Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bubu: Mua on joka ilta ja yö supistellut viimisten viikkojen aikana oikein kipeästi ja päivisin tullut myös mutta nyt ei ole MITÄÄN, siis ei kertakaikkiaan MITÄÄN :grin Et kyllä tä heidän kaulan venytys nyt meni niin päin mäkeä kun olla ja voi, ainakin toistaiseksi :D Eilisen päivän vatsaa särki ja tuli vatsan kovettumista mutta loppui iltaa kohden kokonaan.

Täälläki yö valvottu enemmän ja vähemmän kipeitten supparien takia.. Aina sen puolituntia ehti torkahtaa.. Selkä huusi niin hoosiannaa ettei meinannu tulla mitään. Onneksi loppuivat sitten joskus 6 aikaan nii sai jonku tunnin nukkua :)

Ihan sama juttu! Oon myös varmaa viikon verran heränny yöllä siihen et on maha ihan sekasi ja oon aatellu, et nyt se synnytys on varmaa alkamassa. No viime yönä ei käyny sitäkää. Onneks en kauheesti uskaltanu elätellä toiveita, että tää nyt olis eilisestä ronkkimisesta lähteny käyntii. Oikeestaa alkaa menemää usko siihen, että edes käynnistäminen auttaa asiaa!

Onnea Judie! Kumpa itsellekin tulisi lähtö sinne Hyvinkään suuntaan, mutta sitä odotellessa..

Täällä tänään 40+5 eikä mitään merkkejä että poitsu haluais ulos. Turhauttaa kyllä niin vietävästi ja yötkin menee jo puoliksi valvoessa tunnin wc-reissujen lisäksi kun ei vaan saa unta. Kipeitä supistuksia ei juurikaan ole, ei yöllä eikä päivällä, ihan yksittäisiä saattaa tulla joinakin päivinä. Tuota kivutonta vatsan kovettumista kyllä on pitkin päivää ja yötä, mutta siihen se jääkin. Rinnoista alkanut hieman tihkuttelemaan maitoa, mutta empä tiedä kertooko tuokaan mistään mitään. Eilen oli neuvola ja poitsu on kuulemma oikeestaan niin alhaalla kun olla jo voi ja hyvissä lähtökuopissa, mutta niin se on ollut jo viikkoja eikä mitään tapahdu. Tuntuu että ei tuo aio syntyä ollenkaan. :/ Perjantaina sitten varailemaan ens vkon alkuun yliaikaisuuskontrollia Hyvinkäälle jos ei sitä ennen lähde syntymään.

Bubu: ehkä me saadaan ne ulos sieltä tän viikon aikana :D tavalla tai toisella.. tosin tällä kesti se 4 vuotta mennä sisällekin niin ei sit vissiin uloskaan oo kauhea kiire..

Voin vaan kuvitella miten kärsimätön olo teillä Mirmeli ja bubu on. Vielä pari päivää sitten koetin ajatella tosiaan että kyllä se vauva tulee kun on valmis, mut nyt on taas tämä kärsimättömyys iskenyt. Yöllä on niin kuuma ja muutenkin tulee nukuttua kauheen levottomasti ja näkee unia synnyttämään pääsemisestä. Koko ajan se on mielessä, että alkaakohan itsellä synnytys itsestään vai onkohan sitä vielä itsekin jossain vaiheessa tilanteessa, että joudutaan ehkä käynnistämään.
Vielä tämä ehtii syntymään itsestäänkin, ei siis sinänsä kiirettä, mut kun ei mitään merkkejä et syntys. Vauvakin vaan bilettää mahassa kun täällä ompelen, kuuntelen musiikkia ja lauleskelen.

Tänään oon joutunut kuitenkin seuraamaan et mitä tuolta oikeen valuu, onko lapsivettä vai jotain muuta kun tihkuttaa. Tosin nyt on tainnu sekin tihkutus jo loppua.

Täällä tänään 41+0 eikä oikein mitään tapahdu :\ mä oisin jo vaikka niin valmis käynnistykseen :D ajatukset ei muualla olekaan kun tulevassa synnytyksessä... Huomenna neuvola katsotaan mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään :D

Joo, eihän tässä kellää nyt niin pitkiä aikoja enää ole, etteikö jotenki jaksais ootella, mut ku se kärsimättömyys iskee päälle, ni siin ei järkeily auta! :rolleyes:
Mirmeli: Meillä tehtii näköjää lyhyen kaavan mukaa ku puolessatoista vuodessa saatii lapsi alulle.. Toiset ne yrittää kuukauden, odottaa alle 40 viikkoa ja synnyttääki varmaa kahella ponnistuksella. Oon katkera enkä edes yritä peitellä sitä :grin

Aiemmin oli keskustelua tuosta käynnistelystä ja miksi ei oteta sisään osastolle odottelemaan käynnistystä.. Itse kyllä mielelläni olen niin kauan ku pystyy niin kotona vaikka odottamassa sitä käynnistystä.. Se osastolla olo ei ole mitään herkkua, päin vastoin.. Jos ei ole niin kipeitä supistuksia ettei kotona pystys olemaan, ja vauvalla ja äidillä ei mitään hätää niin hyvä se on säästää niitä vuodepaikkoja semmosille joilla mahollisesti on "suurempi tarve" osasto paikoille.. Ite ku pääsin osastolta pois sillon viime viikolla niin raskaanaolevien osastolle oli jonottomassa jo kolme äitiä vuodetta! Vauvavuode osastotki oli ilmeisesti täynnä, sillä selvästi siellä "odottavien osastolla" oli vastasyntyneitä lapsiakin äitiensä kanssa.. itkusta päätellen.. Ja olen ymmärtäny että pyritään jo synnyttäneet pitämään aina vauvavuode osastolla jos tilaa jo on.. Se on tämä pikkujoulu-vauvojen aika vissiin meleko kiireistä tuolla synnäreillä ;D

En vähättele kenenkään tukalaa oloa mutta yritetään vielä jaksaa <3 minulla ainaki menee syyskuun puolelle :D olen siitä jo varma.. Sisätutkimuksissa ei mitään tietoa synnytyksen alkamisesta.. Eilen EHKÄ tunsin ensimmäisiä kipeitä suppareita.. mutta mistä näistä tietää :D Tässä mahdollisimman epäkypsässä synnytystilassa en kyllä odota käynnistymistä kun ainut käynnistys mahdollisuus ei kuulostanut kauhean turvalliselta tai mukavalta kun lääkäri siitä kertoi :(

Tottahan se on, että meillä kaikilla on ihan naurettavan lyhyt aika odotella vauvoja! Miettikääpä vaikka, kuinka kauan jollain ensi maaliskuisilla on :D Pitää vaan yrittää löytää positiivisia puolia, kun päälle iskee se vauvatännejustnytheti-fiilis.

Tänään leivoin pullaa, kun en enää muutakaan keksinyt. Nyt on koti kuuma kuin pätsi, mutta sainpahan tuoretta rahkapullaa :D Mä en edes käsitä, kuinka paljon tuo vauva vielä hilluu tuolla mahassa. Eilen illalla nukkumaan mennessä vauva piti kauheaa mekkalaa ja sellasta hassua tärinää monta kertaa. Ihan kuin sillä olisi ollut hyvät venyttelyt menossa. Ehkäpä pallero venytteli ulostautumistaan ajatellen ;)

Reirei: mulla muuten kipeytyi yhtäkkiä toinen kainalo. Huomasin sen saunassa iltaa ennen synnytystä. Sitten se kipu vaan hävis synnytyksen jälkeen

Takaisin