Noista synnytystoiveista en osannut ipanan esitietolomakkeelle laittaa oikein muuta kun että haluaisin ammeeseen avautumisvaiheessa, mut synnytyksen lähestyessä on tullut enemmän toiveita mieleen. Suurin toive ois ettei tarvis käynnistää. (Muita toiveita on synnytysympäristö mahdollisimman rauhallinen, sillä uskon, että mikäli pystyy mahdollisimman hyvin rentoutumaan, niin synnytyskin etenee parhaiten ja kroppa kestää kivut paremmin. Lisäksi synnytyksen eteneminen mahdollisimman luonnollisesti, mikäli lapsella/mulla ei hätää. Ei siis oksitosiinitippaa tai kalvojen puhkaisua jos ei oo turvallisuussyistä pakollista ja et saisin liikkua paljon ja ponnistaa siinä asennossa kuin tuntuu itsestä hyvältä, eikä esim. pakotettuna poikkisänkyyn tms. Ylipäätään toivon, että kätilö kuuntelee jos mulla on synnytyshetkellä jotakin toiveita, jotta itsellä ei tunnu siltä että on vain joku kapine jolle tapahtuu/tehdään asioita)
Saa nähdä miten synnytys lopulta menee, mutta luotan siihen että kun naisen kroppa on luotu synnyttämään, niin se on myös niin viisas että osaa "ohjata itse itseään parhain päin", mikäli synnytyksen kulkuun ei turhaan puututa liiallisin toimenpitein (mikäli siis lapsella/äidillä ei ole hätää).
Mekään ei olla julkaistu raskauteen liittyen mitään facebookissa, tosin en kyllä aktiivisesti julkaise siellä mitään muutakaan (joitakin hyviä linkkijakoja lukuunottamatta) nykyään. Mieheni ei enää käytä FBtä ollenkaan. Uskoisin, että kaikki joille syntymästä infotaan tai jotka siitä saavat kuulla, ottavat yhteyttä muita kanavia pitkin. Toisaalta, eipä tuo itseäni haittaa vaikka joku sattuisi FBssä seinälläni jotakin syntymään liittyen kommentoimaankin, lähipiiri kuulee kuitenkin uutisen nopeasti muuta kautta ja vähemmän tuttuja uutinen tuskin paljon hetkauttaa - epälen suuresti, että nousee edes heidän uutisvirtaansa, sillä olen niin epäaktiivinen FB:n suhteen muutenkin (joitakin linkkijakoja tms lukuunottamatta) :D
Tsemppejä kärsimättömille, täälläkin välillä pinnaa kiristää, mutta onneks nyt ollut pari aktiivisempaa päivää, joten ei ole mennyt täysin "odotteluksi". Huomenna neuvola 40+2, josko kuulis onko mitään tapahtunut tuolla alakerrassa.. :)