Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuhannesti onnea pienestä pojasta Wildside :dummy::Heartblue

Varmasti kauheaa olla pienestä erossa :sad001 Toivottavasti röörit saadaan pian auki ja pääsette alottelemaan vauva-arkea :Heartred

Onnea Wildside.. Sun polkusi oli aika pitkä ja rankka. Toivottavasti pääsette pian aloittamaan vauvaarkea.. <3

Paljon onnea wildside!:)
Tuo on niin harmi kun lastenosasto on toisessa päässä. :/
Mutta pian saatte olla yhdessä, jaksamista ja koitahan itsekin levätä! :)

Onnea wildside!

Täälläkin poika 4kk neuvolassa viikko sitten painoi 7,8 kg ja 68 cm pitkä :)

Jouluaattona kääntyi ekan kerran (joskin puhelimella houkuteltuna) mutta tänään kääntyikin jo useamman kerran itsekseen ja käsikään ei jää alle.

Joulunaikaan ollut vähän hermoinen (ts. ei ole viihtynyt itsekseen niin pitkiä aikoja kuin normaalisti ja päikkäreille meno on ollut välillä taistelua)

Ollaan saatu käännettyä rytmiä vähän "jouluisempaan" joten nukkumaan mennään vasta 00:00 ja nukutaan noin yhdeksään! Tuntuu niin kivalta kun vielä pari vk sitten vakio aamuherätys oli siinä 6 tai viiiiimeistään 7 aikaan.

Yöt menee yleensä eka pätkä 5-6h ja sit toinen pätkä n. 2-3h ja sen jälkeen viel hetki unta ja ylös. Ootan sitä et päästään yhteen syöttöön tai vaikka koko yön keskeytymättömään uneen! Oi oi, ehkäpä tuo päivä joskus vielä koittaa! :)

Minä toivoisin että meillä nukuttais ees yks 4-5h pätkä niinkuin mummolassa ollessa nukuttiin. Mut heti kun palattiin kotiin niin perus 2-3h välein... on nämä yöt toki joskus huonompiakin ollut, että sinänsä kiva kun saa nukkua ees kaksi 3h pätkää. Mutta en ymmärrä miksi kotona nukkuu huonommin kuin vieraammassa paikassa, oli niin huippua nukkua joulun aikaan pitkiä pätkiä. Mutta kunhan ei palaisi taas siihen 1-2h välein läpi yön heräilyyn. :/

Meillä kans on lyhentynyt 3-4h pätkiin ja sit 2 h pätkiin. Mutta hetken nä on vaan vauvoja ja pieniä! :) täki vaihe menee ohi niin ettei huomaakkaan ja sit jo haikeena muistelee vauva-aikoja.

Ihana tsemppi Mirmeli :) oot kyllä oikeessa, että tämä aika menee niin vauhdilla. Meillä viime yönä nukuttiin yksi 4,5 h pätkä,jihuu! tosin itse en sitten sitä pätkää nukkunut kunnolla. Miten muuten muilla, nukkuuko vauva vieressä vai omassa sängyssä? meillä nukkuu minun vieressä, nukkunut viimeisen 1,5kk. Sitä ennen nukkui omassa sängyssä. Mietin että voisiko näihin tiheisiin yöheräilyihin vaikuttaa se että vauva haistaa äidin maidon kokoajan ja heräilee vähän niinkuin siihen?! kun joka heräämisellä tyrkytän tissiä ja ottaa usein vaan muutamat imut ja nukahtaa uudelleen, joten tuntuu että nälkäänsä hän ei välttämättä syö. Ajattelin että tuossa ensi vuoden puolella alan totuttaan neitiä omaan sänkyyn takas...

vauva-aika saattaa olla raskas mutta kuitenkin se on vaan vaihe mikä menee ohi :) kyllä muakin yöllä harmittaa ja ottaa päähän kun se tutti tippuu kokoajan ja taasko on nälkä mutta sitä varten me äidit ollaan. Jos oon päivällä väsynyt huonon yön jälkeen niin perun menot ellei nyt ole jotai välttämätöntä ja annan itseni olla väsynyt.. seuraava yö voi taas olla parempi :)

Meillä nukku ennen omassa sängyssä ja nytkin yleensä ekan pätkän, riippuu miten nukahtaa ja kuinka levoton on. Meillä on selkeesti nyt haipakampi kausi ja on useampia heräilyjä ja tissittelyä niin pidän vieressä. Mäki tuikkaan tissin suuhun jos sitä hamuaa mutta en näe syytä miksi en niin tekisi 4kk ikäisen vauvan kanssa :)

Meil on menny illalla nukahtaminen vähän hankalaks. Jotenki tuntuu ettei vauva malttais nukahtaa, ku treenaa kaikkia uusia taitoja (käänty muuten mahalta selälleen tänään, toisin päin pääsee vaan jos saa vedettyä vaikka matosta vauhtia). Sit ku saa nukahtamaa, ni nukkuu yleensä ihan hyvän pätkän, mutta aamuyöllä äheltää sängyssää ja otanki välillä viereen. Tänää ihan itkin väsymystä ja nälkää ja vissii vähän tätä sotkua kotona, mutta muutoin on kyllä ollu ihanaa tää vauva-arki.

Miehellä tuntuu olevan haaveissa vielä toinen lapsi saada aikaseks ja se on jo keksiny sille nimenki, jos se on tyttö. Pojalle kuulemma onki sitte vaikeempi keksiä. Helppohan se on haaveilla, ku ei tarvi synnyttää, mut mä en oikeen oo valmis siihen touhuun. Muuten kyllä toi vauvakuume meinaa tarttua!:rolleyes:

Oon miettinyt samaa, miksei tää voi olla vaan kivaa.. Itellä meinaa unohtua pointti miksi on kokoajan niin inhottava olla, vielä kun ei oo ns. Mitään konkreettista... Kaikki on vaan nihkeetä ja inhottavaa. Huominen töihin menokin vapaiden jälkeen oikeesti jopa pelottaa. Huono/heikko olo ja/tai kaamee nälkäkin yllättää minuutissa ja sellasessa työssä oon etten nyt ihan sillä sekunnilla syömään pääse kun haluan... Pakko pitää taskussa jotain karkkia jne. Huoh :( toivottavasti tää pian alkais helppaamaan kaikenkaikkiaan, haluaisin olla oma itseni ja nauttia odotuksesta <3 tuntuu inhottavalta myös valittaa kun tietää että on ihmisiä, jotka ei lasta voi saada ja tekisi mitä vaan kaameista oloista jos sillä lapsen saisi.. Noh, eiköhän tää foorumi oo myös niitä valituksia varten :)

7+1

Moony: kärsimme lapsettomuudesta ja tämäkin nelikuinen saatiin lopulta ivfllä viimisten toivojen saattelemana. Mutta kyllä raskaus oli samalla mun parasta aikaa niin myös kamalinta. Jos on huono olo niin suosittelen pitämään jotain pientä suuhun pantavaa taskussa, vaikka pastilleja. Helpottaa toisinaan. Tsemppiä! Kyllä se vielä iloksi muuttuu! :)

Vierastaminen? Onko ajatuksia aiheesta.. epäilen tämmöisen kauden meillä alkaneen.. äitiin on katse naulittu. Ukin sylissä meinaa ruveta itkettämään..

Meillä alko vierastaminen 3kk iässä.. nyt likka 5kk ja risat ja välillä vierastaa uusissa paikoissa jopa tuttuja ihmisiä :D

Meillä oli kuukausi sitten, n. 3kk iässä todella kova vierastuskausi. Mummit huudettiin ja pappa ei saanu edes päin katsoa. Nyt loppu kun seinään ainakin toistaiseksi.

Meillä alko kanssa siinä 3kk hujakoilla vierastaminen, mutta ihan vaa muutamia ihmisiä kohtaan. Mun isää ja sen veljeä on lakannu jo vierastamasta, mutta nyt on vuorossa miehen äiti. Meillä onneks osaa kaikki toimia tosi hyvin vierastavan lapsen kanssa, eikä oo ketään väkisin sylittelijöitä. Googlesta ku etin tietoa, niin törmäs keskusteluihin sellasesta (sukulaisten)näkemyksestä, että lasta pitää vaan huudattaa ja totuttaa. Meillä ainakin vauva saattaa pysyä ihan hyväntuulisena mun tai miehen sylissä, vaikka se vierastettava olis ihan vieressä. Välillä sitte kokeillaa vaihtaa syliä ja jos itku alkaa eikä saa tyynnyteltyä, niin takasi omaan syliin.

Meidän poju nukkuu omassa sängyssä (nukkunut alusta asti) ja tää järjestely on toiminut hyvin meillä - itse kun olen todella herkkäuninen. Toisaalta, imetys ei onnistunut kuin osittaisesti noin 2,5 kk asti, joten varmaan siksikin tuo omassa sängyssä nukkuminen on käynyt luontevasti.

Nyt viimeisimpinä öinä ollaan eka pätkä menty jopa 7-7,5h! Sit syönnin jälkeen vielä parin tunnin tirsat. Aiemmin meillä herättiin aina viimeistään ennen seiskaa, tänään nukuttiin yhteentoista ja piti muutaman kerran tarkistaa, että ollaanko siellä hengissä :) toki joulun aikaan ollaan venytetty nukkumaanmenoakin vähän, joten rytmi on vähän muuttunut, jipii!

Meillä myös vierastettu muutamaan otteeseen, tosin vain sillon kun poitsu ollut aivan rättiväsynyt. Kova työ sen jälkeen ollut saada rauhoittumaan. Nyt ei oo muutamaan viikkoon vierastanut, vaikka joulu menikin seilatessa paikasta toiseen ja vieraiden ihmisten keskellä. Hauska seurata miten toiset pienet lapset on niin mielekästä seuraa pojalle - leveä hymy ja kova jokellus ja hästäys heti kun näkökenttään tulee toinen lapsi! :)

Takaisin