Elokuiset 2020

Keskustelun 'Elokuiset 2020' aloitti Talvitintti, 1 joulu 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Gatusa Addikti

Itse olin ilman tukea kaikki 8 keskenmenoa ja kerran oli hengenlahto lahella niin mielellani autan jos voin.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  2. Äitykkä-77 Tuttu foorumilla Toukokuiset 2021

Kiitos Gatusa, me päästiin eilenn vielä omalle terveydenhoitajalle purkamaan tilannetta, joka oli kyllä ihan paikallaan.
    Hän ihmetteli kovasti perhe-arten ohjeistusta että jäädään vain odottelemaan vuodon alkamista ja tehdään sitten sen loputtua raskaustesti. Soitti Naistenklinikalle jonne saatiinkin heti maanantaille aika tutkimuksin ja saatiin ohjeistusta viikonlopun varalle jos kivut/raju vuoto alkaa.

Onhan tämä tilanne sieltä ja syvältä, mutta ajatellaan että nyt ei ollut tämän pikkuisen aika tulla meidän perhettä täydentämään ja parempi näin kuin että esim rakenneultrassa olisi löytynyt jotain isojakin poikkeamia.

Nyt tietysti odotan että keho ymmärtäisi tyhjentää itse itsensä, se olisi kuitenkin se lempein keino, mutta toivottavasti maanantaina saan jo lääkityksen avuksi jos mitään ei ole tapahtunut. En haluasi jäädä odottelemaan, kun asia vaan pyörii kokoajan mielessä ja huomaan silitteleväni olematonta vatsaani kokoajan
    • Sympatiaa Sympatiaa x 4
  3. Nooruska & Paavobertta Peruskäyttäjä Eloäidit 2020

Voi ei Äitykkä-77 :sorry: Olen tosi pahoillani! Tsemppiä! :Heartred
  4. Gatusa Addikti

Sain viimeksi saman ohjeen taalla missa asun ja odotin n. 1kk ennen kuin tyhjenin. Kuten sanoit parempi aiemmin kuin myohemmin. Aina tekee kipeaa yhta paljon. Ystavani menetti kolmoset rv 25 mutta sai sen jalkeen terveen pienokaisen. Itse olen seka 1. kolmanneksella etta puolivalissa menettanyt. Tarkeinta on ottaa aikaa toipua, kasitella ja myos surra. Puhuminen ja kirjoittaminen auttaa hyvin.
  5. Äitykkä-77 Tuttu foorumilla Toukokuiset 2021

Kotiuduttu reissusta.... Lääkkeillä lähdetään liikkeelle, se kuulema on se ensisijainen valinta ja tavoitteena säästää kohtua.
    Sain klinikalla Mifegynen ja keskiviikkona sitten on Cytotecien vuoro.
    Viikonloppuna tilanne edennyt, nyt näkyi että istukkakin jo irronnut... Toivotaan siis että kaikki menisi hyvin ja mahdollisimman kivuttomasti.

Neuvolan terveydenhoitajakin soitti ja kysyi kuulumisia. Voin hänellekin laittaa viestiä jos tarvitsen keskusteluapua ja toki toivoi että palaisin pian asiakkaaksi...ja klinikalla lääkärikin muistutteli että uutta raskautta voi yrittää heti kun vuoto on loppunut ja raskaustesti on negatiivinen:wacky: Mutta saahan nähdä, onneksi mieli on harvinaisen levollinen ja rauhallinen
    ihmettelen oikein miten tämä ei tämän kurjemmalta tunnu, tosin lääkäri totesi että ehkä mieli työsti asiaa jo kun ne pelonhäivähdykset ilmenivät ja ikäänkuin pääsin sen shokkivaiheen yli tietämättäni

Mutta hyvillämielin siis tähän viikkoon ja saattamaan tämä saga loppuun :happy:

Ja haluan toivottaa teille kaikille elokuisille ihanaa ja turvallista odotusaikaa. Nauttikaa jokaisesta päivästä niistä huonommistakin, ne kuitenkin vievät teitä kokoajan maalia kohden ❤️
    • Sympatiaa Sympatiaa x 18
  6. Gatusa Addikti

Uskomaton asenne, olet todella vahva. Itse tiesin keskenmenoista etukateen kun tuli unia ja sitten olo muuttui. Laakarit ihmetteli miten tiesin kun vaadin tutkimuksia.
  7. Oman elämäni sankaritar Tuttu foorumilla Eloäidit 2020 Elomammat 2017

Täällä ollaan talvilomalla ja kaiken tohinan ohessa alkoi tulla epämääräisiä virtsatulehduksen oireita... Onneksi täällä pääsi puhelin soiton jälkeen jättämään paikalliseen terveyskeskukseen virtsanäytteen. Ja onneksi oli puhdas. Outoja oireita silti... Ilmeisesti sitten vauva jotenkin sellaisessa paikassa, että painaa rakkoa. Koko ajan pissattaa ja virtsan jälkeen tuntuu jotenkin alavatsa kipeältä. Karpalomehu otettu käyttöön varmuuden vuoksi.

Ompas muuten raskasta hiihtäminen näin raskaana. 5km jälkeen alkoi jo tuntua pieniä supistuksia ja alavatsaa jomotti. Katseli muut hiihtäjät, kun puuskutin ladun vieressä posket punaisena. Teki mieli huutaa, että ei mulla oikeasti ole näin huono kunto, että paksuna tässä vaan... :grin
    • Hauska Hauska x 4
  8. Niittipyssy Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020

Kiitos Äitykkä kauniista sanoistasi ja kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi :):Heartred
  9. Kata88 Tuttu foorumilla Eloäidit 2020 Tammikuunmammat 2016

Mulla on kans ollut lauantaista asti alavatsa kipeä. Pahimmat pissa ongelmat on nyt ohi. Siis oli vaihe, että kohtu painoi virtsaputkea, että ei meinannut pissa tulla. Nyt varmaan sit kohtu kasvaa vauhdilla, niin sekin aiheuttaa kipuja alavatsalla. Myös pissalle saa mennä melkein aina, kun nousee istumasta ylös..
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  10. Nooruska & Paavobertta Peruskäyttäjä Eloäidit 2020

Mulla on myös tuntunut supistuksia jos olen kävellyt reipasta tahtia tai kiivennyt rappuja kolmanteen kerrokseen o_O Mutta harkkasupistuksethan on ihan normaaleja koko raskauden ajan :smiley-angelic003

Olen miettinyt ihon rasvailua, jotta iho pysyis mahdollisimman kimmoisena eikä niin repeilisi arville vatsasta ja rinnoilta.
    Onko teillä suositella mitään hyväksi koettuja voiteita? :shy:

Niin ja sitä vielä, että oletteko tunteneet jo pieniä vauvan liikkeitä?
    Luulen itse tunteneeni niitä nyt n. kerran päivässä :Heartred Toki joka kerta mietin vielä, että oliko se ”potku” vai ilmavaivoja :laughing002 (nyt siis 16+3)
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. Niittipyssy Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020

Se on ilmeisesti aina paljon iho-/kudostyypistä kiinni mutta rasvailu ei ainakaan huononna tilannetta :) itse säilyin esikoisesta ilman arven arpea ja luottotuotteina oli kookosöljy sekä ceridal-niminen öljy, satunnaisesti sekalainen seurakunta eri voiteita joita kotoa sattui löytymään :grin
    • Tykkää Tykkää x 1
  12. iloinenodottaja Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020 Huhtimammat 2018

Mulle ei tullut myöskään esikoisesta yhtään arpea, mutta en mä kyllä rasvaillu mitenkään. Eli paljon tuntuu olevan ihan ihosta kiinni.
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. Rouva V. Naimisissa foorumin kanssa Eloäidit 2020 Lokamammat 2018

Mä käytin bio-oilia kahen ekan kanssa. Jälkimmäisestä tuli silti muutama arpi. Nykyään inhoan sitä hajua.

Täällä tuntuu liikkeitä päivittäin. Tänään rv14+2
    • Tykkää Tykkää x 1
  14. MrsH Rakastunut foorumiin Eloäidit 2020

Mullekkaan ei tullut arpia esikoisen raskaudesta mahaa mut rintoihin tuli mut ne sit katos. Rasvailin säännöllisen epäsäännöllisesti
    • Tykkää Tykkää x 1
  15. Gatusa Addikti

Liikkeita tuntuu valilla ja se on piristavaa. Mulla esikosta ja muistakin tuli arpia.
  16. Edz Rakastunut foorumiin Eloäidit 2020 Kesämammat 2018

Mulla ei tullut arpia ollenkaan esikoisesta, en kyllä rasvaillutkaan. Tää kylläkin varmaa johtuu siitä, että painoin saman verran ekassa neuvolapunnituksessa kuin päivää ennen synnytystä, välissä kävin seittemää kiloa kevyempänä. Ja tissien koko ei muuttunu ollenkaan, tosin ei maitokaan noussut.
  17. Kyfi1461110 Aloittelija

Täällä vielä uusi! Laskettu-aika on elokuun alussa!
    • Tykkää Tykkää x 6
  18. Niittipyssy Ihastunut foorumiin Eloäidit 2020

Tervetuloa joukkoon! :happy:
  19. Rosamau:) Uusi käyttäjä

En oikein tiiä mitä täällä pitäis kirjoitella kun en oo ennen kuulunu tämmöseen:) mut eka lapsi, viikko 14 menossa, rakeneultraan aika 9.4 ja laskettu aika 26.8
  20. Gatusa Addikti

Tervetuloa uusille ja onnea.

Jaa tämä sivu