Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu käyrille kun kerran pääsee niin kannattaa käydä tsekkailemassa :) se on stressaavaa jos on epävarma olo vauvasta.

Nyt huomaa että alkaa olemaan ahdasta ja liikkeet on vähentyneet. Mutta sitten ku tsempalot on pystyssä ni ihan tuskahiki valuu ku sattuu :D

Täälläkin menkkatyyppistä kipua alkanut tulla. Liittyy usein supistuksiin. Jollain tavalla kuitenkin vähän erilaista kuin menkoissa.

Vauvalla tietyt ajat vuorokaudesta kun on aktiivinen. Jos poikkeaa tästä rytmistä tulee huoli mutta oon nyt pääasiassa kattonu päivittäin et sillon kun sillä on aktiivinen aika niin liikkeet täyttyy ja kyllä ne on sit täyttyneet :)

Joo tälläkin neidillä on välillä sellaisia päiviä että käy ihan kipeää kun möyrii niin paljon, mutta sitten tosiaan nyt ollut nämä 2 vähän hiljaisempaa.. mietin myös, että olisiko hän voinut kääntyä niin, että selkä on mahaa vasten joten liikkeet ei tunnu enää niin selvästi..mutta joo kuulostelen vielä tänään tilannetta ja käyn illalla käyrillä jos siltä tuntuu, ehkä parempi niin kuitenkin..oman mielenrauhan takia :)

Ne joilla on LA elokuun alussa niin alkaa olemaan aika lähellä, jänskää :)

Musta tuntuu aika vainoharhaselta välillä noiden liikelaskujen kanssa. Eilen illalla tuli jonkin verran harkkasuppareita ja niiden aikana tai niitä ennenkään en mielestäni ollu tuntenu tavallisat mönkläämistä mahassa. Laitoin miehenkin asialle kuunteleen mahan läpi sydämen ääniä ja koittaan herättään kaveria. Lopulta tuli onneks tosi kipeitä potkuja kylkiluihin kiitoksena siitä että tökittiin häntä. Tais sit lopulta ihan oikeasti olla pieni vaan ihan poikki kaikesta tästä kuumuudesta ja nukkua vähä eri aikaan ku normaalisti. Mutta kyllä sitä tosi herkkänä alkaa oleen jos rytmiin tulee pienikin muutos.

Mä nukun imetystyyny selän takana ja toinen tyyny polvien välissä kyljelläni joka yö. Jostain käsittämättömästä syystä se imetystyyny tuntuu ihan liian kuumalta mahan puolella ja herään aina hiki hatussa, jos se on siinä.

Mitä te muut mammalomalla olevat esikoisten odottajat puuhailette päivisin? Mä jäin keälomien kautta mammalomalle juhanuksen jälkeen ja ekat pari viikkoa oli ohjelmaa, Tallinnan reissua ja mökkeilyä. Nyt oon ollut viiko päivät ihan vaan kotosalla ja alkaa tuntua, että seinät kaatuu päälle ja kuolen tylsyyteen. Vauvan vaatteet ja muut roinat on pesty ja paikoillaan, kotia oon vähän järjestellyt ja leiponutkin. Joka päivä käyn kävelyllä. Oon saanut öisinkin nukuttua sen verran hyvin, että en tartte päikkäreitä. Jos tätä muksua pitää odottaa elokuun lopulle niin mä tuun mökkihöperöks :wacky: Kaupoilla oon käynyt jonkin verran, mutta se tulee aika kalliiks pidemmän päälle, kun aina jotain tarttuu mukaan :oops: Oma vointikin on suht hyvä. Ei kipuja tai supistuksia tai mitään muitakaan merkkejä, että tää poika ois joku päivä jättämässä yksiönsä. Kovin pitkiä aikoja ei kuitenkaan jaksa olla jaloilla yhteen putkeen.

Hyvät ajankulutusvinkit ois tervetulleita :happy: Meillä esikoisen odottajilla kun ei oo edes niitä muita lapsia, joiden perään katsoa. Ehkä suuntaan Ikeaan tai leivon vaikka korvapuusteja pakkaseen. Jotain pitäis keksiä täyttämään nää pitkät päivät.

Mulla on vielä niin paljon kotia laitettavana, ettei tekeminen lopu kesken. Tänään alkaa pinnasängyn maalaus! Saa itseensä pari apinaa :D
Sitten kun kaikki kotitouhu loppuu kesken, ajattelin alkaa leipomaan ja tekemään ruokaa pakkaseen. On sitten hätäpäivinä valmiina eikä tartte aina huolehtia omasta ravinnon saannista ja voi keskittyä vaan poitsuun :) Ja niille vieraillekin valmiina jotain naposteltavaa!
Kun en viikkoon saanut rasittaa itseäni, lukasin pari kirjaa ja katsoin tv-sarjoja varastoon, siinä kului aika mukavasti.
Jonkun verran käyn pyörimässä kirppiksillä, vaikka kovasti yritän olla sieltä mitään enää ostamatta :D

Mä oon ollu jo toukokuun puolesta välistä kotona kun oli sairasloma, kesäloma ja nyt sitten ensi viikolla alkaa vasta virallisesti mammaloma. Kyllä nään päivät/viikot vaan menee niin hurjaa vauhtia itsellä että en ees oikein tiedä mihin oon saanukin aikani kulumaan.
Aika paljon tulee treffailtua kavereita, käytyä kävelyllä ja ns asioilla. Menee vaan niin helposti juurikin shoppailuksi ja rahankulutukseksi että vähän pitää sitä varoa kuitenkin kohta tulotkin laskee sen verran että valmiiksi jo hirvittää..
Mitään sen kummempia vinkkejä en osaa kyllä antaa, itsellä se hyvä että siskot ja vanhemmat ja meidän mökki on kaikki tässä 10km säteellä joten aina löytyy joku seuraksi jos alkaa pää hajoilemaan. :D

Leipominen ja ruoanlaitto pakkaseen on kyllä sellasia, jotka pitäis saada hoidettua vielä. Oon viettänyt ihan liikaa aikaa kaupoilla ja rahaa palaa siellä hurjasti, kun aina muutama kymppi sinne ja tänne :nailbiting: Mökillä oltiin tosiaan 10 päivää ja vähän houkuttais lähtee vielä takas sinne, mutta matkaa on 2,5h suuntaansa, niin ei ihan päiväksi tai pariksi viitsisi mennä. Oon koittanut nyt kans aktivoitua kavereiden näkemiseen. Tässä oli sellanen epäsosiaalinen vaihe, että ei vaan huvittanut nähdä ketään. Nyt on jo muutamat treffit sovittuna tuleville viikoilla :happy: Hyvän kirjan vois lukea vielä, kun on aikaa :) Netflix on kans ollu kovassa käytössä.

Oih mä niiin haluaisin kans treffailla kavereita nyt ja turista kupposen ääressä, mutta piru ku Suomi on niin kaukana eikä enää voi lentää. Ja valitettavasti tänne ei oo vielä kehittynyt kunnon ystäväpiiriä.

Mun päivät kuluu siis enemmän tai vähemmän tylsästi. Jos on helle käyn aamulla ja/tai illalla kävelyllä, ja muuten koitan pysyä sisällä ja maata. Täälä kun istuminenkin saa hien pintaan. Jos sit on ns.viileä päivä niin touhuan kotona ja teen pitempiä lenkkejä.

Tv-sarjat on aika hyvää ajanvietettä.

Käytiin tänään Saksassa kaupassa täydentämässä kuivakaappi ja vähän pakkasta, että ois ruokaa kotona kun/jos kauppaan ei pääse. Samalla tuli ostettua vauvalle särky-ja ilmavaivalääkettä, sekä voidetta ja talkkia.

Seuraava askel on saada tuo äitiyspakkaus-ensisänky viritettyä sängyn viereen.

Niin ja sorruin mä ostaan myös pienen pehmolelun vauvalle.

Mä oon katsonut tv-sarjoja kyllästymiseen saakka mutta nyt kun olot on paremmat niin oon kans käyny kahvittelemassa kavereilla Oon myös jatkanut lukemista kun jäi Maria Kallio sarja joskus kesken. Kolme koiraa tietty pistää liikkeelle väkisinkin.

Täällä päivät kuluu toisinaan myös turhan hitaasti, toisinaan taas hujahtaa nopeasti aamusta iltaan. Koiran kanssa tulee tehtyä lenkki aamuin ja illoin ja touhuiltua pihalla kitkien rikkaruohoja, mansikoita keräillen, kukkia kastellen tai sisällä siivoillen ja pyykkiä pesten. Ja sitten miehelle ruokaa laittaessa siihen kun tulee töistä menee tovi aina :) ja sit iltapäivisin ne parin tunnin päikkärit ;) Kavereita on tullut jonkin verran nähtyä ja ajeltua vanhempien luo tunnin matkan päähän ja oltua toisinaan myös yötä siellä miehen ollessa yön töissä. Kirjastossakin tuli käytyä ja nyt on lukemista sadepäiville. Jotakin pientä tullut myös leivottua. Ei ole oikein napannut alkaa tehdä ruokaa pakkaseen ja tuskin teenkään ;) pakkasessa on paljon tavaraa ja kaupasta saa lisää, ja mies on näppärä myös laittamaan ruokaa kun vauvan kanssa sitten kotiin tullaan. Sairaalakassiin sain viimeiset tarpeet ostettua (lähinnä miehen eväät ;) ) joten sekin alkaa olla pian valmiina. Vauvalle on vaatteet pestynä ja jotakin pientä hommaa lukuunottamatta alkaa olla vauvan tuloon kaikki valmiina. :) Mutta toki kun jotenkin enemmän aktiiviseen elämään on tottunut, niin tällainen oleskelu ja tekemisen keksiminen alkaa toisina päivinä tympiä jo, toisinaan sitten taas ei :D

Meillä täällä maalla hommat ei lopu tekemälläkään :D ei ainakaan takapuoli ehdi puutua makoilusta xD tänään sain vihdoin ja viimein laitettua vauvan vaatteet kaappiin. Huh kun niitä olikin paljon! Sain omalta ja miehen siskolta yhteensä 3 jätesäkillistä vaatteita koossa 50-80. Tuli toki jotain itsekin ostettua. Pestiin grilli kun huomenna tulee vieraita. Harjoiteltiin lehmän kanssa näyttelyihin, jotka on jo viikon päästä. Otettiin lomittajan kanssa lehmät navettaan ja poistin tikit yhdeltä lehmältä. Pesin ulkona höyrypesurilla läjän pehmoleluja sekä sohvan istuintyynyt siinä samalla. Käytiin kaupassa miehen kanssa. Kohta grillataan lohta ja saunotaan. Sitten kait sitä joutaa tuijottaa yle areenasta kissojen salattua elämää ja napostella sipsejä. Huomenna sitten uudet arkiaskareet :)

Moi! Taas kerran piti uudestaan rekisteröityä kun vaihdoin puhelinta niin eipä taas päästänyt mua kirjautumaan mitenkään:( eli verkkuli täällä! Mulla oli torstaina 16.7. viimeinen lääkärin tutkimus ja yhä mennään keskikäyrän yläpuolella hieman :) tällähetkellä 3568g painoa poitsulla ja kuulemma tulossa koripalloilija :D on jo kiinnittynyt ja sormelle ollaan auki.. Lääkäri veikkas et saattais syntyä jo lähipäivinä vaikka la vasta 1.8. :)
Niin ja siis torstaina oli rv 37+5 ja kokonsa puolesta vastasi viikkoja 39+1..

No kyllä on potra poika tulossa! :) Sua tässä siis aletaan jännäämään nyt! :)
mulla on la 5.8. ja luulen että mennään jossain hiukan vajaassa 3 kilossa. Mutta pieni tä on ollu alusta alkaen :)

Meillä onneksi niin viileää nii saa nukuttua kunnolla :)! Vaikka hikisiä öitä välillä tuleeki vaa eipä noista tiiä mistä johtuu..

Verkkuli: Minun tuttu synnytti toisen lapsensa rv37+4 vajaa nelikiloisen pojan ja kätilöt oli sitä mieltä että alunpitäin laskettuaika olisi laskettu hänelle väärin eli poika vastasi syntyissään rv40 ja ei ollut sitä kinaakaan juuri enää. Mistäpä näistä tietää aina.

Niin olen hehkuttanut hyviä unenlahjojani ja nyt meinaa alkaa rakoilemaan.. Onko muut alkanut yösyömään? Mä en toissa yönä saanut unta ennen kun kävin vetäsemässä kipollisen muroja ja viime yönä meni paahtis. Hirvee nälkä keskellä yötä! :D Oon syönyt päivisin ihan normaalisti, mistäköhän nyt yhtäkkinen lisäravinnon tarve..
Ja hitto, että turvottaa aamuisin. Nakkisormet ja perunanenä. Tosi hehkeenä ;)

Joo tosiaan verkkulia aletaan tässä jännittämään nyt :) ja mirmelikin voi olla aika lähellä.
Minulla myös välillä tuntuu, että seinät kaatuu päälle eikä ole mitään tekemistä..tuo makaaminenkin alkaa puuduttamaan pitemmän päälle..mutta joo kaikkia hömppä sarjoja olen katsonut ja lukenut kirjoja. Meillä kans koira onneksi passittaa lenkille pari kertaa päivässä :) Mullakin olisi ensi viikolla vika lääkäri, mutta tuolla meidän neuvolassa ei ole ultraa joten tuskin pystyvät paino arviota antamaan..
Minäkin kun olen käynyt raskauden aikana pari kertaa yksityisellä ultrassa niin siellä kätilö on sanonut LA 11.8 ja omassa neuvolassa 14.8, joten mistäpä näistä tosiaan tietää :) Olen meidän neidille antanut luvan tulla heinäkuun lopulla :)

Judie: minä olen kanssa monena yönä herännyt siihen että kauhea nälkä, mutta en ole vielä noussut kertaakaan ylös syömään :) ja samat nakkisormet täällä!!

Takaisin