Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hmmm joo, on kyllä todellakin vaikuttanut seksielämään raskaus. Alusta asti mua ei haluttanu enää yhtään, vaikka aikaisemmin mä olin meistä se vähän enemmän aktiivinen. Loppu jostain syystä halut kuin seinään. Ootin toista kolmannesta et jos halut tulis takas kun aina siitä luki joka paikasta et monesti sillon palaa kun pahoinvointi hellittää ja maha on sillon vielä pieni ymsyms. mut eipä palannu. :/ Oli jotenkin vaikeeta sillon, tuntu pahalta miehen puolesta enkä oikeesti ymmärtänyt yhtään sitä haluttomuutta. Mut onneksi mies jaksoi olla ymmärtäväinen. En nyt sanoisi et edelleenkään olis halut entisellään, mut ei nyt enää ole hetkeen ollu niin kuivaa kautta kun toisella kolmanneksella oli. Jännityksellä ootan aikaa synnytyksen jälkeen. :D

Mullakin vauva on ollu kyllä tosi liikkuvainen, enkä ole kyllä ollu huolissani. Enemmän olisin jos ei liikkuis. Eikö ne näillä viikoilla ole aktiivisimmillaan ja ala loppuraskautta kohden rauhottumaan. Jossain vaiheessa vähän mietin et miks on niin levoton, et onko se esim stressaantunu. Mut parempi ku liikkuu, kamalaa joskus stressata liikkumattomuutta!

Kyllä se ainkin meillä laittaa ilmapiirin kiristymään kun itsellä olis haluja mut miestä ei kiinnosta. Katotaan jos juhannuksena lämpeis :)

Täällä halut katosi kuin tuhka tuuleen heti pahoinvoinnin alettua. Jemnan tavoin jäin odottelemaan sitä paljon puhuttua innokkuutta toisen kolmanneksen alettua, mutta eipä tuota intoa ole vieläkään näkynyt. Harmittaa miehen puolesta todella paljon. Lisäksi jännitän jo nyt synnytyksen jälkeistä aikaa. Mutta kuten täällä onkin jo kirjoitettu, niin voihan sitä omaa puolisoaan pitää hyvänä muillakin tavoilla :)

Täällä maha vielä ilman raskausarpia, mutta katsotaan mitä on sitten loppuraskaudessa, iltaisin oon levitellyt bio-oilia ja elänyt toiveessa että se ehkäsee noita :) Rinnoissa hieman raskausarpia, mutta osa on kyllä ollut jo ennen raskautta, joten empä osaa sanoa kuinka paljon noista on nyt raskauden aikana ilmestynyt.

Täällä myös tosi liikkuvainen kaveri, ultrissa liikkunut kovasti ja eläväiseksi vauvaksi ovat sanoneet ultratessa ja tosiaan jatkuvasti liikkuu ja nykyään hikkaileekin mahassa. Tyytyväinen olen tuosta liikkumisesta, tuntuu itsestä varmemmalta että kaikki on ok, kun kaveri touhuaa. :)

Seksielämästä sen verran, että meillä kutakuinkin se puoli entisellään ja itseasiassa alkuraskauden jälkeen ehkä jopa seksielämä vilkastunut jostain syystä, tai no siitä syystä että raskaus on tuntunut vaan lisäävän omia haluja ja miehelläkään ei kyllä mitään sitä vastaan ole ;) Katsotaan missä vaiheessa tätä loppuraskautta ei enää tunnu hyvältä, mutta toistaiseksi näin ;)

Töitä 2,5 vkoa jäljellä ennen äippälomaa ja tuntuis ainakin nyt että jaksaa olla loppuun saakka, kun ei kummempia vaivoja ole ja siitä olen kyllä iloinen :)

Meillä ei oo vaikuttanu, alku raskaus oli hiljaista aikaa mutta nyt melkein on virkistynyt. Toki voi asiaan vaikuttaa että mies on reissuhommis ja on vaan viikonloput kotona. :happy: Enää jäljellä neljä työvuoroo, sitte loppuu työt :)

Mulle ei ole viela raskausarpia tullut, vaikka oon ollu sikalaiska rasvailemaan. Ennestaan niita on ihan lihomisesta seka mahassa etta rinnoissa, mut niin vaaleita jo, etta uudet kylla huomaa jos ja kun niita tulee. :sorry: Suonikohjuiltakin oon toistaiseksi saastynyt.

Meilla heiluu peitto ehka kerran-pari viikossa nykyaan ja silloinkin vain miehen aloitteesta, mua himotti jossain vaiheessa ihan hulluna mut se meni ohi. :rolleyes:

Näköjään keskustelua on ollut seksihaluista :) Kyllä täytyy myöntää, että on jäänyt viime aikoina hieman vähemmälle. Mies sanoi, että häntäkin pelottaa että vauvaa sattuu kun harrastaa seksiä :) Lähinnä on tämän hetkinen seksielämä sitä miehen tyydyttämistä.. No kyllä se siitä taas jokin päivä :)
Mulla vauva liikkuu joka toinen päivä enemmän ja toinen vähemmän, vaikka ultrassa sanottiin viikko sitten että on ihan normaalia..näihin aikoihin vauva saattaa nukkua 3-4h pätkissä ja liikkua sitten 20minsaa..mutta kyllä sitä alkaa vaan stressaamaan kun on pitkä pätkä ettei ole liikettä.
Mulla on alkanut tulemaan nyt supistuksia, lenkilläkin täytyy pysähdellä useampaan kertaan..myös paineen tunne ja menkkamaiset kivut vaivaa :/ onneks huomenna neuvola niin pääsee kertomaan tuntemuksista ja toivottavasti saisi lääkäriajan, että katsoisivat kohdunsuun..

Meillä mies ei ole varmaan sen kummemmin uskonut satuttavansa vauvaa tai muuta. Mä alussa pelkäsin hirveesti et tulee joku infektio tai et avaa paikkoja ja kaikkea mahdollista. Vieläkään ei olla kyllä saatu synnytystä käynnistymään näillä puuhilla!;D stressasin sitä silti ja aina piti netistä etsiä lohduttavaa tietoa et kyllä sitä seksiä saa normaalisti edenneessä raskaudessa harrastaa. Ehkä siksikin mulla on halut vähentyny ja nyt kun viikkoja on jo hyvin, niin on alkanu pikku hiljaa normalisoitua.

Kävin eilen ultrassa ja tehtiin sikiön tän hetkinen painoarvio: 2519g joka meni siis keskikäyrän yläpuolelle, poikkeama +10,2%... Sit ihmettelin ko luin kotona tota paperia, niin eilen piti olla rv 33+5 ja ultran jälkeen tohon kirjoitettu arvioitu raskauden kesto 35+2... Mitähän se meinaa? :D

Täälä 32+3 keskiviikolta. Nyt alkaa tuntua ettei saa henkeä niin hyvin kuin haluais aina välillä, kun kaveri puskee ylöspäin, muuten menee mallikkaasti. Lomalle ois kyllä jo kiva jäädä.

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1434720955.004836.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1434720955.004836.jpg
    108.1 KB · Katsottu: 53
onkos kenelläkään muulla liikkeet muuttuneet semmosiksi "elohiiri"maisiksi? mulla on normaalien potkuliikkeiden lisäksi alakanu olla välillä semmosia tuntemuksia kuin sekunnin-kaks kävis elohiiri masussa.. tietyssä kohtaa semmonen selvä !värinä"... mistähän tuo johtuu? eikai se nyt voi nuin nopeaa pikku jalkoillakaan rummuttaa? :o

Kyllä mulla ainakin tuntuu sekä tärinää että hikkaa ja ihan erilaisia tuntemuksia nuo. Viime päivinä on tuntunut myös kuin vauva keinuttaisi itseään, tuntuu nimenomaan pääpuolella. Jänniä tuntemuksia. Tuskallista on, kun vauva kerää itsensä kippuraan ja sitten oikein vauhdilla jysäyttää raajojaan suoriksi. Tuntuu että tulee kyljestä, navasta, kohdunsuulta ja jostain suoliston loppupäästä läpi yhtä aikaa, hyrrrr.

Takaisin