Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei raskausarpia vielä täälläkään mutta ihmettelen suuresti jos niitä ei tulisi, omaan ihon joka on hyvin ohut ja vaalea sekä kaikenlisäksi herkästi arpeutuva joten 10% varmuudella niitä raskausarpia jossain vaiheessa tulee...Aamuisin olen ollut laiska rasvaamaan mutta joka ilta laitan Bio-Oilia. Kiitän ennen raskautta olleita läskejäni siitä että vatsanahka on voinut venyä tähän saakka ilman arpia :hilarious: Koska aivan varmasti jos olisin ollut hoikka ja tosi timmi vatsainen niin olisin jo täynnä arpia :rolleyes:

Ei täälläkään (vielä) arpia. Epäilen kyllä saavani, sillä pienissä tisseissänikin niitä on ollut jo ennen raskautta, tosin niihin ei ole tullut lisää vaikka paisuuneet ovat nekin.

Huolettaako muita vauvan runsas liikkuminen? Itseäbi huolettaa - nyt viikon ajan pyörii ja potkii kovasti, en tiedä huolehdinko turhaan ja ennakoikohan tämä jotain.....

Frosty: Täällä myös todella liikkuvainen ja meneväinen vauva, mutta ei kyllä huoleta, päinvastoin, laiska vauva huolettaisi! Minun mielestäni huolehdit turhaan :) adhd ilmeneekin yleensä vasta taaperoiällä tai myöhemmin ja turha sellaisella on itseään stressata kun ne on asioita joille ei voi mitään ja mihin ei itse pysty vaikuttamaan. Kyllä ne meidän vauvatkin sitten synnyttyään sen marssin lopettavat, ainakin hetkeksi ;)

Niin ja piti taas tehdä galluppia että tuleeko jollain muulla verta nenästä? Siis ihan kunnolla?
Täällä saattaa yllättäin alkaa putouksena valumaan ja tyrehdyttäminen on todella hankalaa!! Pisin aika on puoli tuntia mikä on mennyt ennen ku oon saanut loppumaan ??? Mitään taipumusta mulla ei ole..

eilen juuri mitattu hemoglobiini 99, rautalisästä huolimatta jatkaa laskuaan. Viikon kestäneet huimaukset ja heikotukset selittynee tuolla.. terkkari lupasi vielä konsultoida lääkäriä kuitenkin.

Mulla tuli melkein joka päivä verta nenästä johonkin vkolle 25, ja sitten loppui kun seinään.
Mutta kyllä, ihan kunnolla valui ja oli tosi vaikea tyrehdyttää. Mulla ei hemoglobiini ihan noin huono
olo kun sulla mutta alle 110 ja laskee vain myös kokoajan.

Frosty:
Mullakin vauva liikkuu todella paljon ja kaikissa ultrissa todettukin että ompa todella virkeä sikiö mutta en kyllä asiasta ole mitenkään huolissani, pikemminkin onnellinen että liikkuu ja paljon kun se että liikkeet olisivat vähäisiä.
Välillä tietty vähän raskasta kun käymässä nukkumaan ja toi pikkunen myllää kolmekin tuntia putkeen niin että maha menee vaan ylös ja alas. :D

Mulla ei oo nenäverenvuotoa ollut raskausaikana mutta teininä kylläkin ja se liittyi raudanpuutokseen. Nenästä kuului sellanen napsahdus ja sitten valui verta kun hanasta ois laskenut. Se oli ihan hirveetä. Se ei tyrehtynyt millään ja useat vaatteet meni roskiin kun ne oli ihan veressä. Ei autanut paperitkaan kun meni läpi. Lavuaarin yllä piti odotella :sad001

Salo, juurikin tuollaista tosin ilman napsahduksia.. parit paidat jo mennyt.. ja se tulee papereiden ja tollojen läpi norona.

Mulla kanssa oli nenäverenvuotoa erityisesti aamuisin sinne jonnekin 15-20 viikon välille saakka.

Mulla on ollut ajoittain nenäverenvuotoa muttei noin virtanaan. Hemoglobiini on mullakin ollut alhainen, nyt korjaantumassa. Toivottavasti ne loppuisivat siihen kun rauta-arvot paranevat.

Mulla ei oo vielä raskausarpia. Rasvaillu oon satunnaisesti, rasvoina oon käyttäny vähä sitä sun tätä, kaikki jämät on hyvin kulunu :) Eikä oo vielä suonikohjujakaan ilmaantunut, toki oon yrittänyt käyttää lentosukkia päivittäin.
Ei oo ollut nenäverenvuotoa, mutta kokeilkaa laittaa kylmää/ viileää niskaan se voi edes auttaa tyrehtymistä.
Eilen olin ylimääräsellä lääkärin käynnillä, supistusten ja kun alapäässä on paineen tunnetta. Paikat oli vie kiinni kohdunkaulaa oli jäljellä n. kolme senttiä, vähän oli pehmennyt ja verestävä, mutta kuulema kuuluu asiaan. Ja vauva oli kääntynyt niin että pää on alaspäin. Kai sitä pitää uskoa kun kaks lääkäriä sinne ronkki.
Myös eilen oli ekaa kertaa perhevalmennus, meillä oli aika anatoomi ja lääke painotteinen luento. Vähän harmitti kun isäntä ei ollut mukana sattu olemaan justaan töis silloin.
Muutto olis edes ens kuulla kolmio saatiin, hyvällä paikalla leikkipuisto on 200m pääs eikä kaupakkaan oo kaukana ja päiväkoti on myös aika lähellä :)
Aluksi tämä meidän toukkamme oli tosi laiska liikkeissään, että välillä mietin että onko sie enää elossakaan ketään. Mutta nyt on alkanu oikein reippaaksi, ei öitäkään tahdo enään rauhassa saada nukuttua:grin jotenki vaan päivä päivältä enempi odottaa että sais nyytin jo syliin ja että sitä kaipaa jo tuohon rinnalle.
Mutta pitkästä aikaa niin hyvä fiilis kaikki on nyt hyvin, että tekis mieli vaan hymyillä:happy: kaikki murheet on ainakin nyt toistaiseksi jäänyt taakse

Sitte kysymys: Hikoaako muiden jalat kauheesti, siis vaikka olis paljaat varpaat. Mulla hikoaa on peiton kulma kostia ja takatasun jäljet vaan jää kun hipsin paljain varpain tuvas.

Meilläkin on miehen suvussa ADHDta ja maha-asukki pörrää välillä niinko häkkyrä, mutta eihän tuokaan diagnoosi lapsella huono ominaisuus ole, vaatii vaan enemmän järjestelmällisyyttä kasvatukseen.

Mulla ei vuoda ihan solkenaan verta nenästä, mutta huomattavasti enemmän ku ennen raskautta.

En tiiä sopiiko tämmöstä edes kysyä, mutta onko teillä jo raskaus vaikuttanu seksielämään? Meillä vähenee koko ajan ja pitkä kuivakausi taitaa olla ihan nurkan takana, kun tästä koko kasvaa yms. Pitänee kiinnittää vaan enemmän huomiota toisen hellimiseen. <3

Meillä oli toisen kolmanneksen aikana oikeestaan semmonen kuivakausi. Nyt taas piristynyt. Saa nähä koska sitten loppuu kokonaan ennen synnytystä. Nyt menossa rv 30+1. Meillä aika vilkasta ennen raskautta ollut tälläsaralla niin vaatii varmasti totuttelua synnytyksen jälkeen tauon pitäminen. Onneksi aina voi muuten helliä<3

Piiz, kylmää on pidetty niskalla ja otsassa ja nenällä ja joka paikassa mutta ei tyrehdy.. meen huomenna verikokeille taas.

Seksielämä.. hmm mikä se on? Meillä vei rankat hoidot jo viime syksynä tämän huvin ja mun halut ja edelleenkin loistavat poissaolollaan. oikeastaan muutos on tullut jo pari vuotta sitten hoitojen alettya mutta ivf hoidot oli vielä rankemmat... tietty jatkuva pahoinvointi, kipua ja väsymyskin vaikuttavat. Kyllä sitä sitten yritetään muilla keinoille pitää mies tyytyväisenä :p

Halut olisi (kovat!), kohdunsuun tilanne ja supistelu estää. Hajottaa välillä ihan huolella, kun pelkkä halaaminen (tai ystävän kanssa jutteleminen puhelimessa!) provosoi supistuksia, koska se pirun oksitosiini ❤ Eli on vaikuttanut ihan hitosti kaikkeen läheisyyteen, lupaa kysymättä.

bubs: Voimia <3 Mulla valuu rinnoista nestettä kun syön ruokaa tai halailen miestäni. Oksitosiini vissiin pistää maidon liikkeelle. Supistuksia en ole vielä osannut yhdistää oksitosiiniin..

Muokattu viimeksi:
Vauvojen itku on kans hyvä rintojen räjäyttäjä :)

Mirmeli, tämäkin kovin suhteellista. Olen paljon pohtinut sitä, kumpi lopulta on rankempaa: Se että halut ois mutta vehkeet ei pelaa vs. Vehkeet pelaa eikä yhtään haluta. Melkein valitsisin ensiksi mainitun, jos näihin jotain kontrollia olisi, haha. Niin että sympatiaa riittää sinne toiseenkin suuntaan, ei varmasti ole helppo (parisuhde- ja minäkuva-) tilanne tuokaan.

Takaisin