenki ei osaa sitä nyt syödä vaan tunkin suuhun koko tikun ja sit kakoo sen pois. Sitä siemenosaa sitten oon vaan antanut, se on sen verran pehmeetä.

Isle, kiva homma jos ootte pelkälle tissille päässy maitojen suhteen :)

Hyvin tarkenee vauva ainakin, kun puen sille joka kerta liikaa päälle tonne pihalle!

Me on kans puurojen lisäks sormiruokailtu ja on myös meillä semmosta touhua toi syöminen, että kaikki menee kokonaisena suuhun. Ennen jäysti just vaikka kurkkutikun reunasta ihan nätisti, mut enää ei uskalla antaa. Tänää viimeeks työns vähän liian ison palan hunajamelonia suuhun. Kaiken se kyllä sitte söi, mutta vaikeelta näytti, eikä taida tän mamman hermot kestää seurata vierestä eli jatkossa vaan pienempiä paloja. Haarukalla tykkää syödä ja se on kyllä monipuolistanu ruokavaliota, kun ei oo aina jotai kasvista ja liha-/kala-/kasvispullaa ja välipalaksi rieska tai hedelmä. Siis se haarukka pitää kyllä täyttää valmiiksi, ei ite osaa vielä tökkiä ruokia siihen.

Imetyksiä on joka aterian, paitsi välipalan jälkeen ja yöllä kerran eli 5krt/vrk. Selkeesti täyttää jo ruoka, eikä vauva myöskään tyydy pelkkään maitoon, kun sillä yritin korvata välipalan yks päivä. Siirsi nälkää vaan pieneksi hetkeksi eteenpäin. Mä en oo missään vaiheessa oikeen tottunut tohon imettämiseen tai oppinut tykkäämään siitä, mutta oon kyllä tyytyväinen, että tänne asti on päästy. Nyt ei haittais mua ollenkaan, jos lapsi alkaisi lopettelemaan imetystouhuja hiljalleen, mutta lapsentahtisesti jatketaan. Mihin asti muut on suunnitellu jatkavansa imetystä? Mä luulen että mun takaraja on se 1v, mutta saas nähdä, miten mieli muuttuu, ku sinne päästää :)

Bubu ,tosi hyvä,että lapsen takia oot kuitenkin imettänyt :) kyllähän tuo tissin lutsutus välillä ärsyttää mutta itse pääosin tykkään ja kätevä tapa ruokkia lapsi. Yölläkin saa helposti hiljennettyä kun laittaa tissin suuhun ;) miul kans tavoite siinö vuoden iässä ja miksei kauemminkin ,lapsen tahtiin. Syksyllä vaan alkaa työt ja vuorot on aina sen 24h niin tulee kyllä pitkiä taukoja sit..ja miten tissit ees sopeutuu tuohon. Pumppaus tai lypsäminen voi olla toisinaan hankalaa töissä myös jos on kiirettä. No sen näkee sit, nyt nautin vielä vauvan tahtii imetyksestä :)

Mulla voi olla mahd.jo kesäkuun lopussa töihin lähtö,jos sen paikan saan,eli tyttö sillon 10kk. Työ ois kokopäivästä eli pitkät päivät tytölle olla ilman tissiä. Eli jos työpaikan saan niin yritän varmaan pikkuhiljaa ennen hoitoon viemistä vähentää imetystä. Tosin ei syö nykyäänkään ku ihan max 6krt päivässä,joskus kausia ku vaan 3-4krt päivässä.

Mä annan tolle lapselle nykyään kaiken kokoista ja koostumusta. Melkein samaa syö kuin aikuiset. Miinus suola, sokeri, tonnikala ja maitotuotteet. Osaa hyvin käsitellä erilaisia ruokia ja alussa munkin teki pahaa jos tunki paljon tavaraa suuhun, mutta äkkiä noi oppii ja suun motoriikka kehittyy. Tissiä meillä saa edelleen lapsen tahtisesti ja pyrin imettämään aina ennen kiinteitä jotta kiinteät ei vie tilaa maidolta joka on ravitsevampaa. Meillä ei ole kiire vieroittautua, siksi maito pysyy pääruokana 1 ikävuoteen asti. Sen jälkeen katsotaan miten käy. Toivoisin että saataisiin ainakin 2 vuotta imetystä täyteen. Mutta jää nähtäväksi. Kiitollinen oon että tähänkin asti oon saanut imettää. Ekat kuusi kuukautta oli tosi vaikeaa ennen kuin löytyi apua hommaan.

Zeinika, huikeeta! Ja ihana kuulla, että pikkuisella on kaikki hyvin :) nyt vaan rimpsumekkojen ostoon ;)

Imme todella huikeeta :happy: Noh täytyyhän sitä nyt muutamat tyttö vaatteet käydä ostamassa :happy: Voi vitsi se ultra oli jännittävä ja se helpotus kun vauvalla kaikki hyvin ja tyttö kin vielä :Heartpink Olisittepa nähneet mun miehen hämmästyneenä ilmeen kun kuuli tytöstä :love7 Ja yllätys mä pillahdin itkuun onnesta :love7

Onnea, ihana uutinen Zeinika!<3

Kyllä nuo ultrat olikin niin jännittäviä, tuntuu että vasta sielläkin rakenneultrassa sai olla jännittämässä että onko kaikki hyvin ja onko sieltä tyttö vai poika tulossa. Siitä on jo vuosi aikaa, voi hurja! Voi taas tätä haikeuden määrää.:)

Zeinika! Ihanaa :) Onnea paljon tytöstä ja ennen kaikkea siitä, että kaikki hyvin. Onks siulla ollut mitään supistuksia nyt tms. kun edellisestä raskaudesta vielä niin vähän aikaa? Paikat pysyneet kiinni ? Kamala, kun tekis mieli päästä nuuhkimaan pikkuvauvaa :D

Meillä ollut räkätautia ja korvatulehdus mihin antibiootit menossa. Toivottavasti alkas helpottaa nyt pienen olo. Antibiooteista maha sekaisin pienellä vaikka aloitin myös maitohappobakteerit.

kiitos Evemoi :happy: ei ole ollut supistuksia ollenkaan :) itseasiassa alakertaan ei ole katottu kertaakaano_O ei esen lääkärin tarkastuksessa. mutta uskoisin että kaikki kondiksessa kun ei edes harjoitus supistuksia ole :)

Ihana kuulla Zeinika! Sitten teillä on poika ja tyttö. Kerro meille sitten onko eroja lapsosien välillä :) Varmaan näkee paremmin luonteita kun ovat lähekkäin syntyneet. Hyvää kesää! Sulle tuleekin TAAS lämmin kesä ;)

Mä hain varastosta mun kesäkengät joita käytin myös raskaana. Sellaiset ballerinakengät. Kamala kun ne teipit oli isolla. Jouduin kiristää kengät takaisin normaalikokoon :rolleyes: Hieman oon ollut turvoksissa :grin
Raskausaika oli kyllä työlästä välillä mutta hirmu jännittävää ja haaveita herättävää. Voihan haikeus!!!:angelic:

Mullakin viime kesänä meni tyyliin yhdet kengät jalkaan ja muut puristi niin etten voinut käyttää niitä. Lisäks niihin ainoisiin joita pystyin käyttämään piti hankkia kantapäiden kohdalle semmoset pehmikkeet kun sattu niin kauheesti käveleminen jalkapohjiin. Nyt ei enää niitäkään tarvis.:) Kiva kun saanut taas kaikki muutkin kesäkengät käyttöön. Kyllä sitä vaan olikin turvoksissa. :D

Kiitos Jenkkipentun ja hyvää kesää sinullekin :) juu voi tulla mulla taas tukala kesä :D pitäähän mun välillä päivitellä mitä tänne pikkusilleni kuuluu :) masu kasvaa hirveetä vauhtia paljon isompi kuin esikoisesta :D kuinkahan suureksi masu meinaa kasvaa :hilarious:

Zeinika: Ihanaa, että tuli ru:sta hyviä uutisia ja kiva kun välillä raportoit, miten raskaus etenee. Tuntuu, että sun raskaus on menny hurjaa vauhtia, mutta oma oli pitkä ku talvisota :wink

Mä tempasin kanssa viimekesäset kengät jalkaa tossa eräänä päivänä ja voi herran jestas, mitkä megamonot ne oli!

Te, jotka olette kotona ainakin vielä kesän, oletteko tehneet paljon kesälomasuunnitelmia? Meillä mies aikoo pitää viisi viikko kesälomaa ja nyt meillä mietitään lomasuunnitelmia. Alkulomalla käydään minilomalla Pärnussa, mutta jotain muutakin olisi kiva tehdä. Lentokonereissua suunnitellaan vasta talveksi. Jostain kun löytäisi kivan kesämökin vuokraksi niin ei tarvisi jakaa mökkiä kummankaan vanhempien kanssa :D

Takaisin