Elokuiset 2020

Noissa mama vitamiineissa kun on sitä foolihappoa, niin eihän sen lisäks tarvitse ottaa yksittäistä foolihappoa päivittäin? Vaan toi vitamiinissa oleva riittää? Hitsi ku ei edellisistä muista. :grin

Tulin tänne vasta pari päivää sitten ja en ole lukenut tätä ketjua eteenpäin, että onko kukaan vastannut. Apteekista kysyin tuota, monivitamiineissa oleva foolihappoa riittää. Kun sitten lisäksi syö terveellisesti. Mutta joskus lääkäri voi kuulemma määrätä foolihappoa isomman annoksen 4 milligrammaan asti, eli kymmenkertaisen annoksen. Joten yksittäisestä lisätabletista tuskin on haittaa, joskaan ei hyötyäkään. Sanoi apteekista näin. Apteekin henkilökunta on kouluttautunut pelkästään lääkeaineisiim yms., tietävät lääkkeistä usein lääkäreitä paremmin. B-vitamiinit ovat vesiliukoisia eli ylimääräinen määrä poistuu elimistöstä pissan mukana. Samoin kuin c-vitamiini, niitä siksi pitää saada päivittäin.
 
En tullut hullua viisaammaksi. Terkka soitti ja sanoi hormonitason näyttävän 8000. Hänen mukaansa tuo sopii vielä näille viikoille, että nyt olis n. 6 viikko menossa vaikka kuukautisten mukaan 7 viikko. Eipä tosta viisastunut kun sen verran että ens torstaina uudelleen verikokeisiin ja sitten sen hormonitason pitää näyttää jo paljon enemmän. Mä nyt jään roikkuu tänne, mutta en laita vielä takaisin sitä laskettua aikaa tonne listalle, enkä pyydä vielä takasin pääsyä salaiselle puolelle ettei sitten tarvi enää poistella. Mutta siis raskaana niin kauan kun toisin todistetaan! :grin ja tosiaan on aivan mahdollista vaikka kierto on säännöllinen niin ovulaatio on voinut tulla niin myöhää että siksi heittää viikolla ja 5 viikkoa kun ultrassa näytti, niin siinä ei vielä voinutkaan näkyä mitään. Näin sanoi terveydenhoitaja. Ihan eri äänensävy kun sillä ultraajalla joka sanoi että on tuulimuna koska mulla on niin säännöllinen kierto, ettei noin isoa heittoa voi olla.
 
Star4, mullahan on esim ovis paljon myöhemmin vaikka kierto suht säännöllinen ja siks alkio/sikiö ollu aina viikkoa pienempi ku menkoista laskettuna. Silti kaksi tervettä pientä ihmistä olen tähän maailmaan saattanu
 
Joo toihan on ihan täysin mahdollista. Mulla myös kaksosraskaudessa la siirtyi viikolla myöhemmäksi. Se sit vaan kummastuttaa kun testi näytti plussaa heti sillon kin menkkojen olis pitänyt alkaa.. Ja ihan vahvaa viivaa samantien. Ääh, ei pitäs näitä pyöritellä kokoaikaa mutta kun ei oikeen pysty rauhottuu ennen ku varmistuu..
 
Toi epätietoisuus on just pahinta, joten ymmärrän hyvin, että pyörii mielessä. Yritä jaksaa Star ja toivotaan ens viikolle hyviä uutisia!
 
Mitäs teille kuuluu nyt ? :happy: miten joulusta selvitty mahdollisten pahoinvointien kanssa? :woot: mulla laittanut vähän mielialaa matalaksi kun etonut lähes koko viikon. Nyt menossa 6+3. Hirveästi olen joutunut tehdä jouluruokia ja kattaa pöytää vanhemmille ja vieraille.. on siitä selvitty kumminkin. Ei Malta odottaa että olis jo ultran aika :Heartpink
 
Heippa, varovaisesti liittyn mukaan, täällä mennään vasta rv 4+4. Olen 30-vuotias ja kyseessä ensimmäinen ivf:llä alkunsa saanut raskaus, yhtään plussaa ei siis aikaisemmin ole saatu. Onko täällä muuten muita ivf-hoidolla raskautuneita?

Mikäs tuo ifv olikaan, koeputkihedelmöitys? Meillä kans ollut hoidot, ensin tablettina mutta jatkettiin hormonipistoksilla (gonal-f ensin, sitten ovitrelle).sitten tärppäsi. Oispa mukava päästä juttelemaan kaikille jotka samojen asioiden kanssa paininut/painii :happy:
 
Oi hienoja uutisia Star
Mites uusintaultra?

No se terveydenhoitaja oli konsultoinu lääkäriä ja lääkäri oli sanonut että niillä on niin huonot ultralaitteet ettei ala ultraamaan ennen rv 8 ja lääkäri sit oli sanonut tosta uusinta verikokeesta, se kertoo sitten miten jatketaan. Tää odottelu ei vaan oo mun parhaita puolia ja mietinkin jo että pitääkö tässä vielä varata uus aika yksityiselle?!? :hilarious:
 
No se terveydenhoitaja oli konsultoinu lääkäriä ja lääkäri oli sanonut että niillä on niin huonot ultralaitteet ettei ala ultraamaan ennen rv 8 ja lääkäri sit oli sanonut tosta uusinta verikokeesta, se kertoo sitten miten jatketaan. Tää odottelu ei vaan oo mun parhaita puolia ja mietinkin jo että pitääkö tässä vielä varata uus aika yksityiselle?!? :hilarious:

Mä varaisin. :D
 
Mikäs tuo ifv olikaan, koeputkihedelmöitys? Meillä kans ollut hoidot, ensin tablettina mutta jatkettiin hormonipistoksilla (gonal-f ensin, sitten ovitrelle).sitten tärppäsi. Oispa mukava päästä juttelemaan kaikille jotka samojen asioiden kanssa paininut/painii :happy:

Onnea plussasta! :) Ivf on siis tosiaan koeputkihedelmöityshoito. Me kokeiltiin kevyempiä hoitoja (ovulaation induktio) ensin, mutta kun niillä ei saatu tulosta, siirryttiin melko nopeasti ivf:ään.
 
Olen sangen iloinen että joulunpyhät ruokineen on nyt ohi :wacky: äklöttää kaikki lämmin ja tuhti ruoka, oonkin tässä pari päivää vetänyt mm. Aasialaista ja meksikolaista safkaa :grin muuten olo on aika perus, etovaa oloa mutta ei onneksi ole enää tullut ylös asti.
 
Onneksi olkoon @bello!
Joo mä en kans välitä roikkua facebookissa, siks käyn täällä :)

Varhaisultra kannattaa tehdä aikaisintaan raskausviikolla 6-7, jotta siinä voi näkyä alkion syke. Mä kävin nyt 7+1 ja esikoisesta 6+6, molemmilla kerroilla syke näkyi. Aikaisemmin jos käy niin näkyy lähinnä ruskuaispussi, mutta siitä ei voi kuin varmistaa, onko raskaus kohdunsisäinen vai ei.

Mä kävin itse yksityisellä (Mehiläinen) mutta näköjään joissain kunnissa neuvolasta saa tän palvelun.
 
Onneksi olkoon @bello!
Joo mä en kans välitä roikkua facebookissa, siks käyn täällä :)

Varhaisultra kannattaa tehdä aikaisintaan raskausviikolla 6-7, jotta siinä voi näkyä alkion syke. Mä kävin nyt 7+1 ja esikoisesta 6+6, molemmilla kerroilla syke näkyi. Aikaisemmin jos käy niin näkyy lähinnä ruskuaispussi, mutta siitä ei voi kuin varmistaa, onko raskaus kohdunsisäinen vai ei.

Mä kävin itse yksityisellä (Mehiläinen) mutta näköjään joissain kunnissa neuvolasta saa tän palvelun.
 
Hyvää uutta vuotta! Mä kävin tänään varhaisultrassa, raskausviikkoja pitäisi olla 8, mutta kohdussa ei näkynyt mitään :sad001 nyt sit odotellaan viikko uutta ultraa. Ajatus raskaudesta tuhoutui jo, vaikka oireita onkin. Ärsyttää ehkä eniten että joutuu odottamaan vaikka kuinka kauan että saa tyhjennyksen, ellei olis käynyt vain semmoinen tuuri että olisikin raskaus alkanut odotettua myöhemmin.
 
Onpa kurja kuulla SP, tsemppiä.

Kirjottelen tänne ekaa kertaa. Yritystä takana 2,5vuotta ja keväältä spontaanista raskaudesta keskeytynyt keskenmeno joka löytyi viikolla 12. Nyt ensimmäisellä ovulaatioinduktiolla alkanut raskaus, tällä hetkellä n. 7+1. Ensi viikolla ultra. Jännittää, olo on onnellinen ja kertaalleen on tullut totaalinen romahtaminen pelosta. Vatsaa viiltelee/repii, kuvottaa, väsyttää ja nännit sekä kainalot on kipeänä. On ollut kiinnostavaa lukea teidän tekstejä ja kova jos täällä pysyy keskustelu yllä.
 
Oi, toivotaan nyt parasta Elfo! Mullakin on ensi viikolla ultra ja odotan kovasti että saisi varmistuksen raskaudesta pian. Itse olen luottavaisella fiiliksellä, vaikka riskejä varsinkin näin alussa toki on. Tällä hetkellä taitaa mulla olla 5+5 ja ultran aikaan toivottavasti jo 7+0.

Tämä foorumi on kiva paikka höpötellä kaikkea raskausaiheista juttua. Eihän muut läheiset jaksaisi kaikkea juttua kuunnella tai saisi sitä arvokasta vertaistukea mm. oireiden ja fiilisten kanssa.
 
Takaisin
Top