Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suosittelen pegorion tai movicol jos vatsa ei oikeasti toimi. Sitten on noin miedommat esim levolac, kuituvalmisteet.. Tai kaupasta leseitä, luumua.

täytyypä kysellä itekki maanantaina.. mulla on edelleen vaan kahden viikon välein näitä neuvoloita niin ei viime kerralla vielä kauheesti keskusteltu siitä yliaikaisuudesta ku laskettuunki oli vielä se viikko :)

Ketkäs täällä vielä odottelee pikkusiaan. Oon ollu niin huonosti koneen äärellä, että oon ihan tipahtanu kelkasta. Tohon vessa asiaan ku mulle kans tehtii eppari, niin laxoberon -kuulia antovat sairaalassa iltasin 2 kappaletta. Laitto mahan toimimaa parin tunnin päästä, eikä tarvinu ponnistella. On muuten ihanaa tää vauva arki ja mies on ensimmäisen viikon perusteella ihan huippu hyvä iskä! Lauantaina aattelin päästää sen juhlimaa varpajaisia. Nautitaa nyt joka hetkestä! :)

Meki päästiin kotiin <3 on tuo poika niin ihana <3 huomenna kylläkin kontrolliin vielä kelta arvojen takia ja poika nyt ollut erillisestä asti "pakko" syötöllä 2-3 h välein mulla tulee jo nyt ihan sikana maitoa :D vatsa asiaan mä repesin todella pahasti ja monesta kohtaa mutta ummetus lääkkeellä sekin asia hoitunut kolme kertaa :D jatkan ummetus lääkkeen käyttöä vielä ainakin hetken :)

Onnea kaikille nyytin syliin saaneille <3 :) ja tsemppiä odottelijoille!

Aikasemmin olin vannonut, että perhepedissä en ikinä uskalla nukkua. Ja mites kävikään. Poitsu on nukkunut pinnasängyssä ainoastaan päivisin :D Pinnasänky on jotenkin niin kaukana ja onhan toi yöimetyksenkin kannalta helpompaa :) onko muilla tullu sama eteen? :)

Joo, meillä pinnis oli valmiina sängyn vieressä, mutta vierelle poitsu tuli otettua heti automaattisesti. Vielä ei ole päässyt sitä laisinkaan testailemaan, kun päiväsaikaan on sitten liian kaukana musta eikä itkuhälytintä vielä hankittu.

Meille syntyi sitten tiistai aamuna Hyvinkäällä pikkuprinssi klo 05:58 , vedet meni ma illalla ysiltä ja tuntia myöhemmin alko supparit jotka tiheni nopeasti ja Hyvinkäälle kirjauduttiin sisään 01:45 jolloin suppareita 3min välein ja olin 6cm auki eli kauan ei synnytelty kun ennen kuutta oli jo maailmassa <3 mitat 3968g ja pituutta 53cm <3 Perhehuonessa saatiin onneksi olla joka oli kyllä ihan mahtava juttu. Tänään päästiin kotiin ja ihmetellään arkea täällä kotona. :)

Kivasti kyllä alkanut arki sujumaan ja synnytyksen jälkeinen väsymys on kyllä tiessään! Meillä poika nukkuu omassa ensisängyssään päivät ja yöt, päivisin siirretään sänky olkkariin ja yöt makkarissa meidän kanssa. Aamuyöstä saatan jättää viereen nukkumaan koska silloin heräilee vähän tiheämmin...viime yönä vahingossa nukahdin itse kesken imetyksen ja olin ihan hämmentynyt kun heräsin vauva vieressä :D itse nukun paremmin nuo pidemmät unipätkät kun poitsu on omassa sängyssään :)

Täällä vielä kärsimättömästi odotellaan pikkutyyppiä syntyväksi, LA tuli ja meni, tänään 40+5. Josko nyt kun kirjottelee tänne niin alkais tapahtua... :)

Onnea kaikille jo omat nyyttinsä syliin saaneille ja jaksamisia odottaville!

metsätähti: Oot samoilla viikoilla kun mä! Sympatiat siis meille. Edelleen mitään ei oo tapahtunut.. Pieni toivo herännyt kun vähän maha kuralla ja supistukset on alkaneet tuntua vaikka eivät ole kipeitä.. Mulla ei ole koko raskaudessa ollut selkeitä suppareita..Miten itse voit?

Tänään sain lähetteen synnärille. Soittoa sieltä ootellessa. Luultavasti alkuviikosta soittavat ja kertovat ajan koska mennä sinne. Viimeyönä heräsin kipeään supistukseen ja ehdin jo toivoa synnytyksen alkaneen vaa mitä sitä turhia :D! Kokopäivän ollu kyllä hankala olla ja maha ollu enemmän ja vähemmän kipeenä. Ukolle pukkas kauheen lentsun niin toivois nyt että malttais poju pysyä sisällä siihen asti että paranee.

Jenkkipentu, jeps, sympatiat meille! Toivottavasti ei tarvis kauaa enää odotella :) Mulla ollu harkkasuppareita usein ja nyt viikon sisällä muutama kipeekin, mutta ei sitten sen enempää eikä muutakaan edistystä. Muuten onneks ihan hyvä vointi, mitä nyt hermot alkaa pikkuhiljaa mennä tähän odotteluun ja mahan kanssa lyllertämiseen :)

Ja meillä kanssa olin ensin itse ja sitten nyt la aikoihin mies flunssassa, nyt toivottavasti sairastelut sairasteltu (kopkop) niin sais pikkutyyppi tulla jo :D

Jonskula saitko sen lähetteen neuvolasta siis? täällä 40+4.. Aina puuhaillessa jonkulaisia kippeitä kramppeja mutta en mää nyt ehkä niitä vielä supistuksiksi sanois.. ellei oo jotain harjotus semmosia :D

Meillä tytsy nukkuu niin nätisti omassa sängyssä yhden heräämisen taktiikalla, että on nukkunu siellä.Aamulla otan syötön jälkeen viereen tai jos nousen ylös, ni herätän miehen, että pikkunen saa vähän läheisyyttä heti aamutuimaa.. :) Jos menee levottomaks yöt, ni varmaa tulee otettua vieree, ni helpompi syöttää. Onnea JenniK:lle ja tsempit lopuille odottajille. Meillä tyttö synty 42+1 ni tiedän, että aika piinaavia on noi viimeset hetket, mutta kyllä se nyytti kohta on sylissä tavalla tai toisella!

Meillä tyttö nukkuu kainalossa tai rintakehän päällä aamupäiväunet jos itseäkin väsyttää ja yöllä vieressä vain jos ite nukahdan imetyksen aikana. Muuten siis äitiyspakkauslaatikossa meidän sängyn vieressä. Päiväunia on kyllä nukuttu sohvallakin yms riippuen siitä missä nukahtaa. Yöt menee 1-2 heräämis taktiikalla.

JenniK88, nähtiinköhän me Hyvinkäällä suihkuhuoneessa? Olin se, jonka kanssa puhuttiin siitä oman painon tippumisesta, kun jollain (mahdollisesti siis sinun) tutulla paino oli tippunut kilon synnytyksestä. Olin siis se sektiopotilas siellä :D

Meillä vauva nukkuu milloin missäkin. Tavoitteena on nukuttaa pieni äitiyslaatikkoon, mutta yösyötöillä vauva nukahtaa joskus niin nätisti viereen, etten tohdi laittaa vauvaa pois. Nukun tosin itse paljon paremmin, kun vauva on omassa sängyssään.

ReiRei, joo neuvolasta laitto lähetteen OYSiin :) soittavat tai kirjeitse ilmoittavat ajan koska pitää mennä sisälle sitten. Täällä limaista kirkasta vuotoa tullu vähän reilummin nyt vaan saa nähä onko tuo mitään sitte kuitenkaan.

Takaisin