Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää en oo koskaan tykänny helteistä :D! Joka kesä ollu yhtä ähisemistä jos yli +25 menny. Nyt täällä Oulussa (pohjoispuolella) käyny siinä +20 maissa suunnilleen enimmillään nii se ollu siedettävä vielä. En kyllä enempää kestäis :/ onneksi on viileä kämppä tarvittaessa jos menee ihan mahdottomaksi nuo helteet. Täällä tosin sataa taas vettä ja sen +16 lämmintä :D..

Mä taas palelen koko ajan joten musta nä on ihania!! :) pääsi niistö liian pienistä mammafarkuista hellemekkoihin :) tosin oon koko ajan siinä kunnossa et soffal makaan :(

Joo ku oliskin nimivaihtoehdot olemassa ja ongelmana "vaan" kumminpäin nimet laitetaan, yhtään siis vähättelemättä Mirmelin nimiongelmaa!:D
Mulla on kaksi nimivaihtoehtoa etunimeksi, joista mies ei oikeen osaa vielä sanoa juuta eikä jaata. Toinen vissiin vähän parempi kuin toinen. Mut itsekään en ole ihan varma nuistakaan. Toinen nimi pitäs kans keksiä vielä, ehkä kolmaskin, en tiiä. Vaikeeta!

Haha, täällä mitään hellettä ole ollutkaan, kyllä täällä aurinko paistoi tänään, mut kylmä tuuli. Jossain vaiheessa jopa tarkeni, mut ei kuitenkaan helteestä voi puhua.:/ Voi kun sais ees yhdestä kunnon hellepäivästä nauttia, kun ei ole koko kesänä ollut. Oulun seudulla siis minäkin asun.

Tämä mamma jäi nyt sitten vapaalle! Viikko piti vielä olla töitä, mutta tänään migreenin ja hengenahdistuksien vuoksi kävin työterveyslääkärillä pyörähtämässä ja sehän paukautti sitten, että "sä jäät nyt". Matalat verenpaineet ja raudat ja kaikki yhdistettynä tähän yläkäyrillä menevään masuun tämmösellä pienellä naikkosella. Lääkäri (ei mitenkään raskauksiin erikoistunut) päivitteli masun kokoa oikein huolella, "enpä ole tämän kokoista vatsaa nähnyt koskaan" :D
Huh huh sentään. Tosi heikko olo ollut koko päivän ja makoilu ei tunnu auttavan, mutta ei kyllä tämä kuumuuskaan. Toivottavasti alkaa parin päivän sisään helpottamaan niin pääsee nauttimaan vapaasta ja hoitamaan loput tarvikelistasta sekä mm. maalailemaan vaavin sängyn!

Meillä eka ja toka nimi poitsulle on jo, jos ei jostain syystä mieltämme muuteta!

Mä en malta odottaa enää!! Tänään pärähti käyntiin 33+0.

Mulla on kesälomaa enää viikko jäljellä! Onpa menny nopeesti. Sitten alkaakin jo äitiysloma, huhhuh! Alkaa kyllä jo jännittää, ei tässä enää malttas odottaa et näkee tuon ihanan myllertäjän. :Heartred Toisaalta taas haluttaa vielä nauttia kesästä ja elämästä kahdestaan miehen kanssa.:)
Millä mielellä odotatte synnytystä? Kaikkia varmaan jännittää, mut pelottaako ketään? Mä tällä hetkellä odotan innolla ja toki jännittää vähän. Jossain vaiheessa meinas pelottaakin, joskus 25 viikon tienoilla, mut se meni ohi. Toivottavasti ei ala loppuajasta pelottaa uudestaan, kun nyt oon kuitenki aika hyvillä mielin. Mut kyllä sitä vaan välillä miettii että miten siitä hommasta selviää.:D Nyt oon vaan yrittäny ajatella et siihen itse kipuun ei ole kukaan vissiin kuollu ja et yleensä kaikki menee kuitenkin hyvin.:)

Mulla alkaa olemaan jo niin tukalat olot ja koko vaikea raskaus väsyttää että enemmän odotan synnytystä kun jännitän.. toki tänään ku viereisessä loossissa oli synnyttäjä huutamassa niin vähän tuli jännä fiilis :D

Meillä on etunimi ollut tiedossa jo pitkän aikaa. Ihana, kun oli heti molempien mieleen sama nimi. Vielä pitäisi keksiä toinen ja kolmas nimi. Joitain nimiä olen mielessä ja paperilla pyöritellyt, mutta en ole vielä päässyt mihinkään niiden suhteen. Olen aina tykännyt helteistä, mutta on kieltämättä nyt ollut vähän normaalia tukalampi ja jalat turvoksissa, että ei kovin montaa tällaista päivää jaksaisi..

Mulla on jonkintasoinen kivunpelko ja otinkin sen heti puheeksi ekassa neuvolassa. Joka kerta jaksaa neuvolatäti kysellä fiiliksiä synnytyksestä, mutta eipä tuo mua pelota juurikaan. Palkinto siitä on niin mahtava, että eiköhän sen kivun unohda aikanaan, toivottavasti... :D

Oi mä oisin innoissani noista +25 lämmöistä, mutta täälä on ollu tän viikon putkeen +35 ja tänään +37,eikä pysty tekeen mitään ja ottaa kyllä koville. Kämpässä tajuttoman kuuma eikä ole ilmastointia...

Noh, mutta nyt alko parin viikon loma, jota sitten jatketaan saikulla synnytykseen asti. Muttei ainakaan tarvii enää lähteä julkisilla kulkeen tunnin työmatkaa. :) Tän mahan kohdalla olevan lämpöpatterin kanssa sekin alko oleen jo aikamoinen urheilusuoritus.

Nimiasiaan: meillä on nimet jo valmiina ollu pitemmän aikaan. Suht helposti meni etunimien pohtiminen tytölle ja pojalle. Toista nimeä piti miettiä enemmän. Eli tuli sieltä kumpi tahansa niin nimet on valmiina. Ja ymmärtääkseni se nimi mikä täälä kirjotetaan sairaalan papereihin synnyttään mennessä on sit siinä, eikä sitä paljoo muutella vaikka Pekka oliskin enemmän Tanelin näkönen...

Niin ja mä näin jo unta, että vauva synty kuukauden myöhässä ja paino 6kg. Joten pientä synnytysjännitystä ilmassa...

Huh,mä jo säikähdin äsken että nytkö se synnytys käynnistyy. Alamahaan ja alaselkään tuli tosi inhottavan tuntunen jomotus yhtäkkiä,kesti noin pari minuuttia,tuntu että ihan hikeä rupee puskemaan. Jalkeilla siis olin elukoita hoitamassa. Istuminen helpotti onneksi kivun,ja nyt tuli mieleen että maha ei toiminu eilen eikä vielä tänäänkään oo toiminu,vaikka koko raskauden ajan on jotakin viikkoa lukuunottamatta tosi hyvin toiminu. Säikäytti kyllä!

Mä olen nähnyt mitä kummallisimpia vauvaunia! Yhdessä havahduin kuukauden ikäisen vauvan kanssa, ettei muistettu kertoa läheisille lapsen syntymästä, yhdessä vauva oli myös jo hetken ollut kotosalla kun tajuttiin sen olevankin tyttö eikä poika kuten ultrassa on todettu :D Uuden elämän stressi vaivaa myös ja muutamaan kertaan olen nähnyt painajaisia, että mies on lähtenyt jonkun toisen matkaan välittämättä musta tai vauvasta. Kamalia unia :(

Mua alkaa kohta huolestuttamaan mun mahan ihon kunto. On nyt parissa viikossa tullut paljon arpia, venyy siis vauhdilla. On ihan törkeen herkkä ja tänä aamuna toiselta puolelta ihoa ihan poltteli :// Hirmusesti rasvailen, kosteuttavalla perusrasvalla sekä bepanthenilla.

Täällä on taas aktiivisesti kirjoiteltu. Tsemppiä tosiaan piiz, ehkäpä sulla on jo nyytti sylissä :) Hauska idea mirmeli tuo että koira toimi onnettarena :) Joo minäkin tosiaan täältä oulun seudulta ja ei ole helteet meitä oikein suosinut, tosin en ehkä näin raskauskesänä toivoisikaa mitään hirveitä helteitä..eilen tosiaan oli ihanan kesäinen ilma, mutta kyllä meinasi puhalluttaa kun olitiin kaupungilla syömässä ja terassilla istuttiin auringonpaisteessa :)

Liikelaskuja minäkin suorittelen ja tuntuu välillä että tulee hulluksi niiden kanssa.. joinain päivinä meidän neiti pyörii kokopäivän ja joinain päivinä niin hiljaista..meille tosiaan neuvottiin että tehdä sitä laskentaa ja jos ei täyty niin lähteä synnärille tarkistukseen..saa nähä montako kertaa joutuu vielä käymään ennen synnytystä. Käytii torstaina käyrillä ja mulla myös verta vuosi silloin niin tehtiin tsekkausta, mutta kaikki onneksi hyvin ja vauva painoi jo 2400 :)

Ajatella, että pikkuhiljaa aletaan yksitellen poksahtelemaan :D mulla alkaa mammaloma ensi viikon pe, mutta olen ollut kesälomilla jo kesäkuun alusta saakka..pitäs nyt malttaa levätä, alkaa olemaan mulla ainakin yöunet aika katkonaisia jo..ja mies sanoo että olen raskauden myötä alkanut kuorsaamaan todella kovaa :D

Mä en oo tehny laskentaa ennen, tai ei oo oikeastaan tarvinnut. Edelleen oon hissukseen mutta välillä venyttelee :) ja eilen oli harvinaisen hyvinvoiva, syke parhaimmillaan 178 :D meki saatiin eilen painoarvioksi 2400g :) 3,3-3,4 kg käyrällä mennään edelleen.

Mä oon myös ollut koko kesäkuun jo kotona sairaslomalla ja kesälomalla. Keskiviikkona alkoi virallinen äitiysloma :)

samalla käyrällä mekin mennään :) Meilläkin oli käyrillä oikein täydellinen sydänfilmi, joten siitä ei ainakaan huolta.
Tänään on tämäkin päivän melskannut ja välillä käy jopa kipeääkin kun vaihtaa kylkeä.

Inhoan näitä vauvan hiljasia päiviä. Aamusta asti ollu niin rauhallinen ja saanut taas laskea liikkeitä. Heti vaan huolestuu kun ei myllerrä niin kuin normaalisti. :( Tänään oon kyllä meinannu tulla hulluksi kun tämä on ollut niin rauhallinen. Tunnin aikana kyllä tulee se 10 liikettä täyteen, niin kai sillä sitten on vaan hiljasempi päivä.

Mulla oli jemna eilen sama juttu. Pidin kyllä itekin lepopäivää, joten oli aikaa keskittyä ihmettelemään vauvan menoa normaalia tarkemmin. Kun oikein laskin liikkeitä, niitä tuli kuitenkin vähintään 10 jo puoleen tuntiin, mutta olivat normaalia kevyempiä. Päättelin lopulta, että poikakin otti lepoa, kun en ite ollut koko ajan touhuumassa. Kai se kuuluu asiaan, että näitä tulee, mutta kyllähän se huolestuttaa, jos ja kun normaalisti on kovempi meno masussa.

Takaisin