Mukava kuulla miten asiat siellä teillä sveitsissä ja englannissa hoituu. Tähän saakka ollaan käyty noin kerran kuussa kunnallisessa neuvolassa eli matronalla. Ultrat noin rv12, rv22 ja vielä yksi käynti rv 33. Eroavaisuuksia suomeen ainakin se että sokerirasitus oli sellainen että sai syödä normaalisti, sitten aamulla labraan jossa juotiin litku (sai valita ottaako appelsiinin vai sitruunan makuisen), sitten tunti odottelua, yksi verikoe ja kotiin. Myös se ihmetyttää että kertaakaan ei ole kukaan vielä tehnyt gynekologista tutkimusta. Sinänsä ei haittaa yhtään ku eihän se mitään mukava puuhaa ole mutta outoa sinänsä kun en tiedä yhtään että onko paikat lyhentyneet/pehmenneet. Myöskään veri ja virtsakokeita ei ole otettu kuin 2 kertaa koko raskauden aikana + pari ylimääräistä mitkä oon itse pyytänyt. Eli esim hemoglobiinia ei seurata säännöllisesti.
Kunnallisen lisäksi mulla onneksi sattuu olemaan sairasvakuutus joka kattaa raskauden seurannan myös yksityisellä. Se on kerran kuussa ja joka kerta ultrataan mikä on ihan huippu juttu! :)
Kunnallisen lisäksi mulla onneksi sattuu olemaan sairasvakuutus joka kattaa raskauden seurannan myös yksityisellä. Se on kerran kuussa ja joka kerta ultrataan mikä on ihan huippu juttu! :)

Mulla oli ihan huippu lapsuus 3 vuotta vanhemman veljeni kanssa, joten sikali musta ois kiva suoda omallekin muksulle samanlaisia kokemuksia. Tan yhdenkin alulle saaminen oli kylla tyon ja tuskan takana, ja kun itsella on ikaa jo 33 v., niin en toki pida minaan itsestaanselvyytena, etta niita lapsia lisaa meille suotaisiin, ja toisaalta aikaakaan ei oo ihan loputtomasti.