Eloisaa elokuuta 2011

HIhihihih, voiiiii eiii! Ihana Valo! Äiskän kuvailemat tempaukset näen sieluni silmin täällä! Ja tuo kauppareissu... juuh, kuulostaa tutulta ja pienen punan nostaa edelleen omille poskille. Sen yhden ainoan kerran kun ajattelin, että piipahdan vain nopeasti tuossa lähikaupassa, enkä jaksa ottaa kärryjä vaan keräilen vähän jutut koriin... No kuinkas ollakaan, lähikaupassa mm. Joonan lemppari eli hevi-osasto on sen verran matalalla alimmillaan, että sieltähän tuo näppärästi nappaili yhtä ja toista! Karkuun kirmaili ja nauraa kihersi, samaa tahtia nous äitillä hikikarpalot. Jep, ei juokse meidänkään ipana enää kaupassa omillaan, jos ei oo kahta aikuista käsiparia matkassa ;)

Rinkulle lämpöistäkin lämpöisämmät varovaiset onnitteluhuudot! Toivottavasti plussa on plussaa vielä viikonkin päästä, ja jaksais kantaa sinne loppuun saakka! :) Työpaikkajuttu tosiaan on hieman kinkkinen, mutta rohkeasti kehottaisin vain työn vastaanottamaan... alalla varmasti riittäis töitä jatkossakin, mutta todennäköisyys että joku toinen nuori nainen sen nappaisi sun nenän edestä tarkottaisi karman lain voimalla sitä, että aivan takuulla sekin nainen olisi raskaana tai pamahtaisi paksuksi ihan työn alkumetreillä! Eli niin tai näin, ei voi liikaa pohtia. Ja nyt meet ja teet loistavan vaikutuksen, sitten sulla on tulevakin työpaikka pedattuna ehkä! :)

Venla ja Valo, kuulostavat ihanan musikaalisilta molemmat! <3 Ihanaa!
Ja Maariselle lohdutuksen sana, että meillä ipana myös on jatkuvasti roikkumassa jääkaapin tai pakastimen kahvassa, pakastin on kotona onneksi liian jäykkä ja jääkaappi ehkä vielä (hetken) piirun verran korkealla, mutta mökillähän tuo olisi vähän väliä juustovarkaissa.. Hihih, hellyyttävän omatoimisia, ärsyttävyyteen saakka?! :)
 
Venlan lauleluun unohdinkin kommentoida, että kuulostaapa hauskalta :D Nukuttele siinä sitten kun toinen kailottaa, hehhhee. Valo tuntuu nukahtavan nykyään paljon paremmin, kun istuu hetken kaverina ja antaa toisen siinä pyöriskellä ja hakea hyvää asentoa. Sitten nousen tai mies nousee pois sanoen hyvät yöt hiljaa ja poistuu. Valo nukahtaa itsekseen nopeasti eikä huutele perään. Aamuyöllä alkoi herättyään viskellä kiukkuisena nallea lattialle ja temppuilla. Kun nostin nallen vimpan kerran, sanoin että hyvää yötä ja poistuin. Siihen se sitten rauhoittui ilman mutinoita, omassa rauhassaan ja nukkui seitsemään asti.

Joonan malliin mennään meilläkin juu kauppareissut, tänään istui tyytyväisenä autokärryissä ja möykkäsi sieltä.

Ensi viikolla aukeaa avoin päiväkoti ja ajattelin kerran viikossa käyd Valon kanssa siellä. Joka kerta on jokin toiminnallinen hetki myös. Laulua, leikkiä tai askartelua, joten jätämme kaiketi muskarit muille. Tykkäähän tuo selvästi musisoida, mutta jotenkin en halua vielä mitään ihan niin järjestettyä ehkä. Katsotaan vaikka kevätpuolella uudemman kerran. Täällä avoin päiväkoti maksaa 2 e/kerta ellei kuulu yhdistykseen, onko muilla hinnat tiedossa? Mites teillä muilla, viettekö jo kovasti harrastuksiin naperoita? Mies meillä kyttäilee, koska alkaisi lasten jokin liikunta/touhujuttu, vaikka painin naperoversio, mutta en usko ennen kolmea vuotta juuri olevan tarjolla mitään. Olenko väärässä?

Nyt kutimet kouraan ja villapaitaa jatkamaan, mukavaa syssyn alkua. Täällä on ollut kivat kelit ulkoilla, saa jo olla hupparia päällä eikä sittenkään tule hiki :)
 
Heippa!

Brr, IHANAN kylmä. Vauvalle sai laittaa fleecehaalaria ja kypärämyssyä jo vaunu-unille.... Molemmat nukkuu, autuasta! Oon etsiny kurapukua ja kumppareita netistä, eilen kävin kaupassa katsomassa ja kovin oli jo sadetamineet vähissä.

Sanna, mitä sä ostitkaan Joonalle nyt talveksi päälle? Mitä sulla on sadevaatteiksi? Sä oot niin samoilla linjoilla ton pukemisen suhteen kuin minä niin kysyn sulta. Nim. dieselin ja leviksen taisto hiekkiksellä ;;-) Ja ticket ja pop-fani, joten anna kuulua :P Mulla on nyt Ticketin henkselihousut ja toppatakki koossa 92 ja ostan haalarinkin, löytyy sitte aina jotaki kuivaa päälle ja eilen sovitettiin ne topat ja ne oli reilut mutta ei käyttökelvottomat, mut mietin 86 (vast 92-98) haalaria... On se niin kätevää kun voi jakaa kahdella kaikki kengät ja ulkovaatteeiden hinnat nykyään ;) Ja miten teidän kenkätilanne, itse metsästän Tretornin kumppareita syksyksi. Onko sulla jotku gore-kengät odottamassa. Näihin saa toki vastata kuka vain ;;) Eilen ostin 50%alekopasta vuorettomat kurahanskat (ticket 7 euroa jäi hinnaksi)kun rakastaa kuopia hiekkaa käsillään. Tyvärr. Tytölle on odottamassa huutonetistä löydetty rubber rain kevääksi.

Pranametri, ihmeessä kerhoon! Tekee hyvää mammallekin :) Ja varmasti myös Valolle. Me aloitetaan muskari ensi viikolla, jännittää. Itse toivon tutustuvani sitä kautta uusiin ihmisiin ja toivottavasti löydetään joku kiva kaveri jota voisi vaikka sitten muutenkin nähdä... Muskari on uudella kotipaikkakunnalla. Kiva nähdä miten poika ryhmässä toimii, muut on ollut muskarissa jo yhden kauden joten se ympäriinsä juokseva ja tamburiinia heiluttava poika on minun! :P Meidänkin poika on kovin musiikin perään ja se muskari on kerran viikossa 45 min, varsin passelia. Voin kertoa sitten miten meni....
 
No, moi vaan kaikille!

Ja erikois-MOI, meidän Rinkulle! Onnea vauva-taipaleelle! Tuohon sinun työpaikka-asiaan sanoisin, että ota ihmeessä vastaan! Sinä olet hakenyt sitä paikkaa ja sinut on valittu siihen. Vauva ja perhe tulee mukana! niin. Saat hyviä harjottelupäiviä ja ilmeisesti vielä rahaa pankkiin. Ja eikös sen uuden rahan myötä lasketa myöskin tuleva äippä-raha? Että töihin vaan, kerran semmosta herkkua tänäpäivänä on tarjolla! Omalle päällekin tekee vissiin hyvää olla välillä työn touhussa.....

Ampun vaateongelmaan en osaa vastata nuilla ihanilla merkki-asioilla!!!!! Mutta mielenkiinnolla seuraan,mitä SANNA vastaa. Voihan se olla. että meidän joulu-09 raati jakaa tietämättää hyviä vinkkejä! Mistä sitä tietää, millon meijän kärryyn eksyy maailman turuilta ekstra-edullinen tiketti-haalari! Nykyjään tällä seudulla pannaan kesät talvet villahaalaria vilua vastaan. Päälikerros on jotakin vuodenaikaan sopivaa.

Praniksen ja Valon, kauppareissu.... OOOH! tuotahan se justiinsa on! JA tämä pieni kyläkauppa on oikeen otollinen paikka luikkia kahta hyllyväliä pikkukärryllä karkuun. Sen lempi kahminnat on juuri ne tomaatit, pillimehut, vanijasokeri.... jäätelöaltaalla se huutaa OOOoo-ta suurelle pingviinin kuvalle! Mutta niin huvittavalta, kun tuo kerrottuna kuulostaakin, niin kiireessä se on hirveetä!!! Ja samoin olen ajatellu, että jos ei ole kiire, eikä se tee tuhoja, niin seikkailkoot. Sillaihan kaiken jären mukaan oppii eniten, kun ite kattelee. MUTTA SUURESSA maailmassa (Prisma/Citymarket/Tarjoustalo/ym) tuo ipana saa raivota ihan niinpaljon kun kurkusta lähtee, mikäli ostoskärry-autossa tulee tarvetta :) :)

KERHOT/HARRASTUKSET
Saa nähä. JOs tuo toinen aikuinen johonkin päivätyöhän hilpasee, niin meidän kerhot oin siinä! Ei ole toista autoa tässä taloudessa, eikä tätänykyä pehva kestäisikään. MUTTA; joku perhekerhon tapanen systeemi kait pitäis löytää. Ja semmonen, missä tekis mieli käydä useamminkin. Ajattelin noita Forssan anteja katella "harrastusten" suhteen. (mielenkiinnnosta). Viime talvena siellä oli muistaakseni joku tenavien liikunta-juttu. Ihan näille pienillekin. Ja tietty Vesihelmen uinnit, mutta sinne meen mieluiten nyt ihan oman perheen kesken, kun vauva-uinnit on takana. Ja niin.. muskari, kiinnostais? Mutta meillähän soitetaan ja lauletaan koko ajan muutenkin... Voishan se tuolle olla kiinnostavaa kuulla muittenkin tapaa tehdä musiikkia. (..paitsi jos ne pilaa sen hienon vapaan musisoinnin... mies on tästä tätä mieltä, ja ymmärrän sen) Pohdinta jatkuu!

Ok... jotain jäi varmasti sanomatta.. Mutta heissan nyt kuitenkin.


 
Voi ei Amppu, nyt on kuule aivan totaalisen väärä aika udella näistä syys- ja talvivermeistä multa! On taas iiiiiiihan hirveä himo shoppailla KAIKKEA! Just ihastelin, että joku myi huutiksessa bränikkää Molon peppermint-väristä haalaria! SE OLI IIIIIHANA - mutta en ollut ainoa, joka oli sitä mieltä ja niinhän sen hinta nousi ja nousi, silloin luovutin!
Mutta tässä taloudessa on laitettu pussinnyörit tiukoille, koska mun opinnot venyikin vielä tälle(kin) syksylle ja mies on joutunut kustantamaan kaiken... Mä oon yrittänyt tehdä jotain enempi järkihankintoja, minkä takia Joonan vaatekaappi tällä hetkellä tuntuu vaan tyhjenevän! Mun pihi-Kaurissieluni ei sitten tahdo noita ulkovaatteita ostaa sellaisina, mitkä ei tätä äitiä miellytä, joten jääneet hankkimatta! No se ticketin yönsininen baggie north tuolla roikkuu koossa 92 odottamassa talvea, lisäksi muistelen sinne keväällä hankkineeni jotain muita talvijuttuja, mutta en oo vielä penkonut ja ajatellut asiaa loppuun. Syksyksi tartteis kumpparit uusia, vanhoihin ei mahdu miellyttävästi villasukka, joten toivottavasti niitä vielä kaupoista löytyy! :O Kurakamppeitakaan ei oo kuin ne ällökeltaiset rukat (koko 86, haalarin päälle ei mahdu enää kylläkään!), mutta jos hankkii jonkun laadukkaamman vk-haalarin, niin ehkä noilla pärjäis, ne vois olla rötväkurikset! Ja huomasin, että myös se jo viime syksynä käyttöön (jättisuurena) otettu kurahaalari (jos muistatte Joonan ja Aleksin syksyn värikkäissä lehdissä napatut kuvat, SE haalari oli silloin!) saattaa edelleen mahtua alkusyksyn, ainakin se oli kokoa 92 (lapun vilkasin, päälle en sovittanut vielä!). Ei niin sateisiin keleihin löytyy kevääks ostettu ticketin turkoosi 2-osainen rainwear (oisko se plain rain? Se sellasta tuulipukukangasta muistuttavaa, en oo testannut vedenpitävyyttä), se toimii vielä oikein passelisti.
Myöskään kurahanskoja tai talvirukkasia ei oo vielä ees katottu, ne oon säästänyt sillain "viime hetkeen" koska en oo tiennyt, että minkä kokoista tuon pitäis saada?? Joko se tarttee olla se kakkoskoko, vai riittääkö ykkönen?
Kengät, yhdet ihanat ruskeat aitoa kovaa nahkaa ja karvareunukset, sellaiset tuolla on, jos mahtuvat jalkaan! Anoppi ne toi viime talvena jo, silloin olivat isot... aluks aattelin, että ne ois tuon isännän vanhat, mutta pohjia tihrustelin ja väitän, että ne on täysin käyttämättömät! Mut ulkopuuhailuun pitäis sit kyllä goret hankkia, noi vois olla siistimmät popot...

Ylipäänsä tuota varastoa kun aattelen, niin täähän oikeestaan on mennyt aika hyvin... Konttausiässä kun haalarin piti olla paljon isompi, nyt kun tuo seisoo ja kävelee, niin ei tarttee enää olla ihan niin yli-iso, eli tosiaan jotkut vk-kamat on kestänyt parhaimmillaan sen kolme kautta!! (No okei, se yks haalari vaan, mutta se oli niiiiin superihana, että se oli otettava käyttöön jo silloin kun se oikeesti oli sen kolmisen kokoa liian iso :D)

Mutta joo, polte näpeissä ois kova ja pitäis kääntää ympäri nuo tehdyt hankinnat (mä en ihan rehellisesti edes muista, mitä kaikkea tuolla on, ja kuitenkin unohdan hankkia jotain tärkeetä kuvitellessani sellaisia olevan jo!). Sisävaateosaston tossa kurkin, kun poistin pienet, ja housuja tuo lapsi ei enää ainakaan tarvii! Sillä oli ehkä miljoonat farkut ja kangashousut, kollareita vino pino ja parit verkkaritkin... Ne verkkarit varmaan jää käyttämättä, niissä ois laputkin kiinni. Anoppi ne joskus kaupasta kantoi tänne, mutta mä en voi sietää sitä 90-lukulaista mustaa verkkaria turkoosilla huomioraidalla, kaiken lisäks ne on inhottavan liukkaat! Ampulle vielä, että mä tossa yks päivä kuljin tuolla Sellossa kuolaten Gantin liikkeen ohi... oih ja voih! Siellä oli pikkuruisille tyttövauvoille ja poikavauvoille vaikka mitä ihanaa!! Ihan sairaan ihania ja oikein tärkättyjä kaulusbodyja ja niitä ihania pikeepaitaa jäljitteleviä bodyja <3
No hitto, nyt tuli ihan järkyttävä polte päästä ees hypistelee! Joonan tilillähän ois tietty rahaa, et kai se pitää käyttää taas jälleenmyyntiarvo-korttia ja perustella miehelle parit hankinnat ;) Enää pitäis tietää, että tuleeko sitä tänä vuonna tuolle lapselle puettua jotain värejä turkoosin lisäks, koska sit pitäis pohtia noi hanskat ja pipot ja kengätkin vähän niiden mukaan... Tosin turkoosia himoilen sen baggien kaveriks esim. hanskoihin ja pipoon, mutta jos sitten tuleekin taas turkoosia jotain muuta, niin apuva.

Ugh, nyt kiellän itseltäni tän unelmonnin tähän aikaan illasta!

Jotain muutakin piti sanoa...

Pranametrille, että meillä on kans tuolla avoimessa 2krt päivässä ohjattua toimintaa, mutta ei sinne mitään kausimaksuja tai kertamaksujakaan oo? :O
Muita harrastustoimintoja ei Joonalle oo vielä katottukaan, perhesukellukseen se pääsee vuoden päästä syksyllä, jos ehditään käydä itekseen riittävän usein hallilla pelleilemässä... ja jos ei, niin ehtiihän tuo sitten kevät 2013 ryhmään, 3v kun on oikeesti periaatteessa se ryhmän ikäraja, mutta ohjaajien lapsilla on tiettyjä etuajo-oikeuksia ;)
Sitten katsellaan, että mistä se vois olla kiinnostunut. Ite olin aatellut jotain temppukouluja aiemmin, mutta tuo on niin järeän kokoinen ja kömpelökin, että mitähän siitäkin tulis... mutta mistäs sitä tietää, nythän tuo motoriikka vasta kehittyy. Musiikillisia juttuja meidän perheessä ei valitettavasti harrasteta, joten niitä ei oikein osaa tuolle lapsellekaan siirtää! Meillä ei ees lastenlauluja kuunnella, koska isin mielestä taas lasta ei pidä opettaa pomottamaan perheen musavalikoimaa, vaikka mä voisin kyllä soittaa tuolle välillä jotain kivoja fröbelin palikoita jne. Ipanapaa me sitten välillä juutuubista popitetaan, Joona rakastaa sitä Liikenteessä-biisiä, ja kyllä se äiskääkin hymyilyttää!

Noniin, joskos sitä unille, ettei mee ihan haaveiluks tää homma!

PS. Ihanaa naiset, että ootte taas täällä! <3
 
Hahaa, Sanna nielaisi syötin vielä paremmin kuin uskoinkaan, katselin itsekin sitä Molon haalaria, mutta onneksi se oli vähä reilua kokoa niin jätin ;) Mutta huusin sen sijaan uuden ticketin haalarin koko 86 (sehän vastaa ainakin 92). Nyt meillä on talvi hallinnassa..... Ja halusin 86 puvun koska jos ottaisin reilun 92 nyt talveksi niin se olis mahdoton sitte tytölle seuraavana talvena. Koska tämä on pienempi ja nuorempi sitten..... Alkavan asuntovelallisen pitää ajatella jo talvena 2012 ;-)
Ps. onneksi se Sello (ako hehkutit) on niin kaukana :P
Mulla on jotaki välikausivaatetta ja en osta varmaan mitään pukua (paitsi kuravehkeet) koska poika on omassa hoidossa ja me päästään puistosta kotia heti jos tarvis.

Nyt poika heräs joten heipat  ja kiitos S
 
Jaa no eipäs sieltä ole mtn kuulunut vaikka haastattelussa kuulosti että se ottaa mut  heti sinne, oikein kehui vielä...;) no siellä oli varmasti joku vielä parempi, hyvä niin, eipähän mun tartte sitte oman tuntoni kanssa punniskella =).
Lievää kuvotusta ja snippailua on havaittavissa, muuten olot ihan ok... miepäs  kirjottelenmyöhemmin vähän pitemmästi... =)
 
HUh! Sannan tekstiä lukiessa alkoi henki salpaantumaan ja syke kiihtymään...... niin topakasti siellä mutsi latelee :) Vaan, niin se on.. tuo vaatekomeron ns. yläkaappi  on tutkimatta. Sinne muistelee myös eräs tumpanneensa "muutaman" hankinnan. Tais vaan olla jotain kokoa 104cm ja 90 cm väliltä! Talvitavaraa. Hattujen koot pitää pyöritellä pariin kertaan. Minä kun ite oon hattufriikki, niin pitäähän lapsellakin olla! Ja väreistä kun oli puhe... katotaan miksi muodostuu tuleva kausi!!!! Tuolle ei ainakaan keltanen passaa yhtään.

jep, ja ne mustat liukkaat vauhtiraita verkkarit on muuten  YÖK! Sillä kankaalla voi vahata autoa, mutta ei siihen ihmistä pueta! niin.

PITI kerätä mustaherukoita tänään alapihalta, mutta tuollahan alkoi sataa. Aamupäivällä leipomusten lomassa pikkusen Venlan kanssa jo aloitin. Ne marjat huuhtaisin kattilaan ja keittelin hyytelöksi. Mustaherukka hyytelöä on siis ainakin kolme purnukkaa talven varalle :)
Eikä mee enää kuin pari vuotta, niin meidän äitiä voi alkaa kehumaan kunnon maalaiseksi! :)
Pottumaata jo haaveilin tuonne pihan perälle. Pitäs vaan saada joku sinne rattorin kanssa möyrimään ja myrkyttelemään.

AI HEI.. ilonaihe! Meidän kuivaksi opettelu on edennyt vaiheeseen sellaiseen, että nyt uskaltaa nukuttaa päiväunet ilman vaippaa! Muuten arki sujuu ihan jatkuvan pissalla juoksemisen merkeissä. :D ITe hän menee vessaan ja nykii pöksyjä alas. Ja silloin olis paras ehtiä aikuisen hätiin! Kakkoshädänki tuo ilmottaa "uikuttamalla" ja vessan ovea osoittamalla! Ihan superhyvä juttu! SUPERHYVÄ! Tämmönen "oivallus" sattui viimeviikolla, kun tuo pomppi mun sylissä ilman vaippaa, vaatteet päällä. Pommppi ja kusta luikautti MUN päälle! Hitto! Minähän siitä mekkalan nostin ja painavin sanoin kehoitin muistelemaan missä kuuluu pissiä! (täytyy sanoa, etten syytänyt enkä nolostuttanut vaan olin "topakka", että kertakaikkiaan EI! Vessaan vessaan vessaan.... ) Ja nytte sitte se toimii! (toistaiseksi ?)

ja sitten kahville....
 
moi

ihanat talvivaatteet, kyll ne aina on niin ihania mutt en taida paljoakaan ostella. Roosalle menee varmaa isosiskon vanha mutta hyväkuntonen violetti lassien haalari 92 kokoa, pitää vielä penkoa ku talvi lähestyy onko siskon vanhoissa kuomissa sopia ja toi rukkastilanne. ei oo tullu ostettua ku halpatavaraa nii monet hajoo yhdessä talvessa. mä ku oon edelleen kotihoidon tuella ja asuntovelallisia myös ollaan. myös sähkö ja vesilaskuissa ollu maksamista vähä eri lailla mitä kerrostalossa... koitetaan kyll säästää nii paljo ku voi.

harrastukset meillä alkaa maanantaina. Roosa menee muskariin omaan ryhmään, viime vuosihan oltii sisarusryhmässä. Isosisko Oona menee sitt omaan ryhmään. Oonalla alkaa myös seurakunnan kerho, saan viedä sen sinne kaksi kertaa viikossa ja 2,5 tuntia kestää, kiva ett jossai silläki leikkikavereita ku täällä ne ollu vähissä. Aattelin käydä myös ainaki kattoon millane tuo seurakunnan avoin päiväkerho on jos ois roosallekki vähä touhua toisten lasten kanssa. Keväällä kävin muutaman kerran perhekahvilassa mutt en oikei innostunu, tosi pieni tila ja kaikki muut tunsi toisensa nii ujous iski. Ei myöskää lapset kovasti innostunu, vähä tutki leluja mutt ku ei ollu tilaa juosta ja temmeltää. Ei noissa avoimissa täällä mitään maksua ole, ainoastaan jos siellä haluaa kahvit juoda joku 2€ maksu mutt en mä ainakaa yksin ollessa ole menny ainakaa entisen kodin avoimessa. lapset ku ei kauaa malta pöydässä istua nii piti perässä pysyä. Kyll me välillä mennään perheen kesken uimahalliin että tottuvat veteen nii helpompi sitte opetella uimaan isompana ku ei pelkää vettä. Tulee muuten tosi kiireinen maanantai, vien ja haen oonan aamulla kerhoon. sitte neljän aikaan meen roosan kanssa muskariin. oonan ryhmä alkaa heti roosan jälkeen nii mies tuo oonan sinne. kattoo kuinka sitt oonan haku tehdään. toivottavasti ei mene liian rankaks ku joka maanantai sama hulina, täällä lähellä ku on noi muskarit vaan yhtenä päivänä viikossa ja keväällä taas mua kyll ärsyttii ajellaki puoli tuntia likkojen kanssa muskariin ku käytii entisen kodin lähellä kausi loppuun.

Uskomatonta miiten maarinen saanut jo noin hyvin kuivaks opetettua. Meill ei oikei ole Roosalla hajua asiasta. käy kyll potalla istumassa housut jalassa mutt ku pois ottaa ei malta enää. en tosin ole vielä eritityisesti alkanu opettaakkaan, pitäs varmaa ryhdistäytyä, muistan ku esikoinen oli ehkä 1v10kk ku oli kotona sisällä ilman vaippaa, pianhan Roosaki on sen, äkkiä aika menee.

niin ja me ollaan jo muutama viikko sitte laitettu PIKKU KOLMONEN tilaukseen :D vähä jännittää ja toivon silti ett tärppäis pian. kierto on edelleen niin epäsäännöllinen etten edes tiedä koska testailla, viime la tein testin ja negaa näytti mutt ei oo nyt menkkojakaa kuulunu, tosin ne on kyll muutenki välill viipyny. niin ja mä vieläkin imetän Roosaa, ohan tyttö jo iso mutt tissi tuntuu nukutustilanteessa niin tärkeeltä. odotan jos kävis yhtä helposti ku Oonan kanssa ett lopetti itse 1v10kk ikäisenä, olin kyll sillo jo vähentäny kertaa päivässä. nyt Roosa on vielä kolme kertaa päivässä, ei oo jotenki jaksanu alkaa huudatusta ja taistelua, tiedän ett tulee oleen vaikeeta jos nukkumaan mennessä ei saakkaan tissiä. kuitenki ei tissille nukahda vaan nousee ylös ja pyytää omaan sänkyyn. Roosa vaan yleensä herää siinä 5-6 aikaa ja joudun ottaan viereen tissille ett nukkuu uusiks...
 
AMPPU! Kehtaatkin tunnustaa vielä houkutellees mut tahallasi tähän järjettömään vaatemaniaan! Mä oon eilisen ja tän päivän selannu nettikirppareita+huutista, huomenna on pakko mennä käymään mun lempparilastenvaatekirppiksellä.. Aaargh vaan! :D
Mutta ihmettelen vielä, että ihanko oikeesti meinaat, että 86 t2h ois teidän Isoveikalle passeli koko talven? Kun mä täällä tuskailen, että ei hitto, oisko sen sittenkin pitänyt olla jopa se 98... Tosin kyllä mä sen tänään kaivoin tuolta kaapista (ja ups, meillähän oli yhtä ja toista siellä, heheeeh) ja ihan riittävän kokoiselta se näyttää, päälle Joona ei sitä antanut pukea vielä, enkä mä jaksanut huudattaa.
Niin, Maarinen, tää äiti vaatettaa tuota lastaan oman mielensä mukaan ja topakasti, koska vielä se on mahdollista.... eikä kai voi kuin kiittää kohtaloaan, että mulla ei oo TYTTÖÄ! Siinä sitä vasta oltaiski kuulkaa! :D Lycka till vaan Ampulle, hah!

Seuraavaksi tää nostais ihan jättisuuret peukkumerkit kolmelle kauniille daamille! Venlalle vaipattomuudesta, Rinkulle tiivistyvästä jännityksestä ja myös Takulle (miehineen) liukkaita latuja ja onnea yrityksiin! Huh, siskoja ja veljiä kohta palstan nurkat pullollaan, hyvähyvä! (Mistä tulikin mieleen, Hennas, missä meet? Tuu takas, lomat on jo loppu ja täällä emännät vauhdissa!)

Ja Taku, älä turhaan sure, samalla tavalla tuskaillaan täälläkin ihan pelkästään siinä potalle istumisessa, ei toivoakaan, että sinne vielä mitään ois vahingossakaan lirahtanut... Joona vetää itsensä ihan jäykäksi ja rääkyy vaan, jos sille pottaa ehdottaakaan. Askel kerrallaan, hiljaksiin, tehdään meilläkin sentäs sitten jotain taaperontahtisesti ;)

Ah, pieniä ylpeydenaiheita kyllä koettiin meilläkin tänään! Joona hävisi päikkäreillekäymistaistelun äidilleen, sillä lopputuloksella, että kundi 1v 7kk ja 12pvää nukkui ehkä elämänsä ekaa kertaa päikkärit omassa sängyssään!! Meillä siis ongelmana tuolla ollut, kun ei se nuku sisällä... Tänään oli jo kolmas päivä putkeen, kun yritti temppuilla päikkäreitä vastaan ja vaan nousi istumaan ja seisomaan vaunuissa nukkumaan laittaessa, siinä vaiheessa "napsahti" äidillä. Marssin saman tien Joonan huoneeseen, vedin pimennysverhot alas, hain lapsen pois vaunuistaan ja kippasin sänkyyn käyden itse maahan makaamaan. Vähän aikaa se yritti ja huuteli ja temppuili, mä vaan silitin sen jalkaterää sieltä pinnojen välistä ja lopulta huudot rauhoittui satunnaiseksi ulahteluksi, lapsi laittoi päänsä tyynyyn ja otti mua kädestä ja nukahti! Jesh! Eikä siis oikeesti aikaakaan mennyt kuin vartti ehkä! Hyvä minä! :)))

Taku jaksaa tarmokkaasti vielä imettääkin, aika hienoa! Tää voi tuntua susta hassulta, mutta mun mielestä on jotenkin todella kunnioitettavaa ja merkityksellistä, että joku imettää vielä noin pitkään :) Siis kaikella rakkaudella tää, meillä varmasti eri näkövinkkelit, koska teillehän tuo on arkipäivää! Mites muuten Pranametrin tissit? (Ei luoja... mitähän kaikkea idioottimaista täälläkin palstalla on tullut päästettyä suustaan?? :DDD)
 
Maarinen, nyt säki ymmärrät miksi osoitin kysymyksen Sannalle, tiesin että Sanna ei tässä asiassa jää miettimään mitä kirjoitella vaan antaa palaa :P Ja sulla on varmasti ihania vaatteita Venlalle jemmassa. Tytöille sopii mielestäni kirpparilöydöt monesti paremmin, monesti ne on sellaisia ihania puoliromanttisia ja poikien vaatteet on kalutumpia ja kamalan synkkiä. Mihin olen törmännyt, kaikkia ällöjä kumikuvaprinttejä, jotaki spidermania josta meidän poika ei tykkää...... Eihän? :) Ja tytöille taidetaan ostaa enemmän ja sitten kirpparilla on paree tarjonta. Mä en ole päässyt kirpparille edes sen vertaa että olisin saanu myyntipöydän varattua!!! Yrittänyt soittaa pari kertaa, mutta ei ne vastaa, pitäis päästä.... Taitaa kirpparikaupunkikin vain vaihtua pian. Oon vähä miettiny että pitäisin kotikirpparin muuton yhteydessä kun on useampi huonekalukin mitkä ei löydä uudessa kodissa paikkaa. Katsotaan mitä saa aikaiseksi.

...tähän väliin poika juoksi käsi ojossa kättelemään ja sanoi päivää (Täitää!). Ja meni makoilemaan leikkikaaren alle vauvan tyä... Pian saa kipata ne ja ittensä unille.

Sanna, kyllä mä uskon että se haalari 86 menee tammikuulle ainaki ja sitten mulla on se kaksiosainen 92 puku. Se ticketin 92 oli mun silmään ihan sikasuuri, näytti aivan että ekaluokkalainen menis sinne :) Nyt kun tämä minun isopoika on palannut normaalikäyrille ;)

Nojoo, paljon olis ollut asiaa, todella tärkeää kuten aina, mutta nyt pieni alkaa metelöödä.

ku natt!!
 
Komppaan Amppua, voi kuinka paljon enempi kirppareilla onkaan tytöille vielä ihan käyttökelpoistakin! Tiiä sitten, että onko se just niin, että tytöille on ihanaa ostella sieltä kaupoistakin uutta ja sievää, sitten niitä jää enempi myyntiinkin. Vai oisko noin, että jotkut tytöt eivät enää tässä iässäkään saa toteuttaa rasavilliä puoltaan ja riekkua? Vai onko siihen remuamiseen sitten ne unisex-vaatteet, että sieltä kirppiksiltä osuu silmään vaan ne sievimmät, ei remuvaatteiksi tarkoitetut...? Plus että taitaapi olla Maarisella vielä hetken tuo "kokoetukin" voimassa, kun koko on sitä 92/98-luokkaa, niin useat (nykyajan?) vaatteista tulee tosiaan ihan jo yhdellä lapsella puhkikulutettua...

No niin, Ampun neuvoistahan mä sen 92-haalarin ostin keväällä, että ehkä mä edelleen luotan siihen, että se on liian iso :D Silloin sen laitoin tuon reppanan päälle ostaessa, ja suurihan se oli - eli ei varmasti oo tänä vuonna enää kasvanut samaa vauhtia :) Itelle jäi vaan se "sentti viikossa" tahti päähän! :D Nyt ei taida olla kuin sentti kuukaudessa, se on ihan passeli vauhti, pysyy äitikin perässä! :)

Kirppismyyntiä pitäis iteki puuhailla kasaan, mutta taidan tyytyä vaan tähän netin maailmaan... Ampun kellarikirppis taasen kuulostaa ihanan symppikseltä, siinähän sitä tutustuu sitten uusiin naapureihinkin! :) Mun mielestä pihakirppiksiä pitäis olla Suomessa paljon useammin, sääli ettei oo! (Voiskin ehottaa tän talon rouville, että pidetääs pihakirppis... Joona on pihan lapsista nuorimpia (ellei nuorin, en oo ihan varma, et onks tääl jotain vauvoja, niitä kun ei pihassa näy!), joten sieltähän sitä kirppisvaatetusta vois löytyä meiänki apinalle remuttavaks ;)

Tiedättekö mistä tietää, että itsestäkin on tullut vanha? Käytiin tänään meidän ystäväperheen esikoisen rippijuhlissa, ja siinä poseeratessani 13v ja 15v sisarusten välissä kehtas tää 15v pojannullikka laukaista, että eipä se Sannakaan oo enää niin kauhean pitkä! Jumankekka, oikeassahan tuo oli, että enää puhuttiin puolikkaanpään pituuserosta mun hyväkseni, mutta huh! :D Sitten omassa muistipöntössä raksutti - niinhän sitä tapas ite sanoa noille aikuisille sukulaisille, joita näki harvemmin ja itse venähti sitä pituutta siinä vuodessa-parissa ihan riittämiin! Eli hyväksyttävä se on, musta on tullut teinien silmissä aikuinen! (Huh, onneks pääsen huomenna töihin, teinien pariin. Voin osoittaa olevani sellainen ihana nuorekas ja hauska aikuinen, ellei tilanne muuta vaadi ;))

 
Huomenet!

LIBEROKERHO, tuli mieleen että jos joku muukin tapaa sinne vaippakoodeja napsutella niin se niiden kuvakirja 1800pojoa, on ollut meillä ainakin todellinen suksee! Juuri varmasti sitä Pranan mainitsemaa sanojen mieleen painamista.

Meidän poika tuntui eilen aika isolta kun oltiin sukuloimassa ja poikakin paineli isompien serkkujen perässä isolle trampoliinille hytkyttämään. Kieli keskellä suuta :P Ja söi suoraan pensaasta marjoja vaikka kuinka ja syötti pihapupulle heinää ja huusi pupuuu. Opittiin myös syömään purkkaa eilen, äskenkin vei kiltisti lounaaan päälle saadun purkan pyynnöstä suusta roskiin. Jenkkiä jauhava iso poika :-)

Meillä tuppaa olla jonkinlaista pottakriisiä nyt. Siis ei olla pottailtu nimeksikään, mutta poika on nyt hoksannut mitä sinne pitäisi tehdä. Äsken harmistuneena kakkasi vaippaan, viisoi pottaan harmistuneena ähkien ja sitten tympääntyneenä nakkasi kaksiosaisesta potasta sen ylemmän osan maahan. Turhautui kun ei osannut vaikka jotenki näki ettei halunnut kakata vaippaan. En osaa nyt paremmin selvittää, mutta siis kehuin että tuotokset tuli hienosti vaippaan ja että ei oo mitään hätää. En mä oikein tiedä kuinka toimia, kun en haluaisi tolla  potallakaan painostaa ettei mee pahemmaksi tämä. Siis en kesken kakan nostanut potalle kun ajattelin että se menee ihan jumiin koko poika... Se pidättää pissaa nykyään ilman vaippaa niin kauan että saa sen vaippansa. Jos menee liian kauan ja pissaa lirahtaa maahan niin se on todella harmissaan ja surkea. Vaikka ei ole IKINÄ toruttu. Enkä edes puhise mitään huomaamattani, aina sanon että ei haittaa ja äiti siivoaa..... Silti se pissa ei tule pottaan eikä halua potalla istua ja ahdistuu siinäkin. Pitäiskö heivata koko potta ja ostaa uuteen kotiin se pöntön pienennin vai mitä... Pöntölle se haluaa minun perässä ja sitten viihtyy siinä pari sekuntia ja haluaa alas. Meidän pihassa on pari perhepäivähoitajaa ja ne sanovat etteivät ole omiaan potalle opettaneet ollenkaan, vaan ne lapset menee sitten kun itse ovat asian hoksanneet. Joten odottelenko vain. Hmmm...
 
Amppu, eikös se liberokerhoilun pistesaalistus loppunut kun ipanat täytti 1.5v? Näin mä olin lukevinani, sen takia sitten kiireellä vaan tilasin mitä nyt sattui rahalla saamaan... Mites se muuten menee sitten toisen lapsen saaneena, saatko hyödyntää ne ekasta ylijääneet?

Pottailu on suuri ongelma meilläkin! Mutta täällä apinaa ei tunnu yhtään ees hoksottimien raksuttavan, että mitä varten se potta ois! Hirvee kidutusmasiina, tuumailee kai Joona... Ei istu lahjomatta (puuha-pete telkkariin ja rusinakippo eteen :D).
Teillä poitsu sentään tuntuu jo ymmärtävän, ettei isojen poikien kuuluis enää sinne vaippaan vaan surutta päästellä! Reipas poika :) Ja mun mielestä ihan hyvin toimit, että ei sitä kannata sitä vaippaan törähtäneestäkään harmia ottaa :) Eiköhän se siitä ajallaan! Ja miksei vaikka sitten sitä pöntönsupistajaa (onks se sen niminen?), jos se ois vaikka jännempää! Vai onko pottailussa kenties joku "välietappi" että lapsi ihan itsekseen kesken leikkien osais mennä sinne potalle ja riisua, tehdä tarpeet ja pukeutua, ilman että aikuista pyytäisi apuun? Koska pöntölle kapuaminen edes jakkaran kanssa ei kuulosta omaan korvaan ihan taaperohommalta vielä :)

Mua ärsyttää meidän pihan kakarat! Ne tykkää leikkiä ties mitä leikkejä tuossa hiekkiksellä... no keväällä siihen tuli uudet hyvät hiekat, josta sai hienoja linnoja ja kakkuja, mutta nää alakouluikäiset ovat kantaneet sen nyt täyteen soraa. Noh, siitä en vielä ärsyyntynyt niin pahasti, mutta voi jumalauta mitä tänään sitten! Tuolta pihanperältä haettu ties mistä myrkkymarjapensaasta sellasia ihania isoja mustikan/mustaherukannäköisiä marjoja toi leikkialue täyteen!! Ja voitte arvata, miten mä satuinkaan tän asian huomaamaan? No tietysti sillä, että apina sellaisen ehti kouraista suuhunsa! Ehdin kaivaa puoliks pureksitun marjan pois, mutta en tiedä, paljonko esim. siemeniä sillä on syljen mukana ehkä päässyt vatsalaukkuun??
Todennäköisesti penskat siis vaan jotain marjasotaa leikkinyt niillä, eikä oo tulleet ajatelleeksi, että joku pienempi vois niitä syödä, mutta miks helvetissä pitää tollasia tonne hiekkikselle kantaa, argh! Ja vaikkei söiskään, niin on siinä moni vanhempi iloinen, kun pennut palaa himaan vaatteet täynnä marjatahroja :(
 
Moi!

Sanna, kiitos vaan kysymästä, tissien perään kannattakin kysellä, katosivat tuossa muutama päivä sitten ;D Eli maitoa heruu tippoja jos yrittää, mutta ei enää ahdista eikä kipuile. Haikeeta ja huokeeta. Välillä lirutti ihan itsekseenkin, mikä ei ollut kivaa. Ei pystynyt kotona rintsikoita pitämään, kun puristivat niin hemmetisti. Luin, että puolen vuoden päästä näkee millaset näisä sitten kehkeytyy, kun rasvakudos on palannut. Että näin. Se tisseistä.

Vaatejutut sai minutkin lämpiämään kirpparireissulle. Paljon on jäänyt pieneksi ja yllättäin jotkin sopii vieläkin. Vaan huomasin keväällä ostamani 22 kesäkenkien olevan nyt juuri ihan vielä menevät, mutta käyntivaraa ei taida enää juuri olla. Vaikka keväällä oli vielä tilaa. Kavioo on Valo kesän ajan kasvattanut. Isinsä kanssa kävellyt parhaimmillaan 2 km, noin suunnilleen, pitäen tauon ärrällä pillimehun ja pätkiksen merkeissä. Aikamoinen matka mielestäni, vaikkei vertailukohtia juuri olekaan. Meillä on varastossa järkky määrä sekalaista vaatetta Valon serkuilta. Pitää tasaseen käydä penkomassa, mutta kun koot menevät jo reilusti yli 100 cm:n, ehtii jo unohtaa mitä siellä olikaan..

Vau Venla! Minäkin haluan, että Valo innostuu potasta! Vaan täytyy liittyä tähän muuhun joukkoon todeten, että EVVK, Valon puolesta. Välillä poika jo vähän innostuikin, mutta nyt on sellainen äitiuhma päällä, että ei mitään jakoa. Sillon tällön saan houkuteltua kirjan kanssa pojan piipahtamaan potalla ja isot kehut päälle. Aion katsella sitä pöntön pienenetäjä/supistajaa (hulvaton sana tuo supistaja :D) ja kokeilla sillä. Jopa hampaiden harjaus on nyt sellaista tappelua, että en viitsi pahoittaa enää omaa, enkä Valon mieltä. Kun ei se ipana edes suuhunsa saa laitettua/anna laittaa uhmassaan sitä harjaa. Illalla nätisti isille avaa suun ja antaa huolella pestä. Menköön niin sitten, kun ei auta lahjonta, uhkaus eikä kiristys. Rankkaa sanon minä. Nukkumaan meno on yhtäkkiä alkanut olla kanssa huutoa. Kuuluu ikään, tiedän, nämä syömis ja nukkumis ja uhmailumuutokset. Aika työ pitää itsensä hillittynä, ei ihan aina onnistu, mutta kun en yritäkään enää olla ihan jämpti, pääsemme kumpikin helpommalla. Juttelin asiasta 30 vuotta lapsia hoitaneen naisen kanssa, lohdutti että ohi menee, koita kestää, ei auta että itse suutut tai yrität keksiä temppuja/rangaistuksia/kovistelet/laitat miettimään. Vain aika auttaa. Ja Kilpa-auto Lauri, se on ainoa houkutin asiaan jos toiseen, jep, paskamutsi, laittaa dvd:n pyörimään ja saa puoli tuntia rauhaa sohvalla, toki kuunnellen sitä Lauria, mutta parempi kuin ei mitään ;) Tiedoksi, että mikään muu ei sitten kelpaa, ei Puuha-Pete, Tao Tao tai Nalle Puh. Lauria sen olla pitää!

Vau myös Ampun esikoinen! Mielestäni teillä ollaan jo pitkällä, kun poika on hoksannut noin ison asian, että ei ole kivaa kakata vaippaan, että sen voi tehdä muuallekin. Meidän ihana heppu ei luopuisi lämpimistä housuissaan..ökh. Kun kylmenee, saa vaihtaa ilman kitinää vaipan. Eli vaihdamme vastahakoisesti yrittäen katsella samalla ikkunsa lintuja, pilviä....

Jes Joona! Ja maassa maannut äitinsä :D Siitä se lähtee, joskus tarvitaan vain se että mutsilla vähän napsahtaa ja asiat etenee.

Ymmärrän täysin Sanna sinun ärsyyntymisesi hiekkiksellä. Eihän isot ipanat ajattele ollenkaan tuollaista. Eivätkä heidän vanhempansa katso mitä tekevät... Ehkä eivät edes ole näkemässä, jos lapset ovat jo omin nokkineen ulkona leikkimässä.

Nonni, nyt on purettu äskeiset nukutusahdistukset ja olen valmis jatkamaan valon villapaitaa. Tulee samanlainen kuin isilleen olen tehnyt, valitettavasti saman värinen myös. tumman harmaa, kun lankaa oli vielä jäljellä. Pitää käyttää poiskin ,ettei aina osta lisää. Laitan kuvaa sitten.


 
Hei rakkaat palsta emot!

Mä käyn kuumana..... meidän netti-yhteys on täys pa**a! Tää pätkii ja pudottelee palkkeja miten sattuu. Kiitos vaan maalla asumisen, että tämmöseen menee hermo...pr.

eli näin nätisti alkoi minun osuuteni tässä kesksuktelussa tänään :)

POTTAJUTUT taitaa just mennä niinko ootte siellä tuumaillu. Omaan tahtiin per muksu. (kun mullahan siis näitä tenavia on ollutkin muutama ennen Venlaa..) Sitte kun se suuri oivallus tulee, niin mikään ei enää pidättele kippittämästä pöntölle tai potalle! Saatte uskoa! Ihan niinku kaikessa uuden oppimisessa tuon vauva-iän jälkeen! Päässä, siellä korvin välissä on niin miljoona rataa, missä pitää olla kytkennät valmiina ja sitten vaan homma toimiin. Onhan täällä palstalla jo moni, jotka puhua pälpättää ja meillä vasta muutamaa tavua kiljutaan! Ja PS. juuri kun viimeks kehuin että Venla se nukkuu päivällä ilman vaippaa, niin eipä menny kun viis minuuttia niin se tulee viereen unisena nyhjämään ja toinen lahje alkaa
kastumaan...

Tästä tulikin HASSU juttu mieleen. Mies oli puhelimessa ja hoiti jotain OIKEIN TÄRKEITÄ ASIOITA!!! Sitten se yhtä-äkkiä sanoo, että nyt pitää lopettaa KOSKA TULI PISSA LATTIALLE!!!!! Hahahha!!!

VAATE-asiaa
JEp. Tytöille jotenki tulee ostettua enempi. En minä ainakaa osaa ees kirpussa kävellä somien mekkojen ja paitojen ohi. Alkuun jaksoin niitä kuvailla tuonne blogiin, mutta nyt en enää ees kehta :D Ja mietin jopa, että kuinka raaskin niistä edes koskaan luopua! Mutta.. ne kengät! Missä olisi OIKEESTI kauniita tyttöjen talvikenkiä? Semmoisia, jotka ei maksa yli viittäkymppiä?

NAAPURINPENSKAT
Justiinsa. NE on niitä marja-aronian marjoja mitä lentää ilmassa ryöppynä koulujen alkaessa. Vantaan kodissa pidin muutaman kohkauksen, kun sitä viuhui meidän takapihan terassille ja ropisi pitkin valkoisen talon seinää ja keittiön ikkunaa ja pyykkinaruja! Hitto! Ja se muuten ei sitten lähde vaatteista! Marjasota, se oli niillä sen leikin nimi.. Ja enkä yhtään älyä, että miksi kukaan ko. vanhemmista ei (varmaankaan) sanonu muksuilleen mitään. Tuskin edes tiesivät asiasta! Mutta myrkyllisiä nuo ei ole, mikäli nyt siis ovat siellä SANNAN pihalla niitä!

METSÄRETKI
tehty meillä eilen. Se syksyn ensimmäinen. Katsastettu pihakallion mättäät sienien toivossa. Venla mennä mukelsi siellä sammalikossa aivan kuin olisi metsään syntynyt. (niinhän tuo melkeen onkin!) Ei paljoa risut ja oksat vauhtia hidastanut. Välillä pysähtyi pehmeää karhun sammlta silittelemään ja popsi puolukoita mättäistä. Meidän tyttö, metsäläinen! Harmi, kun ei tullu kamera mukaan, kun lähettiin nuotiolta niin ekstemporee pöllöilemään. Iskä paisteli meille avotulella iltaruokaa ja siitä hämärällä tuli tuommonen mehtä-ajatus!

Ja jaaha.. meidän äiti taitaa leipoa jotain suuhun pantavaa. Oisko peruna-pohjainen sipuli/paprika-piiras mitään? Juusto-kuorutuksella?



 
Jep, googlettelut oikeesta googlesta tän vauvagooglen jälkeen saivat mut vakuuttuneeksi, että tuota aroniaa ne taitaa pihan marjat olla... hyvä niin, koska ajatuskin siitä, että tuolla jotain myrkyllisiä ois noin pihapuskissa sai mut kyllä kavahtamaan! Mutta eipä se juu poista tuota faktaa, että vaatteista ne ei lähde... noh, olkoot tän kerran, hiekkalaatikolta viskelin marjat pois (tyhmyyksissäni vain pois laatikosta, en tajunnut kerätä ämpäriin ja kaataa katuviemäriin suoraan, tyhmä minä!) ja jos tuossa ipanan kanssa istuskellessa sais raivattua ainakin suurimman osan siitä hiekkiksen nurkiltakin niistä. Jos pennut vielä uudestaan käyvät niitä tuonne hiekkikselle kantamassa, niin aivan varmasti laitan lappua rappuihin! Ja en siis tosiaan oikeesti usko, että nää pihan aikuiset tosiaan ees tietää lasten puuhista, nuo kun on sen ikäsiä, että yksikseen tuossa pihalla leikkivät.
Vaan huh, koulut alkaa täällä huomenna, joten me saadaan takas hiekkalaatikko ja liukumäki, nuo isot pojat kun ovat suuren osan siitä valloittaneet ja hankalaa saada pidettyä Joona pois niiden leikkien edestä! (Mun mielestä siis kaikilla lapsilla on yhtäläinen oikeus siihen, että kukaan ei saa rikkoa/sotkea toisten leikkejä... eli oon Joonan käskenyt pois isojen edestä, paristi joutunut pahoittelemaankin pojille, että Joona ehti kävellä siitä heidän hienosti lanatun neppisradan päältä, ups!)

Hei mekin harrastetaan metsäretkiä! :D Tosin vähän ehkä eri kaliiberissa... meillä lähtee tosta pihannurkalta tollanen pikkumetsikkö, mutta siinä on ihan riittävästi seikkailtavaa (hiekkakävelyteillä ;)) meille. Vattujakin sieltä on uskallettu vähän popsia!

Maarinen vois jakaa tuon perunapohjaisen sipulipaprikapiiraansa vinkin, kiitos nam! Syksy on ihanaa piirakka-aikaa ;)

Ja loppuhihittelyinä, mä luin tuon jutun Venlan isin tärkeästä puhelusta, ja aattelin hetken, että se isi siellä tuulettelee tavaroitaan puhelimessa juoruten, ja että yhtäkkiä on sitten iskenyt yllättävä hätä ja hän on itse lorotellut lattioille :DD Mutta "oikein ymmärrettynäkin" se on kyllä aika hauskaa, lopettaa nyt businesspuhelu tollain äkkiä siivotakseen lapsen pissoja, isit <3

Pranis, heheeeh, meillä kans tallentavan boxin täytteenä lähes pelkästään iskän tallentamia Pulmusia ja Joonalle tallennettuja Puuha-Petejä ja Chuggingtoneja! Ja tuttujuttu, että mikä tahansa ohjelma ei kelpaa, vaan just ne lempparit pitää olla täälläkin! Tuo etsii jo säätimen ja tulee tuomaan sen vaikka sitten vessanpöntöllä istuvalle, ihan vaan vinkkinä, että telkkua päälle tai ohjelmaa vaihtoon! :DD Helisemässä kohta ollaan ;)

Mutta jotain kivaakin! Tapasin tänään puistossa aamupäivällä sellasen oikein mukavan ja samanhenkisen äiskän, jolla oli 1v2kk ikäinen poika. Juteltiin siinä tunnin verran, samalla alalla ollaan, molemmat asuttu talvesta näillä nurkilla ja jutut meni tosi hyvin yhteen! Mua ihan rupes harmittamaan kotiin päästyä, että hittovie, miksen tullut kysyneeksi sen numeroa ihan vaikka sovittuja treffejä aatellen! Joten nyt on ahkerasti käytävä päivystämässä tuolla puistossa, jos sais vaikka uuden äitiystävän! Ja mielessäni mietin, että jos sitä ei enää samaan aikaan leikkimään osutakaan, niin oisko kuinka epätoivoista laittaa sen työpaikalle sähköpostia ja pyytää välittämään mun numero sille, että saadaan treffit sovittua? :DD Eiköhän pienessä työyhteisössä tiedetä kestä puhun, kun tiedän äidin ja isän ammatit, esikoispojan nimen ja iän, heidän koiransa nimen, perheen asuinpaikan ja että heille on tulossa marraskuussa toinen.... Tää on mun backup-plan, koska ekaa kertaa täällä omilla nurkilla törmään johonkin niin samanhenkiseen, ja oon vielä näin illallakin aivan fiiliksissä asiasta! :)

--

Pranikselle piti sanoa, että kyllä mun korvaan pikkumiehelle 2km on pitkä kävelylenkki! Joonalla taitaa ennätys olla se 1km, se oli se ihan eka oikee kävelylenkki! Sen jälkeen se on laiskistunut, jo muutaman sadan metrin jälkeen vaatii syliin/rattaisiin... höh!
 
Amppu, kyllä sä taidat olla ihan oikeessa, tuo ticketin 92 baggie on ihan julmetun suuri! Äsken sen puin tolle lapselle päälle ja sehän lököttää jaloista tosi rumasti, lisäks se tuntuu tosi leveältä?? Oiskohan siinä kiristysnarut, en tajunnu vielä edes kattoa, ku tuskastuin sitä Joonalle sovittaessa... o-ou!
Mutta penkoessani noita rukkas- ja pipokoreja, niin sieltähän löyty oikein passeleita vk-rukkasia ja yhdet talvirukkaset + erinäisiä tumppuja, kypärämyssyjä ja muuta sälää, että eipä enää puutu ku parit villasukat ja ehkä ohkasemmat lapaset. Jotain tästä hulluna isojen juttujen hamstraamisesta on ollu, ni nyt ku rahat on tiukimmillaan voi sitten nauttia löydöistä ihan omista kaapeista :D
 
Moi...
kuten eilen jo manasin, niin meillä tää yhteys riepottelee hermoja (netti-yhteys) Eli toki sitä sipuli piirakkaa saa muutkin kun minä tehä! Sopiiko teille, että laitan sitä ohjetta tänne puolelle? Koitan jotenkin sitten kopioida tuonne resepteihin, jos sattuu onnistuun....


POHJA:
100 g margariinia
2 dl vehnäjauhoa
1 dl pottumuusijauhetta (meillä oli Lidl´n punanen paketti..se halpa ja hyvä)
iso loraus VETTÄ.. ehkä 1/2 dl
Nää aineet sotkotetaan käsin taikinaksi ja painellaan siihen matalaan vuokaan. Ei ole pakko yltää reunnoille.

TÄYTTEEKSI( mulla tuli tällä kertaa)
2 isoa sipulia
2 isoa tomaattia
2 normi paprikaa (paitsi että nyt oli keltaisia ja pitkulaisia..)
2 reilua kourallista juustoraastetta
*oliivipurkin vihon viimeiset oliivit..ehkä n.10 kpl
*ja sitte tuli vielä n. pari ruokalusikkaa tomaatti pyrettä tuubista siihen taikina lätyn päälle, ennen muita herkkuja.

Kuulotin sipuleja kuumalla pannulla öljyssä ja huiskaisin sekaan n.1 rkl Grilli-mausteseosta
Pehmenneet mausteiset sipulit piirakkapohjalle. Sitten tuo paprika silppu ja päälle KAUNIISTI tomatti siivuja lomittain ja ne oliivit..niissäkin taisi olla paprikatäyte.. ne mä sievistelin sinne sopiviin koloihin. Koko höskä juustoraasteen alle ja uuniin n.200 astetta ja reilu puol tuntia.... Ja hyvää oli! Loppui kesken, vaikka isännän kanssa kaksi syötiin.

Sitte tähän "loppukevennykseksi" Sannalle erikoisvinkki:
Kerää ne teidän pensasaidan aroniat ja paa ukkos muhittaa kotiviiniä tulevan talven pitkiä, pimeneviä iltoja varten. Tai laita ne pihan penskat keruu-talkoisiin...

Nyt on mentävä. Netin toiselle laidalle!
 
Hahahaah, no reisille män mun aatokset! :D Mä siis aattelin, että sulla on joku ohje, mihin tulee oikeeta perunaa, mutta muussijauhettahan sitten! Ei sillä, kuulostaa siltä, että tuota on ehkä pakko kokeilla silti itekin :) Kiitsa!

Ja kotiviinivinkki tuli kans luettua netistä, kuule täällä dollarinkuvat vilis silmissä, kun aattelin lähteväni noita kauppaamaan - viininä tai ei. Mutta juu taitaa jäädä marjat linnuille mun puolestani, mä en oo ite yhtään kotiviinityyppi ja tuo isikin teki sitä tasan sen yhden kerran sillon joskus mun raskausaikana... Saatoin asiasta täälläkin purnata, ko? :D
 
Takaisin
Top