Elämäntaparemontoijien vertaistukiryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nurppu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sopiiko tähän ketjuun liittyä mukaan? En oo jotenkin löytänyt tän foorumin AV-palstalle, mutta tää ois ajankohtanen 😅

Luin keskustelusta vaan ekan ja vikan sivun, mutta kuulosti et on tosi samankaltaisessa tilanteessa / samanlaiset tavoitteet kuin monella muullakin. Raskauksien myötä on kertynyt noin 10kg ylimääräistä, jotka kyllä kuopuksen ekoina kuukausina suli hienosti imetykseen, mutta sit alkoi yövalvominen, jota aina ”paikkaan” herkuttelulla ja imetys puolestaan tietty pikkuhiljaa väheni ja kilot tuli takasin yhtä nopeesti kuin lähtivätkin 🙄

Nyt vihdoin molemmat lapset nukkuu suht hyvin yönsä ja pikkuhiljaa päästy myös uuteen arkirytmiin kiinni (palasin itse töihin ja molemmat lapset alotti päikyn elokuussa), niin ei oo enää mitään tekosyitä. Motivaattoreina mullakin on diabeteksen pelko (kuopuksen raskaudessa oli radi), oma parempi vointi ja oishan se kiva kokea itsensä hyvännäköiseksikin (vaikka näistä kiloista osa on kyllä selkeästi tisseissä, mikä on ollut ihan kiva, kun vielä esikoisen imetysaikakin meni aika lättärintaisena 😂). Harkinnassa on myös vielä joskus ehkä kolmas lapsi, niin uutta raskauttakin ajatellen olisi hyvä saada itsensä kuntoon.

Lokakuussa sain korjattua oman unirytmin. Aiemmin mulla oli taipumus valvoa ihan liian myöhään joko kotitöitä tehden tai puhelimen ääressä. Lokakuun alussa päätin, että olen sängyssä joka ilta viimeistään klo 22 ja jätän puhelimen keittiöön. Aika hyvin molemmat päätökset on pitäneet, nyt ihan viime aikoina on tullut lipsuttua 🫣 Pitäö skarpata, koska mulla selkeästi kaikki muut elämäntavat on hyvien yöunien varassa 😅

Marraskuun alussa, kun olin hetken nukkunut riittävästi ja tuntui, ettei enää koko ajan väsytä, päätin jättää iltaherkut kokonaan pois. Sekin sujui yllättävän hyvin jokusen viikon (myös siihen nähden, että marraskuu on varmaan vaikein kuukausi irrottautua sokerikoukusta 😂), mutta nyt on muutama päivä ollut niin stressaavaa ja olen nukkunut niin huonosti, että sunnuntai-iltana meni jäätelöpaketti ja äsken juuri napostelin suklaata 🙈

Mutta jospa tää tästä taas 💪 Mulla oli marraskuun alussa flunssa ja siitä lähtien sykkeet yms on ollut kellossa huonot, niin sekin on pistänyt kapuloita rattaisiin. Nyt vihdoin oli pitkästä aikaa arvot kohdillaan 🤞 Liikuntaa mulla tulee aika paljon hyötyliikuntana, kun ei ole ajokorttia vaan pyöräilen ja kävelen kaikkialle + koiran lenkitykset, lisäksi oon yrittänyt käydä kahdesti viikossa salilla. Lokakuussa se taas pitkästä aikaa onnistui, mutta marraskuun sairastelut on sitäkin hillinneet. Huomaa kyllä, että pääkin meinaa aina hajota, jos salille ei säännöllisesti pääse 😬

Aiemmin mulla oli taipumus valvoa ihan liian myöhään joko kotitöitä tehden tai puhelimen ääressä. Lokakuun alussa päätin, että olen sängyssä joka ilta viimeistään klo 22 ja jätän puhelimen keittiöön.
Itsellä myös tosi usein iso osa illasta menee siihen, että siivoan keittiön kaaoksen pois tai pistän pyykit tms kotihommia ja sen jälkeen jumahdan puhelimelle. Tuo voisikin olla hyvä idea, että jättäisi illalla puhelimen keittiöön kun menee sänkyyn. Mulla on sellainen herätysvalo/-kello, mutta en oikein uskalla luottaa pelkästään siihen. Ehkä pitää ostaa tavallinen herätyskello lisäksi, tai pistää rannekelloon herätys.

@Lorena pasta on vaan parasta 😍 Salitreeniä voin kyllä kovasti suositella, nimenomaan tuo kun saa lisää lihasta, se kuluttaa levossakin enemmän energiaa. Ja on vahvempi, energisempi ja kaikin puolin parempi olo 😊 Tulee aina niin hyvä olo kunnon treenin jälkeen!

@Vkmk tervetuloa! Mulla myös on välillä vaikea päästä ajoissa nukkumaan. On vaan niin kiva illalla ennen nukkumaanmenoa selailla puhelinta 🙈 Muakin aina sairasteluiden yhteydessä ärsyttää kun salillakäynti tauottuu. Ja mitä pidempi tauko, sitä isompi kynnys on palata sinne. Ja toisin päin, mitä useammin käy niin sitä enemmän sinne tekee myös mieli mennä 😄

Käyn tänään kehonkoostumusmittauksessa. Jännä nähdä millaista tulosta on tullut, edellisestä vajaa 4kk aikaa ja -3kg.

Takaisin