Elokuiset 2020

Keskustelun 'Elokuiset 2020' aloitti Talvitintti, 1 joulu 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Gatusa Addikti

Taalla harkkasupparit on tullut kaveriksi kera niiden aikaisen hengenahdistuksen
  2. Edlyn Peruskäyttäjä Eloäidit 2020

Mulla kans harjoitussupparit saapuneet, viimeksikin tuli tosi aikaisin ja oli tosi supistusherkkä kohtu
  3. QueenElizabeth Aloittelija

Minullakin on istukka edessä ja olen vasta yhden potkun tuntenut 18. raskausviikolla! Iltaisin on myös varsinkin 17. ja 18. raskausviikoilla ollut menkkakipumaista jomotusta alavatsassa, lääkärin mukaan ihan normaalia. Muuten on ollut tosi hyvä vointi tällä toisella kolmanneksella!

Meillä pikkukoira rakastaa vauvoja yli kaiken ja alkaa ulkonakin heiluttaa häntää jopa rattaille, vaikka olisivat tyhjät. :woot: On vaan niin huomionkipeä koira, että saa nähdä tuleeko mustasukkaisuutta vauvaa kohtaan.
    • Tykkää Tykkää x 2
  4. Nooruska & Paavobertta Peruskäyttäjä Eloäidit 2020

Mulla on vihdoin alkanut tuntua liikettä päivittäin, nyt kun vko 20 lähestyy :happy093. (kun se istukka tosiaan edessä). Ihanaa!
    • Tykkää Tykkää x 4
  5. Helvira Aloittelija

Huh huh, miten tää nyt jo voi tuntua näin tukalalta :woot: mulla on maha aika iso ja korkealla. Kovin kauaa ei pysty istumaan. Viikkoja kuitenkin `vasta` 25. Mua vähän jännittää onko lapsivettä liikaa ja kertooko se jostain poikkeavastao_O Kun en vielä päässyt käymään rakenneultrassa flunssan takia niin epätietoisuus vaivaa.
    Siskollani on siis ollut kahella paljon lapsivettä ja lapsilla oli suolitukos syntyessään, joka sitten leikattiin heti. Vielä ensviikon keskiviikkoon pitää jännittää tätä :inpain:
    • Sympatiaa Sympatiaa x 3
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. Oman elämäni sankaritar Tuttu foorumilla Eloäidit 2020 Elomammat 2017

Mulla on vauva perätilassa ja siksi maha korkealla ja esim kumartuminen nostaa oksennuksen suuhun. Vauvan pää on suoraan rintalastan alapuolella ja tuntuu tukalalta jo nyt. Viikkoja 25+. Närästys on aika infernaalista ja helpotusta ei ole tiedossa, ellei vauva päätä kääntyä. Edellisessä raskaudessani oli sama juttu... Ettei olisi sinullakin vauva vaan hankalassa asennossa...
    • Sympatiaa Sympatiaa x 3
  7. Helvira Aloittelija

Potkut tuntuu kyllä enimmäkseen ylämahalle. Edellisissäkin raskauksissa vauva on pyöriny n. 30viikolle ja sitten vasta asettunut pääalaspäin, eikä olo oo tuntunut tältä. Mutta toivotaan että olis muuta kuin liian paljon vettä :happy: mua kans närästää tosi helposti ja tuntuu et ihan melki kaikki ruoka ettei oo mitään selkeetä närästyksen aiheuttajaa.
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. LA Aloittelija

Täällä sama! Tuli tuossa reilu viikko sitten, ei tarvinnu ku pikku pätkä kävellä ni alko supistaa ja tuntuu että ei saa henkeä yhtään... Tähän ihanaan korona aikaan vielä alkoi toki mietityttää että onko jotain sellasta... Viikko sitte kävin asiasta lääkärissä, korona testejä eivät tehneet, vko saikkua ja nyt on jo ihan eri. Supistaa kyllä yhtä herkästi, mutta ei enää ahdista henkeen. Huomenna töihin, kiireinen seisomatyö, saas nähdä kuinka käy... Epäilen että ei niin hyvin...
    • Sympatiaa Sympatiaa x 5
  9. Gatusa Addikti

Taallakin hengenahdistusta supistusten aikana, väsymys ja lisäksi liian matala verenpaine. Toivon vaan etta helpottaa kohta tuon verenpaineen osalta. Mitä supistuksiin tulee niin mulla on estolaaketta kaapissa kun lääkäri antoi paketin rv 16
  10. Nepeta Cataria Naimisissa foorumin kanssa Eloäidit 2020 Heinämammat 2016 Elomammat 2018

Heipähei, hyppään mukaan näin myöhäisessä vaiheessa. Päivittelinkin jo tietoni laskettujen listaan ja nyt aletaan sitten yleiselle puolelle juttelu, jotta joskus pääsisi salaisellekin puolelle.

Tämä on 4. lapsukaiseni, ja kun taloudessa on jo kolme lasta joista nuorimmaisia hoidan kotona, niin ei paljoa ehdi raskauttaan ihmettelemään. Mutta nyt kun laskettuun aikaan on reilu 2kk, alkaa jo vähän ajatukset suuntautumaan synnytystä ja pikkuvauvan hoitoa kohti.

Mitäpäs tässä.. harjoitussuppareita täälläkin, erityisesti rasituksen yhteydessä, mutta kun ei satu niin en ole niistä ollut huolissani. Verenpaine on melko matala täälläkin, ainakin minun mittapuun mukaan. Viimeisin kotimittaus oli 114/76. Parissa edellisessä raskaudessa on ollut korkea verenpaine ongelmana, joten olen vain tyytyväinen nykytilasta. Tosin, viimeksikin nousu alkoi vasta 32rv, joten en vielä taida olla selvillä vesillä tämän raskauden kanssa.
    • Tykkää Tykkää x 4
  11. Rouva V. Naimisissa foorumin kanssa Eloäidit 2020 Lokamammat 2018

:welcome
    • Tykkää Tykkää x 1
  12. Nepeta Cataria Naimisissa foorumin kanssa Eloäidit 2020 Heinämammat 2016 Elomammat 2018

Ahdistaako muita jo kuumuus? Tälle viikonlopulle on luvattu jo lämpöä ihan tarpeeksi jo minulta kysytään. Niinä kesinä kun on raskaana, lämpö tuntuu erityisen ahdistavalta. Toki just mun kohdalla se voi liittyä verenpaineeseenkin joka on ollut joskus hyvinkin koholla.

Menispä tukala kesä nopsaan ohitse. Minä en kestä oikein lämpöä, kun elohopea kiipeä yli +20 pihalla, niin en kyllä juuri näytä siellä nokkaani. Pitää olla just kaikki aurinkohatut päässä. Ja meidän pihalla sääsket viihtyvät.. koita siinä sitten miettiä et laittaakko hyttyskarkote vaatteisiin, vai haistella hyttyskäryä, vai olisko sittenkin thermosil-myrkyt se pienin paha raskauden kannalta...
  13. Rouva V. Naimisissa foorumin kanssa Eloäidit 2020 Lokamammat 2018

Mä en enää viihdy! En pidä hikoilemisesta ja tän mahan kanssa on muutenki kuuma
  14. Gatusa Addikti

Odotan kauhulla kuumimpia aikoja, ollut jo pari 40+ paivaa ja ei ollut kivaa.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  15. iloinenodottaja Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020 Huhtimammat 2018

En mäkään tästä lämmöstä kyllä nauti. Yritän aina etsiä varjopaikan,jos mahdollista. Pelastus on mun vanhempien mökki, joka on tässä lähellä järven rannalla. Sinne mä karkaan aina lämpöä pakoon.
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu