Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, ihanaa ähinää, käsien ja jalkojen heilutusta ja sormien maiskutusta. Sitä on mukavan kuunnella kun itse haluaisi nukkua.:D
Kokeilen taas unipussia, jospa siitä olisi apua.
Mä en vielä halua vauvaa omaan huoneeseen siirtää, ehkä sitten kun yösyötöt loppuu. Kattoo nyt miten nämä yöt ajan kuluessa alkaa sujua. :)

Meillä yö-ähinään auttaa aina tutti, tosin jos se tippuu ennen ku tyttö on kunnolla unessa, ähinä alkaa uudelleen. Täällä ei siis ole enää toivoakaan elämästä ilman tuttia.

Mitä esikkojen saaneille kuuluu? Meillä elellään tällä hetkellä hyvin vähäunista arkea. Vauva ei asetu illalla tekemälläkään nukkumaan - kaikkemme ollaan kokeiltu. Huutaa ja ölisee illalla parikin tuntia, kunnes vihdoin rauhoittuu joko vaunuihin tai rinnalle. Voisiko tämä olla lähenevää 4 kuukauden hulinaa? Miten teillä yöt menee nyt?

Meidän pojalla ollut yli viikon flunssa, yskii ja nenä vuotaa ja välillä tukossa. Se vähän haitannut yöunia.. Ja nyt muutamana iltana huutanu tunnin kurkku suorana :O parina iltana annettii panadolia ku näytti siltä että johonki koskee :( mut kymmeneltä suunnillee menee nukkumaan joka ilta

Meillä päivät menny nyt useamman viikon niin että herätään 9.30-11 (!!), valvotaan n.2h, sit ekat n.45min päikkärit,valvotaan taas 2-3h, nukutaan 1-3h, valvotaan pari h,nukutaan taas 30-45min ja valvotaan taas 2-4h jonka jälkeen yöunille 22-23 aikaan. Yleensä syö vaan kerran 5-6 välillä ja nukutaan taas, mut viimesen viikon aikana oon havainnu vähän levottomuuden lisääntymistä yöllä, eli saattaa joinaki öinä herätä 3 aikaan ja joko nukahtaa itekseen tai tutilla, ja nyt parina aamuna on pitäny kääntää 8 maissa ku on mahalleen kääntyny,on sit vielä jatkanu unia. Nukkumaan laittaminen on meillä kans illalla hankalaa, viimenen puoli tuntia- tunti on enemmän tai vähemmän huutoa mut monesti siihen liittyy nuo ilmavaivat ku puskee pierua ihan huolella huudon aikana. Mut on nyt paljo arki helpottunu ku ekat 3kk ei ikinä tienny mitä se itkee,nyt on oppinu ihan kelloa katsomalla vähän että mitä se toinen nyt vois haluta. Syömisvälitki onneksi päivisin pidentyny 2-3h ku aiemmin ois halunnu syyä suunnilleen koko ajan. Kovasti pelkään sitä 4kk hulinakautta ku yöt menny tähän mennessä luvattoman helposti. Lähinnä siksi pelkään että edelleen itellä hankaluuksia nukahtaa herätysten jälkeen.

Meillä yöt ollu jo jonkin aikaa semmosta hulinaa, että jippii jos tämä tästä vielä lisääntyy. Aika levoton nukkuja on meidän neiti. Nukkumaan saaminen on ollu kans pitkään vaikeaa, välissä muutaman päivän kausia että on nukahtanut hyvin ja nukkunut hyvin. Nyt oli juuri kolmen päivän hyvä kausi jolloin söi mahan täyteen ja nukahti sänkyyn kun laittoi vauvan kädet tiukasti peiton alle ja piti omaa kättä hetken aikaa vauvan päällä. Kun tottunut nukahtamaan tissi suussa ja havahtuu heti kun irrottaa otteen ja siirtää sänkyyn. Nukkui myös 4-6h pätkissä yöt. Viime yö olikin sitten taas hulinaa ja jännittää jo valmiiksi miten ensi yö menee taas.
Päivät vauva on kyllä ihana ja hymyileväinen. Päikkärit vois kyllä nukkua tosin nekin paremmin, koska ilmeisesti aina kun unen syvyys vaihtelee, vauva havahtuu hereille ja pitää käydä hyssyttelemässä ja heiluttamassa vaunuja.

Illat on ajoittain huutoa täälläkin ja yöt levottomia. Taitaa olla vaihe kun monella samaa.. me oltiin perjantaina mehiläisessä ripulin takia ja sieltä lähetettiin tyksiin jossa menikin koko ilta. Mutta diagnoosina vti.. :( tammikuussa sitten myös virtsateiden ultra.

Meillä neiti nyt vähän reilu 4kk. Meillä on opittu nyt pari viikkoa sitten nukkumaan pitempiä päikkäreitä ( 1-3h) kun aikaisemmin nukkuin vain 30min maksimissaan. Myös päikkäreille laittaminen on helpottanut, ei muuta kuin vauhuihin ja vähän hyssytystä ja uni tulee :) yöunille meno vaihtelee..joskus käy helposti mutta hyvin usein on hyssyttelyä ainakin tunnin..meillä neiti on nyt 2viikkoa nukkunut minun vieressä kun omassa sängyssä yhtäkkiä unet ei maistukkaan niin hyvin, joten oon ajatellut että näin pääsen ite helpommalla ja saan edes vähän nukuttua yöllä. Meillä taitaa olla tämöä 4 kuukauden hulinavaihde kun öisin heräilee 2-3 tunnin välein ja usein vain pitää hieman hyssyttää ja nukahtaa,mutta joskus valvoo tunninkin..huoh! jospa se päivä vielä tulee kun nukutaan kokonaisia öitä :)

Moikka ! Minua et te olekkaan nähnyt täällä kirjottelemassa, mutta olen seuraillut teitä jostain heinäkuusta saakka. Meidän perheen pienokainen syntyi 17.8 ja pituutta oli 46cm ja painoi 2,9kg. Meillä yöt on mennyt toistaiseksi hyvin, mutta saas nähdä milloin muuttuu.. Meillä nukahdetaan illalla 22-23 ja nukutaan aamulla johonkin 6-7 ja syödään ekan kerran ja sitten viellä nukutaan 10-12 päivällä,mutta olen kyllä ruvenut jo herättelemään häntä siinä kymmenen aikaan ,että ei koko päivää nukkuisi. Ja huom en enään imetä... Jännittää vain tuo rytmin muuttuminen ehkä kun on ollut alusta asti nukkuja vauva. Tsempit kaikille kellä jo rytmin muutosta on jo näkyvissä!:happy:
smiley-fart005.gif

Plääh, meidän hulinayöt jatkuu, kuten arvelinkin. Mut olihan se mukava nukkua ees kolme yötä putkeen 4-6h unia. :) ehkä taas joskus otetaan uudestaan. :)

Meillä nukutaan vain yhdet pitkät päikkärit 3-5 h :) meillä on alkanut rytmi löytymään päivään :) illalla saattaa ottaa muutamat mini torkut mutta hyvin tuntuu poju pärjäävän niillä yksillä pitkillä päikkäreillä :) iltaisin menee nukkumaan 10-11 maissa ja yleensä yöt sujuu ihan OK yhdellä syötöllä 4-6 aikaan ja jatketaan unia sinne 8-9 asti :) vauva arki sujuu täällä hyvin ja poju on iloinen touhukas hymy poika :) meidän rytmi 8-9 ylös 10 aikaa ruokaa 11-12 ruokaa ja siitä unille 15-17 herää ja ruokaa sit aina leikitään ja syödään taas 17-19 ja illalla kyllä vetelee parit maidot :) mulle aika sopiva rytmi kyllä :)

Mulla todettiin eilen kilpirauhasen liikatoiminta. Äiti on lääkäri ja laitto lähette verikokeisiin ja sydänfilmii koska syke ollut levossa yli 100 ja salilla jopa 200... Onneks tajusi koska arvot selvästi koholla. Ja mä luulin että oon 7 kg kahdessa kk laihtunut liikunnan ja imetyksen takia ja hikoilunki luulin imetyksestä johtuvan :( ens viikolla alkaa lääkitys kun pääsen sisätautilääkärin vastaanotolle ja nyt jo menossa lääkkeet sykkeen alentamiseen. Kaikista kamalinta tässä on se että joudun luultavasti imetyksen lopettaa lääkityksen takia :'( tekis mieli vaan itkeä koko ajan ku tuntuu nii pahalta. Tarkoitus oli imettää vuoden verran..

Ota selvää kunnolla eri tahoilta sen lääkityksen suhteen! Useimmissa lääkkeissähän on se ns suositus ettei saisi imettää kun ei olla ihan 100% vaikuttaako lääkitys.

Munkin verenpainelääkkeissä lukee ettei saisi imettää mutta tuo merkki on silti se mitä raskaana oleville/imettäville äideille aina ekana.

Toivotaan että imetys onnistuisi ja sitten jos ei niin terveys menee aina edelle näissä asioissa vaikka tietysti ymmärrän kuinka paljon harmittaa.

Meidän poju on vajaa 4kk ja yöt sujui ensimmäiset 2,5 kk varsin hyvin. Yöunille alkaa viimeistään klo 23, sula mahdottomuus pitää hereillä pidempään. Nukuttamisongelmia ei siis illalla ole. Nukkui jo pidemmän aikaa ekan pätkän 5-6 tuntia ja sit siihen päälle vielä 2*2 tuntia, ja ylös aina viimeistään seitsemältä (joka on kyllä tälle mutsille vähän turhan varhain ;)

Nyt viimeisen viikon ajan on lyhentynyt tuo ruhtinasllinen 5-6 tunnin pätkä noin kolmeen tuntiin ja yöt muutenkin vähän levottomampia. Toivottavasti tää vaihe ois lyhyt ja palattais takas noihin "täysiin" yöuniin.
Päikkärit on vastaavasti pidentyneet 30minuutista tuntiin ja välillä jopa 3-4tuntiin. Eilinen oli kyllä kumma päivä, aamulla 3,5h päikkärit, päivällä tunti ja iltasella vielä vajaa 4 tuntia päikkäreitä. Noh, yö oli sit sen mukainen, eli aamuyöstä heräiltiin ja uni ei meinannut riittää tuonne normaaliin seiskaan asti.

Päivisin on kyllä unelma poika, niin tyytyväinen ja nauravainen. Saattaa leikkiä lelukaaren alla itsekseen jopa tunnin(!). Välillä tulee bad mama olo, et pidänkö liian vähän sylissä nyt kun päivisin nukkuu jo vähän pidempiä unia ja muutoin viihtyy paljon itsekseenkin.

Poju on nukkunut alusta asti omassa sängyssään, nyt tulee vaun ongelma, ku pitää palauttaa tuo vaavi -sänky, joten pitäisi keksiä miten jatkossa ratkaistaan tuo nukkumapolitiikka.

Meillä imetys ei lähtenyt kunnolla lentoon ollenkaan ja osittaisimetinkin noin 2,5 kk ikään. Nyt mennään pelkällä korvikkeella ja vähän on maisteltu jo perunaakin. Hyvin uppoaa! :)

Jos joku kaipaa vinkkejä korvikkeisen suhteen, niin voin lämpimästi suositella Holle -merkkistä korviketta. Tuota saa jostain luontaistuotekaupoista ja netistä. Meillä normi korvikkeista tuli ilmavaivoja ja kakka muuttui tumman vihreeksi löröksi (välillä oli ummetusta). Tuon Hollen avulla palautui heti normaaliksi. Tuo on lehmänmaitopohjainen, mutta luomu (saksalainen valmiste) ja yksi pätevä vyöhyketerapeutti/homeopaatti kertoi, ettei tiedä ketään, jolle tuo korvike ei olisi sopinut.

Hienoa Mamatson :) siitä se vauvelin maailma avartuu taas vähän enemmän :)

Täällä jännitetään ihka ensimmäistä perhejoulua :Heartbigred Meidän joulutie vie tänä vuonna minun äidin luo, jossa saa ottaa rennosti mummon sylitellessä poikaa :) Juuri tänään puhuttiin äitin kanssa puhelimessa ja sovimme, että aaton aikataulu menee vauvantahtisesti. Lahjat avataan silloin, kun pikkuinen on virkeimmillään ja syönti+saunominen tapahtukoon ennen tai jälkeen lahjojen avauksen. :)

Tämän päivän 4 kk neuvola meni kivasti, joskin lääkäri oli jostain syystä tosi huonolla tuulella. "Pienelle" miehelle oli painoa tullut hienosti ja nyt vauvatti painaa hiukan yli 7100 grammaa. Alkaa poitsu olla jo sopivan kokoinen puntti :grin Sovimme neuvolassa, että kiinteiden maistelu aloitellaan sitten 5 kuukauden hujakoilla ja siihen asti mennään imettäen.

Ihanaa joulua kaikille!

Hei tänne pitkästä aikaa. :) Täällä ollaan synnärillä vauvaa maailmaan saattamassa. Maanantaina käynnistettiin kun sain diagnoosin monimuotoinen raskausihottuma. Harvinainen ihottuma, joka kutisee niin ettei mikään mömmö auta ja ainoo apu on synnytys. Tosin tää on jo yliaikanen muutenkin kun laskettuaika oli 20.12 eli poika on valmis tulemaan. :) Nyt sitten näyttää siltä, että meille tulee jouluaatto vauva <3

Tsemppiä Wildside!! Just mietin yksi päivä, kuinka hauskaa olisi ollut olla jouluna synnärillä. Olisi saanut pienen tontun syliin :)

Tsemppiä wildside!

Me ravataan joulu paikasta toiseen. Päivä jokaiselle. Mua enemmän kyllä stressaa..

Mitäs muiden vauvat on olleet 4kk neuvolassa?
Meillä 5570g ja 62,5 cm

Takaisin