Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna on kontrolli juu ja teen kaikkeni sinne jäädäkseni. Olo on tukala ja vatsa vaivaa :/

Yks kaveri sano ottaneensa risiiniöljyä ja sillä lähtenyt synnytys käyntiin! :D

JenniK: mä kylmästi oon poistanu kaikki face jutut jos joku on kirjoittanut ja vastannut yksärillä sitten. Jos oikeen hurjaks rupean niin syntymästä saatan mainita siellä ettei tarvii kaikkis erikseen rimputella, ilman kuvaa.

Mä just tajusin, että vauva ku syntyy, ni mun miehen veljenvaimo varmaa laittaa jonku onnitteluviestin facebookkii. Se ku on just niin yksinkertanen ettei siinä sen mielestä oo varmaa mitää väärää. Saakohan tonne johonki asetuksii, ettei kukaa voi kirjottaa mun omalle seinälle? Kyllähän nyt juttu on niin, että ihan itse kerron tollaset uutiset jos oon kertoakseni. Aikaa sitte oon sen ihmisen jo blokannu niin, ettei se pysty merkitsemää mua julkasuihin. Eikä myöskää mun miestä ku oli joskus suutuspäissää poistanu sen kavereista ja sitte ku laitto uuden pyynnön ni mun mies ei piruuttaa hyväksyny sitä :joyful:

Imme: Huomenna joo se kontrolli. Jos vihdoin jotai tapahtuis. Onneks on nykyää toi itku niin herkässä, että vedän varmaa hirveet itkuraivarit siellä, jos eivät mistää muusta huomaa, että oon nyt vähän väsyny tähän odottamisee.

Vastaan itelleni :hilarious: Oli tuol facebookin asetuksissa sellanen kohta, että ketkä voivat nähdä mitä muut julkaisevat aikajanallesi. Siihen valitsin, että vain minä. Suosittelen muillekin, jos on epäilys, että joku käy vauvauutiset sinne raportoimassa

Bubu: mul tulee kans varmaa joku turhautumisparku jos meinaavat kotiin lykätä :D mut jospa se auttais.. kyl vähä jänskättää, huomaa et on pinna kireellä!
Ja mä muutin kans face asetukset jo :D

Hyvä, kun joku jakoi noi facebookin asetukset, kiitos Bubu! Pitääpä itsekin mennä muokkaamaan ne. Se olen nimittäin tasan minä tai minun mieheni, joka infoaa julkisesti meidän vauvan syntymästä.

Oon tänään vaan maannut koko päivän, kun mies on ollut hääräämässä ulkona. En taivu auttamaan ulkohommissa enkä autohommissa, joten kiukuttelen sisällä, kun miehellä on tekemistä ja itsellä ei. Kyllä, olen äärettömän lapsellinen :laughing002

Mua ärsyttäs kyllä sekin että jotku julkaisis omassa Facebookissaan jotain että tänään musta tuli mummu/ukki/kummi/setä/täti. Ennen ku itse ehtis ees ilmottamaan kaikille lähimmille. En mä muutenkaan haluaisi että kukaan muu kuin me itse julkaistaan vauvasta yhtään mitään facebookissa. Kun ei välttämättä julkaista itsekään.

mun mielestä tossa pitää olla sellaiset etikettisäännöt et jos perhe lähettää tekstiviestillä vauvan syntymästä ilmoituksen ei facebookissa ym. somessa pitäisi siitä huudella. Meidän perheellä (äitini,isäni ja sisarukseni puolisoineen) on oma facebook sivu jossa jaetaan sellaisia juttuja joita ei ole tarkoitettu kaikille.

Ja oikeasti miettii että mitä ihmiset sillä tiedolla tekee.. ne lähimmät ihmiset kuitenkin on niitä jotka pitää yhteyttä ja oikeasti välittää..

mun veljen vaimo on sellainen että into piukeena aina luettelee kaikki ihanat asiat mitkä on tapahtunut sille päivän aikana.. varmaan kommentoi sitten vauvvelin syntymää.. mut ei se mua haittaa kun ei meillä muuten ole yhteisiä kavereita.. ellei se merkkaa mua siihen julkaisuun..

FB:ssä saa myös asetuksen, että kaikki mihin sut merkataan, pitää sun hyväksyä ensin. Julkaisu kyllä näkyy julkaisijan sivulla, mutta merkkausta ei ennen kuin olet sen hyväksynyt.

Meillä onneksi käytiin tää keskustelu lähipiirin kanssa jos vaavista kertoessa. Eli ei toivottavasti vauvan synnyttyäkään tule mitään facebookkiin ennen kuin me itse sinne laitetaan. Tiedän, että ainakin anoppi haluaa jakaa mummo-uutisen ja se on ihan ok, kunhan ensin itse saa jakaa sen.

Huh, satutin selän tänään. Tai ehkä vaan jumiutin. Maalailin sohvapöytää uusiksi ja nyt on selkä kipeä. Pitäis malttaa pysyä paikallaan....

Noista synnytystoiveista en osannut ipanan esitietolomakkeelle laittaa oikein muuta kun että haluaisin ammeeseen avautumisvaiheessa, mut synnytyksen lähestyessä on tullut enemmän toiveita mieleen. Suurin toive ois ettei tarvis käynnistää. (Muita toiveita on synnytysympäristö mahdollisimman rauhallinen, sillä uskon, että mikäli pystyy mahdollisimman hyvin rentoutumaan, niin synnytyskin etenee parhaiten ja kroppa kestää kivut paremmin. Lisäksi synnytyksen eteneminen mahdollisimman luonnollisesti, mikäli lapsella/mulla ei hätää. Ei siis oksitosiinitippaa tai kalvojen puhkaisua jos ei oo turvallisuussyistä pakollista ja et saisin liikkua paljon ja ponnistaa siinä asennossa kuin tuntuu itsestä hyvältä, eikä esim. pakotettuna poikkisänkyyn tms. Ylipäätään toivon, että kätilö kuuntelee jos mulla on synnytyshetkellä jotakin toiveita, jotta itsellä ei tunnu siltä että on vain joku kapine jolle tapahtuu/tehdään asioita)

Saa nähdä miten synnytys lopulta menee, mutta luotan siihen että kun naisen kroppa on luotu synnyttämään, niin se on myös niin viisas että osaa "ohjata itse itseään parhain päin", mikäli synnytyksen kulkuun ei turhaan puututa liiallisin toimenpitein (mikäli siis lapsella/äidillä ei ole hätää).

Mekään ei olla julkaistu raskauteen liittyen mitään facebookissa, tosin en kyllä aktiivisesti julkaise siellä mitään muutakaan (joitakin hyviä linkkijakoja lukuunottamatta) nykyään. Mieheni ei enää käytä FBtä ollenkaan. Uskoisin, että kaikki joille syntymästä infotaan tai jotka siitä saavat kuulla, ottavat yhteyttä muita kanavia pitkin. Toisaalta, eipä tuo itseäni haittaa vaikka joku sattuisi FBssä seinälläni jotakin syntymään liittyen kommentoimaankin, lähipiiri kuulee kuitenkin uutisen nopeasti muuta kautta ja vähemmän tuttuja uutinen tuskin paljon hetkauttaa - epälen suuresti, että nousee edes heidän uutisvirtaansa, sillä olen niin epäaktiivinen FB:n suhteen muutenkin (joitakin linkkijakoja tms lukuunottamatta) :D

Tsemppejä kärsimättömille, täälläkin välillä pinnaa kiristää, mutta onneks nyt ollut pari aktiivisempaa päivää, joten ei ole mennyt täysin "odotteluksi". Huomenna neuvola 40+2, josko kuulis onko mitään tapahtunut tuolla alakerrassa.. :)

Mirmelille ja bubulle tänään tsemppiä, että jotain alkais tapahtua! :) mulla nyt 40+5 eikä yhä edelleenkään supistuksista tietoakaan,alkaa nyt kyllä jo vähän kärsivällisyys loppua vaika vielä muutama päivä sitte olin ihan luottavainen että kyllä se sieltä parin päivän sisään varmaan tulee... tänään neuvolaki ja tuntuu niin turhalta käyä siellä ku ei mitään sisätutkimuksia siellä tehä, ultrasta puhumattakaan, painoa ja verenpainetta ja pissaa kytätään ja mulla on välineet niihin kotonakin. Toki sitten sydänäänet on mukava aina kuulla. Mut vois jo syntyä!!!

Mä taas valvoin yön supistusten kanssa. Alkaa mennä järki tähän nukkumattomuuteen. Ja mulla tosiaan olleet paikat pehmeät, lyhenneet ja sormelle auki viikolta 26 ja nyt todetusti ainakin kahdelle sormelle auki neljä viikkoa, limatulppaa vuotanut toukokuulta, verensekaisena nyt 2,5 viikkoa eikä silti yöt läpeensä kipeä supistelu käynnistä synnytystä! Kyllä ihmettelen tätä kroppaa!! o.O

... Yksi aamu tässä, supistelun kanssa valvotun ja aamusta kaksi tuntia nukutun yön jälkeen heräsin, enkä hetkeen köllötellessäni edes muistanut olevani raskaana. :D No pain no baby vai miten se meni?!

Bubs: mulla ollut myös kipeitä supistuksia monta viikkoa mutta ei mitään muuta eikä lähde. Eilen oon lenkillä nojaillu sillankaiteeseen ja lenkkeilly sit vähän lisää mutta ei mitään!

Ihme hommaa! :D Mut niinhän ne lääkärit sanovatkin, että lopulta kukaan ei tiedä, mikä synnytyksen käynnistää. Mä oon tullut siihen johtopäätökseen, että mun raskauden kokonaisuuden kannalta sikiökalvojen on oltava terästä, että vauva on edelleen mahassa kaikesta muusta huolimatta :D

Oioi, täällä mennyt viime yö neljään asti valvoessa kipeiden supistusten kanssa. Neljästä etrenpäin nukkuen, mutta säännöllisesti supistukseen heräten. Nytkin tulee vähintään parinkymmenen min välein kipeä supistus ja ehdinki jo ajatella että tää on nyt varmaan lopun alkua, kun tähän asti ei oikeen mitään oireita. Mutta luin teidän kipeästi supistelleiden viestit ja yritän nyt olla toivomatta liikoja. :) kymmeneltä neuvola ja aattelin kysyä voisko terkka tsekata onko mitään tapahtunut. (Hän on myös kätilö ja tutultani tehnyt joskus pyynnöstä tutkimuksen normi käynnillä) :D

Kotiin tultiin ja sellanen meisseli otsassa. Vastaanotti kätilö joka heti alkuun ilmotti että ei käynnistetä ennen 42 viikkoa. Ja ilmotti myös että hänellä on siellä kaksi kandia jotka tekevät myös sisätutkimuksen "mutta hyvähän se vaan on että mahdollisimman moni" ja kun kysyin että ja siitä ei voi kieltäytyä? "Tokihan voi mutta kyllä hän toivoo että annan, eihän se ole kiva että valmistuu lääköreitä jotka eivät ole koskaan kokeilleet" mustahan se onkin kiinni varmasti...
No mutta nyt on ultrattu kunnolla ja avattu sormilla kohdunkaula sentistä kahteen senttiin. Jos ei tuolla käsittelyllä lähde itse käyntiin niin keskiviikkona.
Kiukkunen mamma kuittaa..

Voi Mirmeli todella kurjaa tuollainen mä olisin sun tilanteessa kiukkuisena kieltänyt opiskelijan tekemät ronklaukset kun kuulosti niin tylyltä sinua kohtaan.. Mikä ihme niitä kätilöitä ja lääkäreitä vaivaa kun ei voida yhtään "aikaisemmin" käynnistää jos äiti sitä tahtoo. Kuulemani perusteella on jopa helpompi saada sektio kuin käynnistys. Itsellä pahin pelko on just että menisi yli 42 :\ (riskit paljon suuremmat)

Takaisin