Jenni: Meidän tyttö (3 viikkoa) pulauttelee aika reilustikin välillä ja söi muutamana päivänä 45 min.-tunnin välein. Nyt nukkuu kolme-neljäkin (!) tuntia putkeen ja sitten onkin hirmunälkä, vaipanvaihdon joutuu melkein siirtämään ruokailun jälkeen, kun muuten tulee huuto. Ei kannata heti epäillä refluksitautia, kyllä vauva kai pulauttelun kestää jos syö noin paljon, varmaan tulee vaan ylimääräiset pois ja äiteellehän se on vain lisäpyykkiä, ei mitään sen vakavampaa. Teillä on varmaan neuvola pian, ja jos poika kasvaa kunnolla niin en usko, että pulauttelusta on haittaa...Itse olen saanut sitä kuriin röyhtäyttämällä kunnolla heti imetyksen jälkeen. Ja siinä saa olla lännen nopein, pikapikaa vauva hartialle tissiltä ja tulee ilmat pois. Kuuluu oikein kunnon röyhtäys. Olen imettänyt täysin vauvantahtisesti, eli aina kun tyttö haluaa, saa tissiä. Mun on henk.koht. vaikea uskoa, että vauva voisi syödä liikaa.
Pipohommaa olen itsekin miettinyt, kun siitäkin tuntuu olevan "vanhanaikaisia" mielipiteitä, että vastasyntyneellä pitää olla melkein aina pipo päässä. Ollaan pidetty nyt myssyä öisin, kun lämpötila vähän laskee, mutta päivällä ei, meillä on aika lämmin sisällä, +23.
Unihommat on meillä muuttuneet niin, että tyttö nukkuu minun vieressäni, ei kerta kaikkiaan suostu edes menemään omaan "laatikkoon". Yritän nukuttaa ensin syvään uneen ja laskea sitten omaan petiin, mutta havahtuu siihen kuitenkin ja alka itku. Eilen oli turha edes yrittää tehdä (molemmilla käsillä) itselleen aamiaista kun raukka ei sekuntiakaan suostunut makaamaan itsekseen vaunuissa. Nyt on viimein hetki hankkia kantoliina/reppu, jotta saan molemmat kädet käyttöön.