Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuli muuten eilen mieleen, että onkos teidän vauvat ollu samanlaisia ku kohtuaikana? Meijän tyttö on kyllä just niinkun masuasukkina; yöt nukkuu mielettömän hyvin pitkälle aamupäivään asti ja sitte kovasti touhottaa ja sätkii ja potkii kaiken hereilläoloajan. Raskausaikanaki piti terkan aina pitkään herätellä vauvaa jos aamusella siellä oltiin ku ei muuten saanu vaihtelua niihin sykkeisiin. hauska kyllä huomata miten ainaki tämän kohalla tuo kohtukäyttäytyminen piti kutinsa.

Tyttö oppi eilen ilalla päristelemään ja oli ihana ku aamulla heräsi niin alko kuulua heti samaa päristelyä :) ryömimistä kovasti harjotellaan myös, eilen ja tänään on pari kertaa vähän päässy etenemäänki,ehkä vähän puolivahingossaki. On se jännä kyllä seurata miten toinen kasvaa ja kehittyy koko ajan! Nyt tämä vauva-arki on alkanu tuntua tosi mukavalta,melkein jo vauvakuumetta taas meinaa pukata.. tosin eipä oo vieläkään kuukautiset alkanu. Jännä sinänsä vaikka joka yö tulee pitkät imetysvälitki.

Ja meilläki tuota vierastamista ollu viimesen kuukauden aikana, etenki jos herätessä on joku muu ku äiti tai isi ensimmäisenä kattelemassa ja sylittelemässä nin alkaa välitön parkuminen...joulun aikaan oli paljo porukkaa koolla niin oli tyttö vähän ihmeissään, sopeutu kyllä sit hiljalleen siihenki.

Meidän likka päristelee myös innokkaasti ja tänään kierähti ekan kerran eka mahalleen ja siitä vielä samaan suuntaan takas selälleen.

Ja nyt on alkanut mumisemaan paljon kun on tyytymätön johonkin, eikä itke vasta ku jos on oikeasti asiat vinossa tai ei saa muuten vastinetta kommentoinnilleen. Sen tosin huomaa että tyttö menee aina hiljaseks ja tarvii syliä enemmän kun on vilskettä tai äänekästä ympärillä ja sit ku homma rauhottuu palautuu omaks itekseen.

Nyt iski niin julma "voitto" arpageneraattorista: mulla alko kuukautiset
Mä niin toivoin ettei tää ilo ois alkanu vielä pitkään aikaan.

Mites muilla menee?

Mullakin alko eilen! Olihan se mahtavaa olla päälle vuosi ilman, ei ollut yhtään ikävä. Onneksi on kuukuppi, tosin ostin raskausaikana uuden ja kakkoskokoa ykkösen sijaan ja tuntuu että saa taas opetella uudestaan sen käytön kun on isompi.

Mul on iskeny ihan puskista kaamea unettomuus. Tää on aivan vierasta mulle, ku nukun aina niin sikeesti. Imetyshormonit voi kuulemma tällästä aiheuttaa. Lähinnä siis estrogeenin puute, kun munasarjat ei toimi, niin oireet vastaa vaihdevuosia. Onko muilla ollu ja ne kellä on kuukautiset alkanu, niin onko helpottanut sen jälkeen nää "vaihdevuodet"? Yöimetykset on harventunu niin paljon, että kuukautiset saattais vaikka alkaakin taas kohta. Vähän vierastan ajatusta, että alkaisin mitään nukahtamislääkkeitä syömään. :confused:

Mulla alkoi kuukautiset kun poika täytti 3kk :) ei kyllä ollut ikivä mutta ihan oleellista kun haluan toisen lapsen :) toisen lapsen jälkeen ei tarvitsisi tulla takaisin :D haluan kaksi lasta ja sit on hyvä :)

Meilläkin toivotaan toista mutta ei nyt pariin vuoteen. Luomuraskautta meillä taitaa olla turha edes miettiä mutta en viitsi ottaa sitä riskiäkään. Ja sektion jälkeen pitääkin vähän odotella.

Kyllä mekin toinen halutaan. Miehen puolesta tointn vois tulla nopeastikin ja mun mielestä jos vaikka aikasintaan ens vuonna. Saa nähdä, tän ekan tekeminen oli niin vaikeaa että olis kiva, jos toinen tulis enemmän yllärinä.

Imme kyllä :) ehkäisy jätetty pois ja seuraava saa tulla kun on tullakseen :) se voi tapahtua nopeasti tai sitten ei ekaa yritettiin 1v8kk :)

Zeinikalle plussatuulia paljon! Toivottavasti pian tärppää :)

Meilläkin on toiveena vielä toinen lapsi, mutta ei ihan vielä. Sektion jälkeen kai olisi hyvä odotella vuosi (?) ja muutenkin yritetään ensin harjoitella tätä arkea kolmistaan :)

Meillä on vielä 4 alkiota pakkasessa odottamassa että jos halutaan joskus. Matka tähän on ollut niin raskas ja olen niin kiitollinen tästä ihmeestä etten nyt jaksaisi enää stressiä uudesta. Zeinikalle plussatuulia :)

Takaisin