Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niinpä se varmaan on. Pakko luottaa siihen et kaikki on ok kun liikelaskenta täyttyy. :) Muuten sais vähintäänkin kerran viikossa käydä tarkistuttamassa vauvan vointia. Mut joo, todennäköisesti illalla taas mylttää niin että sattuu. :D toivottavasti, en kyllä sitten yhtään valita jos niin tekee. :)

Meillä on aika vakiintunut rytmi, että pari-kolme päivää heiluu aamusta iltaan ja sitten on välissä pari lepopäivää :D Vähän kuitenkin aina huolestuu niinä lepopäivinä ja pakko pysähtyä kuulostelemaan liikkeitä että varmasti jotain tulee.. Parempi ois kyllä semmonen tasainen myllertäjä, mutta onneksi on kuitenkin saanut tästä rytmistä kiinni, niin ei vähän väliä tarvi olla huolissaan :)

Täällä oli kans vauvalla eilen tosi rauhallinen päivä ja jouduin koputtelemaan kaveria hereille. Kyllä se sitten vastasi, mutta kun on tottunut, että riehutaan pitkin päivää niin että maha heiluu, niin kyllä tollanen rauhallinen päivä aina hermostuttaa. :sorry: Tänään on taas meno ollut normaalia. Eilen kyllä vauva tuntui olevan vähän erilaisessa asennossa normaaliin verrattuna. Sekin varmasti vaikutti liikkeiden tuntumiseen. Nyt ollaan tutusti peppu kiinni oikeassa kyljessä ja liikkeet tuntuu navan molemmin puolin ja kyljessä pusketaan taas antaumuksella :happy: Ja mammalla on levollinen mieli :Heartblue

Tyy84, minä kanssa huomaan ihan itsekin välillä kuorsaavani :D Varmaan tällä mahalla on jotain osuutta asiaan. Mieskin joskus tökkiny sohvalla ollessa, että älä kuorsaa. Normaalisti se on aina toisin päin :grin

Niin ne viikot alkaa vaan vähenemään. Toivottavasti Piizillä ja vauvalla kaikki hyvin ?!

Ei kyllä haittaa yhtää, että nuo helteet kesti vain kaksi päivää. Mua ei oo turvotellut juui ollenkaan, mutta kyllä nuo 2 päivää sai aikaan aika nakkisormet ja varpaat vaikka miten joi joi joi ja joi. Onneks nyt on jo turvotus lähtenyt ja olo normaali. Mutta veikkaan, että voi tulla vielä hikiset oltavat säiden puolesta ennen kuin elokuu koittaa:rolleyes:

Täälä pitäs helteiden jatkua vielä ainakin viikon. Tänään mittarissa +38... Ja nyt oli jo pakko turvautua kylmään kylpyyn. Hetkellisesti siis tää kämpän +28 tuntuu jopa siedettävältä. Tukalaa on ja sormukset piti jo ottaa aikasemmin pois ku sormista on tullu tämmöset nakit.

Noh, huomenna meen jutteleen kätilön kanssa erilaisista synnytykseen liittyvistä jutuista ja ens lauantaina on sit ns.synnytysvalmennus. :)

Meillä vauva tuntuu olevan yhtä poikki jatkuvasta kuumuudesta kuin vanhempansa. Virkoaa aina hääräämään kun syö tai juo jotain viilentävää tai käy uimassa.

minäkin haluan helteitä.. oulussa tosiaan ollu ehkä yksi yli 20 asteinen päivä.. muuten on niin kylymä että hyvä ku pystyy ilman takkia lähteen pihalle :( +15 ja täällähän aina tuulee mereltä niin kylymentää vielä lämpötilaa... jostakihan se synnytys vuosi pitää aina muistaa, niin oisko se sitte kylymin kesä vuosiin tänä vuonna.. :D

Meillä on ollu tänään hiljainen päivä kans vauvalla.. Käytiin yhden yön retkellä anoppilassa joten oisko siitä johtuvaa.. Itellä on aina semmonen reissumaha muutenkin, turvottaa ja saattaa mahan toiminta hiljentyä tosi paljo reissujen ajan, joten oiskohan silläki vaikutusta vauvan liikkeisiin?

Täälläkin helteet loppuu huomenna ja tilalle tulee 17...20 astetta ja vettä! Harmittaa! Mä niin rakastan kesää ja nyt joutuu taas punkee piukkoja vaatteita päälle kun mä jo tottusin hellemekkoihin ♡ ei voi kun toivoa että olis vaan nopea matalapaine!

Niin ja meillä vauva tänään taas oma itsensä kun emoalus tyhjentänyt säiliöitä vessanpynttyyn.. -.- mulla ei näemmä saa olla hyvän olon päiviä lainkaan.

Täällä onneksi laski lämpötilat sen verran että viime yönä oli jopa vähän vilposa nukkua pelkällä lakanalla. Muutenkin luvattu tuleville päiville n.12 astetta, kuumakalle kiittää!!

Täällä onneksi laski lämpötilat sen verran että viime yönä oli jopa vähän vilposa nukkua pelkällä lakanalla. Muutenkin luvattu tuleville päiville n.12 astetta, kuumakalle kiittää!!

Oih oli kyllä ihana nukkua ja herätä kun ei iho ollut hiestä liimautunut lakanoihin :D
Aurinko paistaa ja +18, just sopiva!

Monikos menossa synnytysvalmennukseen, oletan että joka sairaalassa tällainen on edes jonkunlainen?

Varmaan tulevana lauantaina keski suomen keskussairaalalle menossa itse, mielenkiinnolla odotan synnytystä, eikä pelota (vielä) yhtään, haluan jo nyytin syliin!! <3

Meillä on pitkän kaavan perhevalmennus 4x ennen syntymää ja 5x syntymän jälkeen. Noi neljä ekaa kertaa oli toukokuussa, niistä yksi kerta oli synnytyskerta. Keskusteltiin etenemisesä, kivunlievityksistä, yms.. mitä noissa sairaaloiden järjestämissä on?

Mä kävin tänään juttelemassa kätilön kanssa synnytyksestä ja koska pitää synnärille lähteä yms. Ja sit lauantaina meillä on vielä ns.valmennuskurssi. Oli kyllä hyvä juttutuokio :)

Oon aina jotenkin ajatellu, että tottakai haluan epiduraalin, mutten näiden jutusteluiden jälkeen välttis haluakkaan jos sen voi välttää...

Mamatson, I feel you, meillä oli kans koko viime viikon hullut helteet, reippaasti yli 30 ja myös niitä 37-38 astetta la-su. Luojan kiitos viime yönä viileni radikaalisti ja tänään 24 astetta. Ihanan viileää, kroppa kiittää.

meillä oli kaks perhevalmennus kertaa ja yksi kerta ylimääräsenä sitten iseille. yks kerta käsiteltiin parisuhde juttuja ja toinen kerta lapsen hoitoa ja synnytystä... Täällä on luovuttu nuista synnäritutustumista yms. kokonaan.. Täytyy kyllä sanoa että vähän turhamaku jäi nuista perhevalmennuksista täälllä suuhun... :(

TYKSissäkään ei enää pääse tutustumaan mutta Saloon pääsisi.. turhan pitkä matka miksi menisin tutustuu sairaalaan missä lopulta en edes synnytä :D meillä oli ihan mukavaa perhevalmennuksissa, porukka mukava :) mutta kieltämättä, mitään uutta en saanut.. tosin olen ollut päiväkodissa töissä 8vuotta ja lähihoitajan koulutus niin aika tuttua kauraa.

Takaisin