Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä eiliset rokotukset nosti tytölle kuumeen.. oli illala vähän ärtysämpi muttei sinänsä sairaan olonen tai lämmin,nukahti normaalisti jne. Heräsi kuitenki 3h päästä itkemään mitä se ei normaalisti yöllä tee ja oli tosi kuuman tuntunen, no 39 oliki kuumetta. Supon avulla nukku jonku tunnin ja aamulla itkeskeli tunnin välein ja aamullaki oli vielä päälle 38. Nyt onneksi laski kuume mut äiti on ihan väsähtäny ku totuin jo siihen ettei tyttö yöllä herättele ;( seukki rokotuskerralla muistan antaa supon jo varalta, nyt en tajunnu antaa ku ei sille oo aikasemminkaan mitään kummempia oireita tullu...

Annetaan 5kk ylhulinoitsija ja otetaan vastaan kunnon yöunet! ;) Anyone? Huhheijaa mikä yö taas takana! Nooh.. Jos se eläkeikään mennessä helpottais. :) Vieläkö muualla ährätään ja heräillään öisin vai joko alkaa olla levollisempaa? Nimim. Viime yönä herätty taas 15 kertaa, jippijaijee :)

Eipä ole kauaa kun meilläkin hulinoitiin, mut nyt on onneksi taas muutama vähän parempi yö takana. Kahtena yönä tyttö nukahtanut ihan itsekseen illalla omaan sänkyyn, mitä ei ole ennen tehnyt. Aina oon syöttänyt uneen ja siirtänyt sänkyyn, johon yleensä on herännyt, ja sit kättä päällä pitämällä nukahtanut nopeasti. Nyt ei ole millään meinannut nukahtaa noin, vaan jäänyt höpöttelemään ja aikansa höpöteltyään nukahtanut. Pitää ilmeisesti sängyn reunapehmustetta unirättinä, halailee ja nuuskii sitä ja nukahtaa.:) No, viime yönä vanha tyyli auttoi uneen, mutta sitten nukkuikin lähemmäs 5 tuntia, millonhan viimeksi oon saanu nukkua noin pitkään. Toinen pätkä oli sit 3,5h, joka sekin oli pitkä verrattuna aikaisempaan. Lisää tämmöisiä öitä meille, kiitos!:)

Meillä oli viime yö loistava eka pätkä 8,5 h putkeen ja sitten maitoa ja jäi kainaloon nukkumaan vielä 3h :) ihana pirteä olo kun on saanut nukkua kunnolla :) meillä nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn ja aamulla saa tulla kainaloon :)

Luo1988, meillä on edelleen hyvin vaihtelevia yöt. Viime yö meni tosi kivasti, ehkä 4 syötöllä, kun taas sitä edellisenä yönä herättiin tunnin välein eli 12 kertaa :grin Mutta eiköhän tää jossain vaiheessa ala helpottaa???

Jaaha, meillä menny nyt taas useempi yö tunnin-kahen pätkissä. Toivottavasti helpottais kohta, oon tosi kärttysä ja ärsyttävä natisija väsyneenä :grin Ja sit tulee morkkis vielä väsymyksen päälle, ku tulee huudettua koirille ja vittuiltua miehelle. Ei ne taida kuitenka sen ärsyttävämmin käyttäytyä ku muulloinkaan.

Täällä vähän sama juttu, väsyneenä on niin turhautunu ja pirttihirmu olo. Meillä ei lisäks yöunia oo koskaan nukuttu kuin sen max 9 tuntia, joskus harvoin saattaa mennä 10 tuntiakin, mut yleensä noin 8h. Sit ku itte ei tajuu heti mennä nukkuun ku baby nukahtaa niin unta jää itelle semmoset 6-7 tuntia, ja näistä kun herätään vaihtelevasti 5-10 kertaa, niin aamulla ei todellakaan oo uudesti syntynyt olo. :/ Noh, se onneks tsemppaa kun ei voi tietää kuinka pian tää vaihe on ohi. Elättelen toiveita että todella pian! :)
Ens viikolle aattelin varata nappulalle vyöhyketerapia-ajan, jos siitä ois jotain apua. Sillon 3vk-3kk ikäisenä käytin yhteensä about 5 kertaa ja joka kerta poika muuttu parempaan suuntaan ja nukkuminen (etenkin päivällä) helpottui. Yöt oli aika pitkälle helppoja ekat kuukaudet muutenkin, joitain lyhkäsiä jaksoja lukuunottamatta. Kävin vauvahierontakurssin ja hieron vauvaa yleensä useamman kerran viikossa. Tuon jälkeen yleensä nukahtaminen ja nukkuminenkin vähän levollisempaa.

Mut hei, ihan mahtavaa kun kesää kohti mennään ja koko ajan päivät valostuu ja auringonvalo lisääntyy. Siitä saa onneks aina niiin paljon buustia päiviin!

Sovittiin lisäks miehen kaa nyt, et otetaan some/pelailu/surffailulakko päivisin ja ysiltä illalla saa vasta surffata tms. vähän aikaa jos haluaa. Menee ihan liikaa aikaa päivästä näihin älylaitteisiin, varsinkin miehellä!

Meillä on nyt yöt ehkä hieman helpottunut..viime yönä syötin vaan kaksi kertaa, toinen pullosta ja toinen rinnasta. Muuten nukkui 02.00-07.30 aika hyvin, mitä nyt muutaman tutin nostamisen jouduin tekemään. Toivon että tämä jatkuu ja vielä paranee :) Meillä vastaavasti sitten päikkärit on lyhentynyt, nyt nukutaan vaan pisimmillään max. 1,5h kun aiemmin meni pisimmillään 3h. Mutta hyvä näin että yöt nukkuisi paremmin ja päivällä ei :) Tsemppiä kaikille yökukkujille. Monesti itseä lohduttaa yöllä kun herää että moni muukin äiti/isi tällä hetkellä on valveilla hoivaamassa pikkustaan :)

Mukava kuulla!

Täälläkin ollu pari parempaa yötä takana. Toissayönä heräs vain neljä kertaa (2 syömään) ja viime yönä alko nukkumaan tosi aikaisin ja heräs vaan 2 kertaa syömään(!) eikä muuten ollenkaan. Mies heräs aamulla vielä pojan kans ja töihin lähtiessään laittoi päikkäreille, joten sain nukkua ite kymmeneen! :) Mikä mahtava levännyt olo piiiiitkään aikaan!

Tosin viime yö oli todennäköisesti rauhallinen eilisten rokotusten ansiosta, ku nyt aamullakin jaksoi olla vain hetken hereillä ja taas nukkumaan, kun tuntui olevan vähän lämpöä ehkä. Eikä tarvinnut taistella nukuttamisen kanssa, vaan nukahti nopeasti pienellä hyssytyksellä..

Pitää koputtaa puuta josko nää yöt ois taas jonkun aikaa parempia (ennen hampaita tms :) )

Meillä ei hampaiden teko vaikuttanut uniin juurikaan! Ihan se on yksilöllistä vaikuttaako ne vai ei :) huomasin vaan toissapäivänä hampaat kun tyttö puraisi rinnasta kunnolla :D uskallanko edes kehua, meidän puolivuotias nukkuu 6-8h ilman heräämisiä :) <3 eikä soseita syödä, maistellaan vasta :)

Anina ompa huippu! Meillä muutamilla ystävillä nappula itkeskellyt yötä päivää hampaiden puhkeamisen aikaan. Jospa meilläkin tulis huomaamatta :)

Nauti pitkistä unipätkistä! Meilläkin sitä iloa jonkun aikaa suotiin ja se oli kyllä niin huippua! Tuntuu et sitä on ihan eri tyyppi sillon ku on nukkunu huonosti/katkonaisesti/ei ollenkaan.

Noo, eipä nuo yöheräilyt varmaan aikuisuuteen asti kestä :) :)

yöheräilyistä että meilläkin on nukuttu hyvin sairaalasta lähtien, mutta se nukutus on aina ollut vähän haasteellista..

Onko kenelläkään vielä kokemuksia sormiruokailusta? jos niin miten olette aloittaneet? Meillä neiti alkoi 4kk iässä syömään kiinteitä ja soseruokina ollaan aloitettu ja niin että syötämme häntä. Nyt kun hän täyttää 6kk niin olisi aika alkaa kokeilemaam sormiruokailua..hieman kyllä olen hermostuksissani että hän tukehtuu!! Mutta ehkäpä minun täytyy uskaltautua :)

Musta toi sormiruokailu on mennyt vähän överiksi mutta siis aion antaa kyllä sitten tulevaisuudessa tytön syödä itse sellaset mitkä normaalistikin syödään sormin, kuten hedelmät yms. Ehkäpä jos aloittaa pienillä paloilla yksi kerrallaan? Vai onko pienissä juuri se riski että nieleekin..? Kerro kun olette kokeilleet :) millä aloititte ja miten vauva reagoi :)

Kärsiikö kukaan pahoinvoinnista ja sen aikana väsymyksestä, päänsärystä, huimauksesta, hiki aalloista yms. Mulla on ollut kausittain ja taas olen ollut muutaman päivän todella kipeä.. ihan verrattavissa siihen kamalaan raskauspahoinvointiin.. luin muilta palstoilta että joillain saattaa esiintyä imetyspahoinvointia! Sitäkö tämä on..? Hormonimyrskyä? :(

Ei ole mulla ainakaan ollu mitään tuon tapaista.

Sormiruokailusta: Oon kans aatellu että sormiruokana saa lähinnä semmoset ruuat mitä muutenkin käsin syödään. Oliko se niin että lapsen nyrkin kokosia palasia pitäs antaa? Mä en oo vielä pahemmin perehtynyt näihin.:D Mut muakin ihan pikkasen pelottaa että tukehtuu johonkin porkkanaan, mut niinpä sitä voi isompikin lapsi tehdä, ei auta alkaa liikaa pelkäämään tätäkään.

Meidän tyttö oppi viime viikolla kääntymään masulleen. Viisi kuukautta nyt ikää. Tänään oli neuvola ja rokotteet sai, jospa ei tule tälläkään kertaa mitään oireita niistä.
Onko teistä muuten kukaan ottanut itselleen influenssarokotetta vauvaa suojatakseen?

Mä otin influn. Ilman vauvaa en olis ottanut. Ja ekoista rokotuksista tuli kuumeet ja vatsavaivat mutta nyt ei tullut mitään! :) meillä liikutaan jo kierien paikasta toiseen, iik! :D

Hahaa, sama homma meillä et kieriskelemällä liikkuu. :) Eilen löyty tyttö puoliksi yhden kaapin alta kun vähän aikaa silmä vältti.:D tästä se alkaa, kohta saa koko ajan vahtia että missä tuo tyttö menee.:)

Takaisin