Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jonskulalle tsemppiä! Perustarvikkeet saa isä kaupasta vaikka lapsen jo synnyttyä. Ja tiedän ettei lohduta yhtään! :D Mulla ollut paikat sormelle auki toukokuulta, nyt viikot 34+3 ja useamman viikon olen jo pystyssä touhunnut (toki jättänyt raskaat hommat ja lenkkeilyt väliin) ja edelleen ollaan raskaana. Jos saat mielenrauhan pötköttämällä tämän raskausviikon loppuun niin se on toki sen arvoista sitten. Onko sulla paljon/kipeitä supistuksia ja mikä on kohdunkaulan tilanne?

Piiz super onnittelut pikkuisesta! Ihana kuulla että on noin hyvävointinen neiti! :)

Jonskula onko sulla ollut mitään oireita? Itellä tänään rv 33+4 ja muutaman päivän supistanut paljon, välillä säännöllisesti 3-7 min. Välein mutta eivät oo kipeitä. Tilanne hellittää nyt onneks vähän levossa ja panadolilla mutta pienikin liikkuminen ihan kotosalla provosoi supistukset taas tiheiksi. Täällä kans arvon pitäskö kohdunsuuta tarkistuttaa..

Piiz paljon onnea ja ihana kuulla että kaikki on hyvin vaikka neiti tuli vähän ajoissa :)

-Kukahan on seuraava?

Mulla ollu viikon ajan alamaha/maha kipeenä oikeestaan 24/7 :s yöt ollu yhtä tuskaa paitsi nyt 2yötä oon nukkunu ihan jees. Öisin ollu aina ku heränny (parhaillaan 7kertaa) maha ihan kova ja siihen sitten tuo jatkuva kipu ollu päällä. Istumasta nousut sattunu ja sängystä nousu vihlonu. Maha oli ihan ummella ja sitä ennen aivan sekasin. Tavallaan en oo osannu yhdistää suppareihin kipua ku ollu tosiaan kokoajan päällä se.

Kohdunkaulaa oli 2,5cm jälellä ja sormelle auki. Viimeksi jo neuvolassa sanoi että on vauva tosi alhaalla ja nyt lääkäri tuumasi samaa. Sai kuitenki kädellä jotenkin nostettua ettei oo vielä kuiten liian alhaalla. En ihan sitä ymmärtäny mutta kuiten :D.. Oottelen että soittavat luultavasti huomenna sieltä polilta ajan mulle että käyä siellä tsekkauksella vielä lisäksi ja voi olla että ottavat sinne tarkkailuun jos tilanne vaatii. Ens viikolle kuitenki uus neuvola aika sitten ja siitä seuraavana ois lääkäri. Jospa pysyis jäbä matkassa vielä :)

Paljon onnea Piiz! Ihana kuulla että vauvalla kaikki hyvin. :)

Jonskulalle tsemppiä, onneks on hyvät viikot jo, mut jospa poika vielä vaan jatkais sitä masussa köllöttelyä. :)

Mulla alkaa olla malttamaton olo, haluisin jo päästä näkemään minkä näköinen ja millainen muutenkin meijän vauva on. Vielä meillä on vähän yli kuukausi laskettuun aikaan, eli oikeesti ei tarvi vielä syntyä, mut on vaan jo semmonen malttamattomuus. Kai se on vaan luonnon keino valmistella synnytykseen, synnytyspelot jää taka-alalle. Toisaalta haikee olo, kun pitää luopua pian raskaudesta, masusta ja vauvan liikkeistä. Vähän ristiriitaiset fiiliksellä siis.:D

Onnea Piiz, aivan ihanaa <3 nyt tosiaan ensimmäinen elokuulainen syntyi , tästä se lähtee mamma mammalta :) Jonskulallekkin tsemppiä, tosiaan hyvät viikot jo käsillä, älä huoli!
Uskomatonta, että minullakin tulee perjantaina 35 viikkoa täyteen! Mulla kans on nyt vointi ollut hyvä, menkkamaista kipua edelleen mutta lääkärissä sanoivat että ei huolta. Olen ehkä päässyt vauvan rytmiinkin kiinni,aamut on tosi hiljaista ja liikeitä ei tunnu juuri yhtään mutta yleensä aina iltapäivän puolella vilkastuu ja alku illasta olen saanut liikelaskut tehtyä, yleensä tulee jo 20 minsassa täyteen.

Tuhannesti onnea Piiz!! :) Ja tsemppiä Jonskulalle! :)
Pitäisiköhän perustaa jo oma ketju synnytystä edeltäville oireille ja tietysti synnytyskertomuksille..? :)

Vois perustaa! Mä perustin jo tuon syntyneiden ketjun mutta varsinkin ennakoivia oireita voi monella jo olla jos niitä ylipäätään on olemassa :wink

Onnea ekalle elokuun mammalle! ;) Ihanaa!

Mulla poitsu muutaman päivän möyrinyt oikeen huolella. Samanlaista möyrintää ja asennonvaihtoa ollut ennenkin, mutta nyt oikeen huolella. Pitkään oli pää alaspäin, mutta nyt parin päivän aikana ollut vaikka missä asennossa! Hikka tuntunut milloin missäkin ja virtsarakko saanut myös osansa jaloista, huh! Viikkoja 33+5 ja alan olemaan aika kypsä jo. Tai ehkä enemmänkin malttamaton. Tahtoo vaan tyypin jo viereen pyörimään :)

Vähän kummastuttaa, että tässä vaiheessa on pari viikkoa viimeisimmästä neuvolasta ja seuraavaan kertaan (lääkärikäynti) on vielä melkein kolme viikkoa. Miten tässä vaiheessa on noin pitkä tauko? Lääkärikäynnistä parin viikon päästä on neuvola ja siitä parin viikon päästä onkin jo laskettu aika.

Judie,mulla oli rv 32 -> 35 3 viikon tauko, mutta tästä edespäin viikoittain nähään terkkarin kans. Kuulostaa kyllä aika harvalta tuo käyntitiheys teillä?? Varsinki kun sinäkin esikoista ootat.

Judie: samaa minäkin olen ihmetellyt, että todella harvoin käyntejä. Viime viikolla kävin ylimääräisessä lääkärintarkastuksessa alamahan kipujen kanssa, mutta sitten tosiaan ensi 1,5 viikon päästä lääkäri ja seuraava neuvola viikkoa ennen laskettua aikaa eli 2 käyntiä tässä loppuvaiheessa..todella vähän! Mulla oli taas viime yönä aivan kamalat "menkka" kivut, piti ihan särkylääke ottaa..mutta viime viikolla lekuri ei löytänyt syytä näille kivuille..

Onnea Piiz :) mäkin oon ihmetellyt tuota neuvolakäyntien vähäisyyttä, viimeksi kävin terkalla rv 31 oisko ollu, ja seuraava vasta synnytystapa-arvio rv 37!! eli 6 viikkoa väliä :o en sit tiiä onko noin harvoin sen takia kun ei oo ollu ikinä tarkastuksissa mitään kummempaa ja kaikki arvot on aina ollu kunnossa. Maha tippui viimeksi alakäyrän alle, mutta nyt oon ite mittaillut viikoittain ympärystä ja siitä ainakin itse näen kasvun paremmin. No mahamyllertäjä ainakin voimistuu koko ajan eli taitaa kaikki olla siellä kunnossa :D mulla ei oo ollu vielä kivuliaita supistuksia, ainoastaan liitoskipuja ja inhottavia tuntemuksia kun vaavin pää kairautuu syvemmälle...viime yönäkin sain 1,5 h odotella että rauhoittuu ennen kuin sain alkaa nukkua. Ja yöllä tulee heräiltyä moneen kertaan, kyllä se kroppa vaan valmistautuu tulevaan :)

Ajattelitteko hommata rintapumpun valmiiksi vai vasta synnytyksen jälkeen? Sairaalassahan varmasti on pumppuja jos siellä jo tarvitsee mutta en tiedä uskaltaisiko sitä jo kotiin ostaa odottamaan, ikinähän ei voi tietää miten sitä maitoa tulee..

Mulla ollut nyt vk 32 eteenpäin kahden viikon välein ja nyt ensi viikon tiistaina on synnytystapa-arvio 36+6 ja siitä eteenpäin kerran viikossa.

Mä ajattelin hommata pumpun JOS tarvitsee :)

Takaisin