Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei pitäis mitään alkaa lukemaan netistä kun luin että se takaraivotarjonta olis vissiin se paras ja yleisin asento. Ja avosuinen tarjonta voi vaikeuttaa synnytystä. Ilmeisesti ne erottaa toisistaan sillä et takaraivotarjonnassa selkä tuntuu mahaa vasten ja tuossa toisessa jalat. Ja mullahan tuntuu juurikin jalat, jotka tulee välillä mahan läpi tai sit ne tuntuu kyljessä. Onneks mun täti sano että samalla tavalla on silläkin vauvat potkinu vielä raskauden lopussakin ja ihan ollu normaalit synnytykset. Pitikin taas googlettaa.

Mulla on vauva sillai että selkä tuntuu mutta selkä on tohon oikealle puolelle kallistuneena ja potkut tulee kylkiin.. en tiedä sit miten synnytyksessä vaihtaa asentoa..

Mul on raivotarjonnassa. Ja selkä tuntuu vasemmalla puolella ja potkut tulee sitte oikeesee kylkee. Välillä ku vauva jumppaa, niin pyllyllä venyttää mun mahanahkoja eli enemmän on kyllä selkä mahaa vasten kaiketi.

Jemna: mun baby kääntyy öisin niin että selkä mahan keskiviivasta oikealla puolella ja potkii vasenta kylkeä,mutta ku iltavillit alkaa niin kääntyy jalat napaa kohden niin että todella terävät jalan kohoumat näkyy keskellä mahaa. Eli vielä ne pääsee pyörähtelemään. Itekin tuota asiaa murehdin vielä pari viikkoa sitten mutta totesin että ei se murehtimalla kummene,kun voivat vielä synnytyksen aikanakin pyörähtää eri asentoon.

Totta. :) pitää olla murehtimatta. Vaikka kyllä siihen voi vissiin omilla asennoillaan vaikuttaa miten päin se vauva siellä sitten kääntyilee. Mut kyllähän ne vielä synnytyksen aikanakin kääntyy. :)

Eipä tarvinnut täällä huolehtia sitten kuitenkaan yliajalle menoa, vaavi tuotu maailmaan. Että osaa olla orpo olo, vauva joutui jäämään vielä ainakin yöksi lapsiosastolle. Alhaiset verensokerit ja hiilidioksidia keuhkoissa (eli ei ole kunnolla lähtenyt hengitys kulkemaan). Näin nyt ainakin ymmärsin. Vauvalla ei siis hengenhätää tai mitään lähellekään. Kaksi kertaa olen jaksanut käydä katsomassa ja purskahtanut pitkään itkuun kun pitänyt lähteä pois. Synnytys muuttui itselläni rankaksi, vauva oli iso mun kokoiselle, eikä vaavi ollut ihan samaa mieltä ulos tulemisesta, täten ponnistusvaihe venyi melkein puolentoista tunnin taistoksi. Ihan vuodelevossa joutuu itse olemaan kun ylhäällä olo on liian rankkaa.
Ja vauva siis oli MELKEIN takaraivotarjonnassa. Ymmärsin kätilön puheista, että vauva oli kääntymässä oikein päin, mutta jäänyt hieman vinoon ja se vaikeutti ponnistamista. Mutta siis yleensä kääntyilee synnytyksen alettua jotenkin päin.

Hui, melkonen synnytys ollu, mutta nyt se on kuitenki takanapäin. Varmasti tuntuu hurjalta olla erossa pikkusesta, mutta onneks ei tosiaan ole kuitenkaan hätää. Onnittelut ja voimia! Toivottavasti aamulla saisit jo pienen vierelle tai ainakin itse jaksaisit olla jalkeilla.

Poitsu tuli! Kuten ennakkotiedot kertoi :) Rankkaa on yksin olla täällä huoneessa, mies kotona keräämässä voimia (ehti nukkua puoli tuntia ennen vesien menoa!) ja vaavi osastolla. Toivottavasti saisi unen päästä kiinni, ettei huolehtisi koko yötä. Kyllä se poitsu vielä palkitsee ja tulee viereen ❤

Paljon onnea Judie! :)
Vauva on hyvässä hoidossa, ei varmasti ole mitään hätää! :) Varmasti vaikea olla erossa, mut koeta nyt levätä ja ladata akkuja, kohta saat vauvan vierelle.♡

Ihanaa! Paljon onnea Judie, nautiskelehan pienestä nyytistä - toivotaan että saat hänet vierellesi koko ajaksi mahdollisimman pian!

Toiset ne synnyttää lapsia ja toiset jotain ihan muuta. Täällä jo toinen todella surkeasti nukuttu yl takana. Heräilin 20-50 min välein kipeisiin supistuksiin, mutta mitään sen kummempaa ei näytä syntyvän ku väsymys! :(

Aamulla tuli kyllä jokin aika iso ruskea klöntsä pönttöön kun kävin vessassa, voiskohan olla limatulppaa, joka värjäytynyt eilisen sisätutkimuksesta johtuneen verenvuodon vuoksi..

Miten teillä muilla kun supistaa kipeästi, pystyttekö hengittelemään rauhassa vai pitääkö puuskuttaa ja onko pakko liikkua? Nyt ymmärrän miksi näitä supistuksia ennen on sanottu poltoiksi..

Mulla vuosi eilisen sisätutkimuksen jälkeen koko päivän kans verta ja hyytymiä. :(
Mulla on erilaisia supistuksia.. on sellasia alavatsa kramppeja, menkkamaisia, sit sellasia mitkä alkaa ylävatsalta ja muistuttaa kovasti vatsakramppia. Kyllä jotku supistukset on niin kovia jo et pitää keskittyä hengittämiseen ettei jännitä lisää. En pysty liikkumaan.

Miten Judie ja poitsu jakselee? Onko Mirmelillä yhtää sellanen olo, että vois synnytys iteksee käynnistyä? Mulla ollu semmosta juilimista sisätutkimuksen jäljiltä, mut yöllä ainaka ei ollu ees niin kovia supistuksia, että olisin heränny, vaikka muina öinä on ollu....

Takaisin